Spelarbetyg hösten 2007

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Spelarbetyg hösten 2007

Inlägg av Kall-El »

Känns som det är dags att betygsätta varje spelares insats så här långt denna säsong. Observeras bör att betygen baserar sig på spelarens insatser i kombination med de förväntningar jag har på honom. Betygskalan går för övrigt från 1-6 där:

1 = Usel
2 = Dålig
3 = Hyfsad
4 = Bra
5 = Mycket bra
6 = NHL nästa

Målvakter:

Daniel Larsson (5+); Larsson är nog den spelare som enskilt höjt sig mest från förra säsongen. Att han dessutom gjort detta spelandes på den mest utsatta positionen gör prestationen än bättre. Har blivit betydligt jämnare, men om han vill få toppbetyg måste plattmatcherna bli något färre.

Stefan Ridderwall (3+); Riddarn har inte fått så många chanser, men när han väl fått äntra isen har han gjort det bra. Klarar av att avlasta Larsson utan att det blivit total kaos eller liknande i försvaret. Enligt mig kan killen bli lika bra som farsgubben en gång var.

Backar:

David Printz (2); Hade förväntat mig mer av en spelare som DIF väljer att skriva kontrakt över 2 säsonger med. Katastrofalt svag med puck. Tycker nog dessutom att hans rykte om att vara tuff och hård inte stämmer helt. Hade förväntat mig betydligt mer fysiskt spel från dennes sida. Frågan är om Printz är topp 6 bland våra backar en gång, själv är jag tveksam till detta.

Ossi Väänänen (6); Kommentar känns överflödig. Elitseriens bästa defensiva back, kanske även seriens bästa försvarare rakt av. Lär inte spela i europa nästa säsong om nu inte något ryskt lag går in med massor av stålar då.

Ronnie Pettersson; Kan ej betygsättas då han inte kunnat spela pga skada.

Dennis Persson (1); Jag är ledsen, men jag ser inte vilka kvalitéer scouterna såg i Persson. Osäker med puck, ger ett valpigt intryck och nu utlånad till Allsvenskan. Tvivlar starkt på att denna kille kommer spela i elitserien mer alls. Vad sedan NHL scouterna såg i honom är ett än större mysterium.

Oscar Eklund (3); Svårt att bedöma denna kille då han gått skadad mycket, men av det jag sett känns detta som en bra och stabil back med stor potential.

Thomas Johansson ( 4+) Hade betyget bara gällt sista månaden hade Tompa nog legat på en femma. Tyvärr gör en svagare start att betyget dras ner till en stark fyra. Nu på slutet känns det t o m som det är den gamla Tompa som har hittat tillbaka dessutom. En av få spelare bland backarna som har till puckkontroll för övrigt.

Jiri Marusak (2-); Har inte varit direkt lyckad så här långt tyvärr. Dock fortfarande väldigt viktigt då han är enda högerskytten från blå i PP och dessutom en av få backar som vågar skjuta direktskott. Här finns dock sparkapital för Jiri kan betydligt bättre än vad han visat så här långt.

Timmy Pettersson (5); Bäste backen i laget efter Ossi. Timmy gör sällan en dålig match, även om han kanske inte syns lika mycket som t ex Tompa eller Ossi.

Edvin Frylén (3); Skall villigt erkänna att denna spelare inte tillhör mina favoriter. Har man de kilona på kroppen som Frylén har bör man kunna spela tuffare till att börja med. Vidare är jag halvt skräckslagen varje gång spelaren har pucken i egen zon. Dessutom inte speciellt snabb på rören. Begriper faktiskt inte varför killen får så mycket istid som han får, men Säcken kanske ser något här som jag helt enkelt har missat.

Fredrik Ericsson (3-); Vissa matcher har killen spelat smart och enkelt och så länge som han gör det håller han faktiskt elitserieklass. Problemet är bara att detta inte alltid inträffar och så fort han försöker göra något mer avancerat blir det pannkaka av det hela. En spelare som knappast blir kvar till nästa säsong.

Forwards:

Kristoffer Ottosson (5); Ottos bästa säsong på många år. Kanske har han äntligen fått rätt lekkamrater och i sådana fall inte en dag för sent.

Patrik Hörnqvist (2); Personligen hade jag förväntat mig mer av Bengan. Vill killen spela i NHL nästa säsong måste han producera betydligt mer poäng än vad han gjort hittills.

Dick Axelsson (5-); Dick kommer bli en riktigt bra spelare den saken är säker. Blandar och ger lite för mycket fortfarande, men om han höjer sin lägsta nivå är det NHL nästa för killen. Kanske får han lite bonushjälp tackvare den fina omgivningen han spelar i.

Nichlas Falk (4+); Falken har liksom Otto vaknat till liv igen denna säsong och börjar åter visa att det finns krut kvar i benen.

Niklas Anger ( 4+); Har presterat bättre än vad jag trodde han skulle göra. Verkar fungera bra ihop med Otto dessutom.

Jimmie Ölvestad (4); Bra att ha för laget helt klart och Jimmie gör alltid ett fullgott dagsverke. Om alla hade hans inställning skulle jag aldrig vara orolig. Dock krävs det lite mer poäng om man vill kvittera ut någon av de två högsta betygen.

Christian Eklund (4); Mycket bra spelare att ha i ett lagt. Gör alltid sitt jobb och gör sällan en plattmatch. Idealisk att nyttja i en checking-line för övrigt.

Andreas Engqvist (4+) Tycker killen tagit minst ett kliv framåt i utvecklingen denna säsong. Förtjänar i mitt tycke att spela i en bättre omgivning och kanske blir detta fallet efter jul.

Fredrik Bremberg ( 4-); Hade förväntat mig mer av Bremberg. Tyvärr har hela hans kedja producerat sämre än väntat. Att killen dessutom rätt ofta inte gör jobbet hemåt drar ner hans betyg lite mer.

Pär Bäcker (2+); Hade förväntat mig betydligt mer av Bäcker denna säsong. Spelar man med Bremberg bör man dessutom mäkta med att göra fler poäng.

Carl Gustavsson (4-); Härlig inställning och fart på rören. Skulle nog behöva gå upp några kilo samt bli lite mer ”taktisk” i sitt sätt att spela. Underbar att se i anfallslägen mindre rolig att se i egen zon.

Nicklas Danielsson (4+); Är den spelare av anfallarna tillsammans med Engqvist som utvecklats mest från förra säsongen.

Johan Ryno(4-); Svårt att bedöma då han inte spelat så mycket, men det man sett av killen bådar verkligen gott. Täcker puck bra, vågar utmana och ges han lite utrymme blir det genast farligt. Kan bli lite av en joker under våren. Kan dock vara beroende av att hamna i rätt omgivning för att blomma ut helt.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Stefan Ridderwall: 3. Har gjort det han ska när han fått stå, kan bli mycket bra i framtiden.

Daniel Larsson: 4+. Varit strålande stundtals, men en del verkliga plattmatcher gör att betyget sjunker en aning. Kan bli hur bra som helst.

David Printz: 2+. Började otroligt svagt, med extremt dålig puckbehandling och dåliga beslut. Har dock börjat spelat enklare på slutet och ser bättre och bättre ut.

Ossi Väänänen: 6. Förmodligen den bästa back jag har sett i Djurgården. I defensifen är han felfri. Sägs även vara en riktig ledare i omklädningsrummet.

Ronnie Pettersson

Dennis Persson: 1. Total katastrof. Har nog inte haft ett enda rätt på hela säsongen hittils. Jag har inte sett killen göra ett enda vettigt beslut. Skärpning här!

Oscar Eklund: 2+. Har de få gånger han spelat visat prob på bra spelsinne, skaplig skridskoåkning och bra teknik. Framtidsman.

Thomas Johansson: 3+. Började svagt, med har spelat upp sig och ser även han ut att bli bättre för varje match som går.

Jiri Marusak: 2. Var väldigt seg fram till för några veckor sedan. Började väldigt dåligt, men har nu kommit igång. Kan bli väldigt viktig i slutet av serien, med hans skott.

Timmy Pettersson: 4+. Alltid lika stabil, minimalt med misstag och ger ett väldigt säkert intryck. Skjut mer!

Edvin Frylén: 2+. Skaplig i början, sämre mot slutet. Är för seg i agerandet i egen zon, dock helt okej i offensiven.

Fredrik Ericson: 2. Har varit mycket bättre än under fjolåret, men allt för många misstag gör att hans betyg dras ned.

Kristofer Ottosson: 5. Har varit väldigt bra hela säsongen. Kan dock göra fler mål, på alla de chanser han har.

Patric Hörnqvist: 2. Började bra första matcherna. Sedan har jag knappt sett någonting alls av Bengan. Bör göra 2-3 mål per match på Linkans passningar.

Dick Axelsson: 4+. Har varit otroligt rolig att skåda under hela säsongen. Gör det där oväntade med pucken och är en av få i detta lag som vågar utmana en back.

Nichlas Falk: 4. Bättre än på väldigt länge. Fruktansvärt bra i egen zon, kloka pass i anfallszon och en del poäng. Falken håller än!

Niklas Anger: 4. Har överträffat förväntningarna och varit en av våra bästa forwards.

Jimmie Ölvestad: 1+. Tyvärr, Jimpa, har varit alldeles på tok för dålig denna säsong. Inte samma fart, inte samma spelglädje eller glöd. Beror i och för sig säkert mycket på skadan, men jag kräver mycket mer av honom.

Christian Eklund: 3+. Har kommit igång rejält på slutet, poängen har även dem börjat trilla in.

Andreas Engqvist: 3+. Vår nästa Falk. Mycket bra i defensiven, fina handleder, bra spelsinne. Måste dock bättra på sitt skott avsevärt.

Fredrik Bremberg: 3+. Hade förväntat mig mer av Linkan, men när man tänker efter har han varit jävligt bra i nästan alla matcher. Hade med litet flyt kunnat göra minst lika många poäng som under fjolåret. Bengan och speciellt Bäcker måste sätta chanserna han ger dem.

Pär Bäcker: 1+. Varit helt under isen i de flesta matcher. Seg på skridskorna. Har dock ett skapligt spelsinne. Måste bättra på skottet otroligt mycket och inte missa öppet mål som han gör varje match.

Carl Gustafsson: 3. Slitvargen nummer 1. Har jobbat otroligt hårt och även stundtals visat prov på spelskicklighet. Kontraktera nu!

Nicklas Danielsson: 4. Största överraskningen enligt mig. Har ett bra skott, är snabb och det händer mycket på isen när han är inne.

Johan Ryno: Har varit helt okej de matcher han spelat. Bra skott, bra fart på rören och ett bra spelsinne. Kanske bör kladda lite mindre i hörnen och gå in mer på mål när han får chansen.
Halford

Inlägg av Halford »

Stefan Ridderwall: 4 Har gjort det bra de gånger han har stått och inte direkt svarat för några misstag.

Daniel Larsson: 4+. Har varit riktigt bra stundtals, men några misstag har bidragit till ett lägre betyg. Tycker dock inte man ska överskatta hans kapacitet än så länge i alla fall), för han är inte direkt en målvakt som räddar matcherna åt ett lag utan snarare är den som gör sitt jobb. Tror inte att han kan bli hur bra som helst.

David Printz: 2+ Var till en början en katastrog med sina tre-fyra indianare per match. Nu på senare tid har han dock spelat upp sig och kan helt klart bli en stabil Elitserieback.

Ossi Väänänen: 6. Kommentarer överflödiga.

Ronnie Pettersson

Dennis Persson: 1+. Jag måste ändå säga att jag sett viss potential i honom under året även om han kanske inte visat det fullt ut. Mot slutet har han dock varit riktigt usel.

Oscar Eklund: 3. Har ju varit skadad och därför inte spelat så mycket. De få gånger han gjort det har han dock varit riktigt bra. Dock ska man inte dra för stora växlar än.

Thomas Johansson: 4. Väldigt viktig för laget med allt han tillför. Var dock inte riktigt så bra som man kan kräva till en början, men mot slutet har han övertgat.

Jiri Marusak: 1+. Katastrof än så länge. I alla fall om man ser till vad man kan förvänta sig utav spelarna. En omvänd Quirino.

Timmy Pettersson: 5. Stabiliteten själv.

Edvin Frylén: 3. Var anser jag riktigt usel i början. Då han och Printz tävlade om vem som kunde göra flest misstag under en match. Han har dock lyckats sätta några kassar vilket säkert höjt självförtroendet en hel del. Jag tycker man märker en skillnad i laget så fort Edvin försvinner. Jag tror seriöst att det inte endast är tillfälligheter att han vart skadad under båda våra dåliga perioder hittills. Dock är det självklart andra faktorer som också spelar in.

Fredrik Ericson: 3. Har imponerat en del på mig i år. Även om jag fakiskt såg ett visst potential redan förra året så tycker jag han höjt sig flera snäpp i år. Han har faktiskt visat att han kan spela enkelt vilken gör honom till en hyfsad Elitserieback.

Kristofer Ottosson: 5+. Grym uppryckning från förra året. Kompletteras bra med Anger.

Patric Hörnqvist: 2. Har varit en katastrof hittills. Kommer oftast helt otajmad till Linkans passningar och då gärna felvänd. Försöker även allt för ofta visa att han är något genom att ständigt försöka dribbla och åstadkomma farligheter på egen hand. Spela enkelt istället och det kommer bli riktigt bra.

Dick Axelsson: 5. Innan skadan han ådrog sig var han fenomenal och jag tycker även att han senast mot Frölunda gjorde riktigt bra ifrån sig. Kul med en spelare som är lite kreativ och vågar utmana sin spelare.

Nichlas Falk: 4. Falken har verkligen hittat tillbaka till sitt gamla spel. Känns inte alls lika segt som det gjorde för några år sedan.

Niklas Anger: 4+. Jag ska vara ärlig och säga att det jag sett utav Anger bland annat från Brynäs och Ajk kom jag ihåg honom som en målskytt. Kanske mest pga hand otroligt irriterande målgest med ett finger i luften per mål han gjort. Kommer ihåg när han gjorde tre mål mot oss för några år sedan. Hur som helst har han visat att han även har stora kvaliteter och det kanske är hans främsta med passningarna. Stundtals är han ett geni som passen mot Luleå (?). En riktigt rolig värvning så här i efterhand.

Jimmie Ölvestad: 3. Har inte direkt varit så tongivande som man är van med och sin vana trogen så har han heller inte gjort många poäng. Dock är han otroligt viktig med sitt ledarskap och inställning, men kunde som sagt producerat lite mer.

Christian Eklund: 3+. Fimpen har gjort rätt bra ifrån sig, och gör alltid sitt jobb på isen.

Andreas Engqvist: 4. Gör ett riktigt bra jobb, men får oförklarligt lite speltid. Den tid han främst fick i början var i BP och det skötte han strålande.

Fredrik Bremberg: 3. Man ska kräva att Linkan ska göra mer än han gjort hittills. Visar dessutom gång på gång att han är riktigt usel i försvarsspelet, eller snarare att han är otroligt loj så fort han inte har eller är på väg att få pucken. Dock leder han väl den interna poängligan trots mediokert spel.

Pär Bäcker: 2. Har inte alls kommit upp i förra årets form och missat för många lägen.

Carl Gustafsson: 4. Kommer konstant till lägen men lyckas dessvärre sätta dit lite får få. Kämpar dock hela tiden och är en stor tillgång i det offensiva.

Nicklas Danielsson: 4. Jag till skillnad från många andra ville verkligen ha kvar honom till året då jag tyckte mig se ett stort potential. Det har han nu visat och jag är faktiskt inte det minsta förvånad. Dock ska man väl säga att han inte gjorde några stora underverk förra året även om han enligt mig var godkänd.

Johan Ryno: 4. Har hittills imponerat och visat att han trots sin längd har en speed som är väldigt användbar. Dessutom är han väldigt stark och stor vilket gör honom till en utmärkt PP-spelare. Kan bli riktigt bra det här.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Visst är Frylén lite seg och använder inte sin fysik som han man skulle önska, han är dock viktig i defensiven. Klart godkänd.

Min största besvikelse ligger nog på Linkan och Bengan. Linkan kan stundtals vara lysande men i vissa matcher är han helt väck, lägger totalgalna pass mm. Bengan gör inte samma jobb som förra säsongen och spelar långt ifrån med den enkelhet som han borde. Inget ont om Bäcker men sätt in en mer fysisk center (läs Ante) med Linkan och Bengan så lossnar det garanterat. Bäcker skulle komma mer till sin rätt med två fysiska spelare bredvid sig som Danielsson och Fimpen.

För övrigt är Ossi kungen i laget! Utan tvekan vår viktigaste spelare...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Halford:

Edvin Frylén: 3. Var anser jag riktigt usel i början. Då han och Printz tävlade om vem som kunde göra flest misstag under en match. Han har dock lyckats sätta några kassar vilket säkert höjt självförtroendet en hel del. Jag tycker man märker en skillnad i laget så fort Edvin försvinner. Jag tror seriöst att det inte endast är tillfälligheter att han vart skadad under båda våra dåliga perioder hittills. Dock är det självklart andra faktorer som också spelar in.

Precis vad jag också lagt märke till. Frylén är nog viktigare än vad många vågar erkänna...
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Målvakter:
Daniel Larsson 5, Spelat betydligt jämnare än förra säsongen och har räddat oss i några matcher.

Stefan Ridderwall 4+, Har spelat bra när han fått chansen. Blivande stjärna?

Backar:
David Printz 2+, Har inte spelat alls så bra som jag trott. Förväntar mig mycket mer av en kille som spelade 12 NHL matcher förra säsongen.

Ossi Väänänen 6, Inget snack om saken. Förmodligen elitseriens bästa back. Och hans underhållande tacklingar skadar ju inte heller.

Ronnie Pettersson Har inte spelat. Hoppas dock att han är tillbaka snart.

Dennis Persson 1, Har inte alls hållt som Elitserieback. Förväntade mig att han skulle vara en toppback som drog över till NHL efter denna säsongen. Nu är frågan om han spelar Elitserie nästa säsong.

Oscar Eklund 3++, Har varit skadad en del, men jag tycker att han har spelat stabilt när han har varit med.

Thomas Johansson 5, Imponerad av att TJ fortfarande håller klass. Ska bli kul att se honom i Eliten nårra år till.

Jiri Marusak 2+, Verkar vara på gång igen. Har haft det tufft ända sedan han anslöt till laget. Men jag tror att han snart är sig själv igen.

Timmy Pettersson 5, Är väldigt överraskad av Timmys spel i år. Stabilt och säkert. Som någon annan nämnde, han är näst bäst efter Ossi.

Edvin Frylen 3+, Har varit lite upp och ner. Återvänder väl snart från skada och då förväntar jag mig mer av Edvin.

Fredrik Ericson 3+, Också en positiv överraskning. Stabilt och säkert, har visat en bra inställning. Keep up the good work!

Forwards:
Kristofer Ottosson 5+, Spelar som i gamla dagar. Tacka Anger och Dick för framgången. Det märks att Otto har roligt på isen.

Patric Hörnqvist 2, Året efter genombrottet är den tuffaste. Svårt att säga vad jag tror om Bengan, men han måste kämpa för att komma igång igen.

Dick Axelsson 4+, Fungerar bra med Otto och Anger. Att han är uttagen till Tre Kronor säger väl det mesta.

Nichlas Falk 4+, Över förväntan här också. Falken blir aldrig för gammal.. Hoppas på att se honom lira nästa säsong också.

Niklas Anger 5, Har fått igång Otto samtidigt som han producerar själv. Dick-Otto-Anger är vår bästa kedja såhär långt.

Jimmie Ölvestad 3, Tufft med mycket skador och Ölve har inte varit sig själv. Hoppas dock att våran älskade lagkapten är tillbaka. Utan Ölvestad, inget Djurgården.

Christian Eklund 4+, Fimpen inledde förra säsongen dåligt men avslutade den bra och har fortsatt så även denna säsongen.

Andreas Engqvist 4+, Spelar bra i Boxplay och är en stabil center. Hoppas att han blir kvar i DIF länge.

Fredrik Bremberg 4++, Linkan har varit lite upp och ner även han. Inledde säsongen dåligt men producerar nu igen. Förväntar mig dock jämnare spel framöver.

Pär Bäcker 2, Har försvunnit lite, ungefär som Bengan. Gjorde en bra fjolårssäsong men har inte varit i närheten av det spelet. Här kräver jag mer.

Carl Gustafsson 4-, Har tagit en ordinarie plats i Djurgården i år och det säger ganska mycket om Calle. Han har spelat bra.

Nicklas Danielsson 4+, Har imponerat stort och det ska bli kul att se honom i Tre Kronor. Hoppas han kan spela såhär hela säsongen.

Johan Ryno 4, Har inte sett honom spela så mycket men han verkar duktig och om han får hålla sig skadefri så kan han bli en viktig del av laget.
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Jag ger hela laget 4+=)
rallan_91

Inlägg av rallan_91 »

Djurgården får en klar 4 men vi kan göra bättre ifrån oss :D
MOT 3Poäng Ikväll:D
Larsson tar oss til slutspel
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

1 = Usel
2 = Dålig
3 = Hyfsad
4 = Bra
5 = Mycket bra
6 = NHL nästa

Målvakter:

Daniel Larsson (5+); Larsson har helt klarat av steget till 1:a målvakt.

Stefan Ridderwall (4+); Varit stabil i de matcher han fått spela

Backar:

David Printz (3); Jag var mycket nöjd med denna värvning. Men Printz har inte levt upp till mina förväntningar, än. Vill se säkrare puckbehandling och lite mer resolut spel men han gör ett grymt jobb i spel 3/5-4/5, har börjat att visa på slutet vad han kan.

Ossi Väänänen (6); För bra för elitserien, för bra för DIF, passa på och njut så länge han lirar i DIF.

Ronnie Pettersson; Kan ej betygsättas då han inte kunnat spela pga skada.

Dennis Persson (1)

Oscar Eklund (3); Spelat väldigt lite, men då han har spelat har det sett bra ut. Bra på rören.

Thomas Johansson ( 3+); Kan mycket mer (hoppas jag?)

Jiri Marusak (1+);Är det verkligen den rätta Marusak? Har han blivit 5 år äldre på 1 år? Allt kan bli bättre...

Timmy Pettersson (5); Gör nästan aldrig en dålig match, ändå är han en sådan spelare som knappt syns.

Edvin Frylén (2+); En stor snäll nallebjörn som varken tar för sig framför mål eller vid sargerna, behöver bli lite mer "förbannad" känns det som.

Fredrik Ericsson (2-); Dålig speluppfattning, som också gör att hans placeringar ute på banan blir allt som oftas helt fel.

Forwards:

Kristoffer Ottosson (5); Ottos bästa säsong på många år. Kanske har han äntligen fått rätt lekkamrater och i sådana fall inte en dag för sent.

Patrik Hörnqvist (2);Trodde inte på det svåra 2:a året men har hittills blivit överbevisad, det var inte detta spel som fick Nashville intresserade.

Dick Axelsson (5-); Dick måste förbättra sina avslut, när detta är gjort så bär det av till Detroit i NHL.

Nichlas Falk (4); Falken har liksom Otto vaknat till liv igen denna säsong och börjar åter visa att det finns krut kvar i benen.

Niklas Anger ( 3+); Har presterat bättre än vad jag trodde han skulle, men har på slutet spelat på den nivå som jag trodde han skulle.

Jimmie Ölvestad (2-); Grym som kapten, men har varit på tok för mycket skadad, detta har självklart påverkat hans spel, har gått från att vara en landslagsspelare till toppspelare i Allsvenkan?

Christian Eklund (4); Vilket hjärta, vilket slit, av Fimpen vet man vad man får varenda kväll.

Andreas Engqvist (4+) Fått för lite istid enligt mej, man ser att han har utvecklats, här finns det potential.

Fredrik Bremberg ( 5); Briljant i offensiv zon, borde haft fler assist poäng, känns som hans medspelare missar öppetmål. Minus för inställningen ibland, långsamma byten, dålig försvarsspel.

Pär Bäcker (2+); Trodde mer på Bäcker denna säsong, framförallt offensivt.

Carl Gustavsson (3-); Härlig inställning, härligt riv & slit, men ibland så känns han bara som en alibi spelare, som om vi bara är 4 på plan, då han inte får ut så mycket av sitt slit. Ska bli intressant att följa, särskilt när han "vuxit" på sig lite.

Nicklas Danielsson (4+); Har imponerat stort, har verkligen tagit flera steg framåt från förra säsongen, målskytt.

Johan Ryno(4); Har inte hunnit spela så mycket, tycker det verkar som om han har kommit in i laget på ett bra sätt. Förväntar met rätt så mycket av denna spelare efter landslagsuppehållet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Verkar som om snittet på laget ligger på 4. Med lite enkel matematik så skrapar laget ihop 3.8/6 i betyg av första skribenten.
Säg den glädje som varar
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Sätter inga beyg efter förväntningar. Utan efter hur bra de varit.

Larsson 5
Riddarn 3

Ossi 5
Thomas J 3
Printz 3
T Pettersson 4
Frylen 2
Marusak 2
Eklund 2
F Eriksson 2
Persson 1

Otto 4
Linkan 4
Bäcker 3
Bengan 2
Dick 4
Danielsson 4
Anger 3
Fimpen 2
C Gustafsson 2
Ölvestad 1
Engqvist 3
Ryno 2
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Larsson 5
Riddarn 3

Ossi 5
Thomas J 3
Printz 2
T Pettersson 4
Frylen 2
Marusak 2
Eklund 3
F Eriksson 2
Persson 1

Otto 5
Linkan 3
Bäcker 2
Bengan 2
Dick 4
Danielsson 4
Anger 4
Fimpen 4
C Gustafsson 3
Ölvestad 2
Engqvist 3
Ryno 2
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Tanken slog mig precis att jag om ett,två år kommer att tänka - tänk va bra vi skulle vara om Hörnqvist var kvar. Tänk va bra vi skulle va om Axelsson var kvar. Hela laget har haft en bra säsong så här långt och i princip alla spelare levererar. Vi har inga totala odågor som fyllt ut platser somm förr om åren. Om vi fick behålla hela laget i ytterligare två säsonger så är jag säker på att vi skulle vara ett topplag och på allvar slåss om guldet.

Nu är det bara att hålla tummarna för att så många spelare som möjligt ska komma tillbaka i spel och att våra yngre förmågor utvecklas ytterligare. Vore jag Säcken skulle jag mönstra:

Anger - Ottosson - Axelsson
Bremberg - Engqvist - Danielsson
Ryno - Bäcker - Hörnqvist
Eklund - Falk - Ölvestad

Väänänen - Johansson
Pettersson - Frylén
Marusak - Printz
Ericsson - Eklund

Måste också säga att jag älskar värvningen av Ryno. Han lyfter hela sin kedja, vågar hålla i pucken och skapar därmed utrymme för medspelare. Kul att han också vågar utmana motståndarna. Hoppas att han hamnar i en bättre omgivning snart och att flytet håller i sig!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Fricke skrev:Tanken slog mig precis att jag om ett,två år kommer att tänka - tänk va bra vi skulle vara om Hörnqvist var kvar. Tänk va bra vi skulle va om Axelsson var kvar. Hela laget har haft en bra säsong så här långt och i princip alla spelare levererar. Vi har inga totala odågor som fyllt ut platser somm förr om åren. Om vi fick behålla hela laget i ytterligare två säsonger så är jag säker på att vi skulle vara ett topplag och på allvar slåss om guldet.

Nu är det bara att hålla tummarna för att så många spelare som möjligt ska komma tillbaka i spel och att våra yngre förmågor utvecklas ytterligare. Vore jag Säcken skulle jag mönstra:

Anger - Ottosson - Axelsson
Bremberg - Engqvist - Danielsson
Ryno - Bäcker - Hörnqvist
Eklund - Falk - Ölvestad

Väänänen - Johansson
Pettersson - Frylén
Marusak - Printz
Ericsson - Eklund

Måste också säga att jag älskar värvningen av Ryno. Han lyfter hela sin kedja, vågar hålla i pucken och skapar därmed utrymme för medspelare. Kul att han också vågar utmana motståndarna. Hoppas att han hamnar i en bättre omgivning snart och att flytet håller i sig!
Det är ju det som Djurgården hockey har som mål; 2010 ska vi ta ännu ett guld. Jag är övertgad om att detta ligger bakom ett flertal av våra värvningar och satsningar på juniorspelare under de senaste två åren. Det är bara att hoppas på att spelare som Dick, Ryno och Danielsson väljer att stanna i klubben ytterligare ett par säsonger och inte lämnar inför nästkommande.
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Orkar inga motiveringar för tillfället men känner ändå för att sätta betyg på spelarna.

Skala 1-6

Målvakter

Daniel Larsson 5
Stefan Ridderwall 4

Backar

David Printz 2
Ossi Väänänen 6
Dennis Persson 1
Oscar Eklund 2
Thomas Johansson 3
Jiri Marusak 3
Timmy Pettersson 4
Edvin Frylén 4
Fredrik Ericson 2

Forwards

Kristofer Ottosson 5
Patric Hörnqvist 3
Dick Axelsson 5
Nichlas Falk 4
Niklas Anger 5
Christian Eklund 3
Andreas Engqvist 4
Fredrik Bremberg 5
Pär Bäcker 3
Carl Gustafsson 5
Nicklas Danielsson 6
Johan Ryno 4

Tycker att Jimmie och (självklart) Ronnie spelat för lite för att göra sig själva rättvisa.
Skriv svar