Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev: 2021-04-27 09:35:44 Hade föredragit att vi byggde långsiktigt med en stomme av Djurgårdare, kryddade med ett par spetsspelare och fyllde på underifrån med egna juniorer och kanske någon enstaka talang från Allvsvenskan.
Det hade absolut varit att föredra men som jag ser det har vi har varken haft materialet eller pengarna till det. Ante och Josef var ju hemvändare/Stockholmare men utöver det har verkligen varit skralt på den fronten på senaste och de som funnits har varit för dyra (typ Norman), skadebenäget och dyrt (Cillen) eller velat inrikta sig på andra äventyr (Krüger, Holm, Åberg, Kempe, Figren mfl). Vi har haft Thore en sväng och fick in Dick, Svedberg och Mantas men annars är det idel utflugna yngre spelare i Davidsson, Fjällby, Vejdemo, Bemström och nu senast Holtz samt ett gäng äldre som Brodin, Peppe och Hulta. Man skulle ju önska att vi haft de ekonomiska muskler (och då pratar jag inte bara lön utan andra grejer) så som FBK och Skellefteå för då hade situationen säkerligen sett annorlunda ut. Men jag tycker att man borde ta den ekonomiska verkligheten i beaktande när man bedömer Jockes (och Tjommes) värvningar de senaste åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Daven

Inlägg av Daven »

Peppe Lundh lämnar LHC. Landar vi honom?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Daven skrev: 2021-04-27 11:18:46 Peppe Lundh lämnar LHC. Landar vi honom?
Det är isf enbart om han är "klar" med att grunda pensionen och väljer att komma hem för att avsluta karriären till en billig peng på 2+optionsår. Annars lär det kosta mer än det smakar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Överskattad spelare - nej tack
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Puckey skrev: 2021-04-27 10:25:21 Hur sätter Högström sig själv före laget genom att gå emot personen han förhandlar sin lön och framtid i Djurgården med, i en fråga som rör en lagkamrat och inte honom själv? Om det är konstruktivt eller inte är en annanfemma.
Det är ohållbart att han ska sitta och skriva kryptiska passivt aggressiva meddelanden på föreningens officiella Instagramkonto bara för att han anser att hans polare inte har fått ett rättvist kontraktsförslag.

Som privatperson har han givetvis all rätt att känna att hans kompis Henrik blivit orättvist behandlad men som yrkesperson ska han enbart hålla käften så länge han är en avlönad spelare i vår förening. I det här fallet valde han att sätta sin privata relation till Henrik främst och ifrågasätta Djurgårdens beslut. Han förefaller tyvärr sakna förmågan att lägga band på sig för lagets bästa, precis som hans bångstyriga kamrat spelgeniet Axelsson.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Rudi skrev: 2021-04-27 14:15:06
Puckey skrev: 2021-04-27 10:25:21 Hur sätter Högström sig själv före laget genom att gå emot personen han förhandlar sin lön och framtid i Djurgården med, i en fråga som rör en lagkamrat och inte honom själv? Om det är konstruktivt eller inte är en annanfemma.
Det är ohållbart att han ska sitta och skriva kryptiska passivt aggressiva meddelanden på föreningens officiella Instagramkonto bara för att han anser att hans polare inte har fått ett rättvist kontraktsförslag.

Som privatperson har han givetvis all rätt att känna att hans kompis Henrik blivit orättvist behandlad men som yrkesperson ska han enbart hålla käften så länge han är en avlönad spelare i vår förening. I det här fallet valde han att sätta sin privata relation till Henrik främst och ifrågasätta Djurgårdens beslut. Han förefaller tyvärr sakna förmågan att lägga band på sig för lagets bästa, precis som hans bångstyriga kamrat spelgeniet Axelsson.
Oprofessionellt köper jag, däremot inte själviskt. Han räknar nog med en del skit för den kommentaren.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Jag menar inte att han är självisk, jag menar att han är korkad.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Praetori skrev: 2021-04-27 11:46:25
Det är isf enbart om han är "klar" med att grunda pensionen och väljer att komma hem för att avsluta karriären till en billig peng på 2+optionsår. Annars lär det kosta mer än det smakar.
Peppe istället för Dick i kedjan med Strandberg, Bergfors kedjan hade nog inte varit fel rent spelmässigt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev: 2021-04-27 15:13:13
Rudi skrev: 2021-04-27 14:15:06

Oprofessionellt köper jag, däremot inte själviskt. Han räknar nog med en del skit för den kommentaren.
Sen vet jag inte hur Högströms anställningsavtal ser ut men frågan är om han ens får säga så? I mitt och i de flestas anställningsavtal är väl lojalitetsplikten inskriven. Jag vet inte hur hockeyspelares avtal ser ut antar att den finns med där också.

Finns väl lite gråzoner där yttrandefrihet står mot lojalitetsplikt men som arbetstagare får man inte skada arbetsgivaren är det som lojalitetsplikten ska motverka. Högström bryter rätt bra mot lojalitetsplikten där tycker iaf jag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Man kanske kan hoppas att Högga håller på och gör sig omöjlig att bli kvar. Han kanske ledsnat och vill bort?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 16:22:17 Man kanske kan hoppas att Högga håller på och gör sig omöjlig att bli kvar. Han kanske ledsnat och vill bort?
Haha. Byter du lag då? :D
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-27 16:22:17 Man kanske kan hoppas att Högga håller på och gör sig omöjlig att bli kvar. Han kanske ledsnat och vill bort?
Skulle inte sakna honom iaf, inte efter denna säsong!
BigJ

Inlägg av BigJ »

Gissningsvis 90% av alla man läser på detta forum, twitter, Svenska Fans mm tycker JE har ställt till det rejält när det gäller Hank och den klicken som inte tycker det har alltså istället synpunker på att Högga uttalat sig, wow...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Drömvärvning för mig. En riktigt bra spelare på ALLTING. Lite rastlös av sig men i övrigt en klasspelare i alla former. Tar rollerna han får. Ring Jocke!
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

BigJ skrev: 2021-04-27 16:32:34 Gissningsvis 90% av alla man läser på detta forum, twitter, Svenska Fans mm tycker JE har ställt till det rejält när det gäller Hank och den klicken som inte tycker det har alltså istället synpunker på att Högga uttalat sig, wow...
Jocke har gjort sitt jobb, Högström har misskött sitt. Det är skillnaden. Hank är en dussinlirare.
Låst