Micke och Andreas Holmqvist?
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, sedan får man inte heller glömma bort att scouta vilken skalle de har. Oerhört viktigt att de har rätt mentalitet och tävlingsvilja.BigJ skrev: ↑2021-04-24 10:06:52Jag kan ju tycka att med facit från denna säsong så borde man satsa på spelare som inte är dåliga i just defensiven, jag tror vi hade 40-50% fler insläppta mål denna säsong jämfört med silveråret. I min bok bör man inte satsa på backar bara för att de har en väldigt bra offensiv om de samtidigt är usla bakåt. Om jag försod det rätt så är Bengtsson 27 år, känns som han har haft ett antal år på att förbättra defensiven, uppenbarligen utan framgång.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-24 07:21:42Efter att han blev aktuell för oss tittade jag på delar av några matcher han spelade. Just i defensiven var han svag, såg knappt ut att bry sig. Sedan vet man väl inte vilken roll eller spelsystem de hade. Men jag blev inte imponerad defensivt. Slog däremot en hel del fina uppspel och hade rätt fin skridskoåkning.BigJ skrev: ↑2021-04-23 23:10:29 Saxat från Svenska Fans om Rasmus Bengtsson, låter som att JE satsar på samma skit på backsidan nästa år...
"Defensiven
Låt oss vara tydliga här. Bengtsson är inte värvad för att fokusera på spelet i egen zon. Så enkelt är det. Men även om hans största uppdrag alltid ska ligga på att skapa effektiva uppspel och följa med i anfallen så måste även försvarsspelet fungera. Med tanke på att Bengtsson var inne på 40 minusmål i Tingsryd (flest i hela laget) är det läge att hålla lite extra koll på hans defensiva insatser. Självklart påverkade hans höga istid (22 minuter och 29 sekunder i snitt per match) utfallet till viss del – ju mer tid på isen, desto större risk att vara på den under minusmål – men det finns helt klart förbättringspotential i egen zon för Bengtssons del."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Som sagt, Jocke har flertalet gånger bevisat att han skiter I försvarsspelet. Eller åtminstone så är den kraftigt nerprioriterad. Till förmån för "puckbärare" eller "spelare med bra förstapass". Fina egenskaper, men själva förutsättningen för att de ska få verka, är ju pga medspelare som vinner puck och ser till att vi faktiskt inte slänger bort matchen innan vi börjat. Allt är ju precis bak och fram.
Bengtsson behöver minst ett år på sig att lära sig gå innan han kan börja springa. Absolut värt att testa! Men inte en enda gambling till.
Arnesson yes please
Ingman HELL NO
Bengtsson behöver minst ett år på sig att lära sig gå innan han kan börja springa. Absolut värt att testa! Men inte en enda gambling till.
Arnesson yes please
Ingman HELL NO
- Hepsnastian
Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer. 

Delägare
-
- Säsongskort: Ja
...räcker med extern finansiär Karl Johan Persson och sen så käkar vi upp SHL...Hepsnastian skrev: ↑2021-04-24 19:00:13 Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer.![]()
Ceterum censeo Solna esse delendam
Vill ha in Oscar Engsundh nu!
Brorsan är redan här. Brorsans bästis är här.
Precis den typ av elak back som vi behöver.
Brorsan är redan här. Brorsans bästis är här.
Precis den typ av elak back som vi behöver.
Tycker precis som du att nu om någon gång, så skulle externa finansiärer öppna sin plånbok, spelare av hög klass är mycket billigare än det vanliga, flera lag gjorde denna säsong missen att spendera en hel del på truppen(till skillnad från oss), det gör att vi kan konkurrera lite lättare.Hepsnastian skrev: ↑2021-04-24 19:00:13 Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer.![]()
Vi har fått in en enormt kunnig ledare(som företag kan utnyttja i sin marknadsföring).
Lite al in för de som har kosing att lägga på Djurgården säsongen som kommer, när kommer vi kunna få denna möjlighet igen, staden kommer aldrig någonsin hjälpa oss.
Nästa säsong kan vara vår stora möjlighet till nr17
Ja man skulle ju inte tacka nej till miljonerna men frågan man bör ställa sig är om vill vara den dominerande och trendsättande hockeyförening som bär sig självt, som vi en gång varit, eller vill vi vara ett köpelag alla Växjö?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-04-24 19:14:40...räcker med extern finansiär Karl Johan Persson och sen så käkar vi upp SHL...Hepsnastian skrev: ↑2021-04-24 19:00:13 Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer.![]()
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Hepsnastian
Nej verkligen inte. Men jag gör nog skillnad på just externa finansiärer och kommundopning. Där jag ser den förstnämnda som intresserad i klubben av hjärta.Praetori skrev: ↑2021-04-24 20:20:01Ja man skulle ju inte tacka nej till miljonerna men frågan man bör ställa sig är om vill vara den dominerande och trendsättande hockeyförening som bär sig självt, som vi en gång varit, eller vill vi vara ett köpelag alla Växjö?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-04-24 19:14:40...räcker med extern finansiär Karl Johan Persson och sen så käkar vi upp SHL...Hepsnastian skrev: ↑2021-04-24 19:00:13 Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer.![]()
Delägare
Tycker personligen inte att man frångår idén att bära sig själv om vi lyckas hitta finansiärer som ger oss möjligheter att locka hem våra egenfostrade spelare, skillnad skulle vara likt Växjö om vi köpte vad som helst som fanns på marknaden.Praetori skrev: ↑2021-04-24 20:20:01Ja man skulle ju inte tacka nej till miljonerna men frågan man bör ställa sig är om vill vara den dominerande och trendsättande hockeyförening som bär sig självt, som vi en gång varit, eller vill vi vara ett köpelag alla Växjö?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-04-24 19:14:40...räcker med extern finansiär Karl Johan Persson och sen så käkar vi upp SHL...Hepsnastian skrev: ↑2021-04-24 19:00:13 Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer.![]()
Bär sig själv är i mitt tycke att vi lyckas fostra spelare som levereras till NHL som lyckas bra utomlands och sedan gärna återvänder till sin fosterklubb.
Problemet vi har tack vare ekonomi är att vi inte kan erbjuda våra egenfostrade spelare möjligheter att återvända till oss.
Där vore det underbart om det fanns finansiärer som säkerställde att vi tog hand om våra egna, detta känns inte plast för mig.
Fast i min bok är det samma sak. Enskild sponsring av större belopp är att likna vid allmosor.
Kan man inte finansiera en Berglund eller en Krüger inom ordinarie budget så skall man inte göra det med eventuella "minecraft pengar" heller (eller HM i detta fall).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vad är skillnaden på sponsring som alla idrotter kör med, kontra att man får en viss summa från en speciell finansiär, som förhoppningsvis kan leverera en viss summa årligen(blir vår budget) Ser inte problemet.
Finns det ett tak på vad som är ok sponsring och vad som är allmosor.
För mig är det samma sak.
Om du som bonde sår ett frö som växer upp under flera års arbete, du vattnar och gödslar för bästa tillväxt, om du sen får möjligheten att njuta av skörden känns inte fel. Det kan inte jämföra med att direkt köpa det färdiga brödet utan att ha lagt ner varken vatten, gödsel eller tid.
Det jag vill komma till är vi ska fortsätta vårt underbara arbete kring våra ungdomar, men det vore trevligt om vi någon gång fick möjligheten att smaka på brödet.
Så i din liknelse Berglund nej Krüger ja.
Senast redigerad av emilin den 2021-04-25 00:14:42, redigerad totalt 3 gång.
-
- Säsongskort: Ja
Nä OK då om det är så "fult" med att nån lassar in pengar så får vi väl hålla oss till godo "med våra duktiga juniorer" och förhoppning om ett guld någon gång efter 2050...
Ceterum censeo Solna esse delendam
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller med.emilin skrev: ↑2021-04-24 20:39:41Tycker personligen inte att man frångår idén att bära sig själv om vi lyckas hitta finansiärer som ger oss möjligheter att locka hem våra egenfostrade spelare, skillnad skulle vara likt Växjö om vi köpte vad som helst som fanns på marknaden.Praetori skrev: ↑2021-04-24 20:20:01Ja man skulle ju inte tacka nej till miljonerna men frågan man bör ställa sig är om vill vara den dominerande och trendsättande hockeyförening som bär sig självt, som vi en gång varit, eller vill vi vara ett köpelag alla Växjö?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-04-24 19:14:40...räcker med extern finansiär Karl Johan Persson och sen så käkar vi upp SHL...Hepsnastian skrev: ↑2021-04-24 19:00:13 Drömmen hade ju varit å få hem Alsing, Åberg, Classe, fjällby samt jonte. Alla med nhl/ahl meriter vilket kan passa Barry. Frågan är hur dyrt det skulle bli, och om man kan hoppas på externa finansiärer.![]()
Bär sig själv är i mitt tycke att vi lyckas fostra spelare som levereras till NHL som lyckas bra utomlands och sedan gärna återvänder till sin fosterklubb.
Problemet vi har tack vare ekonomi är att vi inte kan erbjuda våra egenfostrade spelare möjligheter att återvända till oss.
Där vore det underbart om det fanns finansiärer som säkerställde att vi tog hand om våra egna, detta känns inte plast för mig.
Undra hur många av de senaste 5 gulden som vunnits utan ”externa finansiärer” (eller vad de nu ska kallas).
Det handlar om att få in pengar till föreningen. Om det så är från Skoda, BMW eller LHO spelar mig ingen roll.
Vår största chans till guld är kombinationen av att få upp bra juniorer ( typ Eklund) samtidigt som vi får hem ett par fina hemvändare. Kan man då klösa loss lita extra pengar för att krydda truppen med spets kan vi utmana övriga topplag.
Vi har varit nära att lyckas, men då ville hockeygudarna inte låta våra hemvändande stjärnor vara skadefria.
Med en hel Ragge kunde vi knipit guldet i finalen mot Hv. Hade inte Ante och Josef varit skadade kunde vi absolut utmanat Frölunda hårdare.
Så, får vi läge igen, att ett par hemvändare av klass kommer hem, då ska vi naturligtvis satsa det vi klarar.
Annars kan vi fortsätta drömma om guld i många år till. Åtminstone till dess att förutsättningarna för Stockholmshockeyn ändras.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm