Vad jag har hört om Barry från ex NHL-spelare är att hans potens, sin ålder till trots, är väldigt hög. Och det är nog bra nyheter för alla tänker jag.DIF_Soldier skrev: ↑2021-04-19 19:38:25 Fördelen med Barry i våra led är att hans potens i dialog med NHL väger tungt. Det ökar i min bok chanserna att behålla våra talanger längre om klubbarna vet att "they are being developed by Barry Smith".
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Grit och grit? Luleå spelar disciplinerat och ligger rätt. Tacklas typ aldrig och har ett rätt defensivt inriktat spel. Inte dit jag vill med DIF.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Har tagit med sig sitt sätt som han själv hade på isen som spelare och överfört samma "grit" till sitt lag.
Han är sådär envis, grinig och tävlingsinriktad som jag gillar att man är när man ska vinna något.
Han gjorde Brynäs till ett topplag. Samma sak med Luleå.
Dessutom med en rätt begränsad trupp, särskilt i jämförelse med Saik som köpt in allt de kan nu på slutet.
Bulan gjorde istället sig av med en spelare med dålig attityd. Värvade inte in något nytt.
Jag hade gärna sett Bulan hos oss, men jag är inte helt säker på att vår klubb och spelare skulle klarat av kraven som ställts.
Blir spännande att se vem som ska vara assisterande kommande säsong. Vem klarar av att rätta in sig i Jockes färdiga spelsystem?
Ny spelare presenteras kl 13 idag. Ska vi gissa på Bengtsson, Ingman eller Engsund?
- Lee Harvey Oswald
Har du siffror på det?mb81 skrev: ↑2021-04-20 11:28:19Grit och grit? Luleå spelar disciplinerat och ligger rätt. Tacklas typ aldrig och har ett rätt defensivt inriktat spel. Inte dit jag vill med DIF.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Har tagit med sig sitt sätt som han själv hade på isen som spelare och överfört samma "grit" till sitt lag.
Han är sådär envis, grinig och tävlingsinriktad som jag gillar att man är när man ska vinna något.
Dessutom med en rätt begränsad trupp, särskilt i jämförelse med Saik som köpt in allt de kan nu på slutet.
Bulan gjorde istället sig av med en spelare med dålig attityd. Värvade inte in något nytt.
Jag hade gärna sett Bulan hos oss, men jag är inte helt säker på att vår klubb och spelare skulle klarat av kraven som ställts.
Blir spännande att se vem som ska vara assisterande kommande säsong. Vem klarar av att rätta in sig i Jockes färdiga spelsystem?
Jag vet att luleå statistiskt inte tackar lika ofta som övriga SHL-lag, men "tacklas typ aldrig" är kanske att ta i?
Tycker dom gör rätt så kloka och spelförstående avvägningar, dvs att man inte bara smäller på för sakens skull utan mer då "situationen kräver".
I spelet framför båda målen är dom minst en nivå bättre/tuffare än DIF, det skulle kan ju också kunna kallas för Grit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Alltså jag gillar hank ganska mycket och det han står för, men finns det verkligen plats för honom nu??
Linus Arnesson får gå från fbk. Skulle gärna se honom i Djurgården igen.
https://hockeynews.se/articles/19771/
https://hockeynews.se/articles/19771/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Luleå defensivt? Har du sett kvartsfinalserien? Match 1, 4 och 5 har Luleå till stora delar varit spelförande. De har jagat livet ur Aiks backar och legat på som iglar i anfallszon. De har varit minst lika offensiva som Aik. Skillnaden är ju att norra Aik har värvat in betydligt mer spets och skills och kan därför göra lite flashigare spel emellanåt.mb81 skrev: ↑2021-04-20 11:28:19Grit och grit? Luleå spelar disciplinerat och ligger rätt. Tacklas typ aldrig och har ett rätt defensivt inriktat spel. Inte dit jag vill med DIF.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Men du är ju inne på samma spår som Sanny och cmore. Saik spelar "så trevligt och fartfyllt" medan Luleå är "strikta och tråkiga".
Jag delar verkligen inte den uppfattningen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har försökt hitta så mycket som går på Youtube angående Barry och hans tankar kring hockey, det som slog mig var att väldigt mycket påminner om den hockey som JE vill att vi spelar, så frågan är vart JE har hittat idéen, kanske är så att vi har fått källan in i vår förening nuBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
För det första tycker jag Bulan är en duktig tränare och han har fått ut väldigt mycket av Luleå. Men de spelar verkligen defensivt och tajt och riskminimerar så mycket som möjligt och de tacklas i princip inte alls. Den bedömningen var på hela säsongen(eller egentligen alla säsonger med Bulan i Luleå). Dumt att bedöma ett lag på några få matcher.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 13:05:31Luleå defensivt? Har du sett kvartsfinalserien? Match 1, 4 och 5 har Luleå till stora delar varit spelförande. De har jagat livet ur Aiks backar och legat på som iglar i anfallszon. De har varit minst lika offensiva som Aik. Skillnaden är ju att norra Aik har värvat in betydligt mer spets och skills och kan därför göra lite flashigare spel emellanåt.mb81 skrev: ↑2021-04-20 11:28:19Grit och grit? Luleå spelar disciplinerat och ligger rätt. Tacklas typ aldrig och har ett rätt defensivt inriktat spel. Inte dit jag vill med DIF.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Men du är ju inne på samma spår som Sanny och cmore. Saik spelar "så trevligt och fartfyllt" medan Luleå är "strikta och tråkiga".
Men jag tycker att Skellefteå ändå har varit det spelförande laget. Kollade stats match för match också för att se om känslan stämde och ja det verkar den göra rätt bra. Skellefteå har mer förväntade mål i alla matcher förutom i den de vinnner med 4-1. De har klart mycket bättre corsi också. Skellefteå skapar både mer kvalitativa chanser och har högre kvantitet. Se siffrorna nedan(Skellefteås siffror först hela tiden)!
Match 1
Resultat 3-2
xG 5,97-3,45
Corsi% 60-40
Match 2
Resultat 2-3
xG 3.39-2,29
Corsi% 62-38
Match 3
Resultat 0-1
xG 2,76-2.14
Corsi% 58-42
Match 4
Resultat 4-1
xG 2,43-2,50
Corsi% 52-48
Match 5
Resultat 1-5
xG 3,24-2,46
Corsi% 61-39
Match 6
Resultat 4-3
xG 2,17-1,79
Corsi% 62-38
Bara 1 års kontrakt? Är det en ny Corona-strategi eller?Exile skrev: ↑2021-04-20 12:01:39 Filip Engsund
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... ph-engsund
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mm, utifrån hur det sett ut förra våren, samt hela denna säsong har jag väldigt svårt att förstå hur vår hockey ska kunna bli vägvinnande i längden.emilin skrev: ↑2021-04-20 13:39:27Har försökt hitta så mycket som går på Youtube angående Barry och hans tankar kring hockey, det som slog mig var att väldigt mycket påminner om den hockey som JE vill att vi spelar, så frågan är vart JE har hittat idéen, kanske är så att vi har fått källan in i vår förening nuBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Blir spännande att se vem som ska vara assisterande kommande säsong. Vem klarar av att rätta in sig i Jockes färdiga spelsystem?så kan ju bli så att assisterande kommer behöva rätta sig efter Barry.
Tycker vi är väldigt strikta och därmed mycket lätta att läsa av. I och med att Robban envisats med samma hockey i 5 år blev vi till slut en enkel nöt att knäcka. Vi behöver addera mer smartness. En plan B. Enklast att förklara det är genom att se våra matcher mot Oik. Varenda match såg Oik bättre ut, de hittade enkla pass genom sitt egna defensiva ”slott”. Efter att de spelet bort vår check kontrade de sönder oss.
Ändrade vi någonsin vårt sätt att styra/ checka?
Nej, och så gick det som det gick.
Vi har sakta men säkert gått ner efter finalåret ( då Fisk var det klart bättre laget). Vill inte påstå att vi var särskilt nära. De stängde ned oss fullständigt i sjätte matchen.
Så vart DIF egentligen är på väg avgöra väldigt mycket nu. Nya tränare, och ett nytt lag.
Vilka russin ska in i kakan, och vilka ska assistera Barry?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jamendåså, enligt corsin ska Saik leda med 6-0 i matcher.mb81 skrev: ↑2021-04-20 15:04:54För det första tycker jag Bulan är en duktig tränare och han har fått ut väldigt mycket av Luleå. Men de spelar verkligen defensivt och tajt och riskminimerar så mycket som möjligt och de tacklas i princip inte alls. Den bedömningen var på hela säsongen(eller egentligen alla säsonger med Bulan i Luleå). Dumt att bedöma ett lag på några få matcher.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 13:05:31Luleå defensivt? Har du sett kvartsfinalserien? Match 1, 4 och 5 har Luleå till stora delar varit spelförande. De har jagat livet ur Aiks backar och legat på som iglar i anfallszon. De har varit minst lika offensiva som Aik. Skillnaden är ju att norra Aik har värvat in betydligt mer spets och skills och kan därför göra lite flashigare spel emellanåt.mb81 skrev: ↑2021-04-20 11:28:19Grit och grit? Luleå spelar disciplinerat och ligger rätt. Tacklas typ aldrig och har ett rätt defensivt inriktat spel. Inte dit jag vill med DIF.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Men jag tycker att Skellefteå ändå har varit det spelförande laget. Kollade stats match för match också för att se om känslan stämde och ja det verkar den göra rätt bra. Skellefteå har mer förväntade mål i alla matcher förutom i den de vinnner med 4-1. De har klart mycket bättre corsi också. Skellefteå skapar både mer kvalitativa chanser och har högre kvantitet. Se siffrorna nedan(Skellefteås siffror först hela tiden)!
Match 1
Resultat 3-2
xG 5,97-3,45
Corsi% 60-40
Match 2
Resultat 2-3
xG 3.39-2,29
Corsi% 62-38
Match 3
Resultat 0-1
xG 2,76-2.14
Corsi% 58-42
Match 4
Resultat 4-1
xG 2,43-2,50
Corsi% 52-48
Match 5
Resultat 1-5
xG 3,24-2,46
Corsi% 61-39
Match 6
Resultat 4-3
xG 2,17-1,79
Corsi% 62-38

Statistik är en sak. Verkligheten en annan.
Tycker Linkan sammanfattar en bra coach rätt bra här:BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 16:26:25Mm, utifrån hur det sett ut förra våren, samt hela denna säsong har jag väldigt svårt att förstå hur vår hockey ska kunna bli vägvinnande i längden.emilin skrev: ↑2021-04-20 13:39:27Har försökt hitta så mycket som går på Youtube angående Barry och hans tankar kring hockey, det som slog mig var att väldigt mycket påminner om den hockey som JE vill att vi spelar, så frågan är vart JE har hittat idéen, kanske är så att vi har fått källan in i vår förening nuBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-20 10:32:31 Jag gillar Bulan mer och mer för varje år.
Blir spännande att se vem som ska vara assisterande kommande säsong. Vem klarar av att rätta in sig i Jockes färdiga spelsystem?så kan ju bli så att assisterande kommer behöva rätta sig efter Barry.
Tycker vi är väldigt strikta och därmed mycket lätta att läsa av. I och med att Robban envisats med samma hockey i 5 år blev vi till slut en enkel nöt att knäcka. Vi behöver addera mer smartness. En plan B. Enklast att förklara det är genom att se våra matcher mot Oik. Varenda match såg Oik bättre ut, de hittade enkla pass genom sitt egna defensiva ”slott”. Efter att de spelet bort vår check kontrade de sönder oss.
Ändrade vi någonsin vårt sätt att styra/ checka?
Nej, och så gick det som det gick.
Vi har sakta men säkert gått ner efter finalåret ( då Fisk var det klart bättre laget). Vill inte påstå att vi var särskilt nära. De stängde ned oss fullständigt i sjätte matchen.
Så vart DIF egentligen är på väg avgöra väldigt mycket nu. Nya tränare, och ett nytt lag.
Vilka russin ska in i kakan, och vilka ska assistera Barry?