Exile skrev: ↑2021-04-15 19:50:33
Ni som är kritiska, hade ni hellre sett en ordinär SHL-coach? Ah vi kanske borde ha värvat Peter Andersson istället?
Visst hade Albelin varit enormt stort, men jag är förväntansfull. Sillyn har nu dragit igång på allvar! Vi har många platser att fylla, det kan bli riktigt fint med Barry's enorma kontaktnät.
Peter Andersson är en av Sveriges bästa coacher. I klass med Roger och Bulan. Känns dock väldigt lite Djurgården. Precis som Barry Smith faktiskt
Albelin kändes gjuten. Avundas er som kan se sportslig framgång i spåkulan med en utländsk äldre ledare. Ingen tvekan om att det är en bra tränare. Omöjligt med hans Cv att tvivla på det. Men känns som långsiktiga lösningar är A och O för bekvämligheterna till människorna i landet lagom.
Personligen så hade jag aldrig velat se Bulan, Andersson eller Roger i DIF.
Ja, det ska bli intressant hur spelarna agerar när dom inte längre är padellpolare med huvudtränaren, kan vara nyttigt.
Dessutom inte varje dag ett NHL-lag önskar en framtida DIF-tränare lycka till
Praetori skrev: ↑2021-04-15 20:05:04
Jag personligen anser att Hank är otroligt viktig för DIF.
Jag vill gärna se vad en annan coach (Berry) kan kräma ur en arbetsmoral-spelare som Hank.
Jag ser inte storheten i Hank, det ska vara tränarens jobb att mana på killarna, Hank är inte en modern spelartyp, dagens "gnuggare" ska också kunna producera. Hans siffror är brutalt dåliga, jämför man dom med andra "gnuggare" i andra lag så ligger han också långt efter.
Kulturbärare, visst, men tanken var väl att Ante och senare JJ skulle ta den rollen, tyvärr så misslyckades båda pga skador. Vem kan ta den rollen nu? Jag hoppas verkligen på Åberg och nästa säsong kanske till och med Krüger.
Men visst, har man en matchcoach som Robban så är Hank mycket viktig.
Exile skrev: ↑2021-04-15 20:10:37
Jag ser inte storheten i Hank, det ska vara tränarens jobb att mana på killarna, Hank är inte en modern spelartyp, dagens "gnuggare" ska också kunna producera. Hans siffror är brutalt dåliga, jämför man dom med andra "gnuggare" i andra lag så ligger han också långt efter.
Produktionen ligger ju dock mångt och mycket i vilken roll och vilka instruktioner du får. Hank har ju fått vara motsvarande latrintömmare på isen i Djurgården de senaste åren. Defensiva zonstarter, skaffa tekning i offensiv zon. Checka järnet och döda utvisningar. Allt med begränsad speltid överlag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag tror inte vissa förstår hur extremt lyckligt lottade vi är som har just Jocke på den här positionen.
Till en början var jag kritisk till mycket som Jocke gjorde eller inte gjorde. Men han har motbevisat oss och resten av Hockeysverige både en och typ tjugiofyra gånger sedan han anslöt som SC.
Givetvis har han inte bara övergett visionen om långsiktighet och filosofin om hur vi vill spela bara huxflux.
Signar han Barry på 1 år så finns en anledning till det. Man har ju lärt sig att han har en plan för allt han gör.
Som någon var inne på här, kommande Ass kanske är tänkt till nästa huvudtränare?
Att ha både Bosse och Jocke i Djurgården är så extremt jävla roligt. Kommer bli tungt när dessa väljer att lämna. Så sitt ner lugnt i båten och njut.
Exile skrev: ↑2021-04-15 20:10:37
Produktionen ligger ju dock mångt och mycket i vilken roll och vilka instruktioner du får. Hank har ju fått vara motsvarande latrintömmare på isen i Djurgården de senaste åren. Defensiva zonstarter, skaffa tekning i offensiv zon. Checka järnet och döda utvisningar. Allt med begränsad speltid överlag.
Även sådana spelare ska ha hockey-iq och kunna producera lite framåt i dagens moderna hockey. Jämför hans siffror med t ex en Karl Fabricius som har en liknade roll men också är betydligt äldre.
Hade jag varit i Robbans position under denna säsong så hade jag gett betydligt mer speltid till Grewe framför Hank. Dock är jag en glad amatör
ciirree skrev: ↑2021-04-15 20:16:14
Att ha både Bosse och Jocke i Djurgården är så extremt jävla roligt. Kommer bli tungt när dessa väljer att lämna. Så sitt ner lugnt i båten och njut.
Ja men jag har en sjuk weakspot för Bosse. Känslorna på utsidan och ett hjärta som blöder så pass mycket att man nästan själv tar till lipen när han gör det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja men jag har en sjuk weakspot för Bosse. Känslorna på utsidan och ett hjärta som blöder så pass mycket att man nästan själv tar till lipen när han gör det.
Ja, håller med, jag har redan ångest över vem vi får på den positionen när han lämnar.
Och jag ska inte jämföra dem rakt av. De har också helt olika medel att jobba med. Men att ha både Jocke och Bosse är fan lyx. Guldklimpar.
Exile skrev: ↑2021-04-15 20:19:38
Hade jag varit i Robbans position under denna säsong så hade jag gett betydligt mer speltid till Grewe framför Hank. Dock är jag en glad amatör
Eftersom att vi pratade om "brutalt dåliga siffror" tidigare, så kan jag bara flika in att Hank har bättre Corsi och Fenwick än Grewe (samt bättre Fenwick och PDO än Linus Andersson). Om man nu gillar siffror.
Ja, håller med, jag har redan ångest över vem vi får på den positionen när han lämnar.
Och jag ska inte jämföra dem rakt av. De har också helt olika medel att jobba med. Men att ha både Jocke och Bosse är fan lyx. Guldklimpar.
Ja man skulle ju vilja ha Jocke, Bosse och Jenny i nya kreativa roller i Alliansen i framtiden.
Eftersom att vi pratade om "brutalt dåliga siffror" tidigare, så kan jag bara flika in att Hank har bättre Corsi och Fenwick än Grewe (samt bättre Fenwick och PDO än Linus Andersson). Om man nu gillar siffror.
Jag tror inte vissa förstår hur extremt lyckligt lottade vi är som har just Jocke på den här positionen.
Till en början var jag kritisk till mycket som Jocke gjorde eller inte gjorde. Men han har motbevisat oss och resten av Hockeysverige både en och typ tjugiofyra gånger sedan han anslöt som SC.
Givetvis har han inte bara övergett visionen om långsiktighet och filosofin om hur vi vill spela bara huxflux.
Signar han Barry på 1 år så finns en anledning till det. Man har ju lärt sig att han har en plan för allt han gör.
Som någon var inne på här, kommande Ass kanske är tänkt till nästa huvudtränare?
Ah, den heliga corsi-statistiken
Ändå typ sämst corsi i laget bland ordinarie forwards. Kan bero på många defensiva zonstarter också. Ser Cederqvist som ersättaren där. Billigare med potential att producera offensivt också.
Sen är det såklart extra tråkigt att det är en hjälte som var med och spelade upp oss och en av de som gjort flest matcher för oss.