Har bara väldigt svårt att förstå då, hur man självmant går ut och dementerar med vetskap att man ska ta tillbaka det om några dagar. Hade i så fall varit bättre/smartare att bara hålla tyst. Således svårt att tro att det är Albelin.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Stolt, men aldrig nöjd
Och vad är ”den enkla lösningen”?B.I.B.A skrev: ↑2021-04-12 17:04:04Tvivlar starkt på att en coach i dagens DIF får vara med och välja sina assistenter. Stackars Robban fick ju kämpa med Musse i 5 år. Allt pekar väl på att Jocke, i vanlig ordning, kommer att strunta i att göra jobbet och väljer den enkla lösningen.jsson skrev: ↑2021-04-12 16:27:43 Att båda ass. ryker bekräftar väl egentligen bara vad VD sagt. Att det är en gedigen erfarenhet som ska in (som, helt naturligt, själv ska välja sina egna ass)
Kan förstå att man vill behålla nuvarande ass om en ny tränare med mindre erfarenhet ska in. Något som håller samman truppen.
Stolt, men aldrig nöjd
Att bara ge jobbet till en gammal kompis eller ett syskon.Wishes skrev: ↑2021-04-12 17:21:09Och vad är ”den enkla lösningen”?B.I.B.A skrev: ↑2021-04-12 17:04:04Tvivlar starkt på att en coach i dagens DIF får vara med och välja sina assistenter. Stackars Robban fick ju kämpa med Musse i 5 år. Allt pekar väl på att Jocke, i vanlig ordning, kommer att strunta i att göra jobbet och väljer den enkla lösningen.jsson skrev: ↑2021-04-12 16:27:43 Att båda ass. ryker bekräftar väl egentligen bara vad VD sagt. Att det är en gedigen erfarenhet som ska in (som, helt naturligt, själv ska välja sina egna ass)
Kan förstå att man vill behålla nuvarande ass om en ny tränare med mindre erfarenhet ska in. Något som håller samman truppen.
Avgå Jocke.
Tror du fortfarande det var en genomtänkt strategi?mb81 skrev: ↑2021-04-11 18:23:21Tror det är rätt genomtänkt. Kommunikationen från DIF har redan steppat upp sen han kom in och det är bara början. Kraft verkar grym av det jag har hört så inte speciellt orolig där.DRC skrev: ↑2021-04-11 18:18:51Det finns etablerade kanaler för det. Detta skriker bara jag är ny grön VD utan track record och vill höras. Den här kommunikationen ser inte ut att bygga på en genomtänkt mediastrategi uranen snackepelle som fått lördagsfeeling.
Fast han har kanske hunnit sparka hela kommunikationsavdelningen.
Och om Albelin är klar - tror du han tycker det här blev bra?
Om det är Albelin hade det läckt iaf. Då är det ju bara Albelin som har agerat konstigt. Han kunde väl bara sägs inga kommentarer eller liknande. Men det är ingen big deal.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:06:40Tror du fortfarande det var en genomtänkt strategi?mb81 skrev: ↑2021-04-11 18:23:21Tror det är rätt genomtänkt. Kommunikationen från DIF har redan steppat upp sen han kom in och det är bara början. Kraft verkar grym av det jag har hört så inte speciellt orolig där.DRC skrev: ↑2021-04-11 18:18:51Det finns etablerade kanaler för det. Detta skriker bara jag är ny grön VD utan track record och vill höras. Den här kommunikationen ser inte ut att bygga på en genomtänkt mediastrategi uranen snackepelle som fått lördagsfeeling.
Och i väntan på droppet och mystiken kring vem den nya tränaren egentligen är njuter vi av ångestdimmorna mellan brunsås-håvemb81 skrev: ↑2021-04-12 18:12:41Om det är Albelin hade det läckt iaf. Då är det ju bara Albelin som har agerat konstigt. Han kunde väl bara sägs inga kommentarer eller liknande. Men det är ingen big deal.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:06:40Tror du fortfarande det var en genomtänkt strategi?mb81 skrev: ↑2021-04-11 18:23:21Tror det är rätt genomtänkt. Kommunikationen från DIF har redan steppat upp sen han kom in och det är bara början. Kraft verkar grym av det jag har hört så inte speciellt orolig där.DRC skrev: ↑2021-04-11 18:18:51Det finns etablerade kanaler för det. Detta skriker bara jag är ny grön VD utan track record och vill höras. Den här kommunikationen ser inte ut att bygga på en genomtänkt mediastrategi uranen snackepelle som fått lördagsfeeling.

Stolt, men aldrig nöjd
Jag gissar 75% sannolikhet att det inte är Albelin. Att Expressen drog förhastade slutsatser av Tweeten och av efterföljande kommentar och gick bom. Svenssons halvpudel efteråt tyder också på det.mb81 skrev: ↑2021-04-12 18:12:41Om det är Albelin hade det läckt iaf. Då är det ju bara Albelin som har agerat konstigt. Han kunde väl bara sägs inga kommentarer eller liknande. Men det är ingen big deal.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:06:40Tror du fortfarande det var en genomtänkt strategi?mb81 skrev: ↑2021-04-11 18:23:21Tror det är rätt genomtänkt. Kommunikationen från DIF har redan steppat upp sen han kom in och det är bara början. Kraft verkar grym av det jag har hört så inte speciellt orolig där.DRC skrev: ↑2021-04-11 18:18:51Det finns etablerade kanaler för det. Detta skriker bara jag är ny grön VD utan track record och vill höras. Den här kommunikationen ser inte ut att bygga på en genomtänkt mediastrategi uranen snackepelle som fått lördagsfeeling.
Albelin/Falk kändes, iallafall för mig, som en pigg setup och den har dragit upp förväntansbilden. Upplagt för besvikelse även om jag hoppas på Tommy.
Känns faktiskt som Höken för ovanlighets skull har fel. Tror nya tränaren presenteras imorgon. Spännande hur som.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:47:19Jag gissar 75% sannolikhet att det inte är Albelin. Att Expressen drog förhastade slutsatser av Tweeten och av efterföljande kommentar och gick bom. Svenssons halvpudel efteråt tyder också på det.mb81 skrev: ↑2021-04-12 18:12:41Om det är Albelin hade det läckt iaf. Då är det ju bara Albelin som har agerat konstigt. Han kunde väl bara sägs inga kommentarer eller liknande. Men det är ingen big deal.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:06:40Tror du fortfarande det var en genomtänkt strategi?mb81 skrev: ↑2021-04-11 18:23:21Tror det är rätt genomtänkt. Kommunikationen från DIF har redan steppat upp sen han kom in och det är bara början. Kraft verkar grym av det jag har hört så inte speciellt orolig där.DRC skrev: ↑2021-04-11 18:18:51
Det finns etablerade kanaler för det. Detta skriker bara jag är ny grön VD utan track record och vill höras. Den här kommunikationen ser inte ut att bygga på en genomtänkt mediastrategi uranen snackepelle som fått lördagsfeeling.
Albelin/Falk kändes, iallafall för mig, som en pigg setup och den har dragit upp förväntansbilden. Upplagt för besvikelse även om jag hoppa på Tommy.
Han hade ju sin juniorkarriär genom hockeygymnasiet i Linköping och fick chansen att starta sin seniorkarriär där så att han går tillbaka till LHC för att inte DIF kan erbjuda något mer spännande ser jag inte som något svek direkt.
Vår vana trogen gör han säkert en kanonsäsong och får ett erbjudande från andra sidan pölen 2023 och vi får 0kr.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jepp, och hursomhelst glad att vi inte har en organisation som läcker info som ett såll á la brunsås.mb81 skrev: ↑2021-04-12 19:05:33Känns faktiskt som Höken för ovanlighets skull har fel. Tror nya tränaren presenteras imorgon. Spännande hur som.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:47:19Jag gissar 75% sannolikhet att det inte är Albelin. Att Expressen drog förhastade slutsatser av Tweeten och av efterföljande kommentar och gick bom. Svenssons halvpudel efteråt tyder också på det.mb81 skrev: ↑2021-04-12 18:12:41Om det är Albelin hade det läckt iaf. Då är det ju bara Albelin som har agerat konstigt. Han kunde väl bara sägs inga kommentarer eller liknande. Men det är ingen big deal.
Albelin/Falk kändes, iallafall för mig, som en pigg setup och den har dragit upp förväntansbilden. Upplagt för besvikelse även om jag hoppa på Tommy.
Stolt, men aldrig nöjd
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har han fel här så är det inte "ovanligt" längre. Goofar han här har hans trovärdighet försvunnit och bara ett bevis på att han blivit för klick-kåt sen Expressen köpte honom.mb81 skrev: ↑2021-04-12 19:05:33Känns faktiskt som Höken för ovanlighets skull har fel. Tror nya tränaren presenteras imorgon. Spännande hur som.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:47:19Jag gissar 75% sannolikhet att det inte är Albelin. Att Expressen drog förhastade slutsatser av Tweeten och av efterföljande kommentar och gick bom. Svenssons halvpudel efteråt tyder också på det.mb81 skrev: ↑2021-04-12 18:12:41Om det är Albelin hade det läckt iaf. Då är det ju bara Albelin som har agerat konstigt. Han kunde väl bara sägs inga kommentarer eller liknande. Men det är ingen big deal.
Säg den glädje som varar
Håller helt med, sen kan det kännas konstigt att Expressen köper in en hockeyskribent som 99% av fallen endast skriver om ett lag, han kan köra någon Silly-season info räcker så.DIF_Soldier skrev: ↑2021-04-12 20:14:04Har han fel här så är det inte "ovanligt" längre. Goofar han här har hans trovärdighet försvunnit och bara ett bevis på att han blivit för klick-kåt sen Expressen köpte honom.mb81 skrev: ↑2021-04-12 19:05:33Känns faktiskt som Höken för ovanlighets skull har fel. Tror nya tränaren presenteras imorgon. Spännande hur som.DRC skrev: ↑2021-04-12 18:47:19Jag gissar 75% sannolikhet att det inte är Albelin. Att Expressen drog förhastade slutsatser av Tweeten och av efterföljande kommentar och gick bom. Svenssons halvpudel efteråt tyder också på det.
Tidningsbranschen är lite trolleriverkstad. Man kan ju tycka att Sydsvenskan som också är en Bonnier-blaska torde varit en bättre kanal men det finns säkert en tanke bakom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Svensk media är ett skämt, oavsett vad de skriver om! Finns inga gamla skjutjärnsjournalister längre, de som kallar sig journalister nu ägnar sig åt tabloidjournalistik och clickbait.
Precis så! Ytterligare exempel på hur menlös granskande hockeyjournalistik blivit med alla dessa ”experter” som mest skriker men bara vill stryka medhårs och jaga klick. Det är frapperande hur SHL-bevakande media är så bajsnödiga inför den usla domarnivån i SHL, och inte vågar lyfta bladet från mun, så att till slut måste domarna såga sig själva så att problemet kan belysas.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... or-daligt/
Stolt, men aldrig nöjd