Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mb81:
Hoppas han nappar, samtidigt kan nog Tälje locka med liknande summa plus en större roll. Vet inte hur lockad Wandell är av att harva i ett SHL- lag i nedre delen av tabellen. Möjligen utmana top 6 om ALLT faller på plats.
Vore jag honom så skulle det vara en större utmaning att försöka leda Tälje ( sitt hjärtas klubb) till uppflyttning.
Nja, jag tror vi behöver krydda budet en aning.
Hoppas han nappar, samtidigt kan nog Tälje locka med liknande summa plus en större roll. Vet inte hur lockad Wandell är av att harva i ett SHL- lag i nedre delen av tabellen. Möjligen utmana top 6 om ALLT faller på plats.
Vore jag honom så skulle det vara en större utmaning att försöka leda Tälje ( sitt hjärtas klubb) till uppflyttning.
Nja, jag tror vi behöver krydda budet en aning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det hänger ju väldigt mycket på vem man plockar in som tränare och hur eventuell attityd präglar spelarnas insatser på isen.diftobbe89 skrev: ↑2021-04-09 12:27:40 Det blir i slutändan säkert ett helt ok lag, men det finns ju ingenting där som lockar intresse. Det finns inget som förknippas med DIF. Det finns inga järnkaminer. Tycker det ser ut som ett lag Linköping skulle kunna sätta ihop, dvs ingen bryr sig.
Ibland kan det räcka med ett fåtal nya röster som kommer till i omklädningsrummet eller båset för att smitta av ett jävlaranamma på resten av truppen (lex Hörnqvist i Panthers tex).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Aftonblaskan greppar ju efter halmstrån och ser Bromé och Åberg som tänkbara vingar bredvid JJ i förstalinan. Det tror jag när jag ser det.
Sen undrar jag om Berget verkligen är tänkt som en spelare för andrakedjan nästa år. Han petar visserligen in en hel del mål, men ändå känns han inte tillräckligt giftig. Dessutom fick han en rejäl lönesänkning. Hoppas att han är tänkt för tredje, om det nu ska vara en tydligare rollfördelning mellan kedja 1/2 och 3/4. I PP fyller han alltjämt en funktion framför mål.
Känns väl som att både Dicken och Wandell kan hamna i Södertälje, även om man kan tänka sig att behålla båda om priset är tillräckligt lågt.
Jag vill verkligen ha in Fjällby. Han och Ågren kan slåss om LW bredvid Basse. Men då krävs nog att Manne sparar ut håret.
Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Ny
Ågren-Rensfeldt-Bergfors
Cederqvist-Engsund-Linus
Sen undrar jag om Berget verkligen är tänkt som en spelare för andrakedjan nästa år. Han petar visserligen in en hel del mål, men ändå känns han inte tillräckligt giftig. Dessutom fick han en rejäl lönesänkning. Hoppas att han är tänkt för tredje, om det nu ska vara en tydligare rollfördelning mellan kedja 1/2 och 3/4. I PP fyller han alltjämt en funktion framför mål.
Känns väl som att både Dicken och Wandell kan hamna i Södertälje, även om man kan tänka sig att behålla båda om priset är tillräckligt lågt.
Jag vill verkligen ha in Fjällby. Han och Ågren kan slåss om LW bredvid Basse. Men då krävs nog att Manne sparar ut håret.
Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Ny
Ågren-Rensfeldt-Bergfors
Cederqvist-Engsund-Linus
-
Det går ju inte att uttala sig om kvalitén på lagbygget innan man ens plockat in flera spelare för toppkedjorna. Tycker det ser ganska bra ut hittils. Kul om Grewe tillkom också, lite av en favorit. Sen tycker jag man verkligen ska försöka lösa Wandell. Inte till 150k i månaden, men ändå göra ett försök. Annars när Josef går sönder så har vi en centersidan med Strandberg, Rensfeldt, Engsund och Bjerselius. Det håller inte. Alternativt är att värva in en spetsig forward som också kan lira center och ta Josefs plats.
Bergfors kan såklart vara tänkt som en tredjekedja också. Vi får se. Men han var ändå vår bästa målskytt denna säsong. Ser inga större problem om vi har honom i en kedja med Basse och en ny vänsterforward.kaminor skrev: ↑2021-04-09 13:47:04 Aftonblaskan greppar ju efter halmstrån och ser Bromé och Åberg som tänkbara vingar bredvid JJ i förstalinan. Det tror jag när jag ser det.
Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Ny
Ågren-Rensfeldt-Bergfors
Cederqvist-Engsund-Linus
Wandell har varit vår näst bästa center efter Strandberg (när han varit hel) enligt mig. Är riktigt nöjd med Wandells tid i klubben. Jag hoppas att han går med på kontraktserbjudandet med sänkt lön. Wandell var även bäste spelare totalt sett i matchserien mot fisk nu.EspenK skrev: ↑2021-04-09 07:23:59Oj! Vi ser på hockey på väldigt olika sätt. Om du tänker wandell som en poängmaskin då har du rätt. Som defensiv center är han en av de bästa i ligan.Buford skrev: ↑2021-04-09 07:19:14Vi har väl inga just nu som är aktuella för att lyftas upp?Morwiin skrev: ↑2021-04-09 06:27:21Vi vill väl inte ha Wandell kvar ens ? Vet inte vad han har tillfört sen han kom. Tar hellre in en junior isf.sauron skrev: ↑2021-04-09 00:51:45 Både Stoa och MaGa tycker jag vore bra att behålla om möjligt, att Rhett och Bobby vill över pölen och casha in känns inte helt oväntat (med reservation för att Bobby inte får plats i Caps och återvänder), Wandell bör vi kunna ha kvar om vi vill.
Spännande fortsättning på denna silly!
Jättejobbigt för mig personligen med dessa intetsägande uppsättningar av DIF. Vi är för fan inte Timrå. Jag har inga problem att tumma på elegant skridskoåkning om jag istället får känslor och DIF-anda, eg Andre Mattson.
Jocke har sabbat mitt intresse, det går inte att lägga tid på hockey utan känslor. Det är meningslöst. Finessen med hockey är den fysiska aspekten, utan den är det helt ointressant. Istället följer jag schack desto mer numera. Det är fan mer känslor i schack. Och tennis, även om tennisen är på väg in i den mörka robot-världen med datoriserade domare och känslolöshet.
Det är över, känns det som, i alla fall för nu. Den könlösa pet-falangen vann och Jocke visar inga som helst tecken på att vilja bygga ett klassiskt DIF-lag med attityd.
Jocke har sabbat mitt intresse, det går inte att lägga tid på hockey utan känslor. Det är meningslöst. Finessen med hockey är den fysiska aspekten, utan den är det helt ointressant. Istället följer jag schack desto mer numera. Det är fan mer känslor i schack. Och tennis, även om tennisen är på väg in i den mörka robot-världen med datoriserade domare och känslolöshet.
Det är över, känns det som, i alla fall för nu. Den könlösa pet-falangen vann och Jocke visar inga som helst tecken på att vilja bygga ett klassiskt DIF-lag med attityd.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Nu kanske inte just tacklingar är allt som du pekar på. Men under Jockes tid som sportchef så är vi det laget som tacklar mest i hela SHL. Jag tror nog inte du ska lägga skulden på just Jocke här utan i ditt fall så är nog den moderna hockeyn mer boven i dramat.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:22:28 Jättejobbigt för mig personligen med dessa intetsägande uppsättningar av DIF. Vi är för fan inte Timrå. Jag har inga problem att tumma på elegant skridskoåkning om jag istället får känslor och DIF-anda, eg Andre Mattson.
Japp, du har en poäng. Tar tillbaks den ensidiga kritiken mot Jocke, han försöker nog bara anpassa sig till läget. Möjligen skulle man kunna vara lite mer av en "maverick" som sportchef och köra sitt eget race, men priset kan bli väldigt dyrt.mb81 skrev: ↑2021-04-09 20:28:51Nu kanske inte just tacklingar är allt som du pekar på. Men under Jockes tid som sportchef så är vi det laget som tacklar mest i hela SHL. Jag tror nog inte du ska lägga skulden på just Jocke här utan i ditt fall så är nog den moderna hockeyn mer boven i dramat.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:22:28 Jättejobbigt för mig personligen med dessa intetsägande uppsättningar av DIF. Vi är för fan inte Timrå. Jag har inga problem att tumma på elegant skridskoåkning om jag istället får känslor och DIF-anda, eg Andre Mattson.
Jag kan dock förstå din känsla och skulle vara spännande att se dig som sportchef med Tobbe89 som utvecklingschef. Då skulle broad street bullies ligga i lä.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:30:58Japp, du har en poäng. Tar tillbaks den ensidiga kritiken mot Jocke, han försöker nog bara anpassa sig till läget. Möjligen skulle man kunna vara lite mer av en "maverick" som sportchef och köra sitt eget race, men priset kan bli väldigt dyrt.mb81 skrev: ↑2021-04-09 20:28:51Nu kanske inte just tacklingar är allt som du pekar på. Men under Jockes tid som sportchef så är vi det laget som tacklar mest i hela SHL. Jag tror nog inte du ska lägga skulden på just Jocke här utan i ditt fall så är nog den moderna hockeyn mer boven i dramat.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:22:28 Jättejobbigt för mig personligen med dessa intetsägande uppsättningar av DIF. Vi är för fan inte Timrå. Jag har inga problem att tumma på elegant skridskoåkning om jag istället får känslor och DIF-anda, eg Andre Mattson.

Haha, jag har faktiskt inte ens träffat Tobbe IRL men jag tror vi skulle komma bra överens även om han är extremt mycker mer kunnig än mig, speciellt dessa dagar.mb81 skrev: ↑2021-04-09 20:38:23Jag kan dock förstå din känsla och skulle vara spännande att se dig som sportchef med Tobbe89 som utvecklingschef. Då skulle broad street bullies ligga i lä.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:30:58Japp, du har en poäng. Tar tillbaks den ensidiga kritiken mot Jocke, han försöker nog bara anpassa sig till läget. Möjligen skulle man kunna vara lite mer av en "maverick" som sportchef och köra sitt eget race, men priset kan bli väldigt dyrt.mb81 skrev: ↑2021-04-09 20:28:51Nu kanske inte just tacklingar är allt som du pekar på. Men under Jockes tid som sportchef så är vi det laget som tacklar mest i hela SHL. Jag tror nog inte du ska lägga skulden på just Jocke här utan i ditt fall så är nog den moderna hockeyn mer boven i dramat.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:22:28 Jättejobbigt för mig personligen med dessa intetsägande uppsättningar av DIF. Vi är för fan inte Timrå. Jag har inga problem att tumma på elegant skridskoåkning om jag istället får känslor och DIF-anda, eg Andre Mattson.
Det är över, känns det som, i alla fall för nu. Den könlösa pet-falangen vann och Jocke visar inga som helst tecken på att vilja bygga ett klassiskt DIF-lag med attityd.![]()
Hade jag vart sportchef så skulle grundregeln vara "gärna handleder, men först ett rejält fysiskt spel". Hur man än vrider och vänder på det så landar jag i att det är där vi bygger en lagmaskin som kan utmana för titlar och samtidigt engagera hockeypubliken, vilket leder till en positiv spiral naturligtvis.
Härligt att se dig tillbaka iaf även fast vi i princip aldrig håller med varandra!sensei skrev: ↑2021-04-09 20:54:58Haha, jag har faktiskt inte ens träffat Tobbe IRL men jag tror vi skulle komma bra överens även om han är extremt mycker mer kunnig än mig, speciellt dessa dagar.mb81 skrev: ↑2021-04-09 20:38:23Jag kan dock förstå din känsla och skulle vara spännande att se dig som sportchef med Tobbe89 som utvecklingschef. Då skulle broad street bullies ligga i lä.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:30:58Japp, du har en poäng. Tar tillbaks den ensidiga kritiken mot Jocke, han försöker nog bara anpassa sig till läget. Möjligen skulle man kunna vara lite mer av en "maverick" som sportchef och köra sitt eget race, men priset kan bli väldigt dyrt.mb81 skrev: ↑2021-04-09 20:28:51Nu kanske inte just tacklingar är allt som du pekar på. Men under Jockes tid som sportchef så är vi det laget som tacklar mest i hela SHL. Jag tror nog inte du ska lägga skulden på just Jocke här utan i ditt fall så är nog den moderna hockeyn mer boven i dramat.sensei skrev: ↑2021-04-09 20:22:28 Jättejobbigt för mig personligen med dessa intetsägande uppsättningar av DIF. Vi är för fan inte Timrå. Jag har inga problem att tumma på elegant skridskoåkning om jag istället får känslor och DIF-anda, eg Andre Mattson.
Det är över, känns det som, i alla fall för nu. Den könlösa pet-falangen vann och Jocke visar inga som helst tecken på att vilja bygga ett klassiskt DIF-lag med attityd.![]()
Hade jag vart sportchef så skulle grundregeln vara "gärna handleder, men först ett rejält fysiskt spel". Hur man än vrider och vänder på det så landar jag i att det är där vi bygger en lagmaskin som kan utmana för titlar och samtidigt engagera hockeypubliken, vilket leder till en positiv spiral naturligtvis.
Nisse och Boumedienne tar vi när Brynäs är klara med dem. Har aldrig förlorat som coacher i ett SHL lag.
Jag är helt övertygad om att vi kommer värva Viktor Liljegren i Västervik. Han är 08 och har ett förflutet i Djurgården och jag tror att han skulle kunna bidra till en 4e Lina med sin storlek. Han har gjort det riktigt bra mot Timrå iaf!