Har jag alltid tyckt...BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 16:47:52Jocke....vet faktiskt inte riktigt om jag ska tycka bu eller bä.Buford skrev: ↑2021-04-09 14:32:34Jag tror JE petar i mycket som han inte ska och kan vara en jobbig chef. Även om det är han som äger den "famösa" framåtlutande idéen så ska tränaren få göra sitt i lugn och ro.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 14:22:54Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.
Spelidén borde sitta i ryggmärgen nu. Den borde vara utvecklad och klar. Istället avslutar han sista året uselt.
Gav han upp? Gav spelarna upp? Ingen grit?
Jag blir väldigt nyfiken på höra hur DIF tänker gå vidare. Någonstans står en surmjölk som behöver städas bort.
Ja, något verkar inte stämma i DIF. Men... Så illa som det såg ut detta år ska det inte göra, inte ens med Lloyd Christmas i båset!
Stundtals har han en bra framtoning och verkar kompetent. Många fina värvningar och ser ut att ha koll på ekonomin.
Sedan, jag får också en känsla att han lägger sig i spelet för mycket. Visst, en klubb måste ha en identitet som det så fint kallas.
Men jag vill isåfall att identiteten för DIF ska vara:
- Alltid 100%
- Sportsliga
- Ställa sig upp och köra
- Inget gnäll
- Grit
- Hata förlora
- En för alla, alla för en
- Proffsiga i media
- Brutalt jobbiga att möta varenda match, sälja sig dyrt
Osv
I en sådan identitet skulle ju aldrig Haga ha värvats. Vi hade istället haft Blomstrand. För att ge en fingervisning om vad jag menar.
Inte att identiteten ska vara ett spelsystem som ägs av klubben/ sportchefen. Ett spelsystem blir ju lätt sönderläst med tiden.
Börjar tro att vi ändå valde fel. Tjomme värvade en skicklig tränare, som valde spelsystem.
Sedan ordnade Tjomme skickliga spelare. BINGO
Satan så tråkigt att vara en marionett, om det nu det är så DIF styrs. En del uttalanden som Jocke och Robban sagt motsäger det då inte.
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Inget ont om Tjomme men Leksand är verkligen uuurk.Buford skrev: ↑2021-04-09 16:57:25Har jag alltid tyckt...BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 16:47:52Jocke....vet faktiskt inte riktigt om jag ska tycka bu eller bä.Buford skrev: ↑2021-04-09 14:32:34Jag tror JE petar i mycket som han inte ska och kan vara en jobbig chef. Även om det är han som äger den "famösa" framåtlutande idéen så ska tränaren få göra sitt i lugn och ro.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 14:22:54Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.
Spelidén borde sitta i ryggmärgen nu. Den borde vara utvecklad och klar. Istället avslutar han sista året uselt.
Jag blir väldigt nyfiken på höra hur DIF tänker gå vidare. Någonstans står en surmjölk som behöver städas bort.
Ja, något verkar inte stämma i DIF. Men... Så illa som det såg ut detta år ska det inte göra, inte ens med Lloyd Christmas i båset!
Stundtals har han en bra framtoning och verkar kompetent. Många fina värvningar och ser ut att ha koll på ekonomin.
Sedan, jag får också en känsla att han lägger sig i spelet för mycket. Visst, en klubb måste ha en identitet som det så fint kallas.
- Alltid 100%
- Sportsliga
- Inget gnäll
- Grit
- Hata förlora
- Proffsiga i media
Osv
I en sådan identitet skulle ju aldrig Haga ha värvats. Vi hade istället haft Blomstrand. För att ge en fingervisning om vad jag menar.
Inte att identiteten ska vara ett spelsystem som ägs av klubben/ sportchefen. Ett spelsystem blir ju lätt sönderläst med tiden.
Börjar tro att vi ändå valde fel. Tjomme värvade en skicklig tränare, som valde spelsystem.
Satan så tråkigt att vara en marionett, om det nu det är så DIF styrs. En del uttalanden som Jocke och Robban sagt motsäger det då inte.
Jag är verkligen inte beredd att summera något på ett föreningsplan efter en covidsäsong.
Jisses vi kunde suttit i Brynäs eller HVs eller LHCs sits både sportsligt och ekonomiskt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 20/21
Uppenbarligen mådde han inte bra när han lämnade NHL. Frågan är hur mycket av hans status som gjorde att vi valde att släppa honom till Brynäs.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-04-09 15:51:43 https://hockeysverige.se/2021/04/09/pat ... x-flickvan
Detta ska då alltså vara den underliggande orsaken till bulans frånvaro med täckmanteln covidsymptom.
Undrar verkligen hur karln egentligen mår.
Skönt att vi blev av med honom, sånt här skräp är det sista min kära förening ska beblandas med.
Tragiskt för alla inblandade hur det än är med saken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 20/21
Mm, kommande vinter blir upp till bevis för Jocke. Har varit här länge. Byggt ihop laget och väljer ut tränare.
Säger sig ha sparat jämfört kollegorna.
Borde då kunna visa att han valt rätt strategi genom att ta oss en nivå upp till vintern som kommer.
Självklart hoppas jag Jocke har koll och vet vad som behöver göras för att äntligen ta oss till toppen.
Säger sig ha sparat jämfört kollegorna.
Borde då kunna visa att han valt rätt strategi genom att ta oss en nivå upp till vintern som kommer.
Självklart hoppas jag Jocke har koll och vet vad som behöver göras för att äntligen ta oss till toppen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 20/21
Tydligen Berglund som pucklat på sin fd flickvän. Därför han står utanför laget. Vansinne!
Känslan är ju att killen behöver hjälp fortsatt. Hoppas Brynäs hjälper honom genom att erbjuda terapi mm. Orolig för honom.
Känslan är ju att killen behöver hjälp fortsatt. Hoppas Brynäs hjälper honom genom att erbjuda terapi mm. Orolig för honom.
Säsongen 20/21
Sen var Tjomme en stor del i spelsystemet tillsammans med Jocke. Jag tycker det är bra att man bestämmer sig för spelsätt och rekryterar tränare därefter. Rätt säker på att Tjomme är rätt drivande hur Leksand spelar.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 16:47:52Jocke....vet faktiskt inte riktigt om jag ska tycka bu eller bä.Buford skrev: ↑2021-04-09 14:32:34Jag tror JE petar i mycket som han inte ska och kan vara en jobbig chef. Även om det är han som äger den "famösa" framåtlutande idéen så ska tränaren få göra sitt i lugn och ro.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 14:22:54Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.
- Alltid 100%
- Sportsliga
- Inget gnäll
- Grit
- Hata förlora
- Proffsiga i media
Osv
Vi får inte heller glömma att trots vår tiondeplats denna säsong har vi vår bästa sportsliga period med Jocke som sportchef på typ 15 år. Årets säsong var inte bra men kan ändå köpa de med tanke på förutsättningarna men pilen måste vändas uppåt igen.
-
Säsongen 20/21
Ibland rullar inte allt på och då studsar mycket emot. Sen tror jag vi är det laget som är mest drabbad av att inte ha publik. Högström och Dick hade relativt bleka säsonger, hade nog sett betydligt bättre ut om det varit publik som eldade på dom. Sen drog vi ned på budgeten i år och därför hamnade vi längre ner i tabellen. Jag tror att nästa säsong blir betydligt bättre, så länge vi för in en bra ersättare till RobbanBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 14:22:54Säkert, men ändå? Under 5 år har han varit ansvarig och högst delaktig för vilka som värvas hit och fått bygga upp ett ”eget” lag.Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-09 14:03:14Jag tror han menar just denna säsong.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-04-09 13:45:59 https://hockeynews.se/articles/19571/
Klarsynt Robban. Vi har för lite grit.
Men samtidigt, karln har ju varit ytterst ansvarig i 5 år!!!
Rätt skrämmande läsning. Var är felet då Robban? Jocke?
Säsongen 20/21
Snubben har några hundra miljoner att kunna lägga på terapi själv eller lägga in sig. Han hade enligt rykten redan problem med kröken hos oss. Sedan har man det minsta självinsikt tar man hjälp innan det går så långt att du låter det gå ut över nån annan. Vidrigt om det stämmer att han slagit på sin flickvän.
Säsongen 20/21
Ursäkta, men du kan inte mycket om alkoholism! Det är en beroendesjukdom och den beroende ser inte sånt, allt är ett gift och alkoholen är botemedlet.gaspo skrev: ↑2021-04-09 18:31:07Snubben har några hundra miljoner att kunna lägga på terapi själv eller lägga in sig. Han hade enligt rykten redan problem med kröken hos oss. Sedan har man det minsta självinsikt tar man hjälp innan det går så långt att du låter det gå ut över nån annan. Vidrigt om det stämmer att han slagit på sin flickvän.
-
Säsongen 20/21
gaspo skrev: ↑2021-04-09 18:31:07Snubben har några hundra miljoner att kunna lägga på terapi själv eller lägga in sig. Han hade enligt rykten redan problem med kröken hos oss. Sedan har man det minsta självinsikt tar man hjälp innan det går så långt att du låter det gå ut över nån annan. Vidrigt om det stämmer att han slagit på sin flickvän.
Stämmer det är han nog slut som spelare, svårt att se någon kunna ta in honom efter en sån grej
Säsongen 20/21
Jodå har haft det inom familjen och även vänner. Man har faktiskt en utväg och det är att söka hjälp.Buford skrev: ↑2021-04-09 18:44:31Ursäkta, men du kan inte mycket om alkoholism! Det är en beroendesjukdom och den beroende ser inte sånt, allt är ett gift och alkoholen är botemedlet.gaspo skrev: ↑2021-04-09 18:31:07Snubben har några hundra miljoner att kunna lägga på terapi själv eller lägga in sig. Han hade enligt rykten redan problem med kröken hos oss. Sedan har man det minsta självinsikt tar man hjälp innan det går så långt att du låter det gå ut över nån annan. Vidrigt om det stämmer att han slagit på sin flickvän.
Säsongen 20/21
Vi vet inte ett skit. Jag tycker inte man borde spekulera. Både för Patriks eller eventuellt brottsoffers skull.
Inte här iaf. Det finns andra forum för sånt.
Inte här iaf. Det finns andra forum för sånt.
Säsongen 20/21
Spännande, blir det Västervik eller Bofors som kommer upp i SHL
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Gud hjälpe SHL. Västervik, Oskarshamn, Växjö och Örebro. Samtidigt som många klassiska lag är i HA.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 20/21
Hahahaaa... Samtidigt i HA: Modo, Södertälje, Björklöven, Timrå, Västerås, Mora, Brynäs/HV, packet! Nästan så man vill att vi åker urMattias_87 skrev: ↑2021-04-09 19:19:46Gud hjälpe SHL. Västervik, Oskarshamn, Växjö och Örebro. Samtidigt som många klassiska lag är i HA.