Djurgårdens IF- Timrå IK, 1/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Ragge1 skrev:Vad hände med vårt bortadömda mål? Förstod inte varför...
Han hade i alla fall blåst av innan målet kom (hörde jag), pga. att en DIFspelare var inne i målgården, är inte 100.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Engqvist gled in bakom Backlund och störde som jag uppfattade det.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

odburt skrev:
Engqvist gled in bakom Backlund och störde som jag uppfattade det.

Engqvist var inne i målgården..Framför Backlund.
Men störde inte så pass mycket.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Stort plus till klacken som hörde nästan hela matchen. Hörde faktiskt aldrig Timrås klack, men det är en annan historia.

Finns få plus att dela ut, men Ossi, Carl Gustafsson och Ryno var härliga att se i dag.

Vet inte hur mycket stryck Gustafsson fick, men han fortsatte med samma fart hela tiden.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

odburt skrev:Bara att inse att få publiken att gå på hockey i Sthlm en lördagskväll är lika lätt som att få elefanter att dansa tango.
Måste faktiskt få försvara en del av de som inte kommer. Alla bor inte innanför tullarna.

Bor du t.ex i Sollentuna ska du först åka in till Centralen, sen byta till pendeln och sen kanske till buss. Går det ett-i-ett är man hemma på en timma, lite längre.

Nu är ju sällan så. Missar du pendeln på Centralen får du vänta 20-30 minuter på nästa och samma sak vid bussbytet i Sollentuna. Det kan ta upp till två timmar att komma hem.

Lagom kul att vara hemma klockan omkring 22.30 efter en sån här fismatch.
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Bautabröl skrev:
odburt skrev:Bara att inse att få publiken att gå på hockey i Sthlm en lördagskväll är lika lätt som att få elefanter att dansa tango.
Måste faktiskt få försvara en del av de som inte kommer. Alla bor inte innanför tullarna.

Bor du t.ex i Sollentuna ska du först åka in till Centralen, sen byta till pendeln och sen kanske till buss. Går det ett-i-ett är man hemma på en timma, lite längre.

Nu är ju sällan så. Missar du pendeln på Centralen får du vänta 20-30 minuter på nästa och samma sak vid bussbytet i Sollentuna. Det kan ta upp till två timmar att komma hem.

Ja är man Djurgårdare så gär man det för vårt lag.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Mans91 skrev:
Bautabröl skrev:

Inte till samtliga hemmamatcher, det kan jag lova dig! Tycker det är strålande om de kommer på, låt oss säga tio...

Det går nog ta mig tusan snabbare att komma till Eskilstuna med SJ, än vad det tar att komma till Sollentuna, Vallentuna eller Flemingsberg med SL.
Bild

Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

spiik skrev: Dem spelar så jävla tråkigt och tillknäppt.
TIK har tagit 8 av 9p mot DIF, jag hade gärna varit i deras "tråk-kläder".
Som ni alla vet så krävs det skicklighet & stort tålamot för att genomföra matcher på det sätt TIK gjort mot DIF.

Idag saknades kunnandet hos DIF, viljan var det inget fel på.
Höll på att ge oss 1p
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bautabröl skrev: Det går nog ta mig tusan snabbare att komma till Eskilstuna med SJ, än vad det tar att komma till Sollentuna, Vallentuna eller Flemingsberg med SL.
Ja jävlar, det tar hela 15 minuter med pendeln till Stockholm. Sedan runt 10 minuter med tunnelbanan. Plus 5 minuters gång. 30 min. Verkligen orimligt..
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Remy Lebeau skrev:
Bautabröl skrev: Det går nog ta mig tusan snabbare att komma till Eskilstuna med SJ, än vad det tar att komma till Sollentuna, Vallentuna eller Flemingsberg med SL.
Ja jävlar, det tar hela 15 minuter med pendeln till Stockholm. Sedan runt 10 minuter med tunnelbanan. Plus 5 minuters gång. 30 min. Verkligen orimligt..
Helt riktigt min briljante och uppmärksamme vän, när trafiken går som den ska ja! Men hur ofta är det?

Sen tog jag bara Sollentuna som ett exempel! Att du bor på Malmvägen är väl bara att gratulera?

Andra kanske bor i Skarpäng, visserligen täby, men Sollentuna C är ju ändå den närmaste pendeln.
Bild

Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bautabröl skrev:
Remy Lebeau skrev:
Helt riktigt min briljante och uppmärksamme vän, när trafiken går som den ska ja! Men hur ofta är det?

Sen tog jag bara Sollentuna som ett exempel! Att du bor på Malmvägen är väl bara att gratulera?

Andra kanske bor i Skarpäng, visserligen täby, men Sollentuna C är ju ändå den närmaste pendeln.
Nej du, bor inte på Malmvägen. Bor dock i ett fint villaområde på tok för nära malmvägen ;).

Sedan så överdriver du lite väl mycket i vissa fall, men det är en annan sak.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Som om det inte räckte med regnet utanför Hovet, även på insidan fick man sig en kalldusch! :(

Först ut Ossis tackling i slutet av första perioden, för det var väl Ossi?! :? Tacklingen var iaf så jävla skön, och så ..."Det gör ont att möta Ossi/Djurgårn". Klockrent! :D Publiksiffran var inte mycket att jubla över, men klacken tyckte jag va rätt välfylld iaf, själv satt man på sektion A13 och njöt av klackens hålligång. Timrås klack var rätt stor den också iofs och så slår de definitivt ut vår klack vad det gäller flaggor, sådana vill vi se i djurgårdsklacken! Vi ska ju inte bara höras... Ta det inte som kritik, ni är grymma hela gänget!

Nä bara att ladda om till torsdagens hemmamatch!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Riktigt tungt med förlust idag, speciellt då världens vidrigaste människa fick avgöra.

För övrigt så måste jag ranka Timrås fans som de absolut sämsta jag sett besöka Hovet någon gång. Fy fan vad dåliga de var. Hahahaha.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Bautabröl skrev:
Mans91 skrev:
Bautabröl skrev:

Inte till samtliga hemmamatcher, det kan jag lova dig! Tycker det är strålande om de kommer på, låt oss säga tio...

Det går nog ta mig tusan snabbare att komma till Eskilstuna med SJ, än vad det tar att komma till Sollentuna, Vallentuna eller Flemingsberg med SL.

Njaa inte snabbare, men så mycket längre tid tar det nog inte. Om det inte hade vart så J***a dyrt att åka tåg så hade jag garanterat åkt på alla hemmamatcher trots den tid det tar.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:Ber också en liten bön att "hitte-jonet"Hedström inte gör mål, har svårt för det flinet
Hjälpte ju mycket... :cry:

Det som stör mest är ändå DIF:s urusla PP.
Med ett normalt fungerande "Elitserie-PP" hade DIF vunnit även denna match, trots att TIK nog spelmässigt var det bättre laget.
Skriv svar