Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Per-Allan »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-28 19:41:16 Gnaget torskade :D
Helgen räddad, solna kvar i väntrummet, lär bli kvar där i många många år.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 20/21

Inlägg av Hepsnastian »

Per-Allan skrev: 2021-03-28 19:46:08

Trist kan jag ändå tycka. Hade hellre sett dom gå upp än något annat lag ifrån allsvenskan.
Tittar exempelvis heller på dif-aik än dif-timrå/björklöven.
Om inte annat tror jag att det är bra för Sthlms-hockeyn.
Senast redigerad av Hepsnastian den 2021-03-28 20:00:44, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Härligt som Djurgårdare men en sorg för Stockholmshockeyn.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Per-Allan skrev: 2021-03-28 19:46:08
Helt underbart!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2021-03-28 19:59:22 Härligt som Djurgårdare men en sorg för Stockholmshockeyn.
Mm, inte bra alls. Och Väsby ner i ettan. Det går riktigt dåligt nu, och jag tror bara det är början. Fler lag satsar och snart har vi garanterat 14 lag med bättre förutsättningar än DIF. Modo vill upp, de har ny hall och en hel bygd bakom sig. Timrå och Löven är redo. Löven är på g med en ny modern multiarena. Enda laget vi har kvar som livlina nu är Oik. Hoppas verkligen de blir kvar ett år till. Kommer Löven upp i vår har de helt andra resurser att rusta sig kvar med än Oik.
Händer inget positivt inom kort vete fan hur länge vi har kvar.

Vad hände med Corona-problematiken? Har väl aldrig sett en sådan värvningskarusell som i år. Klubbarna skulle ju inte ha råd?
När hela bygder sluter upp bakom övriga lag får en klubb som DIF det svårt att hävda sig. Vi är knappt en kaxig lillebror längre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 20:47:33Mm, inte bra alls. Och Väsby ner i ettan. Det går riktigt dåligt nu, och jag tror bara det är början. Fler lag satsar och snart har vi garanterat 14 lag med bättre förutsättningar än DIF. Modo vill upp, de har ny hall och en hel bygd bakom sig. Timrå och Löven är redo. Löven är på g med en ny modern multiarena. Enda laget vi har kvar som livlina nu är Oik. Hoppas verkligen de blir kvar ett år till. Kommer Löven upp i vår har de helt andra resurser att rusta sig kvar med än Oik.

Vad hände med Corona-problematiken? Har väl aldrig sett en sådan värvningskarusell som i år. Klubbarna skulle ju inte ha råd?
När hela bygder sluter upp bakom övriga lag får en klubb som DIF det svårt att hävda sig. Vi är knappt en kaxig lillebror längre.
Lite överdrivet bitter där men tyvärr finns det ju en del som ligger i det. Varenda jävla stad sluter upp bakom sina hockeylag förutom Stockholm. Hur fan är det möjligt? Varför frågar jag mig? Man är jävligt villiga att satsa på fotboll men knappt en spänn på hockeyn. Eller jo.... Hovet får en ny mediakub i höst. HURRA!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2021-03-28 20:51:32
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 20:47:33Mm, inte bra alls. Och Väsby ner i ettan. Det går riktigt dåligt nu, och jag tror bara det är början. Fler lag satsar och snart har vi garanterat 14 lag med bättre förutsättningar än DIF. Modo vill upp, de har ny hall och en hel bygd bakom sig. Timrå och Löven är redo. Löven är på g med en ny modern multiarena. Enda laget vi har kvar som livlina nu är Oik. Hoppas verkligen de blir kvar ett år till. Kommer Löven upp i vår har de helt andra resurser att rusta sig kvar med än Oik.

Lite överdrivet bitter där men tyvärr finns det ju en del som ligger i det. Varenda jävla stad sluter upp bakom sina hockeylag förutom Stockholm. Hur fan är det möjligt? Varför frågar jag mig? Man är jävligt villiga att satsa på fotboll men knappt en spänn på hockeyn. Eller jo.... Hovet får en ny mediakub i höst. HURRA!
Jo, det var ett bittert inlägg. :D Men faktiskt, inte så mycket jag ändå backar från. Vet inte om det ens är något av det jag skrev jag inte står upp för.
Hoppet nu står till att vi lyckas få in HELT rätt ledare. En ledare som kan få fart på tron i klubben.
Gör vi en felrekrytering nu.....ojojoj.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Man får tycka vad som helst om Sthlm-hockey hit och dit, men det kan väl för fan aldrig vara viktigare än att slippa det där jävla slöddret i SHL? Aik ska aldrig och jag menar ALDRIG under några som helst omständigheter återvända till SHL. Bra reklam för Sthlm-hockey med ett lag som fyller arenan enkom när DIF står på andra sidan? I övrigt är det fler folk på en avtackning av Morgan Johansson...

Ner i avgrunden med skräpet.
Praetori

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2021-03-28 21:23:02 Man får tycka vad som helst om Sthlm-hockey hit och dit, men det kan väl för fan aldrig vara viktigare än att slippa det där jävla slöddret i SHL? Aik ska aldrig och jag menar ALDRIG under några som helst omständigheter återvända till SHL. Bra reklam för Sthlm-hockey med ett lag som fyller arenan enkom när DIF står på andra sidan? I övrigt är det fler folk på en avtackning av Morgan Johansson...

När jag var typ 20 så var min åsikt densamma.
Numera har jag insett att kollegor och bekanta som håller på AIK varken är monster eller helt efterblivna.
Svensk hockey skulle må bra av rivaliteten och framförallt skulle "derbyn" mellan lag som det är 100km+ emellan återgå till just ett skämt mellan bönder.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder

Säsongen 20/21

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag ser gärna att AIK går upp SHL. Men tänker vara skadeglad i alla deras motgångar.
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-03-28 21:29:50
Manijock skrev: 2021-03-28 21:23:02 Man får tycka vad som helst om Sthlm-hockey hit och dit, men det kan väl för fan aldrig vara viktigare än att slippa det där jävla slöddret i SHL? Aik ska aldrig och jag menar ALDRIG under några som helst omständigheter återvända till SHL. Bra reklam för Sthlm-hockey med ett lag som fyller arenan enkom när DIF står på andra sidan? I övrigt är det fler folk på en avtackning av Morgan Johansson...

Numera har jag insett att kollegor och bekanta som håller på AIK varken är monster eller helt efterblivna.
Svensk hockey skulle må bra av rivaliteten och framförallt skulle "derbyn" mellan lag som det är 100km+ emellan återgå till just ett skämt mellan bönder.
Bor ihop med en och har flera kompisar som är aikare och ngn åkomma har de ju...

Kommer ihåg ngt år, om det var när vi åkte ur eller i den vevan åtminstone då vi torskade flera, om inte alla matcher mot dem, oj vad dåligt man mådde samtidigt som man mådde som en kung året vi gick upp men på ngt konstigt sätt så vore det ändå bättre om de också lirade i SHL.
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 20/21

Inlägg av Ohddan »

Vore fantastiskt med ajk i shl om

De hade vett nog att hamna i negativt kval varje år

Det gav 4 segrar

Och därmed glädje över mötena istället för en jävla dödsångest derbyn de senaste 10 åren typ.
Manijock

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Finns det ens folk som håller på Aik hockey? Känns som att de är helt som bortblåsta året om. Däremot finns det många som skryter om fotbollsframgångar och derbyvinster. Sen när de då och då ploppar upp i SHL och möter DIF, då står det en jävla massa låtsassupportrar där, och media hyllar dem som en stormakt stämningsmässigt som är en förutsättning för svensk hockeys överlevnad. Det äcklar mig!

Aikare gömmer sina hockeysympatier tills det passar att plocka fram dem.
Praetori

Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2021-03-29 07:00:44

Finns det ens folk som håller på Aik hockey? Känns som att de är helt som bortblåsta året om. Däremot finns det många som skryter om fotbollsframgångar och derbyvinster. Sen när de då och då ploppar upp i SHL och möter DIF, då står det en jävla massa låtsassupportrar där, och media hyllar dem som en stormakt stämningsmässigt som är en förutsättning för svensk hockeys överlevnad. Det äcklar mig!

Det finns trots allt genuint hockeyintresserade människor som ändå är AIKare. Men ja merparten av deras "supporters" är fotbollsvurmare. Men detsamma kan nog sägas om DIF också för den delen. Det är ju ingen slump att Hovet ekat mer halvtomt än fullt de gånger folk tvingats välja mellan en DIF match i fotboll eller Hockey.

Men för att arenafrågan skall kunna lösas på ett för oss så fördelaktigt sätt som möjligt så skulle det behövas minst en Stockholmsklubb till i högsta serien och just nu är det AIK som är närmst.

Tele2 och Friends hade nog aldrig blivit av i de varianterna vi ser dem om det bara varit DIF i fotbollsallsvenskan tex.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev: 2021-03-29 08:04:04
Manijock skrev: 2021-03-29 07:00:44

Det finns trots allt genuint hockeyintresserade människor som ändå är AIKare. Men ja merparten av deras "supporters" är fotbollsvurmare. Men detsamma kan nog sägas om DIF också för den delen. Det är ju ingen slump att Hovet ekat mer halvtomt än fullt de gånger folk tvingats välja mellan en DIF match i fotboll eller Hockey.

Men för att arenafrågan skall kunna lösas på ett för oss så fördelaktigt sätt som möjligt så skulle det behövas minst en Stockholmsklubb till i högsta serien och just nu är det AIK som är närmst.

Tele2 och Friends hade nog aldrig blivit av i de varianterna vi ser dem om det bara varit DIF i fotbollsallsvenskan tex.
Ser hellre Tälje tusen ggr i SHL än dessa frimärkssamlande nynazister...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar