Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Sällan man blir glad över att Kovacs gör mål men nu blev man lite glad iaf.
Donkels-2.0

Säsongen 20/21

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-03-28 16:04:45 Sällan man blir glad över att Kovacs gör mål men nu blev man lite glad iaf.
Ja det får vara första och enda gången förhoppningsvis
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-03-28 16:04:45 Sällan man blir glad över att Kovacs gör mål men nu blev man lite glad iaf.
Nej, men nu blev man det. :D

Trots att vi fumlat och förlorat allt på slutet verkar supermiffen vara i en ännu värre förluststreak.
Tror fortfarande att de inte går förbi oss.
Sanny och Wiken var ju helt lyriska över dem för bara några veckor sedan. De kan knappast ha dömt dem efter matchbilderna, utan som vanligt gått blint på resultaten. De snackade om att de skulle segla förbi oss och utmana om topp 8. :D

Nu väntar Leksand borta i övermorgon.De är då inte favoriter där i mina ögon.
Är nästan mer orolig att Brynäs går förbi oss. Nästan. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 16:17:58

Trots att vi fumlat och förlorat allt på slutet verkar supermiffen vara i en ännu värre förluststreak.
Sanny och Wiken var ju helt lyriska över dem för bara några veckor sedan. De kan knappast ha dömt dem efter matchbilderna, utan som vanligt gått blint på resultaten. De snackade om att de skulle segla förbi oss och utmana om topp 8. :D

Malmö hade en otrolig utdelning där när de vann åtta raka. Den var inte hållbar i längden. Kollar man expected goals under hela säsongen så är det endast HV som är sämre än Malmö. Vi är tia i den ligan som en jämförelse. Men Malmö gnäller knappast över det.

Nu måste de ändå ta 2 poäng på ändå 3 rätt svåra matcher. Jag tror de grejar det men ingen självklarhet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/2

DRC skrev: 2021-03-28 15:38:48
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 13:06:36 Men är det inte Jocke som gör fel här? Om nu Robban tappat både lagets tillit och tron på viljan, så vore det väl ändå det bästa att låta honom kliva av?
Måste vara riktigt jobbigt för Robban också, att se att laget inte fullföljer det man kommit överens om.

Då vi troligen kommer spela slutspel måste vi ju göra allt vi kan för att vinna. Det gör vi inte genom att låta karln fortsätta. In med en ny röst, testa ledarna från J20 eller nåt, låt Musse och Bema ta över. Borde gjorts redan inför Fbk. Att vi var så otroligt bleka mot LHC, i en kamp för slutspel, borde ha fått alla varningsklockor att ringa. Kolla på blickarna, det har varit uppgivet länge nu.

Tack Robban , men det är över för denna gång. Kliv åt sidan nu, samla spelarna med en ny röst på tisdag, dagen efter att vårt sista hopp Luleå förhoppningsvis skickat oss till slutspel.
Jag är ganska säker att Tommy Boustedt självmant klev av i mitten av 90-talet inför ett slutspel. Det var hans sista år och det gick inte riktigt som han tänkt i slutet av grundserien. Han lämnade över till Lillis och kanske Wikegård som var assisterande.

Om man inte gett upp på kansliet också och ser en kostnadsbesparing i att stänga säsongen så är det samma läge nu.
Tanken om ekonomin slog mig också. Och faktiskt, vore nog bra om vi missade slutspelet. Är nog för hög risk att sätta ekonomin på spel ställt mot chanserna att vinna guld.
En annan aspekt är att vi inte är kända för att sparka tränare till höger och vänster. Känns nästan onödigt att göra det nu, vi kanske ska spara på den till läget är mer lämpligt. Innerst inne har jag svårt att se oss gå hela vägen, trots att ett tränarbyte nog skulle skaka liv i laget.
Att vi kan skrälla mot Växjö, som passar oss bra, det tror jag verkligen. Men vi ska sedan förbi Saik och Rögle också....och första av allt vinna mot Fisk i åttondelen. Nja....är faktiskt kluven här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Säsongen 20/2

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 16:27:09 Tanken om ekonomin slog mig också. Och faktiskt, vore nog bra om vi missade slutspelet. Är nog för hög risk att sätta ekonomin på spel ställt mot chanserna att vinna guld.
Är det inte så att lagen får mer covidpengar baserat på hur många publikfria matcher som de tappat eller var det bara förra våren det var så?

Löner åkte vi ju ändå betala ut över kontraktstiden så det är ju enbart resekostnader man sparar på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/2

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev: 2021-03-28 16:42:03 Är det inte så att lagen får mer covidpengar baserat på hur många publikfria matcher som de tappat eller var det bara förra våren det var så?
Det är inte bestämt hur det blir ännu gällande slutspelet. Men allt annat har man ju kompenserats för så förmodligen får man pengar för uteblivna biljettintäkter även detta slutspel. Såklart vi ska gå vidare.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 16:17:58

Tämligen säker på att dom lyckas skrapa ihop 2 poäng på 3 matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/2

Praetori skrev: 2021-03-28 16:42:03
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-28 16:27:09 Tanken om ekonomin slog mig också. Och faktiskt, vore nog bra om vi missade slutspelet. Är nog för hög risk att sätta ekonomin på spel ställt mot chanserna att vinna guld.
Är det inte så att lagen får mer covidpengar baserat på hur många publikfria matcher som de tappat eller var det bara förra våren det var så?

Löner åkte vi ju ändå betala ut över kontraktstiden så det är ju enbart resekostnader man sparar på.
Ingen aning, men som du säger, resor, klubbor (svindyra), övernattningar, all logistik,. Så nog kostar det garanterat en stor summa att delta.

Men om vi får något för det?
Hoppas då inte från staten, vore hemskt isåfall. Kanske cmore? Men de har nog inget överflöd att ta av heller så, vem vet?
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Går vi vidare så tycker jag att Robban (eller DIF) ställer hans plats till förfogande! Ställ vem fan som helst i båset, sämre kan det ju inte bli iaf.
Per-Allan

Säsongen 20/21

Inlägg av Per-Allan »

Buford skrev: 2021-03-28 17:56:16 Går vi vidare så tycker jag att Robban (eller DIF) ställer hans plats till förfogande! Ställ vem fan som helst i båset, sämre kan det ju inte bli iaf.
Låt Lillfimpens farsa ta båset i fall DIF lyckas ta sig till slutspel. Att låta en tränare som inte ens nyttjat sig av Timeout de senaste matcherna fortsätta kan stå DIF dyrt nästa säsong.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Säsongen 20/21

Inlägg av Per-Allan »

Buford skrev: 2021-03-28 17:56:16 Går vi vidare så tycker jag att Robban (eller DIF) ställer hans plats till förfogande! Ställ vem fan som helst i båset, sämre kan det ju inte bli iaf.
Låt Lillfimpens farsa ta båset i fall DIF lyckas ta sig till slutspel. Att låta en tränare som inte ens nyttjat sig av Timeout de senaste matcherna fortsätta kan stå DIF dyrt nästa säsong.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Jävlar va svårt Timrå har det med råttorna.
m0ng00se

Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Förhoppningen står till att Lule tar 3p mot LHC. LHC lär vinna mot Hv i sista omg

Malmö borde kunna skrapa ihop poängen som behövs på sina kvarvarande

Brynäs borde inte kunna ta dom poängen som behövs
Grabben från Söder

Säsongen 20/21

Inlägg av Grabben från Söder »

Gnaget torskade :D
Skriv svar