Det är möjligt. Skillnaden är att jag kommer ha rätt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 21:54:19Inte du varje gång, men varje silly är det alltid nån som kommer släpande med det här liket till argument, och den här gången var det du.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:51:45Har jag sagt det du skriver? Inget jag kan komma ihåg.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 21:47:1918/19: L Johansson kommer vinna SHL:s poängligadiftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:36:38 Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.![]()
18/19: M Ljungh kommer dominera i SHL![]()
19/20: Emil Johansson "lär" slakta i HV![]()
19/20: M Davidsson kommer göra 40p i Växjö![]()
20/21: Patrik Berglund kommer vinna SHL:s poängliga!![]()
Att precis alla som lämnar DIF kommer göra succé: Det börjar bli ett jävligt trött argument
Jag säger att jag tror Robban kommer göra succé när han lämnar lågbudget DIF.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spela fult
- DIF_Soldier
Hahah.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:55:53Det är möjligt. Skillnaden är att jag kommer ha rätt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 21:54:19Inte du varje gång, men varje silly är det alltid nån som kommer släpande med det här liket till argument, och den här gången var det du.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:51:45Har jag sagt det du skriver? Inget jag kan komma ihåg.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 21:47:1918/19: L Johansson kommer vinna SHL:s poängligadiftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:36:38 Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.![]()
18/19: M Ljungh kommer dominera i SHL![]()
19/20: Emil Johansson "lär" slakta i HV![]()
19/20: M Davidsson kommer göra 40p i Växjö![]()
20/21: Patrik Berglund kommer vinna SHL:s poängliga!![]()
Att precis alla som lämnar DIF kommer göra succé: Det börjar bli ett jävligt trött argument
Jag säger att jag tror Robban kommer göra succé när han lämnar lågbudget DIF.
Säg den glädje som varar
Ganska? Dom kommer ha ett bra lag. Ja nått kanske skar sig. Löjligt dock om det var pga jockes sågning av laget. Då det va jävligt strongt gjort av Jocke.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:36:38Dom kommer säkert ha ett ganska bra lag ja, men är Robban nu en dålig tränare som många säger så spelar det ju mindre roll då blir det ingen framgång ändå. Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.gaspo skrev: ↑2021-03-27 20:56:18Hur fan ska nån tränare kunna misslyckas med det materialet som Skellefteå har? Han har ju ett smörgåsbord dukat framför sig.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 20:16:44 Gemensamt beslut kanske. Jag tror Jocke var besviken på resultaten, Robban tröttnade på att jobba med lågbudget material och kanske tog han också den offentliga ''utskällningen'' hårt.
Jag tror inte Robban är den främsta anledningen till kräftgången men det lär väl visa sig. Vi får se vart vi hamnar nästa år och om det går lika dåligt för Robban i Skellefteå, jag tror DIF fortsätter på samma spår medans Robban gör succé.
Robban är en riktigt bra tränare precis som Jocke är en riktigt bra sportchef. Men det är svårt att överprestera utifrån förutsättningarna varje säsong. Vi har gjort tre bra säsonger innan denna. Tyvärr kom pandemin och Jocke tillsammans med styrelsen ryckte i handbromsen vad gällde spelarbudgeten vilket inte så många andra lag gjorde. Rätt eller fel kanske visar sig först om flera år. För mig var det starkt ledarskap att inte följa resterande klubbar som en lemmel samtidigt som denna säsong blev extra tuff.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:36:38Dom kommer säkert ha ett ganska bra lag ja, men är Robban nu en dålig tränare som många säger så spelar det ju mindre roll då blir det ingen framgång ändå. Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.gaspo skrev: ↑2021-03-27 20:56:18Hur fan ska nån tränare kunna misslyckas med det materialet som Skellefteå har? Han har ju ett smörgåsbord dukat framför sig.diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 20:16:44 Gemensamt beslut kanske. Jag tror Jocke var besviken på resultaten, Robban tröttnade på att jobba med lågbudget material och kanske tog han också den offentliga ''utskällningen'' hårt.
Jag tror inte Robban är den främsta anledningen till kräftgången men det lär väl visa sig. Vi får se vart vi hamnar nästa år och om det går lika dåligt för Robban i Skellefteå, jag tror DIF fortsätter på samma spår medans Robban gör succé.
Tanken denna säsong var att öka budgeten för att faktiskt kunna utmana än mer. Jocke fattar såklart att korrelationen mellan hög spelarbudget och framgång är stor. Han har sagt att målet är att vi ska ha en topp-4 spelarbudget och att den ska öka för varje säsong. Tyvärr kom pandemin och satte käppar i hjulet för det och det är svårt att göra en ordentlig satsning så länge vi inte vet hur framtiden ser ut.
Sen har Robban inte krämat ut lika mycket av spelarna som vi är vana vid. Väldigt få som presterar på personbästa denna säsong. Basse, Bergfors, Östman, Wille, Jeppe och Nardella har väl gjort det. Men våra viktigaste spelare som Svedberg, Högström, Dick och Josef har legat en bra bit under förväntad nivå. Sen spelar det såklart in att en spelare som Haga droppar från att producera som en topp-2 kedjespelare till som nu en dålig fjärdekedjespelare.
Sen är det inte direkt någon fördel att vår viktigaste spelare var långtidsskadad och även flera andra var det rätt mycket.
Nu får vi hoppas att det blir publik i höst och vi får in en bra ny tränare och vi vänder tillbaka den negativa trenden. Nya VDn verkar väldigt bra och det hoppas jag smittar av på tränare, lag publik osv.
Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Tomas är en ytterst kompetent tränare, så har Brejtan problem där så är det hans eget Stockholmskomplex som spökar.
Han må vara Luleå in i märgen men han som person skulle nog kunna ingjuta Järnkaminsanda i spelarna, hur snurrigt det än låter. Alltid respekterat hans vinnarskalle.
Är det Patrik däremot kan jag fatta att han svettas.
Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Tomas är en ytterst kompetent tränare, så har Brejtan problem där så är det hans eget Stockholmskomplex som spökar.
Han må vara Luleå in i märgen men han som person skulle nog kunna ingjuta Järnkaminsanda i spelarna, hur snurrigt det än låter. Alltid respekterat hans vinnarskalle.
-
- Säsongskort: Ja
Ja men då kanske vi slipper försvarsmisstag som 0 - 1 målet idag som gått som en röd tråd genom hela vår säsong att vi har 5 spelare som tokcheckar framåt och helt släpper bevakningen bakåtmb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Ja, fy f-n så klappuselt. Vad gjorde framförallt Pettersson?Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-27 22:17:08Ja men då kanske vi slipper försvarsmisstag som 0 - 1 målet idag som gått som en röd tråd genom hela vår säsong att vi har 5 spelare som tokcheckar framåt och helt släpper bevakningen bakåtmb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Nu kommer det såklart inte ske men ja vi skulle få se en helt annan hockey.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-27 22:17:08Ja men då kanske vi slipper försvarsmisstag som 0 - 1 målet idag som gått som en röd tråd genom hela vår säsong att vi har 5 spelare som tokcheckar framåt och helt släpper bevakningen bakåtmb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
- DIF_Soldier
Framförallt då de mest övertygade tribalisterna kommer grina ögonen ur sig under hela Silly season om att Bulan "är bonde/inte DIF" osv. Fram tills dess att han gör succé såklart; då blir det käft. Som med Dick Axelsson. Eller Hardy Nilsson, som säkerligen var betraktad som SAIK-bonde inför 99/00 av vissa fram tills att vi tog guld - då stod de där i Globen och klappademb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?

Det vore så kul för att det är så förutsägbart. Fan, nu hoppas jag verkligen på Bulan i DIF. Det blir ju hinkvis med popcorn

När jag tänker efter; de tränare som vunnit något med DIF de senaste 20 åren har båda varit norrlänningar: Hardy (gulden) och Säcken (återtåget)

Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-03-27 22:35:48, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Den hockeyn hade varit spännande att se, lär dock inte hända, som du säger, under JE.mb81 skrev: ↑2021-03-27 22:20:53Nu kommer det såklart inte ske men ja vi skulle få se en helt annan hockey.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-03-27 22:17:08Ja men då kanske vi slipper försvarsmisstag som 0 - 1 målet idag som gått som en röd tråd genom hela vår säsong att vi har 5 spelare som tokcheckar framåt och helt släpper bevakningen bakåtmb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02
Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Dick har väll inte varit nån jätte succé hos oss? Bra visst men succé nädu.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 22:25:13Framförallt då de mest övertygade tribalisterna kommer grina ögonen ur sig under hela Silly season om att Bulan "är bonde/inte DIF" osv. Fram tills dess att han gör succé såklart; då blir det käft. Som med Dick Axelsson. Eller Hardy Nilsson, som säkerligen var betraktad som SAIK-bonde inför 99/00 av vissa fram tills att vi tog guld - då stod de där i Globen och klappademb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Är det Patrik däremot kan jag fatta att han svettas.Och jävlar vad Hardy blev DIF då.
Det vore så kul för att det är så förutsägbart. Fan, nu hoppas jag verkligen på Bulan i DIF. Det blir ju hinkvis med popcorn
När jag tänker efter; de tränare som vunnit något med DIF de senaste 20 åren har båda varit norrlänningar: Hardy (gulden) och Säcken (återtåget)![]()
- DIF_Soldier
Och det raserar mitt argument i stort då menar du?gaspo skrev: ↑2021-03-27 23:58:08Dick har väll inte varit nån jätte succé hos oss? Bra visst men succé nädu.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 22:25:13Framförallt då de mest övertygade tribalisterna kommer grina ögonen ur sig under hela Silly season om att Bulan "är bonde/inte DIF" osv. Fram tills dess att han gör succé såklart; då blir det käft. Som med Dick Axelsson. Eller Hardy Nilsson, som säkerligen var betraktad som SAIK-bonde inför 99/00 av vissa fram tills att vi tog guld - då stod de där i Globen och klappademb81 skrev: ↑2021-03-27 22:10:42Skulle vara kul att Lule-Bulan här bara för att se hur mycket det svartnar för ögonen på alla tacklingsrunkare.Buford skrev: ↑2021-03-27 22:07:15Håller med, Bulan (den äldre) skulle jag verkligen inte ha något emot. Inga ledsna hundögon där inte, utan kolsvarta (if looks could kill).DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-27 20:47:02
Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Är det Patrik däremot kan jag fatta att han svettas.Och jävlar vad Hardy blev DIF då.
När jag tänker efter; de tränare som vunnit något med DIF de senaste 20 åren har båda varit norrlänningar: Hardy (gulden) och Säcken (återtåget)![]()
Det bärande i det jag skrev handlade inte om ordet "succé" utan om aversionen gentemot spelare/ledare med viss bakgrund, och deras "rätt" att tillhöra DIF fram till dess att de bidrar positivt.
Så, vad ville du åstadkomma här?
Säg den glädje som varar
Fast det här med lågbudgetmaterial...diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 20:16:44 Gemensamt beslut kanske. Jag tror Jocke var besviken på resultaten, Robban tröttnade på att jobba med lågbudget material och kanske tog han också den offentliga ''utskällningen'' hårt.
Den här säsongen blev såklart speciell eftersom Jocke som typ enda sportchef i ligan skulle hålla i slantarna. Men förra säsongens trupp var fan inte lågbudget:
Berglund Josefson Ågren
Dick Strandberg Bergfors
Hedman Wandell Haga
Hank Östman Guter
+ Possler, Eklund och Holtz...
Garison Hultström
Högström JP
Alsing Nilsson
Om inte det är tillräckligt för att Ohlsson ska kunna vara konkurrensmässig så är det ytterligare ett argument varför det var hög tid att skeppa honom.
Det är en myt att vi alltid kör något lågbudgetlag. Vi har ökat spelarbudgeten lite för varje säsong sen Jocke blev sportchef och tanken var att öka några miljoner till denna säsong. Ifjol låg vi ändå runt lag 8-9 i spelarbudget. Så utifrån det överpresterade vi och det har vi väl utsett från budget gjort varje säsong. På snudd att vi gjort det i år med. Vi ska vad jag hörde ligga elva i budgetligan denna säsong.DRC skrev: ↑2021-03-28 09:17:11Fast det här med lågbudgetmaterial...diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 20:16:44 Gemensamt beslut kanske. Jag tror Jocke var besviken på resultaten, Robban tröttnade på att jobba med lågbudget material och kanske tog han också den offentliga ''utskällningen'' hårt.
Den här säsongen blev såklart speciell eftersom Jocke som typ enda sportchef i ligan skulle hålla i slantarna. Men förra säsongens trupp var fan inte lågbudget:
Berglund Josefson Ågren
Dick Strandberg Bergfors
Hedman Wandell Haga
Hank Östman Guter
+ Possler, Eklund och Holtz...
Garison Hultström
Högström JP
Alsing Nilsson
Om inte det är tillräckligt för att Ohlsson ska kunna vara konkurrensmässig så är det ytterligare ett argument varför det var hög tid att skeppa honom.
Långsiktigt har målet enligt Jocke varit att ligga på en topp-4 lönebudget i ligan. Då kan vi hota på allvar varje säsong. Och även de säsongerna som man underpresterar ska man förhoppningsvis inte behöva oroa sig för kval. För hur duktig man än är på att få ut mycket för varje krona så kommer man inte överprestera varje säsong. Sen är inte en hög spelarbudget en garant för framgång, se bara Brynäs och HV i år som båda ligger väldigt högt i den ligan. Men korrelationen mellan att vara ett stabilt topplag och hög spelarbudget är stor.