mb81 skrev: ↑2021-03-27 18:18:46
Jag menade vilka som skulle ut och in. Sen kanske det ska in en till back utöver det. Men en backuppställning som denna är väl helt ok?
Det är inte nödvändigtvis en dålig backsida men jag tycker den är dåligt balanserad, skicklighet finns, Jocke verkar ju tro han spelar NHL 21 när han bygger backsidor men jag saknar ett par starka defensiva pjäser. Jag kan inte förstå varför det ska vara nödvändigt med både Bengtsson OCH Lindrot när vi redan värvat Ingman och har Ekberg på kontrakt. En plats skulle ges till en stark pjäs med styrkorna i defensiven, gärna lite kilon och stygghet på det.
Mardröm för dig om Bulanryktet utöver dessa backrykten stämmer(det gör det förmodligen inte).
Gemensamt beslut kanske. Jag tror Jocke var besviken på resultaten, Robban tröttnade på att jobba med lågbudget material och kanske tog han också den offentliga ''utskällningen'' hårt.
Jag tror inte Robban är den främsta anledningen till kräftgången men det lär väl visa sig. Vi får se vart vi hamnar nästa år och om det går lika dåligt för Robban i Skellefteå, jag tror DIF fortsätter på samma spår medans Robban gör succé.
Jag har också funderat på den där offentliga utskällningen, framförallt på att så många i laget verkar ha känt att den kom ganska oprovocerat (hur det är möjligt) och utan förvarning. Är det verkligen så snuttifierat att man efter 8 (?) raka torsk inte fattar hur uselt man presterat?
Detta är trots allt ett lag som vid jul låg topp sex och därefter befunnit sig i fritt fall, det är tränarens jobb att vända just den typen av trender och få igång gruppen igen.
Vidare så tror jag att det var där Robban beslutade att lämna.
Daven skrev: ↑2021-03-27 18:50:39
Från Daniel Breitholtz twitter
”Hör lite för många rykten om att Bulan ska bli ny tränare i DIF för att det ska kännas helt bra.”
Vilken Bula? Patrik eller Tomas?
Tomas är en ytterst kompetent tränare, så har Brejtan problem där så är det hans eget Stockholmskomplex som spökar.
Han må vara Luleå in i märgen men han som person skulle nog kunna ingjuta Järnkaminsanda i spelarna, hur snurrigt det än låter. Alltid respekterat hans vinnarskalle.
Är det Patrik däremot kan jag fatta att han svettas.
diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 20:16:44
Gemensamt beslut kanske. Jag tror Jocke var besviken på resultaten, Robban tröttnade på att jobba med lågbudget material och kanske tog han också den offentliga ''utskällningen'' hårt.
Jag tror inte Robban är den främsta anledningen till kräftgången men det lär väl visa sig. Vi får se vart vi hamnar nästa år och om det går lika dåligt för Robban i Skellefteå, jag tror DIF fortsätter på samma spår medans Robban gör succé.
Hur fan ska nån tränare kunna misslyckas med det materialet som Skellefteå har? Han har ju ett smörgåsbord dukat framför sig.
Hur fan ska nån tränare kunna misslyckas med det materialet som Skellefteå har? Han har ju ett smörgåsbord dukat framför sig.
Dom kommer säkert ha ett ganska bra lag ja, men är Robban nu en dålig tränare som många säger så spelar det ju mindre roll då blir det ingen framgång ändå. Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.
Dom kommer säkert ha ett ganska bra lag ja, men är Robban nu en dålig tränare som många säger så spelar det ju mindre roll då blir det ingen framgång ändå. Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.
Känns som allt stavas Jocke & Robban, tyvärr.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:36:38 Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.
18/19: L Johansson kommer vinna SHL:s poängliga, och DIF åker ut buu
18/19: M Ljungh kommer dominera i SHL, och DIF åker ut buu
19/20: Emil Johansson "lär" slakta i HV, och DIF åker ut buu
19/20: M Davidsson kommer göra 40p i Växjö, och DIF åker ut buu
20/21: Patrik Berglund kommer vinna SHL:s poängliga! och DIF åker ut buu
Att precis alla som lämnar DIF kommer göra succé i andra lag: Det börjar bli ett jävligt trött argument
diftobbe89 skrev: ↑2021-03-27 21:36:38 Någonting skar sig i DIF och det är olyckligt för Robban lär göra succé i många andra lag.
18/19: L Johansson kommer vinna SHL:s poängliga
18/19: M Ljungh kommer dominera i SHL
19/20: Emil Johansson "lär" slakta i HV
19/20: M Davidsson kommer göra 40p i Växjö
20/21: Patrik Berglund kommer vinna SHL:s poängliga!
Att precis alla som lämnar DIF kommer göra succé: Det börjar bli ett jävligt trött argument
Har jag sagt det du skriver? Inget jag kan komma ihåg.
Jag säger att jag tror Robban kommer göra succé när han lämnar lågbudget DIF.
18/19: L Johansson kommer vinna SHL:s poängliga
18/19: M Ljungh kommer dominera i SHL
19/20: Emil Johansson "lär" slakta i HV
19/20: M Davidsson kommer göra 40p i Växjö
20/21: Patrik Berglund kommer vinna SHL:s poängliga!
Att precis alla som lämnar DIF kommer göra succé: Det börjar bli ett jävligt trött argument
Har jag sagt det du skriver? Inget jag kan komma ihåg.
Jag säger att jag tror Robban kommer göra succé när han lämnar lågbudget DIF.
Inte du varje gång, men varje silly är det alltid nån som kommer släpande med det här liket till argument, och den här gången var det du.