Caveman skrev:Enligt mej så är Ossi Väänänen den bästa backen som spelar i elitserien, därför är han också den viktigaste spelaren för DIF.
Kan bara hålla med här.
T. Pettersson & D.Printz har varit hyfsat stabila.
Men Ossi är ju den enda backen vi har som kan hålla i pucken & vända runt en sväng i egen zon utan att man drabbas av akut magont & svettningar.
Dessutom håller hans tacklingsspel hög internationell klass.
Kort sammanfattat:
lite för bra för DIF, men det gör ju inget:)
Lunkan skrev:Väldigt många viktiga spelare, en spelare som är värd att lyftas fram är Niklas Anger. Utan honom hade Ottosson fortfarande varit poänglös...
Poänglös är väl att överdriva. Men jag håller med dig annars, Anger har fått igång Otto och det verkar som att de har roligt tillsamans.
Laget bidrar till att vissa spelare sticker ut mer än andra...utan det kollektiva jobbet som spelartruppen gör, ung som gammal, skulle DIF:s fixstjärnor ha det betydligt motigare.
Den klart lysande stjärnan som sliter och ger 100% och ibland mer, är Ölvestad, han är navet till framgång och kan med sin intensivitet vända förlust till seger. Kom igen Jimmy och friskna till, vi saknar dig redan
Måste också nämna Timmy Pettersson ibland alla. Han har börjat serien otroligt bra och liger på +9! Samt bara 4 stycken baklänges mål! Synd att han skjöt i ribban mot frölunda bara. :/
En kvot där lojalitet, stabilitet, ledarskap och flexibilitet (kan spela på flera positioner) räknas samman, är Nichlas Falk min favorit och jag anser att han är mest viktig för Djurgår´n.