Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
caps-in-town
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av caps-in-town »

Enligt Galenhöken så har vi erbjudit Tom W ett skambud under 50k. I min värld känns det ändå logiskt med tanke på roll i laget så är mycket upp till Tom om han köper det. Annars lutar det väl åt att han lägger av eller går till SSK gissningsvis.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

caps-in-town skrev: 2021-03-25 11:00:34 Enligt Galenhöken så har vi erbjudit Tom W ett skambud under 50k. I min värld känns det ändå logiskt med tanke på roll i laget så är mycket upp till Tom om han köper det. Annars lutar det väl åt att han lägger av eller går till SSK gissningsvis.
Hoppas Wandell blir kvar. Men om alla rykten stämmer börjar det vara rätt fullt på den positionen. Men alla frågetecken kommer ju inte signas.

Frågan är väl som sagt om han vill "gnugga som 3:e" i SHL eller kanske avsluta karriären med en ledande centerposition.
Gissar att SSK kan matcha vårt bud utan större problem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Håller med, känns som att det börjar bli lite fullt med centrar nu, skulle väl vara ifall det kom nåt riktigt vasst, annars skippa där och försök hitta spets till baksida och forwards
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev: 2021-03-25 11:43:28 Håller med, känns som att det börjar bli lite fullt med centrar nu, skulle väl vara ifall det kom nåt riktigt vasst, annars skippa där och försök hitta spets till baksida och forwards
Wandell till 50k/månad är riktigt bra. Bra att ha en bredd på centersidan med tanke på Josefson. Sen om Josefson måste lägga av eller blir långtidsskadad så måste det in en ersättare. Vi kommer vara 14-15 forwards i truppen så ha 5 centrar är ingen fara direkt.

Sen om Wandell inte går med på det är det ingen fara. Men att få en så rutinerad och meriterad spelare till det priset är bra.

Sen verkar Hank inte få förlängt. Han har väl varit på gränsen många år. Rätt läge att inte gå vidare nu när vi bygger om.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Tjänstefel om inte Hank får förlängt, hellre byte av sportchef...
mb81

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev: 2021-03-25 12:14:50 Tjänstefel om inte Hank får förlängt, hellre byte av sportchef...
Var exakt samma sak när vi inte förlängde med Ahlén. En begränsad spelare som folk skulle lacka på Jocke att vi inte förlängde med men ingen(förutom Tobbe och Sensei då) saknade spelmässigt. Vettigt att inte förlänga med Hank nu då vi bygger om laget och vi ska inte hålla på med förlängningar av sentimentala skäl.

Sen verkar Hank vara en grym kille och en av få kvar av kvalseriehjältarna.
Detblir3poäng

mb81 skrev: 2021-03-25 12:00:13
Detblir3poäng skrev: 2021-03-25 11:43:28 Håller med, känns som att det börjar bli lite fullt med centrar nu, skulle väl vara ifall det kom nåt riktigt vasst, annars skippa där och försök hitta spets till baksida och forwards
Wandell till 50k/månad är riktigt bra. Bra att ha en bredd på centersidan med tanke på Josefson. Sen om Josefson måste lägga av eller blir långtidsskadad så måste det in en ersättare. Vi kommer vara 14-15 forwards i truppen så ha 5 centrar är ingen fara direkt.

Sen om Wandell inte går med på det är det ingen fara. Men att få en så rutinerad och meriterad spelare till det priset är bra.

Sen verkar Hank inte få förlängt. Han har väl varit på gränsen många år. Rätt läge att inte gå vidare nu när vi bygger om.
Att Wandell för 50k i månaden är bra håller jag med om, men isåfall känns det som att man inte borde signat engsund då som i min bok slåss om samma plats i hierarkin. Vill vi ha fler centrar måste det finnas ännu billigare alternativ isåfall.
mb81

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev: 2021-03-25 12:40:59

Att Wandell för 50k i månaden är bra håller jag med om, men isåfall känns det som att man inte borde signat engsund då som i min bok slåss om samma plats i hierarkin. Vill vi ha fler centrar måste det finnas ännu billigare alternativ isåfall.
Engsund är jag väl inte superpepp på men han är knappast dyr och man vet att han håller på SHL-nivå. Sen kanske Wandell är avskriven också. Jag tycker inte det gör så mycket att vi breddar laget. Det kommer vara 14-15 forwards i truppen och som jag sagt tidigare så har vi inte tillräckligt bra juniorer att lyfta upp till kommande säsong.
Detblir3poäng

mb81 skrev: 2021-03-25 12:44:51
Detblir3poäng skrev: 2021-03-25 12:40:59

Engsund är jag väl inte superpepp på men han är knappast dyr och man vet att han håller på SHL-nivå. Sen kanske Wandell är avskriven också. Jag tycker inte det gör så mycket att vi breddar laget. Det kommer vara 14-15 forwards i truppen och som jag sagt tidigare så har vi inte tillräckligt bra juniorer att lyfta upp till kommande säsong.
Ja, det kan ju ha varit så att kontraktet wandell fick var för ett tag sen och att han tackat nej, och då gick man för engsund istället. Sen tror jag mer på att om man bara ska ha en ren breddningsvärvning som sista center så ska man nog inte ta en gammal "stjärnspelare" som ser slutet på karriären och be honom slita arslet av sig för små fragment av hans tidigare löner. Tror att man, trots att man är proffs som Tom är, ändå tappar motivationen lättare än om man är någon ung, lagom lovande för samma månadspeng där motivationen måste vara helt annorlunda, som ser djurgården som det största som hänt och det direkt avgörande för deras framtida karriär. Dock kräver det lite mer av sportchefen och scouting där då lägstanivå kan bli ett bekymmer om man tar fel. Men som ren bredd är den risken klart mer värd enligt mig.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

mb81 skrev: 2021-03-25 12:24:56
BigJ skrev: 2021-03-25 12:14:50 Tjänstefel om inte Hank får förlängt, hellre byte av sportchef...
Var exakt samma sak när vi inte förlängde med Ahlén. En begränsad spelare som folk skulle lacka på Jocke att vi inte förlängde med men ingen(förutom Tobbe och Sensei då) saknade spelmässigt. Vettigt att inte förlänga med Hank nu då vi bygger om laget och vi ska inte hålla på med förlängningar av sentimentala skäl.

hank ska vara kvar! en kulturbärare både å och vid sidan om isen. Otroligt viktigt med djurgårdshjärta och grit

HV gjorde sig av med Martin Thörnberg och nån till kulturbärare inför den här säsongen.....
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hank är en kulturbärare ja men tillför knappt något på isen. Jag vill ha en skicklig kulturbärare.
Avskaffa tre mot tre.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev: 2021-03-25 12:24:56

Jag säger som Fimpen, ska alltid finnas plats för såna spelare
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Järnkamin ända ut i fingerspetsen. Borde verkligen rymmas i en fjärdelina.
Tänker vi begå Hv´s misstag? Skicka alla trotjänare? Vem av de som blir kvar ska stå upp för vad DIF är?

"– Det (kontraktet) är utgående sedan vet jag inte så mycket mer, säger den ständigt hårt jobbande forwarden.
Henrik Eriksson uppträder extremt professionellt i en för honom känslig fråga. Han pratar hellre om fortsättningen av den pågående säsongen där match mot Linköping väntar på torsdagskvällen."

Han håller inte på och gråter ut likt LS och SJ gjort. Två bortskämda snorvalpar som knappt blivit torra bakom öronen och som gnäller över hur lite speltid och förtroende de fick.
Prestera först, snacka sen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hel enig i att vi inte får glömma vikten av att det iaf finns några som kan visa hur det går till i vårt omklädningsrum, där är Hank viktig. Tror också att han tar en pisslön.

Har inte mycket övers till han på isen då han är väldigt begränsad i sitt spel men vi MÅSTE ha han i omklädningsrummet. Jag tycker rent krasst att det nog bara är han och Bergfors som på allvar kan säga att "så här gör vi i Djurgården", upplever inte Högström som den personen och Josefson kanske inte är här nästa år. Ska sägas att jag litar inte på någon född senare än 1989 att driva föreningens kultur vidare...kommer bli ett stort issue inom kort :lol:
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Mattias_87 skrev: 2021-03-25 13:27:32 Hank är en kulturbärare ja men tillför knappt något på isen. Jag vill ha en skicklig kulturbärare.
Skulle tro att Hank tillför mycket i omklädningsrummet och på träningarna som indirekt avspeglar sig i matcherna, Sen går det inte att ta fel på hans kämpaglöd, den om något påverkar säkerligen resten av laget.

Att göra en HV är i mina ögon hål i huvet
Låst