Jag är nöjd att man åtminstone fick lite rätt haha.Remy Lebeau skrev: Djurgården - Modo 4-2.
Bengan
Ossi
Danielsson
Timmy
Känns jäkligt skönt med en seger. Blev lite oroad när Modo tog ledningen med 1-2 men allt löste sig till slut.
Jag skulle vilja hävda motsatsen. Om man tittar på de undersökningar som gjorts publikt gällande fotbollen i Sverige har det i alla fall varit bättre att spela hemma en vardag jämfört med helg. Kolla bara på DIF fotboll och skillnaderna brukar vara rätt tydliga. Skulle bli rätt förvånad om inte samma var fallet med hockeyn och DIF inte minst då allas våran Wille B ju ständigt konstaterar att vi Djurgårdare är vi våra lantställen på helgerna.Caveman skrev:Publiksiffran idag är helt väntad då det drar mindre publik med matcher på vardagarna ( ja, kall-El det är bevisat).
Men eftersom jag som vanligt var på plats tycker jag att stödet var bra, särskilt i period 3 när det stod och vägde. DIF gör en GRYM kämpa insats när spelet inte stämde. Vad skönt det var när Frylén inte var med. Printz har blivit mycket stabil. Bästa av dem alla var som vanligt Ossi, men han är för bra för elitserien, grymt glad för att vi har honom i DIF. Vi saknade Otto idag, Engqvist gick in och gjorde det bra.
Härliga tre poäng, sedan så kunde jag inte bry mej mindre om hur många spelare modo har skadade.
Ser fram emot ett fullsatt Hovet på Lördag, amtidigt som DIF tar tre poäng emot Timrå.
Lilla klacken? Vad jag vet så var det inte många matcher under föregående säsong som drog mer klackfolk än denna match.Raffe_DIF89 skrev:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Vi kommer vinna SM guldet fan!!!!
Till och me den lilla klacken vi hade idag lyckades vi reta gallfeber på Krizan, jag menar då när han hytte med näven mot JK eller vad han nu gjorde.
Det var riktigt kul me dom här två matcherna me nästan slutspelskaraktär och särskillt att vi pissade på fanskapen båda gångerna!
ÅH EN SÅDAN HÄRLIG DAG!!!!! GAMLA FINA DJURGÅRN VANN!!!!!!!!!!!!!!
HV har svårt för Mora. Det är andra vinsten för Mora i år.Lee Harvey Oswald skrev:Tro mig, ingen är gladare än jag.
Men idag så DIF mer än trögt ut, ingen speed eller gnista överhuvudtaget.
Turbetonad seger, mot ett bättre lag än Bajs-pappers-MoDo hade det blivit ny hemmatorsk.
Uppryckning krävs spelmässigt om det ska bli poäng på lördag mot Challe.
Återigen fick man lite förnyat HV-hat in i sin hockeysjäl.
HV71 tokspöar oftast DIF, sedan torskar man mot Mora...av alla lag.
Men med hockeyn är det annorlunda, det är bara att jämföra publiksiffrorna, inte bara ute i landet utan också för DIF. Tror det var någon här som visade vad snittet låg när man jämförde Lördagar mot vardagar. Själv var jag väldigt skeptisk emot Lördagar från början, men har nu helt ändrat uppfattning i den frågan, tycker det är briljant med Lördagsmatcher.Kall-El skrev:Jag skulle vilja hävda motsatsen. Om man tittar på de undersökningar som gjorts publikt gällande fotbollen i Sverige har det i alla fall varit bättre att spela hemma en vardag jämfört med helg. Kolla bara på DIF fotboll och skillnaderna brukar vara rätt tydliga. Skulle bli rätt förvånad om inte samma var fallet med hockeyn och DIF inte minst då allas våran Wille B ju ständigt konstaterar att vi Djurgårdare är vi våra lantställen på helgerna.Caveman skrev:Publiksiffran idag är helt väntad då det drar mindre publik med matcher på vardagarna ( ja, kall-El det är bevisat).
Men eftersom jag som vanligt var på plats tycker jag att stödet var bra, särskilt i period 3 när det stod och vägde. DIF gör en GRYM kämpa insats när spelet inte stämde. Vad skönt det var när Frylén inte var med. Printz har blivit mycket stabil. Bästa av dem alla var som vanligt Ossi, men han är för bra för elitserien, grymt glad för att vi har honom i DIF. Vi saknade Otto idag, Engqvist gick in och gjorde det bra.
Härliga tre poäng, sedan så kunde jag inte bry mej mindre om hur många spelare modo har skadade.
Ser fram emot ett fullsatt Hovet på Lördag, amtidigt som DIF tar tre poäng emot Timrå.![]()
Däremot ser ju gärna vi fans att bortmatcher förläggs till helger då det blir lättare för oss att ta resa utan att behöva ta ledigt mm....