Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
Det är ju helt otroligt att vi verkar i princip vara klara med en ny tränare men att det inte finns några konkreta rykten kring vem. Robban är ju liksom klar för SAIK.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är väl bra isåfall?Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-23 11:26:36 Det är ju helt otroligt att vi verkar i princip vara klara med en ny tränare men att det inte finns några konkreta rykten kring vem. Robban är ju liksom klar för SAIK.

Att vi kan hålla saker för oss själva till dess att vi väljer att gå ut med det, menar jag.
Kan ju vara Oskarshamns tränare (min gissning) och av respekt för deras situation håller vi det hemligt.
Men galenhöken brukar vara vass på att gräva fram saker.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Åberg utan kontrakt nu. Kämpa Jocke, kämpa!!
-
Det är bra såklart. Men vad gör alla journalister? Borde inte det vara hög prio på att droppa vem som blir nya tränarenBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-23 11:32:55Är väl bra isåfall?Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-23 11:26:36 Det är ju helt otroligt att vi verkar i princip vara klara med en ny tränare men att det inte finns några konkreta rykten kring vem. Robban är ju liksom klar för SAIK.![]()
Att vi kan hålla saker för oss själva till dess att vi väljer att gå ut med det, menar jag.
Kan ju vara Oskarshamns tränare (min gissning) och av respekt för deras situation håller vi det hemligt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mm, det kan man undra. Jag ser faktiskt gärna Filander som ny tränare, och då kan jag förstå om man väntar med att gå ut med det.Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-23 12:49:34Det är bra såklart. Men vad gör alla journalister? Borde inte det vara hög prio på att droppa vem som blir nya tränarenBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-23 11:32:55Är väl bra isåfall?Grabben från Söder skrev: ↑2021-03-23 11:26:36 Det är ju helt otroligt att vi verkar i princip vara klara med en ny tränare men att det inte finns några konkreta rykten kring vem. Robban är ju liksom klar för SAIK.![]()
Hade det varit typ Zabel borde det "varit klart" redan.
Spännande. Och viktigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Filander är säkert en bra tränare, han har ju med hyfsat begränsade medel skapat förutsättningar för IKO att hålla sig kvar i SHL
Men som person, vad det gäller utstrålning och uttryck är han ju milt sagt Grå-Sosse-Tråkig.
Dessutom har jag noterat att han påfallande ofta har svettig blank panna, jag blir alltid lite på min vakt med såna personer, han döljer nåt
Men som person, vad det gäller utstrålning och uttryck är han ju milt sagt Grå-Sosse-Tråkig.
Dessutom har jag noterat att han påfallande ofta har svettig blank panna, jag blir alltid lite på min vakt med såna personer, han döljer nåt

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nån böjelse har han välLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 13:03:10 Filander är säkert en bra tränare, han har ju med hyfsat begränsade medel skapat förutsättningar för IKO att hålla sig kvar i SHL
Dessutom har jag noterat att han påfallande ofta har svettig blank panna, jag blir alltid lite på min vakt med såna personer, han döljer nåt![]()

Jag vet för lite om honom för att egentligen uttrycka mig, men det låter lite som en Säcken. Isf, kan det betyda att målsättningen nästa säsong är inte att gå för guld?
-
MalariaLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 13:03:10 .........
Dessutom har jag noterat att han påfallande ofta har svettig blank panna, jag blir alltid lite på min vakt med såna personer, han döljer nåt![]()
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker precis tvärtom, han ger ett lugnt och sympatiskt intryck. Personligheter som honom och Andreas Falk (Saik) är sådana som jag gärna ser som representanter för DIF. Robban har också varit "DIF". Sportsliga och trycker inte ned några, vare sig tränarkollegor eller intervjuare. Sakliga vid intervjuer, oavsett resultat. Malmös tränare, Fagervall, utstrålar pondus men på ett ödmjukt och trevligt sätt, skulle fungera.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-23 13:03:10 Filander är säkert en bra tränare, han har ju med hyfsat begränsade medel skapat förutsättningar för IKO att hålla sig kvar i SHL
Hallams dryga sätt går bort för mig, liksom Peter Anderssons butterhet. Hallam är rent ut sagt otrevlig när det går emot.
Skulle kunna tänka mig Roger Rönnbergs personlighet om vi måste ta en lite buttrare typ, han har då glimten i ögat och kan ge och ta.
En av mina största favoriter genom tiderna är ändå Säcken. Lugn, trevlig, trygg, pondus, samt stabil i alla lägen.
Dessutom ingen svett i pannan.

Nu tror jag väl kanske att Filander blir svår att lösa, om han inte har en out i kontraktet.
En liten högoddsare vore Garpen, vet att han är sugen på ett "vanligt" tränarjobb. Corona-läget kan ju knappast ha höjt intresset att vara kvar som landslagsledare. Låt Monten ta det jobbet så kan Garpen komma till oss.

Så vad är det folk påstår?
Filander?
Bemström?
Sörensen?
Garpen?
Wikegård?
Är det någon substans någonstans eller bara forum-spekulationer?
Filander?
Bemström?
Sörensen?
Garpen?
Wikegård?
Är det någon substans någonstans eller bara forum-spekulationer?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ros lyfter fram Tommy Albelin som ny tränare för Djurgården.
Men det var mer ett "önskenamn" eller ett förslag så att säga.
Men det var mer ett "önskenamn" eller ett förslag så att säga.
Det har jag inte hört. Skrev inte han på nåt längre avtal med Schweiziska förbundet? Kändes ändå som att Tommy "slagit sig ner" i Schweiz som en rad andra Svenska profiler. Är ju annars ett riktigt tungt namn rent sportsligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jo, korrekt, han förlängde nyss tyckte jag dem sa. Men sådana kontrakt brukar ju gå att bryta hur som helst.
Och som sagt, det var mer ett namn Ros "ville ha", eller tror skulle passa bra.
De lyfte ju en annan intressant punkt också. Det här med att Jocke är med och bestämmer ganska mycket. Och att man då måste ha en tränare som är okej med det.
Jag har ju ingen aning om hur mycket eller vad Jocke bestämmer men det är ju lite den känslan man får va? Att Jocke har mycket att säga till om.
En intressant frågeställning.
En sportchef ska vara sportchef och inget annat! Låt tränaren göra sitt, blir ju bara bajs (som vi sett) annars. Att dessutom hitta en tränare som finner sig i att jobba med bakbundna armar lär inte vara lätt att hitta.ciirree skrev: ↑2021-03-23 15:46:23Jo, korrekt, han förlängde nyss tyckte jag dem sa. Men sådana kontrakt brukar ju gå att bryta hur som helst.
Och som sagt, det var mer ett namn Ros "ville ha", eller tror skulle passa bra.
De lyfte ju en annan intressant punkt också. Det här med att Jocke är med och bestämmer ganska mycket. Och att man då måste ha en tränare som är okej med det.
Jag har ju ingen aning om hur mycket eller vad Jocke bestämmer men det är ju lite den känslan man får va? Att Jocke har mycket att säga till om.
En intressant frågeställning.