Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Buford skrev: 2021-03-21 17:35:29
Jimmy Peterson skrev: 2021-03-21 16:24:38
Oroväckande med Rensfeldt är som en vän påpekade antalet hjärnskakningar. Tre stycken googlar jag fram och det är väl dock (tyvärr) inte helt ovanligt och senaste var trots allt några år sedan, 2018. Men man blir ju alltid lite orolig med tanke på antalet som tvingats sluta hos oss.
Bara det är väl ett no-no... Med vår historik och hjärnskakningar, är inte det detta vi har suttit här och sagt att vi vill slippa?
"Välkommen till DIF om du vill avsluta karriären".
Nej, DIF har rätt "bra" utdelning på dessa känns det som :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Centersidan klar nu då med Engsund.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Filip Englund klar nu också

Edit: Dålig koll, men vad är det för typ av spelare? Är det en bra värvning för fjärde kedjan? Antar att han spelar mycket fysiskt, likt sin bror.
Senast redigerad av Grabben från Söder den 2021-03-21 18:18:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Intressant värvning. Hoppas vi får in lite härliga ytterforwards som man kan lita på gör mycket poäng också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Tom och Bergfors, stort beröm till det. Övriga är verkligen inget man går igång på, fan jag vill ju att DIF ska bli ett roligt lag att titta på igen, och varenda spelare Jocke knyter till sig ser jag som ganska ''tråkiga'' spelartyper. Väldigt synd, intresset svalnar fort särskilt i en liga som SHL som knappt går att titta på längre.

Ingman
Bengtsson
Rensfeldt
Ågren (förlängning)
Cederqvist (?)
Marcus Davidsson (?)

Alla dessa är nog ganska troligt. Man känner bara ''meeh''. Är det dessa herrar som ska vara jobbiga för motståndarna att möta nästa säsong eller vad är dealen? Totala motsatsen till allt det prat man hör om ''aggressiva'' ''framåtlutade'' ''jobbiga att möta''. Bara lägg ner sånt snack. DIF är raka motsatsen och jag tror inte det blir ändring på det till nästa säsong.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2021-03-21 18:19:21 Tom och Bergfors, stort beröm till det. Övriga är verkligen inget man går igång på, fan jag vill ju att DIF ska bli ett roligt lag att titta på igen, och varenda spelare Jocke knyter till sig ser jag som ganska ''tråkiga'' spelartyper. Väldigt synd, intresset svalnar fort särskilt i en liga som SHL som knappt går att titta på längre.

Ingman
Bengtsson
Rensfeldt
Ågren (förlängning)
Cederqvist (?)
Marcus Davidsson (?)

Alla dessa är nog ganska troligt. Man känner bara ''meeh''. Är det dessa herrar som ska vara jobbiga för motståndarna att möta nästa säsong eller vad är dealen? Totala motsatsen till allt det prat man hör om ''aggressiva'' ''framåtlutade'' ''jobbiga att möta''. Bara lägg ner sånt snack. DIF är raka motsatsen och jag tror inte det blir ändring på det till nästa säsong.
Kommer inte ske under Jocke. Bara att glömma! Alla kommer vara stöpta i samma form dessvärre. Sticker man ut så får man på pälsen av en ilsken sportchef.

Skulle säga att vi troligen är det enklaste laget att möta denna säsongen. På många sätt! Ser ingen lättnad med dessa två svärmorsdrömmarna till nyförvärv... På så sätt cudos till Jocke. Han håller stenhårt vid sin linje. Även om jag tycker den är helt fel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Centersidan är väl likvärdig med den vi hade i år. På pappret rätt bra. Josefson, Basse, Rensfeldt och Engsund med Cederqvist som också kan centra. Jämför man det ekonmiska så får vi förmodligen ner kostnaderna fast vi håller samma klass. Vilket får anses bra.
Rensfeldt är lite billigare än Haga, Engsund är nog rätt mycket billigare än Wandell och Cederqvist ligger väl i paritet med Östman. Kollar man forwardssidan nu börjar det likna nåt. Jag hoppas man tänker nåt i stil med detta:

Ny-Josefson-Ny/Rhett
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus A
Cederqvist-Engsund-Ny

Hank och Bjerselius om de får förlängt får bli extraforwards.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Mattias_87 skrev: 2021-03-21 18:17:46 Intressant värvning. Hoppas vi får in lite härliga ytterforwards som man kan lita på gör mycket poäng också.
Urtrist värvning!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-03-21 19:00:59
Mattias_87 skrev: 2021-03-21 18:17:46 Intressant värvning. Hoppas vi får in lite härliga ytterforwards som man kan lita på gör mycket poäng också.
Urtrist värvning!!
Jag respekterar om du tycker det är tråkiga värvningar. Men ge ett exempel på vad man skulle ta in som fjärdecenter? Bara för att veta vad som är roligt enligt dig.Du gnäller lika mycket när det är en ung spännande från allsvenskan.

Jag tycker inte Rensfeldt och Engsund är så roliga värvningar men jag förstår de precis som med Ingman. Både Bengtsson och Cederqvist känns dock väldigt spännande tycker jag!
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-03-21 19:04:50
Donkels-2.0 skrev: 2021-03-21 19:00:59
Urtrist värvning!!
Jag respekterar om du tycker det är tråkiga värvningar. Men ge ett exempel på vad man skulle ta in som fjärdecenter? Bara för att veta vad som är roligt enligt dig.Du gnäller lika mycket när det är en ung spännande från allsvenskan.

Jag tycker inte Rensfeldt och Engsund är så roliga värvningar men jag förstår de precis som med Ingman. Både Bengtsson och Cederqvist känns dock väldigt spännande tycker jag!
En snubbe som lassat in hälften i poängväg om man jämför med Östman och inte heller har han en intressant ålder nej jag ser inget intressant med den värvningen - vår ledning och Jocke sätter ribban inför nästa säsong lågt och som grädde på moset presenteras väl snart Znabeln och McDavid
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-21 18:14:20 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Edit: Dålig koll, men vad är det för typ av spelare? Är det en bra värvning för fjärde kedjan? Antar att han spelar mycket fysiskt, likt sin bror.
Han är inte lik sin bror, såklart. Då hade Jocke avböjt. Hårdhänta spelare är inget vi ska ha att göra med.
Spela fult
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

diftobbe89 skrev: 2021-03-21 19:27:46
Grabben från Söder skrev: 2021-03-21 18:14:20 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Han är inte lik sin bror, såklart. Då hade Jocke avböjt. Hårdhänta spelare är inget vi ska ha att göra med.
Nej vi föredrar ju spelare som vänder andra kinden till. och helst ska backarna som värvas väga under 80 kilo likt Ingman som inte färgar i bottenlaget Brynäs
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2021-03-21 18:57:28 Centersidan är väl likvärdig med den vi hade i år. På pappret rätt bra. Josefson, Basse, Rensfeldt och Engsund med Cederqvist som också kan centra. Jämför man det ekonmiska så får vi förmodligen ner kostnaderna fast vi håller samma klass. Vilket får anses bra.
Rensfeldt är lite billigare än Haga, Engsund är nog rätt mycket billigare än Wandell och Cederqvist ligger väl i paritet med Östman. Kollar man forwardssidan nu börjar det likna nåt. Jag hoppas man tänker nåt i stil med detta:

Ny-Josefson-Ny/Rhett
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus A
Cederqvist-Engsund-Ny

Wandell underskattas i vanlig ordning. Defensivt skickliga centrar är en konstform och nu är det klart att han lämnar i stort sett. Rensfeldt hattar runt mellan lagen utan att riktigt hitta det där han hade i Rögle. Medelmåtta ganska rakt igenom som dessutom stagnerat karriärmässigt. MEN hade helt klart sett honom som ersättare till typ Wandell, Östman eller Haga. En stabil okej center för de nedre kedjorna. Men den här Engsund också? Lägg till Cederqvist så börjar ett lag växa fram med oerhörd mängd bredd.

MacDavid finns det DEFINITIVT inte plats för nu. Tvek på Hank! Bergfors kommer inte kunna spela leading om Dick försvinner. Dessutom en ålder som borde leda neråt i speltid. Vi borde räkna centersidan som följer:

Stoa, Strandberg, Östman, Haga, Wandell

Byts mot

Strandberg, Rensfeldt, Engsund, Cederquist

Antar att någon ska in till. Det måste det! Annars är det rakt allsvensk nivå på centersidan. Men tjaa, vi kan ju gömma oss bakom Josef ännu lite tid. Tänk om liksom! Kan lika gärna registrera Sudden och Ragnarsson och ha på truppsidan som lite krydda. Sen om de spelar, det är lite sak samma.

Hoppas bara vi håller en realistisk approach i målbilden sen för en gångs skull. Laget är långt ifrån klart naturligtvis, men känslan är ju att Jocke vill spara in pengar samtidigt som han älskar att dilla om topp 6, och utmana om medaljer.... Jo tjena! Vi ska hålla oss kvar och spara så mycket pengar som möjligt. Därför agerar vi så här. Betydligt mera rakryggat och respektingivande för mig. Istället för att idiotförklara supportrarna. Nej vi går liksom inte på att det här ska räcka till.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-03-21 19:36:09
mb81 skrev: 2021-03-21 18:57:28 Centersidan är väl likvärdig med den vi hade i år. På pappret rätt bra. Josefson, Basse, Rensfeldt och Engsund med Cederqvist som också kan centra. Jämför man det ekonmiska så får vi förmodligen ner kostnaderna fast vi håller samma klass. Vilket får anses bra.

Ny-Josefson-Ny/Rhett
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus A
Cederqvist-Engsund-Ny

Wandell underskattas i vanlig ordning. Defensivt skickliga centrar är en konstform och nu är det klart att han lämnar i stort sett. Rensfeldt hattar runt mellan lagen utan att riktigt hitta det där han hade i Rögle. Medelmåtta ganska rakt igenom som dessutom stagnerat karriärmässigt. MEN hade helt klart sett honom som ersättare till typ Wandell, Östman eller Haga. En stabil okej center för de nedre kedjorna. Men den här Engsund också? Lägg till Cederqvist så börjar ett lag växa fram med oerhörd mängd bredd.

MacDavid finns det DEFINITIVT inte plats för nu. Tvek på Hank! Bergfors kommer inte kunna spela leading om Dick försvinner. Dessutom en ålder som borde leda neråt i speltid. Vi borde räkna centersidan som följer:

Stoa, Strandberg, Östman, Haga, Wandell

Byts mot

Strandberg, Rensfeldt, Engsund, Cederquist

Antar att någon ska in till. Det måste det! Annars är det rakt allsvensk nivå på centersidan. Men tjaa, vi kan ju gömma oss bakom Josef ännu lite tid. Tänk om liksom! Kan lika gärna registrera Sudden och Ragnarsson och ha på truppsidan som lite krydda. Sen om de spelar, det är lite sak samma.

Hoppas bara vi håller en realistisk approach i målbilden sen för en gångs skull. Laget är långt ifrån klart naturligtvis, men känslan är ju att Jocke vill spara in pengar samtidigt som han älskar att dilla om topp 6, och utmana om medaljer.... Jo tjena! Vi ska hålla oss kvar och spara så mycket pengar som möjligt. Därför agerar vi så här. Betydligt mera rakryggat och respektingivande för mig. Istället för att idiotförklara supportrarna. Nej vi går liksom inte på att det här ska räcka till.
Om Josefson inte kan spela kommer det komma en ersättare såklart. Men vi får utgå från Josefson tills vidare.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

diftobbe89 skrev: 2021-03-21 19:27:46

Vad har han för stil då?
Låst