Jag tror Mannes nivå är ungefär så här. Kanske kan komma upp i en lite högre nivå men kollar man hans produktion historiskt så är det ingen som öser in poäng direkt. Men en stabil tredjekedjespelare som jag gärna har i truppen. Sen med mindre hattande med kedjekamrater skulle han kanske kunnat vara uppe i runt 20 poäng.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-21 12:49:45 Manne har haft en mellansäsong. Skulle inte förvåna mig om han haft problem med sin sjukdom eller haft något annat som stört.
Har hamnat lite i kläm med alla skadade centrar och inte fått någon kontinuitet med kedjekamrater.
Men jag tycker Jocke gör rätt här. Mycket som talar för att Manne kan steppa upp igen, särskilt när han nu fått nytt förtroende.
Kan bli en viktig slutspelsjoker. Tror vi kan gå långt nu när special teams äntligen börjat se bra ut.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
Hoppas på en förlängning av Mannes hår 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Slutar väl med att alla får förlängt förutom Dick - way to go herr sportchef
Ceterum censeo Solna esse delendam
Väldigt märkligt. Oroväckande med tanke på att han är en av dem man kalkylerat som utbytbar. Borde få en lägre lön med tanke på kräftgången den här säsongen. Personifierar lite av den där sprättiga spelstilen med endast små spelare som jag är så less på. Hmm!
Känns som nästa år kommer bli lika körigt med utgående kontrakt som den här. Om inte värre!
Vilka skulle man tro är i stort sett klara UT av forwardsuppsättningen?
Östman, Haga, Hedman, Holtz? Borde vara Stoa också. Dick hänger löst, helt ofattbart. Någon mer?
Känns som nästa år kommer bli lika körigt med utgående kontrakt som den här. Om inte värre!
Östman, Haga, Hedman, Holtz? Borde vara Stoa också. Dick hänger löst, helt ofattbart. Någon mer?
Ja hans marknadsvärde bör ha gått ner både med tanke på pandemin ch en lite sämre säsong i år.Manijock skrev: ↑2021-03-21 13:34:23 Väldigt märkligt. Oroväckande med tanke på att han är en av dem man kalkylerat som utbytbar. Borde få en lägre lön med tanke på kräftgången den här säsongen. Personifierar lite av den där sprättiga spelstilen med endast små spelare som jag är så less på. Hmm!
Wille om han går så högt som det snackas, Hank, Wandell. Fast de jag nämner är väl en chans att de blir kvar.
Just denna säsong är det väldigt bra att ha många utgående kontrakt då löneläget lär gå ner en hel del. Men säkert anledningen till att många bara skriver ett år också. Skulle inte direkt vilja vara i Brynäs situation där de i princip har hela truppen på kontrakt över nästa säsong med de flesta på pre-coronakontrakt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, tror också att det blir viktigt att hitta en plats åt honom, I år har han varit malplacerad.mb81 skrev: ↑2021-03-21 12:56:05Jag tror Mannes nivå är ungefär så här. Kanske kan komma upp i en lite högre nivå men kollar man hans produktion historiskt så är det ingen som öser in poäng direkt. Men en stabil tredjekedjespelare som jag gärna har i truppen. Sen med mindre hattande med kedjekamrater skulle han kanske kunnat vara uppe i runt 20 poäng.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-21 12:49:45 Manne har haft en mellansäsong. Skulle inte förvåna mig om han haft problem med sin sjukdom eller haft något annat som stört.
Har hamnat lite i kläm med alla skadade centrar och inte fått någon kontinuitet med kedjekamrater.
Men jag tycker Jocke gör rätt här. Mycket som talar för att Manne kan steppa upp igen, särskilt när han nu fått nytt förtroende.
Kan bli en viktig slutspelsjoker. Tror vi kan gå långt nu när special teams äntligen börjat se bra ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Var ganska ganska säker på att vi skulle släppa/tappa Ågren. Så nu blir man lite fundersam. Är så klart ändå en bra förlängning, om priset är rätt. Ågren är ju lite av en schweizisk armékniv, men knappast att anse som ordinarie material till första- eller ens andralinan.
Perfekt som vänsterforward i en tredjekedja. Sen en viktig funktion i BP.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-21 14:08:16Ja, tror också att det blir viktigt att hitta en plats åt honom, I år har han varit malplacerad.mb81 skrev: ↑2021-03-21 12:56:05Jag tror Mannes nivå är ungefär så här. Kanske kan komma upp i en lite högre nivå men kollar man hans produktion historiskt så är det ingen som öser in poäng direkt. Men en stabil tredjekedjespelare som jag gärna har i truppen. Sen med mindre hattande med kedjekamrater skulle han kanske kunnat vara uppe i runt 20 poäng.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-21 12:49:45 Manne har haft en mellansäsong. Skulle inte förvåna mig om han haft problem med sin sjukdom eller haft något annat som stört.
Hoppas verkligen vi kan få William kvar. En leadingspelare nästa säsong utan tvek. Landslagsmässig! Tror verkligen att han skulle må bäst av det. Men klart, anser Devils att Holtz skulle kunna gå rakt in, så är ju William All Star-material nästa säsong.
Känns som att vi måste skaffa en del utrymme om vi ska klara av Davidsson ggr 2 och Fjällby
Måste gå all in på Rhett och vill trots allt även ge Dick en säsong till.
Känns som att vi måste skaffa en del utrymme om vi ska klara av Davidsson ggr 2 och Fjällby

Devils räknar nog inte med att Holtz ska bidra i år. Säsongen är förlorad för deras del och det som återstår är talangutveckling inför nästa år. Kan de klämma in 8 matcher eller så på Holtz efter SHL får han chansen att förbereda sig mentalt inför hösten.Manijock skrev: ↑2021-03-21 14:56:13 Hoppas verkligen vi kan få William kvar. En leadingspelare nästa säsong utan tvek. Landslagsmässig! Tror verkligen att han skulle må bäst av det. Men klart, anser Devils att Holtz skulle kunna gå rakt in, så är ju William All Star-material nästa säsong.
Känns som att vi måste skaffa en del utrymme om vi ska klara av Davidsson ggr 2 och FjällbyMåste gå all in på Rhett och vill trots allt även ge Dick en säsong till.
Devils räknar nog inte med att Holtz ska bidra i år. Säsongen är förlorad för deras del och det som återstår är talangutveckling inför nästa år. Kan de klämma in 8 matcher eller så på Holtz efter SHL får han chansen att förbereda sig mentalt inför hösten.Manijock skrev: ↑2021-03-21 14:56:13 Hoppas verkligen vi kan få William kvar. En leadingspelare nästa säsong utan tvek. Landslagsmässig! Tror verkligen att han skulle må bäst av det. Men klart, anser Devils att Holtz skulle kunna gå rakt in, så är ju William All Star-material nästa säsong.
Känns som att vi måste skaffa en del utrymme om vi ska klara av Davidsson ggr 2 och FjällbyMåste gå all in på Rhett och vill trots allt även ge Dick en säsong till.
Manijock skrev: ↑2021-03-21 14:56:13 Hoppas verkligen vi kan få William kvar. En leadingspelare nästa säsong utan tvek. Landslagsmässig! Tror verkligen att han skulle må bäst av det. Men klart, anser Devils att Holtz skulle kunna gå rakt in, så är ju William All Star-material nästa säsong.
Wille är ju inte ens draftad. Vart skulle han ta vägen menar du?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ågren har en enorm uppsida. Han har underpresterat i år. Grymt bra förlängning.Manijock skrev: ↑2021-03-21 13:34:23 Väldigt märkligt. Oroväckande med tanke på att han är en av dem man kalkylerat som utbytbar. Borde få en lägre lön med tanke på kräftgången den här säsongen. Personifierar lite av den där sprättiga spelstilen med endast små spelare som jag är så less på. Hmm!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Han kommer ju bli draftad. Går han så högt som vissa listar honom kommer han nog gå till NHL redan i sommar. Kanske blir vi räddade även denna säsong att draften blir efter att NHL får skriva kontrakt med draftade spelare.Praetori skrev: ↑2021-03-21 15:14:36Manijock skrev: ↑2021-03-21 14:56:13 Hoppas verkligen vi kan få William kvar. En leadingspelare nästa säsong utan tvek. Landslagsmässig! Tror verkligen att han skulle må bäst av det. Men klart, anser Devils att Holtz skulle kunna gå rakt in, så är ju William All Star-material nästa säsong.
Wille är ju inte ens draftad. Vart skulle han ta vägen menar du?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm