Njaa, detta HV lär inte smiska upp någon, allra minst IKO, som har Kvalspel i sitt DNA.
HV har större chans mot tex BIF
Njaa, detta HV lär inte smiska upp någon, allra minst IKO, som har Kvalspel i sitt DNA.
Den som lever får se. Grabbens nya pads är i princip finansierade av bottenlagens spel på 365.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-20 18:12:32Njaa, detta HV lär inte smiska upp någon, allra minst IKO, som har Kvalspel i sitt DNA.
HV har större chans mot tex BIF
True that...diftobbe89 skrev: ↑2021-03-20 17:55:34 Jag är nästan helt övertygad om att HV ryker i år. Hur fan ska den föreningen kunna resa sig och helt plötsligt börja leverera i ett kval som ingen trodde var möjligt, jag tror man har större chans i ett kval mot en annan anrik klubb som Brynäs, Oskarshamn kommer äta upp HV i ett kval. Det sitter i skallen.
Det har väl att göra med att kommunen kräver det då de ger en massa av skattebetalarnas pengar till dem, absolut inte ett föredöme!!Praetori skrev: ↑2021-03-20 17:57:12Det var längesedan en massa saker. Men Brynäs har en tradition av bra grejer och ett fåtal ruttna prylar som kommit på senare tid. Men bara en sådan grej att de spelar utan reklam på tröjor och hjälmar är ett föredöme.DIF_Soldier skrev: ↑2021-03-20 17:51:25 Det var ganska länge sedan Brynäs stod för något bra hockeymässigt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ngas-kvala
31 mars om inga nya covid fall dyker upp men det ska väl fixa sig då man får hoppas att bondlagen sköter sig lite bättre än pajasbajen den svenska idrottsrörelsens största skämt all time highMattias_87 skrev: ↑2021-03-21 08:18:35 När ska grundserien spelas klart egentligen? Vi spelar ju våran sista match på lördag men det lär ju inte alla lag hinna med. Och som jag förstått det så är det en regel i Svenska ishockeyförbundet att alla lag ska spela sista omgången samtidigt.
Hörde något om att det beror lite på var lagen ligger i tabellen. Gissar att de försöker pussla så att lag som kamperar om kval eller slutspel spelar samtidigt, så långt det är möjligt.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 08:18:35 När ska grundserien spelas klart egentligen? Vi spelar ju våran sista match på lördag men det lär ju inte alla lag hinna med. Och som jag förstått det så är det en regel i Svenska ishockeyförbundet att alla lag ska spela sista omgången samtidigt.
Full omgång kommer det inte bli. Dock kommer bottenlagen möta varandra och man har så gott det går försökt lägga matcher så det inte ska gå spela på resultat. Verkligen ingen ultimat lösning men kanske det bästa man kunde få ihop om man ska få slut på den här säsongen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-21 09:23:08Hörde något om att det beror lite på var lagen ligger i tabellen. Gissar att de försöker pussla så att lag som kamperar om kval eller slutspel spelar samtidigt, så långt det är möjligt.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-21 08:18:35 När ska grundserien spelas klart egentligen? Vi spelar ju våran sista match på lördag men det lär ju inte alla lag hinna med. Och som jag förstått det så är det en regel i Svenska ishockeyförbundet att alla lag ska spela sista omgången samtidigt.
Men att få ihop en full sista omgång kan bli svårt.
Viktigast att Oik och Brynäs får göra upp så rättvist som möjligt ifall det inte är avgjort innan sista matchen i grundserien.
Det går fort i hockey. Hade redan glömt bort vem han är.Puckey skrev: ↑2021-03-20 23:49:13https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ngas-kvala
Skulle vilja påstå att det började så, du såg ju hur första perioden såg ut, bara rent flyt att inte BIF tagit ledningen där.