Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

jsson skrev: 2021-03-19 13:54:46 Styrkan i Bergfors är att han skulle kunna ta grovjobbet som Hank har om det skiter sig rejält med produktion framåt, om än lite dyr för det kanske. Järnkamin och arbetshäst likt få andra.

En skadeskjuten sniper gör ingen lycklig däremot.
Jag måste faktiskt säga att Hank sett oförskämt bra ut senaste matcherna. Välavvägd smartness i spelet och förvånansvärt pigg skridskoåkning.
Men det skulle ju inte skada om han kunde peta in lite mål också. Nu har han iof en rätt otacksam roll och även om han ligger i samma liga Corsi/Fenwick-mässigt som Peppe i LHC, Gunler, Mastomäki och Viksten så måste en så mager poängskörd leda till att eventuell kontraktslön skall vara därefter (plus lite för kulturbärandet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Praetori skrev: 2021-03-19 14:14:37
jsson skrev: 2021-03-19 13:54:46 Styrkan i Bergfors är att han skulle kunna ta grovjobbet som Hank har om det skiter sig rejält med produktion framåt, om än lite dyr för det kanske. Järnkamin och arbetshäst likt få andra.

En skadeskjuten sniper gör ingen lycklig däremot.
Jag måste faktiskt säga att Hank sett oförskämt bra ut senaste matcherna. Välavvägd smartness i spelet och förvånansvärt pigg skridskoåkning.
Men det skulle ju inte skada om han kunde peta in lite mål också. Nu har han iof en rätt otacksam roll och även om han ligger i samma liga Corsi/Fenwick-mässigt som Peppe i LHC, Gunler, Mastomäki och Viksten så måste en så mager poängskörd leda till att eventuell kontraktslön skall vara därefter (plus lite för kulturbärandet).
Där måste det bara förlängas. Han ligger väl även på sjätte plats över flest matcher någonsin i DIF.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Härligt, fantastiskt och löjligt bra att förlänga med Berget.

Ser gärna även Dick nästa säsong igen. Rhett vore nästan för bra om man fick behålla och samma sak med Gragnani. Men man får hoppas och greppa efter det där halmstrået.

Hank gör alltid sitt.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Japp, självklart förlänga med Hank! Likaså Dick, Rakshani, Gragnani, Nardella om det går och jag tycker även Stoa nu visar vilken skicklig spelare han är .
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev: 2021-03-19 15:44:07 Japp, självklart förlänga med Hank! Likaså Dick, Rakshani, Gragnani, Nardella om det går och jag tycker även Stoa nu visar vilken skicklig spelare han är .
Instämmer till 100%
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-03-19 15:47:02
BigJ skrev: 2021-03-19 15:44:07 Japp, självklart förlänga med Hank! Likaså Dick, Rakshani, Gragnani, Nardella om det går och jag tycker även Stoa nu visar vilken skicklig spelare han är .
Instämmer till 100%
Me too, och skippa värvningar som Marcus Davidsson i framtiden
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock

Inlägg av Manijock »

Absolut inte Stoa. Sjuk nödlösning! Pallar inte en säsong till med så mycket Transatlanter heller. Rhett är nummer ett, men ser gärna någon av Nardella och Gragnani kvar också. Men sen är det fan bra! Måste hitta våran identitet igen.

Kul med Bergfors. Självklar förlängning. Tar den rollen han får. Pålitlig! Fortfarande produktiv. Kul! Nu ska han bara vinna årets järnkamin också.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-03-19 15:57:56 Absolut inte Stoa. Sjuk nödlösning! Pallar inte en säsong till med så mycket Transatlanter heller. Rhett är nummer ett, men ser gärna någon av Nardella och Gragnani kvar också. Men sen är det fan bra! Måste hitta våran identitet igen.

Kul med Bergfors. Självklar förlängning. Tar den rollen han får. Pålitlig! Fortfarande produktiv. Kul! Nu ska han bara vinna årets järnkamin också.
Precis. Vi har Josef och Basse som våra två första centrar. Jag är också inne på ditt spår med utländska spelare. Några toppspelare men inte mer än så. Men en av Nardella eller Gragnani som vår förstaback vore fint. Gragnani känns troligast då Nardella nog vill försöka i NHL. Sen finns det nog inte så mycket mer plats på backsidan heller. Tom lär det förlängas med och Ingman och Bengtsson ska in.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-03-19 16:15:02
Manijock skrev: 2021-03-19 15:57:56 Absolut inte Stoa. Sjuk nödlösning! Pallar inte en säsong till med så mycket Transatlanter heller. Rhett är nummer ett, men ser gärna någon av Nardella och Gragnani kvar också. Men sen är det fan bra! Måste hitta våran identitet igen.

Precis. Vi har Josef och Basse som våra två första centrar. Jag är också inne på ditt spår med utländska spelare. Några toppspelare men inte mer än så. Men en av Nardella eller Gragnani som vår förstaback vore fint. Gragnani känns troligast då Nardella nog vill försöka i NHL. Sen finns det nog inte så mycket mer plats på backsidan heller. Tom lär det förlängas med och Ingman och Bengtsson ska in.
Kräks på den där Ingmanvärvningen...
mb81

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-03-19 16:16:11

Varför då. Finns en bra uppsida där och lär kosta väldigt lite. Gör att vi kan lägga mer pengar högre upp i laget.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Varför spelar inte Ingman i Brynäs för? Vill vi värva en petad bottenlagsback?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

mb81 skrev: 2021-03-19 16:15:02Precis. Vi har Josef och Basse som våra två första centrar. Jag är också inne på ditt spår med utländska spelare. Några toppspelare men inte mer än så. Men en av Nardella eller Gragnani som vår förstaback vore fint. Gragnani känns troligast då Nardella nog vill försöka i NHL. Sen finns det nog inte så mycket mer plats på backsidan heller. Tom lär det förlängas med och Ingman och Bengtsson ska in.
Frågan är ju hur mycket JJ spelar! Tycker vi ska se oss om efter en ny förstecenter och JJ får masa sig nedåt i hierarkin...
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-03-19 16:38:41 Varför spelar inte Ingman i Brynäs för? Vill vi värva en petad bottenlagsback?
Jag har för mig han varit lite sjuk sen mindre speltid sen det läckte att han blev klar för oss.
Sen kanske man inte ska dra för stora växlar hur Peter A matchar sina backar. Tycker han matchar rätt konstigt ofta.

Men Ingman är såklart ingen spetsvärvnkng utan någon som kan bredda backsidan. Vi ska väl förmodligen ha 7 seniorbackar och sen Brännstam/Hedström om jag får gissa.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-03-19 16:29:15
Donkels-2.0 skrev: 2021-03-19 16:16:11

Varför då. Finns en bra uppsida där och lär kosta väldigt lite. Gör att vi kan lägga mer pengar högre upp i laget.
Uppsida - färgar inte i ett bottenlag...
mb81

Inlägg av mb81 »

Buford skrev: 2021-03-19 16:45:47
mb81 skrev: 2021-03-19 16:15:02Precis. Vi har Josef och Basse som våra två första centrar. Jag är också inne på ditt spår med utländska spelare. Några toppspelare men inte mer än så. Men en av Nardella eller Gragnani som vår förstaback vore fint. Gragnani känns troligast då Nardella nog vill försöka i NHL. Sen finns det nog inte så mycket mer plats på backsidan heller. Tom lär det förlängas med och Ingman och Bengtsson ska in.
Frågan är ju hur mycket JJ spelar! Tycker vi ska se oss om efter en ny förstecenter och JJ får masa sig nedåt i hierarkin...
Ja det är ett problem. Men just nu får vi utgå från det. Vi får nog veta mer efter säsongen/i sommar om han kan fortsätta.
Låst