Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

Ruskigt viktig match på torsdag...
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Per-Allan »

BigJ skrev: 2021-03-14 20:41:06 Ruskigt viktig match på torsdag...
Ja för om laget viker ner sig på torsdag blir det en nagelbitare fram till omg 52.

Torsk på torsdag så kan vi nog säga hejdå till slutspel och bara rikta in oss på att slippa kvalspel för att hänga kvar.

Fan vad man saknar att sitta/stå på aktiv och heja fram världens finaste förenings hockeylag.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

FRÖ-IKO 1
DIF-BIF 2
LIF- IKO 1
MIF-VLH 1
BIF-HV71 1
SAIK- IKO 1
MIF-RBK 2
MIF- IKO 1
BIF-FBK 2
LHF-MIF 1
DIF-LHC 2
BIF-ÖRE 1
IKO HV71 1
SAIK-MIF 1
DIF-FBK 2
HV71-LHC 1
IKO -BIF 1
LIF-MIF 1
FBK-MIF 1
ÖRE-MIF 2
HV71-LIF 1
LHC-LHF 1
BIF-VLH 1
HV71 -LHF 1

9.MIF 70p
10.LHC 65P
11.BIF 64P
12.DIF 62P
13.IKO 61P
14.HV71 56P
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-03-14 22:37:43 FRÖ-IKO 1
DIF-BIF 2
LIF- IKO 1
MIF-VLH 1
BIF-HV71 1
SAIK- IKO 1
MIF-RBK 2
MIF- IKO 1
BIF-FBK 2
LHF-MIF 1
DIF-LHC 2
BIF-ÖRE 1
IKO HV71 1
SAIK-MIF 1
DIF-FBK 2
HV71-LHC 1
IKO -BIF 1
LIF-MIF 1
FBK-MIF 1
ÖRE-MIF 2
HV71-LIF 1
LHC-LHF 1
BIF-VLH 1
HV71 -LHF 1

9.MIF 70p
10.LHC 65P
11.BIF 64P
12.DIF 62P
13.IKO 61P
14.HV71 56P
Fan nu blir jag nervös. Tycker ungefär som du men tror Oskarshamn tar någon vinst till. Trodde aldrig det skulle räcka. Räknat slarvigt antar jag. Malmö lär nästan gå rent. Lhc är kapabla till det men borde tappa någon poäng iallafall. Allt beror ju på hur Brynäs reagerar.

Usch jag som varit relativt lugn innan. Vi är absolut kvalindragna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, alltså jag har räknat 0 eller 3p i alla matcher...och så kommer det ju inte bli

Men det ger en hint om att det blir oerhört tajt in i det sista, då i princip alla bottenlag utom HV och DIF verkar ha greppet halmstrået och gör det som krävs för att ta poäng
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Andra tongångar härinne nu. Innan vart man idiot förklarad när man hävdade att DIF i högsta grad är med att få kvala.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 20/21

Inlägg av crike »

gaspo skrev: 2021-03-15 12:54:14 Andra tongångar härinne nu. Innan vart man idiot förklarad när man hävdade att DIF i högsta grad är med att få kvala.
Vill du höra att du är det så kan jag säga det...

Att HV går rent på de sista matcherna kommer inte hända.
Brynäs kan men kommer inte gå om, då ska dom nästan också gå rent. Framförallt räcker det faktiskt med en torsk mot oss för att möjligheten i praktiken ska vara borta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -flera-lag

I FBK går några på is först på onsdag. Sedan droppar spelare in eftersom.
Kan vi nu hålla oss borta från smitta har vi ju stora möjligheter att dra fördelar av att faktiskt kunna träna för fullt. Både för fysiken men även tekniska detaljer i spelet.
Även LHC har fått stänga ned nyligt, och Brynäs har ett tajt schema.
LHC´s formtopp hinner förhoppningsvis svalna innan deras match mot oss nästa torsdag.
Så jag ser stora fördelar för oss här mitt i allt corona-elände.

Kanske kan även Strandberg komma igång till våra återstående matcher.
:D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grabben från Söder

Säsongen 20/21

Inlägg av Grabben från Söder »

Tyckte MadHawk sammanfattade det bra på Twitter. Vi och Malmö behöver ta en trea till för att vara helt säkra från kval (då kan vi ta noll poäng och ändå klara oss) och vi har tre chanser på oss medan Malmö har åtta.

PS. Spara snacket om vI tAr dÅ iNGa fLEr pOäNG då detta argument kördes när vi hade typ 48-49 poäng och jag med flera hävdade att vi behövde 60-62 poäng för att klara oss. Dålig lag tar också poäng, vi gjorde det senast mot Leksand.
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Nåt som stör otroligt är SHLs schema nu, Vi kommer förmodligen ha spelat färdigt innan LHC, Brynäs och MIF spelar sina sista matcher. Det är som upplagt för läggmatcher. Vad tror ni det bir för resultat till exempel om Linköping behöver en poäng för att klara sig från kval eller klara topp-10 samtidigt som Luleå behöver en poäng för att klara topp-6. Finns flera sådana exempel.

Jag trodde man skulle ha samlade två sista omgångar och köra hängmatcherna innan. Nu kommer Brynäs, cluben, MIF att ha matcher kvar att spela efter vår sista omgång. Det är verkligen dåligt löst av SHL.
Wishes

Säsongen 20/21

Inlägg av Wishes »

Mattias_87 skrev: 2021-03-14 17:33:25 Brynäs vill man ju ändå gärna ha kvar. Det är stora publikmatcher för oss med bra stämning. Hatlag #1 för mig är HV71. NER NER NER.
Hatlag #1 för mig är MoDo (ja, förutom gnagarna och kaffe då), men de är ju redan NER NER NER helt nere under isen.
Stolt, men aldrig nöjd
South_Exil

Säsongen 20/21

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev: 2021-03-15 17:41:29 Nåt som stör otroligt är SHLs schema nu, Vi kommer förmodligen ha spelat färdigt innan LHC, Brynäs och MIF spelar sina sista matcher. Det är som upplagt för läggmatcher. Vad tror ni det bir för resultat till exempel om Linköping behöver en poäng för att klara sig från kval eller klara topp-10 samtidigt som Luleå behöver en poäng för att klara topp-6. Finns flera sådana exempel.

Jag trodde man skulle ha samlade två sista omgångar och köra hängmatcherna innan. Nu kommer Brynäs, cluben, MIF att ha matcher kvar att spela efter vår sista omgång. Det är verkligen dåligt löst av SHL.
Källa?

Trodde man skulle flytta fram hela sista omgången?

Edit: ser nu på SHL.se att det ligger så. Man får ju hoppas att de flyttar om det hela så det blir fulla omgångar sista och kanske näst sista....
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 20/21

Inlägg av Buford »

Wishes skrev: 2021-03-15 18:06:43
Mattias_87 skrev: 2021-03-14 17:33:25 Brynäs vill man ju ändå gärna ha kvar. Det är stora publikmatcher för oss med bra stämning. Hatlag #1 för mig är HV71. NER NER NER.
Hatlag #1 för mig är MoDo (ja, förutom gnagarna och kaffe då), men de är ju redan NER NER NER helt nere under isen.
Hahahaaa... Varför just Modo? :lol:
mb81

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

South_Exil skrev: 2021-03-15 18:07:00
mb81 skrev: 2021-03-15 17:41:29 Nåt som stör otroligt är SHLs schema nu, Vi kommer förmodligen ha spelat färdigt innan LHC, Brynäs och MIF spelar sina sista matcher. Det är som upplagt för läggmatcher. Vad tror ni det bir för resultat till exempel om Linköping behöver en poäng för att klara sig från kval eller klara topp-10 samtidigt som Luleå behöver en poäng för att klara topp-6. Finns flera sådana exempel.

Källa?

Edit: ser nu på SHL.se att det ligger så. Man får ju hoppas att de flyttar om det hela så det blir fulla omgångar sista och kanske näst sista....
Trodde jag också. Det är verkligen inte bra om det kan avgöras efter man spelat sista matchen. Lag ska inte ha resultat att spela på mer än det redan är i tabellen.
South_Exil

Säsongen 20/21

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev: 2021-03-15 19:07:19
South_Exil skrev: 2021-03-15 18:07:00

Källa?

Trodde jag också. Det är verkligen inte bra om det kan avgöras efter man spelat sista matchen. Lag ska inte ha resultat att spela på mer än det redan är i tabellen.

Bäst är väl att vända på det och inse att om vi inte kan ta mer än 3 poäng sista 9 matcherna eller 1 poäng sista 5 så är man tyvärr förtjänt av kval oavsett hur det går i alla andra matcher.

Nej låt nu hoppa Örebro klämmer dit Brynäs imorgon sedan tar vi chans 1 av 3 och stänger butiken på torsdag.

I värst/bästa fall kanske FBK har noll att spela för i vår hängmatch och har tränat ikapp (tunga) lite extra efter Covid samt vilar ev småskador till slutspelet.
Skriv svar