Vid vinst på torsdag, ja. Vid torsk på torsdag, nej.
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Oskarshamn är jag inte så oroliga över. De är visserligen bra hemma, men de har väldigt mycket tuffa bortamatcher kvar. Frölunda, Skellefteå och Leksand till exempel. Frölunda må vara rätt generösa nu, men måste vända med deras material.
Brynäs däremot känns 50/50. Kan lika gärna ta fullt under resterande, som att de inte tar en poäng till. Efter matchen mot oss naturligtvis. Säsongens mest givna Viktoria!
Lhc och Malmö blåser naturligtvis om oss. Räknar inte in dem i striden längre.
Brynäs däremot känns 50/50. Kan lika gärna ta fullt under resterande, som att de inte tar en poäng till. Efter matchen mot oss naturligtvis. Säsongens mest givna Viktoria!
Lhc och Malmö blåser naturligtvis om oss. Räknar inte in dem i striden längre.
Säsongen 20/21
Oskarshamn behöver vara knapra in 7 poäng på 6 matcher. Långt ifrån omöjligt. Nä fy fan detta ligger helt i DIF’s egna händer att försöka fixa.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 20/21
Är du fortfarande lika säker på kval?

Börjar kännas som att du bara går och längtar efter att få säga ”Vad var det jag sa?”.
Jag har då fattat din poäng.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Oskarshamn har verkligen sina stunder. Imponerande med sitt budgetlag.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Hur mycket lägre i budget än oss ligger de?Mattias_87 skrev: ↑2021-03-14 19:34:55 Oskarshamn har verkligen sina stunder. Imponerande med sitt budgetlag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 20/21
Ja, som sagt. Det här är långt ifrån över.
Vårt försprång är inget vi kan förlita oss på. Både Brynäs och Oskarshamn kan mycket väl ta in de få poäng som nu skiljer.
Malmö och Linköping ser jag som att de redan är förbi.
Vårt försprång är inget vi kan förlita oss på. Både Brynäs och Oskarshamn kan mycket väl ta in de få poäng som nu skiljer.
Malmö och Linköping ser jag som att de redan är förbi.
Säsongen 20/21
Klart man inte längtar till att få säga det. Men tycker det är ganska skrämmande hur så många härinne varit så säkra hela tiden på att vi ska undvika kval. Låter lite annorlunda nu. Att sitta och kolla på helt menlösa analyser av hockeylabbet och madhawks är ju baraBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-14 19:32:42Är du fortfarande lika säker på kval?![]()
Börjar kännas som att du bara går och längtar efter att få säga ”Vad var det jag sa?”.
Jag har då fattat din poäng.![]()
Säsongen 20/21
Oskarshamn behöver snitta 1,33 p/match sista 6 för att nå 63 poäng. Fullt möjligt.
Brynäs behöver snitta 1,83 p/match sista 6 för att nå 63 poäng.
Kanske inte lika självklart men trots allt möjligt vid desperation.
Vi möter just desperata Brynäs, ett LHC som verkligen toppat formen, och ett FBK som oavsett form vi brukar ha svårt mot.
Ser det mycket mer troligt att lagen ovan klarar sina snitt än att vi tar 2 poäng i resterande matcher.
Tyvärr.
Brynäs behöver snitta 1,83 p/match sista 6 för att nå 63 poäng.
Kanske inte lika självklart men trots allt möjligt vid desperation.
Vi möter just desperata Brynäs, ett LHC som verkligen toppat formen, och ett FBK som oavsett form vi brukar ha svårt mot.
Ser det mycket mer troligt att lagen ovan klarar sina snitt än att vi tar 2 poäng i resterande matcher.
Tyvärr.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Förlorar vi resten ökar såklart risken att kvala. Där är vi helt överens.gaspo skrev: ↑2021-03-14 19:43:54Klart man inte längtar till att få säga det. Men tycker det är ganska skrämmande hur så många härinne varit så säkra hela tiden på att vi ska undvika kval. Låter lite annorlunda nu. Att sitta och kolla på helt menlösa analyser av hockeylabbet och madhawks är ju baraBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-14 19:32:42Är du fortfarande lika säker på kval?![]()
Jag har då fattat din poäng.![]()
. Alla har väll vetat om hur alla lag under oss haft flertalet mindre matcher spelade. Så risken har ju varit ganska stor enligt mig. Men vi får väll se hur detta slutar. Vinner inte DIF 1 eller gärna 2 av sina återstående så e jag nästan bergsäker på att det e kval mot HV.
Säsongen 20/21
Ta in Oskarshamns tränare till nästa år 

- Mattias_87
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Oj jäklar, ligger de 28 miljoner lägre?

Hatten av för dem. Imponerande.
Vi kan väl börja med att sno deras tränare. Sympatisk och kunnig.

- Mattias_87
Säsongen 20/21
28 miljoner totalt, då ska det tydligen vara inkl resor. Vi ligger väl på runt 42, antar att det är utan resor.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-14 20:30:29Oj jäklar, ligger de 28 miljoner lägre?![]()
Vi kan väl börja med att sno deras tränare. Sympatisk och kunnig.![]()
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Ok, men riktigt bra ändå, stor skillnad, det hade jag inte koll på.Mattias_87 skrev: ↑2021-03-14 20:32:4128 miljoner totalt, då ska det tydligen vara inkl resor. Vi ligger väl på runt 42, antar att det är utan resor.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-03-14 20:30:29Oj jäklar, ligger de 28 miljoner lägre?![]()
Vi kan väl börja med att sno deras tränare. Sympatisk och kunnig.![]()
Ännu ett skäl varför jag vill att de slipper kval, på bekostnad av Brynäs då.