Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Fittlunda kan väl fan ta och göra några mål nu
Säsongen 20/21
Fisk är verkligen under isen.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
Nu slarvade dom in 2-0Túrin Turambar skrev: ↑2021-03-13 16:26:24 Oskarshamn står ju inte upp sådär superbra mot Örebro, om man säger så. 5-0 nu... Bra för oss. Frölunda får dock gärna vända sin match också.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 20/21
Brynäs kan mycket väl gå om oss om du får upp lite momentum, för vi tar inte en poäng till i år.
Ser man hur Örebro fullständigt leker med Oskarshamn så skäms man ju ännu mer över hur vi kosntant skiter ner oss mot det laget. Som tur är verkar inte resten av lagen vara lika menlösa som vi.
Ser man hur Örebro fullständigt leker med Oskarshamn så skäms man ju ännu mer över hur vi kosntant skiter ner oss mot det laget. Som tur är verkar inte resten av lagen vara lika menlösa som vi.
Säsongen 20/21
Ja nu e det väll Oskarshamn man får förlita sig på kommer gå dåligt. För nu förvånar mig inte om man får rätt att Brynäs också går om oss.Vikas skrev: ↑2021-03-13 16:33:07 Brynäs kan mycket väl gå om oss om du får upp lite momentum, för vi tar inte en poäng till i år.
Man undrar ju hur Robban tänkt inför Oskarshamn matcherna.
Senast redigerad av gaspo den 2021-03-13 16:40:28, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 20/21
Du tycker alltså Ekberg och Norell är jämförbara med Urbom och Garison? Jag vet vilka jag väljer...mb81 skrev: ↑2021-03-13 10:13:48Om vi ska kategorisera backar så har vi väl rätt bra fördelning offensiva och defensiva? Tom, Jeppe, Ekberg och Norell får räknas som defensiva även fast några har en uppsida offensivt också. Samma fast tvärtom med Nardella, Högström och Gragnani. Så egentligen väger det väl över på defensiva backar om man nödvändigtvis måste kategorisera? Att vi inte förlängde med Garrison efter hans katastrofala säsong ifjol är väl inte så konstigt? Där kan man väl se Ekberg som ersättare. Och även fast Ekberg haft det tufft på slutet har han gjort en godkänd säsong.BigJ skrev: ↑2021-03-13 09:18:47Under finalsäsongen senast tyckte jag vi hade en bra backsida med blandat offensiva och defensiva backar. Sedan dess här Urbom och Garnison försvunnit och inte ersatts med motsvarande spelartyper.mb81 skrev: ↑2021-03-12 18:12:59Nu gillar jag tjomme. Men hans lagbygge ifjol som var dyrare än vårt räddades från eventuellt allsvenskt spel tack vare pandemin. I år har de gjort det bra men också betydligt dyrare trupp. Jag tycker snarare Jocke växt denna säsong att istället som alla andra lag gå vägen att fortsätta som inget hänt faktiskt ta större ansvar för det ekonomiska och det långsiktiga ekonomin. Det viktiga i år är att klara sig kvar i SHL vilket vi gör. Sen har ändå Jocke levereat ett namnkunnigt och bra lag till tränarna även denna säsong även om han sparat in en hel del stålar.BigJ skrev: ↑2021-03-12 17:45:23Nu vet jag inte vem Grisfot är även om jag hört namnet men det är väl samma som att ngn skriver en sak här och ngn annan håller med, typ. En annan Djurgårdares tankar som ngn här tycker är intressanta. Håller själv med om en hel del av det han skriver i den artikeln och jag är rädd att JE är på fel väg, som jag skrev på ett annat ställe så gjorde vi oss av med fel sportchef i mina ögon.
Sen kul att nu ska Tjomme hypas som en fantastisk sportchef men när han var här fick han sjukt mycket skit av majoriteten av forumet.
Efter finalåret försvann även backtränaren och har inte heller han ersatts av en likvärdig tränare, känns mer som en kompisutnämning
Där har du JEs stora misstag enligt mig och det har ju inte så mycket med kostnaden av truppen att göra.
Nymans höga status har jag svårt att förstå. Matcha ofta backarna konstigt.
Även om Garison inte kom upp i samma nivå förra året så var han absolut ingen katastrof som du säger.
Under 17/18 och 18/19 hade vi 111 resp 120 insläpta, klart sämre förra säsongen, 135 och i år redan 142, lär väl bli runt 150. Ingen bra utveckling och bekräftar det jag ville säga.
Vi kan väl bara konstatera att vi tycker olika och det är helt ok.

Säsongen 20/21
Men hellvete
Säsongen 20/21
Undra hur många härinne som kommer inse snart hur illa detta verkligen kan sluta. Nä fy fan.
Säsongen 20/21
@ Donkels-2.0 skänk den där 1000lappen till DIF istället lär behövas.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
IKO har bara lätt för DIF och vi möts inte mer, tror deras poängsnitt kommer vara genant lågt.
Allt talar för ett småländskt derby i Play out.
Ja, BIF kan gå om oss, helt uppenbart.
MIF är redan förbi i praktiken och LHC går upp jämsides efter vinst på Hovet
Så, vi lär bomma "Slutspel", men vad fan gör det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Säsongen 20/21
Trodde på 5 p sista 5 sett till spelet innan de, motstånd och hemmaplan.
Efter insatserna mot Leksand och IKO är jag tveksam alltså.
62 kan räcka undan kval men det kommer verkligen vara på håret.
1,6 i snitt som IKO behöver är inte jättesvårt att lösa på 7 matcher. Svårare däremot att hålla över tid.
Jag trodde aldrig jag skulle säga detta efter läget för 2-3 veckor sedan men jag börjar fan bli nervös.
Från 90/10 känsla att inte kvala är jag mentalt nere på 60/40 inte men det går fan fort utför nu.
Efter insatserna mot Leksand och IKO är jag tveksam alltså.
62 kan räcka undan kval men det kommer verkligen vara på håret.
1,6 i snitt som IKO behöver är inte jättesvårt att lösa på 7 matcher. Svårare däremot att hålla över tid.
Jag trodde aldrig jag skulle säga detta efter läget för 2-3 veckor sedan men jag börjar fan bli nervös.
Från 90/10 känsla att inte kvala är jag mentalt nere på 60/40 inte men det går fan fort utför nu.
Säsongen 20/21
Slutspel skiter man i. Det enda som gäller nu är att vi håller oss kvar. Bara hoppas att IKO inte får nån flipp och börjar vinna också.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-03-13 16:55:57IKO har bara lätt för DIF och vi möts inte mer, tror deras poängsnitt kommer vara genant lågt.
Allt talar för ett småländskt derby i Play out.
Ja, BIF kan gå om oss, helt uppenbart.
MIF är redan förbi i praktiken och LHC går upp jämsides efter vinst på Hovet
Så, vi lär bomma "Slutspel", men vad fan gör det
Förresten vi har ju i match förrän torsdag då borde väll Strandberg och Högström kunna vara tillgängliga? Inte för att det skulle göra nått mirakel,men kanske lite energi.