Hans kontrakt går ut i vår så det borde han få. Kontraktslös.reservjesus skrev:Betyder detta att Daniel Larsson inte kommer att få åka över till Detriot nästa säsong? Eller har jag missuppfattat allt :oops:
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- reservjesus
- reservjesus
Jag tror och hoppas att Daniel är mogen nog att att de beslutet att stanna 1år till.blocco skrev:Håller med. Dessutom så är det näst intill omöjligt att komma och ta en plats i Detroit.reservjesus skrev:Okeej. Tycker vi ska försöka förlänga minst 1år till med han. Tror inte han är mogen för NHL. Gör som Lundqvist och stanna kvar nåt år till,han tjänar bara på de!
reservjesus skrev:Jag tror och hoppas att Daniel är mogen nog att att de beslutet att stanna 1år till.blocco skrev:Håller med. Dessutom så är det näst intill omöjligt att komma och ta en plats i Detroit.reservjesus skrev:Okeej. Tycker vi ska försöka förlänga minst 1år till med han. Tror inte han är mogen för NHL. Gör som Lundqvist och stanna kvar nåt år till,han tjänar bara på de!
Precis.Han tjänar på att stanna kvar hos DIF i alla fall 2 år till..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det inte precis det alla har skrivit? Att skriva ett inlägg där du bara håller med utan att utveckla egna tankar är bara jävligt onödigt och irriterande.Skriv inte "precis" och "håller med" bara, utan kom med något som inte någon precis skrivit, om du klarar det.warrant skrev:reservjesus skrev:Jag tror och hoppas att Daniel är mogen nog att att de beslutet att stanna 1år till.blocco skrev:Håller med. Dessutom så är det näst intill omöjligt att komma och ta en plats i Detroit.reservjesus skrev:Okeej. Tycker vi ska försöka förlänga minst 1år till med han. Tror inte han är mogen för NHL. Gör som Lundqvist och stanna kvar nåt år till,han tjänar bara på de!
Precis.Han tjänar på att stanna kvar hos DIF i alla fall 2 år till..
Det är även rätt uppenbart att du är "hardrocker35" i förklädnad.
Säg den glädje som varar
Nu kanske det är lite skjukt att redan börja snacka om nästa säsong...
Men jag hoppas absolut inte Malmö tar klivet upp till elitserien finns två
saker som gör att jag inte vill det gillar dom inte, Men framförallt för att Peppe Lundh kanske återvänder för nog
tror jag att grabben vill spela i Elitserien.... Men det är en Senare fråga
nu ska vi hoppas på att vi tar oss till slutspel och just nu ser det ju inte
alls så mörkt ut...
Men jag hoppas absolut inte Malmö tar klivet upp till elitserien finns två
saker som gör att jag inte vill det gillar dom inte, Men framförallt för att Peppe Lundh kanske återvänder för nog
tror jag att grabben vill spela i Elitserien.... Men det är en Senare fråga
nu ska vi hoppas på att vi tar oss till slutspel och just nu ser det ju inte
alls så mörkt ut...
Mankan
Då är vi två... Det var ju Wikegård som petade Pettersson inför slutspelet... När han skrev på för H(i)V71 så sa han nåt i stil med:Örebroarn skrev:såg att Stefan Pettersson spelar med SSK. Vad hände egentligen när han var i DIF eftersom alla hatar honom här? Jag har inte direkt hört några officiella uttalanden men på forumet har det snackats mycket om honom.
Har inget emot föreningen utan delar av ledningen...
Har inte en aning om DIF varit i kontakt med Petterson, men det vore på gränsen till tjänstefel om inte. Kan ju varit så att Pettersson ville närmare Stockholm, men inte till DIF... men vad vet jag?
Med fullt lag inkl Pettersson anser jag att vi hade varit en 'contender' i slutspelet, nu får vi "bara" sikta på att komma dit.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
-
Pettersson är en gnällkärring som inte tålde att petas trots att han varit dålig. Killens styrkor ligger då rakt inte på det mentala planet den saken är säker. Han funkade visst oki i HIV71 när jan fick spela relativt mycket. Denna säsong kom en motgång och genast vill han lämna för en annan klubb. Kan avslöja så mycket att LHC fansen inte direkt dyrkar denna spelare heller. En värre vindflöjel får man leta efter och dessutom rent allmänt dryg och jävlig som person. Om man vill plocka in en spelare som typexempel på jaget för laget så borde Petterssons nuna passa perfekt. Personligen vill jag aldrig se denna skitstövel i DIF den saken är säker. Då se rjag fasen i mig hellre att Tompa fortsätter och spelar anfallare.
Dock skall det sägas att vi behövde få in en anfallare till innan Ask försvann så det hade ju inte varit helt fel om truppen kund breddas samt spetsas till lite med en oöm forward som går rakt på mål....
Dock skall det sägas att vi behövde få in en anfallare till innan Ask försvann så det hade ju inte varit helt fel om truppen kund breddas samt spetsas till lite med en oöm forward som går rakt på mål....
- Lee Harvey Oswald
Kall-El skrev:Pettersson är en gnällkärring som inte tålde att petas trots att han varit dålig. Killens styrkor ligger då rakt inte på det mentala planet den saken är säker. Han funkade visst oki i HIV71 när jan fick spela relativt mycket. Denna säsong kom en motgång och genast vill han lämna för en annan klubb. Kan avslöja så mycket att LHC fansen inte direkt dyrkar denna spelare heller. En värre vindflöjel får man leta efter och dessutom rent allmänt dryg och jävlig som person. Om man vill plocka in en spelare som typexempel på jaget för laget så borde Petterssons nuna passa perfekt. Personligen vill jag aldrig se denna skitstövel i DIF den saken är säker. Då se rjag fasen i mig hellre att Tompa fortsätter och spelar anfallare.
Perfekt sammanfattat.
Stefan.P är inte den som knyter näven, biter ihop & kämpar sig tillbaka in i laget igen efter en petning.
Då byter han hellre klubb omgående med motiveringen "man vill ju spela".
Det är nog det flesta elitspelares mål, men man måste ju ha lite självkritik.
Vill aldrig se Stefan i DIF igen.
"Gnällkärringar" & DIF är ingen bra ekvation
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Herre gud!
Pettersson som skillnaden mellan slutspel och inte slutspel...
Killen är en gnällig diva. Hela laget jublade när han lämnade. En kille som han kan förstöra den laganda som burit så här långt.
Möjligen ska man tillägga att han säkert kan växa till sig och slipa av kanterna på samma sätt som Anger gjort (omdömmena om Anger var ju väldigt mycket de samma innan han återvände). Dock verkar det ju inte baserat på vad man hör från bibelbältet som han vuxit upp - snarare tvärt om...
Pettersson som skillnaden mellan slutspel och inte slutspel...
Killen är en gnällig diva. Hela laget jublade när han lämnade. En kille som han kan förstöra den laganda som burit så här långt.
Möjligen ska man tillägga att han säkert kan växa till sig och slipa av kanterna på samma sätt som Anger gjort (omdömmena om Anger var ju väldigt mycket de samma innan han återvände). Dock verkar det ju inte baserat på vad man hör från bibelbältet som han vuxit upp - snarare tvärt om...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Pettersson är en riktig gnällkärring som inte kan ta en motgång.
Sämre psyke hos en hockeyspleare får man leta efter.
Undrar om SSk har tänkt sig att spela gnällkärringen tillsammans med fettot och grovjobbaren Umicevic.
Vilken drömduo för an tränare att jobba med....
Sämre psyke hos en hockeyspleare får man leta efter.
Undrar om SSk har tänkt sig att spela gnällkärringen tillsammans med fettot och grovjobbaren Umicevic.
Vilken drömduo för an tränare att jobba med....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001