Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 20/21

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

diftobbe89 skrev: 2021-03-09 21:21:55
gaspo skrev: 2021-03-09 21:13:01
diftobbe89 skrev: 2021-03-09 21:01:43
gaspo skrev: 2021-03-09 20:31:22 Linköping knaprade in 2 poäng till. Ser inte speciellt lovande ut detta. Ni som yttrar er om att Linköping inte skulle börja vinna varje match. Va säger ni nu? Fy fan detta e riktigt illa.
Kan du inte varva ner lite, ta ett par djupa andetag och reflektera ett varv till innan du postar dina jävla panik-inlägg. Hur får du det till att detta ser riktigt illa ut eller trollar du bara?
Flera av lagen under oss har flertalet mindre matcher spelade. Alltså har dom en riktigt stor chans att gå om oss. Men klart du kollar väll bara poängen i tabellen inte antal spelade matcher. Men det e skönt att ändå läsa att folk e fortsatt positiva,ger en lite hopp. Tyvärr e man pessimist.
Hahah :) du är fan skön. Skål på dig, kämpa.

Yes, kämpa!
Skål, det blir nog bättre en annan gång :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 20/21

Inlägg av Exile »

Herregud, finns det folk som fortfarande tror på kval? Denna kväll så tappade 3 lag poäng, medan DIf i alla fall tog 1 poäng.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Exile skrev: 2021-03-09 21:37:15 Herregud, finns det folk som fortfarande tror på kval? Denna kväll så tappade 3 lag poäng, medan DIf i alla fall tog 1 poäng.
Efter nästa match kommer det gnällas över att vi åtminstone kommer missa slutspel. Går vi till åttondel ”kommer vi åka ur med dunder och brak”. Tar vi oss till kvartsfinal ”hade det varit lika bra att åka i åttondelen osv.”

Typ samma visa varje år, minns fortfarande paniken här året vi gick till final. Då fick många rätt till slut. Vi förlorade ju finalen.
Tror vi var rätt få som faktiskt njöt av den slutspelsvåren.

Men vinner mot Oik kan inte ens Hv gå om i teorin. Alltid något. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 20/21

Inlägg av #10 »

Exile skrev: 2021-03-09 21:37:15 Herregud, finns det folk som fortfarande tror på kval? Denna kväll så tappade 3 lag poäng, medan DIf i alla fall tog 1 poäng.
Är nog kanske inte många som tror på kval, men som är rädda för kval...
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av Daniel942 »

Jag är inte lugn förrän det är teoretiskt omöjligt att vi inte kan hamna i kval.
DIF!
BigJ

Säsongen 20/21

Inlägg av BigJ »

Denna match var en som jag trodde vi kanske kunde vinna. Oskarhamn, som vi möter i nästa match, har väl 3-0 på oss hittills, vinner OIK denna så lär de få en boost inför resterande matcher. FBK, tror jag också har 3-0 mot oss, tuff match. Sedan har vi Brynäs som kommer att slåss med näbbar och klor om de fortfarande har chansen och vann de två senaste mot oss på ett alltför enkelt sätt, bara hoppas att de fotsätter att spela dåligt fram till den matchen så den är oviktig.

Problemet med både Brynäs och OIK är att de har ett antal färre matcher spelade så svårt att sia, bägge bör dock inte gå om. Men skulle de göra det så möter vi LHC i sista som då mycket väl kan vara match om sista platsen till kvalet nedåt...
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 20/21

Inlägg av Rudi »

I likhet med att några vägrar acceptera att vi inte kommer åka ut i år finns det förmodligen en del här inne som även hävdar att jorden är platt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 20/21

Inlägg av DIF_Soldier »

Rudi skrev: 2021-03-09 23:47:34 I likhet med att några vägrar acceptera att vi inte kommer åka ut i år finns det förmodligen en del här inne som även hävdar att jorden är platt.
Kom igen dude... Vad är det för jämförelse?

Visst, risken att vi åker ur är ganska liten men det är ingen statistisk omöjlighet än. Senast vi åkte ur var det i sista omgången det blev kval.
Rätt extremt att jämföra med vetenskapliga omöjligheter tillika vansinniga konspirationsteorier.

Ska du jämföra i paritet med flat earth vill det nog till att vissa fått för sig att Robert Ohlsson är en förklädd utomjording eller liknande.
Säg den glädje som varar
Frankie

Säsongen 20/21

Inlägg av Frankie »

Om vi skall fortsätta på konspirations-temat vad tror ni lotterinämnden kommer med för utlåtande angående denna vs. Zackes idiottackling:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... oskarshamn

Säger inget om den efterföljande crosschekingen i fejjan (borde vara avstängning säsongen ut på sånt skit) men att den där renderar i matchstraff, den tar i bröstet.

Brukar ju alltid förskönas i situationerna när vi blir drabbade medans det fabuleras fritt och hittas på som i fallet då Grewe blev avstängd.

EDIT:
Bröstvärmaren verkar inte ha gått vidare till anmälan.

https://www.shl.se/spelarnas-sakerhet/disciplinarenden
Senast redigerad av Frankie den 2021-03-10 10:57:21, redigerad totalt 1 gånger.
gaspo

Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Daniel942 skrev: 2021-03-09 21:59:38 Jag är inte lugn förrän det är teoretiskt omöjligt att vi inte kan hamna i kval.
Exakt! Fattar inte hur många härinne kan vara så säkra på att vi slipper kvala.
Puckey

Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev: 2021-03-10 07:33:31
Daniel942 skrev: 2021-03-09 21:59:38 Jag är inte lugn förrän det är teoretiskt omöjligt att vi inte kan hamna i kval.
Jag kan bara tala för mig själv, men säker? Nej, det är jag inte. Men håller jag det för sannolikt? Långt ifrån. Det känns som om vissa ser det som ett mirakel om vi slipper kvala, och det är där orimligheten ligger för mig. Vi kanske torskar samtliga återstående matcher medan samtliga resultat går emot oss i sista omgångarna, men oddsen för kval borde ligga runt 30-50 gånger pengarna. Framförallt eftersom många av lagen i botten möter varandra, vilket garanterar att det blir ett gäng förluster för några av dem. HV - Oskarshamn, Oskarshamn - Brynäs, HV - LHC, Brynäs - HV. Och då har jag inte ens räknat in Malmö i bottenstriden, vilket inte vore orimligt med tanke på deras tighta spelschema även om de lyft sig rejält efter jänkarnas intåg.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev: 2021-03-10 08:31:49
Jag kan bara tala för mig själv, men säker? Nej, det är jag inte. Men håller jag det för sannolikt? Långt ifrån. Det känns som om vissa ser det som ett mirakel om vi slipper kvala, och det är där orimligheten ligger för mig. Vi kanske torskar samtliga återstående matcher medan samtliga resultat går emot oss i sista omgångarna, men oddsen för kval borde ligga runt 30-50 gånger pengarna. Framförallt eftersom många av lagen i botten möter varandra, vilket garanterar att det blir ett gäng förluster för några av dem. HV - Oskarshamn, Oskarshamn - Brynäs, HV - LHC, Brynäs - HV. Och då har jag inte ens räknat in Malmö i bottenstriden, vilket inte vore orimligt med tanke på deras tighta spelschema även om de lyft sig rejält efter jänkarnas intåg.
Hittade inga odds nu men du får nog minst tiodubbla det och då är spelbolagen snåla om du hittar några odds. Igår innan matcherna enligt better than a monkeys simuleringar var det 0,07% chans till kval. Alltså 7 chanser på 10000. Lär väl vara nere på mycket lägre efter gårdagens matcher också.
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 20/21

Inlägg av Rudi »

DIF_Soldier skrev: 2021-03-10 02:23:45Kom igen dude... Vad är det för jämförelse?

Visst, risken att vi åker ur är ganska liten men det är ingen statistisk omöjlighet än. Senast vi åkte ur var det i sista omgången det blev kval.
Rätt extremt att jämföra med vetenskapliga omöjligheter tillika vansinniga konspirationsteorier.

Ska du jämföra i paritet med flat earth vill det nog till att vissa fått för sig att Robert Ohlsson är en förklädd utomjording eller liknande.
LHC har sex poäng upp till oss, mycket sämre målskillnad och ett svårare spelschema med tre matcher kvar till vårat möte i sista omgången. Även om Brynäs vinner de fyra matcher de har i handen ligger de fortfarande en poäng bakom oss. Att de plötsligt skulle börja vinna med ett skadeskjutet lag, match varannan dag och kniven mot strupen lär inte hända. Samma sak gäller IKO. Det är ju ett ovedersägligt faktum att det fortfarande finns en teoretisk risk (eller möjlighet...) för negativt kval men man kanske kan se lite nyktert på saken också?

Det är lite ironiskt att det nog ofta är samma typ av supporter som räknar på möjligheterna att åka ut som inte heller drar sig för att stämpla gruppen som ”ett gäng förlorare” eller tycker att det finns en losermentalitet i laget trots att den här ständigt påtagliga oron för motgång väl knappast karaktäriserar en grupp vinnare.
Puckey

Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev: 2021-03-10 08:53:44
Puckey skrev: 2021-03-10 08:31:49
Hittade inga odds nu men du får nog minst tiodubbla det och då är spelbolagen snåla om du hittar några odds. Igår innan matcherna enligt better than a monkeys simuleringar var det 0,07% chans till kval. Alltså 7 chanser på 10000. Lär väl vara nere på mycket lägre efter gårdagens matcher också.
Obs! menar förstås att jag håller det för osannolikt att vi skulle tvingas kvala. Och ja, jag trimmade ner oddsen en hel del för att inte provocera de med panikångest allt för mycket :wink:
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 20/21

Inlägg av crike »

Är det där ett försök att jinxa? :wink:
Skriv svar