Luleå HF - Djurgårdens IF, 27/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Alltid lika tråkigt när DIF förlorar, men förlusten idag var inte oväntad.
Frylen & Marusak är inte ett bra backpar, rent bedrövliga idag. Larsson uppträdande påverkade självklart försvarsspelet, han var som en debutant i dessa sammanhang.

Nu tar vi nya tag och plockar de två kommande matcherna på Hovet.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Ja försvarsspelet var definitivt inget att skryta om, där får Säcken och spelarna skärpa sig till hemmamatchen mot Modo! Före 4-2 målet när spelet var bakom mål så går Engqvist bort sig och det är ju det som ligger till grund för målet.
Tycker slutligen att det är lite trist att se vem det nu var som fick pucken när det var sju sekunder kvar av matchen. Varför i helvete inte kasta iväg pucken mot Luleåmålet? En olycklig studs och så blir det ett mål. Det där med målskillnad är inte helt oviktigt..

Plus till Gustavsson, Axelsson och Ottosson som kämpar på bra!
Senast redigerad av KRNI den 2007-11-27 21:26:49, redigerad totalt 2 gång.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Vår version av toppning är ett skämt. Hur kan man bänka en kedja bestående av Bäcker, Danielsson och Anger och satsa på Calle G, Falk och Eklund.

Dessutom placeras Bremberg ihop med resterna av fjärdekedjan. Vill de göra honom förbannad eller vad?

Till nästa match bör Rynå få chansen i förstakedjan tillsammans med Bäcker och Bremberg. Bengan ska ner i fjärdekedjan med Enqvist och Gustafsson.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Godkända: Linkan, Ryno, Ossi, Dick och Ante

Resten av laget får underkänt.

Vad sysslar egentligen Edvin med vid 4-2 målet? En puck som man bara inte an tappa, jo, den tappar han och vips så avgör Luleå.

Jag tror iofs det var ganska bra att vi förlorade denna match, då vi annars mycket väl kunde ha svävat iväg och åkt på 2 raka hemmatorskar. Nu fick spelarna en väckarklocka och jag tror vi har god chans mot både Modo och Timrå.

För övrigt så såg jag oerhört mycket bra i Johan Ryno. Låt honom spela med Linkan nu, så kan vi ha ett nytt riktigt bra radarpar!

Vill dock inte klaga på coachingen i slutet då Niklas Danielsson och framförallt Per Bäcker var helt under isen idag, de förtjänade sin petning.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Denna match kändes, "Who cares" ingen vilja, inget engagemang, slött rakt igenom, stannar där.

En pigg nykomling var dock Ryno, kan bli en riktigt hygglig förstärkning.

Nej, nu blir det för laget att "tagga" till, våran trygga tillvaro kan snabbt förbytas till något vi inte önskar med detta trepoängssystem, alltså kvalseriespöket :shock:
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Inte oväntad förlust. Kanske skulle haft en bättre chans om idrottsvärldens mest pinsamma tränare valt att spela med bästa laget för en gångs skull.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:Luktar stryk lång väg,
Tips:
Luleå-DIF 5-2
Sällan man ser Larsson så otroligt "ute & köpa korv" som på 1-1 & 1-3 målen.

Utbytt i 2 av det 4 senaste matcherna, hmm..
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Linkan är grym men han är för jävla slapp i agerandet i egen zon vid Luleås 5-2 mål. Matchen är långt ifrån körd och det återstår mer än 3 min. När han ska åka ut och pressa sin gubbe så åker han som om det vore avblåst... Hade det varit någon annan spelare hoppas jag att DIF gett honom sparken omgående.

Linkan gliiider ut och hamnar på mellis varpå lule-killen kan slå den öppnande passen som leder till 5-2. Uselt, hoppas för Linkans skull att han faktiskt hade ont i magen.

hockeyligan.se (matchklippet)
Blue Brigade Sthlm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Luktar stryk lång väg,
Tips:
Luleå-DIF 5-2
Sällan man ser Larsson så otroligt "ute & köpa korv" som på 1-1 & 1-3 målen.

Utbytt i 2 av det 4 senaste matcherna, hmm..
Larsson gjorde ingen höjdarmatch, men att lasta honom för de båda målen du nämner här känns fel. Skulle snarast vilja lasta de utespelare som inte tar jobbet hem. Luleå killarna fick för helvete komma helt rena mot Larsson. Jag kräver inte att en målis skall fixa och stoppa dessa lägen. Snarast är båda dessa mål frukterna av uruselt och passivt agerande av utespelare som inte orkar med att ta jobbet hem och tappar hela isen typ.

Däremot kan man kanske ha synpunkter på Larssons agernade vi 2-1 till Luleå. Han släpper där en retur rakt ut vilket är en dödssynd. Å andra sidan står typ 4 DIf-spelare och bara glor på pucken och låter en ensam Luleå-forward få sätta dit den.

Slutsats; Larsson gör långtifrån en helgjuten insats, men skall några lastas för baklängesmålen tycker nog jag det är utespelarna som släpper till ytor på ett sätt som är helt oacceptabelt. Tyvärr känns denna match som ett klart steg bakåt mot det spel som vi hade i början av månaden, dvs helt obefintligt försvarstänkande. Här vill jag också passa på att nämna att kritiken riktas båda mot backar och anfallare så jag inte tycker några utespelare gjorde det jobb som man kan kräva av dem i dagens match.

Var dock roligt att se att Ryno verkar ha lite hockey i sig trots allt. Han visade upp ett enligt mig fint rörelsemönster och behandlade pucken väl när han väl gavs lite utrymme. Häri ligger också ett litet problem misstänker jag. Ryno behöver nog spela med spelare som kan ge honom smarta passningar så han kan få lite öppen isen att trampa igång på. Jag tror tyvärr inte att Engqvist och Gustavsson är rätt killar att ge honom de förutsättningar han behöver för att lyckas. Tror själv att Ryno skulle funka väldigt bra ihop med Otto och Anger eller varför inte med Bäcker - Bremberg? Själv skulle jag gärna se Ryno ihop med Bremberg. Vill Bengan lyckas i NHL måste han visa att han kan leverera utan sin parhäst. Skulle dessutom vara kul att se Danielsson i lite skarpare miljö tillsammans då med Bengan och Falken...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Kall-El skrev: Var dock roligt att se att Ryno verkar ha lite hockey i sig trots allt. Han visade upp ett enligt mig fint rörelsemönster och behandlade pucken väl när han väl gavs lite utrymme. Häri ligger också ett litet problem misstänker jag. Ryno behöver nog spela med spelare som kan ge honom smarta passningar så han kan få lite öppen isen att trampa igång på. Jag tror tyvärr inte att Engqvist och Gustavsson är rätt killar att ge honom de förutsättningar han behöver för att lyckas. Tror själv att Ryno skulle funka väldigt bra ihop med Otto och Anger eller varför inte med Bäcker - Bremberg? Själv skulle jag gärna se Ryno ihop med Bremberg. Vill Bengan lyckas i NHL måste han visa att han kan leverera utan sin parhäst. Skulle dessutom vara kul att se Danielsson i lite skarpare miljö tillsammans då med Bengan och Falken...
Jag vill också sätta Ryno bredvid Bremberg. Det kan dessutom vara positivt att flytta på Hörnqvist just för att motståndarlagen troligtvis inte kommer lägga lika mycket kraft på att ta bort honom när han inte spelar med Bremberg. Med större ytor tror jag Hörnqvist kan komma igång igen.
i
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Caveman skrev:Alltid lika tråkigt när DIF förlorar, men förlusten idag var inte oväntad.
Frylen & Marusak är inte ett bra backpar, rent bedrövliga idag. Larsson uppträdande påverkade självklart försvarsspelet, han var som en debutant i dessa sammanhang.

Nu tar vi nya tag och plockar de två kommande matcherna på Hovet.

Marusaks insats vid 1-1 målet är under all kritik..
Dags att bänka han och markera ordentligt..

Fryhlen har nyss kommit tillbaka efter skada.
Man får ge han lite tid att komma in i match tempo
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Kall-El skrev:
Larsson gjorde ingen höjdarmatch, men att lasta honom för de båda målen du nämner här känns fel.
Jag skyller inte på Larsson heller, sa bara att det är sällan man ser honom sälja sig så lätt.
Han brukar vara grymt följsam när 1-1 lägen uppstår, inte så definitiv som igår då han tog första initiativet & chansade stenhårt åt ena hållet & Luleåspelaren gick åt andra hållet = öppet mål.

Sedan är det självklart som du säger, DIF gör en otroligt blek försvarsinsatts & när frilägen uppstår kan man väl knappast lasta Larsson för det.

Viktigt att studsa tillbaka imorgon direkt mot MoDo, har nästan hunnit vänja mig med 7-8p ner till sträcken.
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Tråkig förlust men ska jag vara ärlig trodde jag inte på något annat. DIF är inte bra uppe i luleå, så är det bara.

Tycker Marusak verkar väldigt seg och i mina ögon är han nog årets flopp så här långt. Tycker man borde kunna kräva mer av en spelare med artistkontrakt.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Marusaks självförtroende verkar sargat. Därmed hans dåliga spel. Sätt in Marusak i powerplay igen så han får stänka dit några. Efter det kommer både hans offensiva och defensiva egenskaper förbättras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Highwind skrev:Marusaks självförtroende verkar sargat. Därmed hans dåliga spel. Sätt in Marusak i powerplay igen så han får stänka dit några. Efter det kommer både hans offensiva och defensiva egenskaper förbättras.
Skulle kunna ta att Jiri inte fick till det med målskyttet i PP om han visade upp samma gedigna stabila backspel som förra säsongen.

Men sanningen är ju att han just nu är snudd på oduglig.
Är orolig varje gång han är inne på isen.
Seg & orörlig & markeringsspelet ska vi inte tala om.

Klar kalkonvarning med tanke på att han lirar på sk Artistkontrakt.
Skriv svar