Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Kalle är på gång.
Får hoppas det är en ny 1-2 som Jocke har i pipen, och att det får bli som det blir med Josefson.
Risken är dock överhängande att det inte är så.

Hoppas dessutom på ett år till med Wandell i defensiv roll.

Samtidigt så säger Jocke att han vill ha 5 centrar. Betyder det att han har Haga med i spelet?

Ny
Strandberg
Josefson
Wandell
Ny allsvensk 3-4

Ovan är Helt OK för mig (titta inte för mycket på ordningen 1-3)

Josefson
Strandberg
Haga
Wandell
Ny allsvensk
= Inte lika OK...

Om det blir så att Josefson måste sluta, ja då är det helt nytt läge och då skulle tappet av Östman börja svida...
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Trist att tappa Östman, men det är absolut ingen katastrof.

Hoppas också att man ser Josefson som ett osäkert kort och petar ner honom lite i hierarkin, för att se hans deltagande som en bonus. För det håller inte att ha en förstecenter som sitter på läktaren. Det har nog Jocke också insett. Krüger hade ju varit den ultimata spelaren där, så det svider att han stannar i Schweiz. Haga kan ju omöjligen få förlängt, om det inte blir ett helt otroligt rea-pris.

NY
Basse
Josefson
Wandell/NY
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Men vet ju inte var det slutar, men känns ju inte så bra just nu. Vi tappar många bra spelare, med hög potential.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev: 2021-03-01 08:54:23 Trist att tappa Östman, men det är absolut ingen katastrof.

Hoppas också att man ser Josefson som ett osäkert kort och petar ner honom lite i hierarkin, för att se hans deltagande som en bonus. För det håller inte att ha en förstecenter som sitter på läktaren. Det har nog Jocke också insett. Krüger hade ju varit den ultimata spelaren där, så det svider att han stannar i Schweiz. Haga kan ju omöjligen få förlängt, om det inte blir ett helt otroligt rea-pris.

NY
Basse
Josefson
Wandell/NY
Josefson sitter fortfarande med sina 300k/månad. Svårt att ta in en till center till det priset då. Men är han långtidsskadad/lägger av så frigörs de pengarna.

Haga lär det knappast förlängas med. Han har till och med varit utanför laget en del av säsongen. Även fast han spelat upp sig en del på slutet så kommer han inte få förlängt.
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-01 08:58:20 Men vet ju inte var det slutar, men känns ju inte så bra just nu. Vi tappar många bra spelare, med hög potential.
Jag ville ha Östman kvar. Röstade till och med på honom på forumomröstningen. Men det är inte direkt omöjligt att hitta en bra tredjecenter i allsvenskan. Kanske Albin Lundin är på väg tillbaka.

Vad för andra spelare är det klart att vi tappar förutom Nardella?
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev: 2021-03-01 09:02:23
Grabben från Söder skrev: 2021-03-01 08:58:20 Men vet ju inte var det slutar, men känns ju inte så bra just nu. Vi tappar många bra spelare, med hög potential.
Jag ville ha Östman kvar. Röstade till och med på honom på forumomröstningen. Men det är inte direkt omöjligt att hitta en bra tredjecenter i allsvenskan. Kanske Albin Lundin är på väg tillbaka.

Jeppe verkar var på väg bort, Robban även så. Sen även att det skiter sig med Brodin och Krüger. Sen är det ju för tidigt för att säga något, brukar ju bli bra i slutändan med Jockes lagbyggen
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-03-01 09:40:39
mb81 skrev: 2021-03-01 09:02:23

Jeppe verkar var på väg bort, Robban även så. Sen även att det skiter sig med Brodin och Krüger. Sen är det ju för tidigt för att säga något, brukar ju bli bra i slutändan med Jockes lagbyggen
Finns väl många osäkra kort med många utgående kontrakt. Men jag ser det som något positivt att vi har många utgående kontrakt efter denna säsong när löneläget i SHL kommer sjunka och vi har en bra chans att bygga om.
kaminor

Inlägg av kaminor »

mb81 skrev: 2021-03-01 08:59:55
kaminor skrev: 2021-03-01 08:54:23 Trist att tappa Östman, men det är absolut ingen katastrof.

NY
Basse
Josefson
Wandell/NY
Josefson sitter fortfarande med sina 300k/månad. Svårt att ta in en till center till det priset då. Men är han långtidsskadad/lägger av så frigörs de pengarna.

Haga lär det knappast förlängas med. Han har till och med varit utanför laget en del av säsongen. Även fast han spelat upp sig en del på slutet så kommer han inte få förlängt.

Mm, jag förstår det. Och det är ett problem. Tror ändå inte att det är så pass att han kommer att lägga av.

Rasmussen vore en dröm, men han går väl för bra i KHL och är så klart dyr.

Är inte lill-fimpen center i grunden? Kanske kan han centra nästa säsong då.

Dyker M. Davidsson upp som en dark horse igen? Han verkar i alla fall ha lyft sig i Södertälje.

För övrigt vill jag ha hem Fjällby!
Praetori

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev: 2021-03-01 10:14:22
Dyker M. Davidsson upp som en dark horse igen? Han verkar i alla fall ha lyft sig i Södertälje.

J.Davidsson är ju ett alternativ som eventuellt kan vara aktuell för spel i Sverige nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Rör mig inte i ryggen alls faktiskt. Vill Malmö ösa pengar på en gnuggare so be it. Inga konstigheter att ersätta billigt. Inget ont om Kalle dock! Pålitlig i jobbet.

Men med tanke på våra centrar så vill jag ha något med en större potentiell uppsida. Sen hade jag inte spottat på en förlängning med Wandell heller.
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev: 2021-03-01 10:14:22
mb81 skrev: 2021-03-01 08:59:55

NY
Basse
Josefson
Wandell/NY

Mm, jag förstår det. Och det är ett problem. Tror ändå inte att det är så pass att han kommer att lägga av.

Rasmussen vore en dröm, men han går väl för bra i KHL och är så klart dyr.

Är inte lill-fimpen center i grunden? Kanske kan han centra nästa säsong då.

Och lägger han inte av så har han kontrakt en säsong till. Då får vi räkna honom som förstacenter. Men vi lär veta mer senare i vår/sommar.

Wille har väl spelat rätt mycket center i juniorerna iaf. Frågan är om han ens spelar hos oss om han går så högt som många tippar honom. Vi kan inte planera efter att Ha Holtz och Wille i truppen förrän deras NHL-klubbar har aviserat att de skulle låna ut de till oss.

Jag tror Macdavid gör en till säsong i Södertälje. Det är nog bäst för alla parter. Han är fortfarande ung och behöver speltiden han får där.

Fjällby borde vara realistisk. Inte nära NHL som det ser ut nu och utgående kontrakt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-03-01 10:56:41
Frågan är om han ens spelar hos oss om han går så högt som många tippar honom. Vi kan inte planera efter att Ha Holtz och Wille i truppen förrän deras NHL-klubbar har aviserat att de skulle låna ut de till oss.
Det är extremt ovanligt att spelare kallas över direkt när de draftats. Dessutom lär säsongen där borta bli wonky tidsmässigt och transfer-fönstret kan mycket väl stänga innan draften.
Holtz lär ju försvinna på camper åtminstone men Wille räknar jag ändå med till nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

South_Exil skrev: 2021-03-01 08:48:07 Kalle är på gång.
Får hoppas det är en ny 1-2 som Jocke har i pipen, och att det får bli som det blir med Josefson.
Risken är dock överhängande att det inte är så.

Hoppas dessutom på ett år till med Wandell i defensiv roll.

Samtidigt så säger Jocke att han vill ha 5 centrar. Betyder det att han har Haga med i spelet?

Ny
Strandberg
Josefson
Wandell
Ny allsvensk 3-4

Ovan är Helt OK för mig (titta inte för mycket på ordningen 1-3)

Josefson
Strandberg
Haga
Wandell
Ny allsvensk
= Inte lika OK...

Om det blir så att Josefson måste sluta, ja då är det helt nytt läge och då skulle tappet av Östman börja svida...
Vi har inte råd att Josefson är kvar och också ta in en till spetscenter utan att skära i budgeten på en annan position.

Jag är också rätt säker på att Bjerselius är den femte centern. Sen kan det säkert värvas någon forward som också kan spela center. Haga kommer väl inte bli kvar. Wandell om han går ned en hel del i lön kan väl bli kvar som fjärde, men jag tycker man ska föryngra där.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-03-01 11:46:09
mb81 skrev: 2021-03-01 10:56:41
Frågan är om han ens spelar hos oss om han går så högt som många tippar honom. Vi kan inte planera efter att Ha Holtz och Wille i truppen förrän deras NHL-klubbar har aviserat att de skulle låna ut de till oss.
Det är extremt ovanligt att spelare kallas över direkt när de draftats. Dessutom lär säsongen där borta bli wonky tidsmässigt och transfer-fönstret kan mycket väl stänga innan draften.
Holtz lär ju försvinna på camper åtminstone men Wille räknar jag ändå med till nästa säsong.
Det är inte extremt ovanligt att man kallas över om man går topp-5. Wille har rankats väldigt högt i vissa rankingar iaf. Men går han utanför topp-10 så känns det troligare att han blir kvar hos oss. Men känns väldigt dumt att räkna med dessa två.

Sen vet vi som du säger inte exakt hur det blir med draften, när den är, när säsonger drar igång, AHL och hur den spelas osv. Fortfarande mycket osäkert som kan göra det bättre att ha spelare i SHL än i nordamerika. Men som jag sa är det otroligt dumt att räkna med Holtz och Wille. Framförallt om man är Jocke.
mb81

Inlägg av mb81 »

Så här tänker jag mig lagbygget med tanke på vad man har att gå på. Ingman och Bengtsson anser jag klara då ryktena kommer från så pass säkra källor. Jag räknar inte med Wille och Holtz förrän det faktiskt kommuniceras från deras NHL-klubbar att de lånar ut de kommande säsong. Som ni ser lär det bli rätt mycket nytt. Tyvärr finns det inte så mycket juniorer att lyfta upp redan denna säsong. Jellvik är väl närmast. Lite för tidigt att lyfta upp våra väldigt lovande 04:or. Brännstam och Hedström verkar vara meningen att förlänga med men gissar på att man tänker sig utlåning kommande säsong på åtminstone en av de.

Målvakter:
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Ny)
Högström
B3(Jeppe/Ny)
Bengtsson
B5(Tom/Ny)
Ekberg
Ingman
B8(Brännstan/Hedström)