Jag kan definitivt förstå om Robban skulle gå dit. Då blir Skellefteå ytterligare ett lag som lär köra över DIF rent taktiskt framöver.kaminor skrev: ↑2021-02-26 16:38:43 Ja, det finns så klart en risk att sheleftyou stjäl Robban, även om jag tror att det till slut kommer landa i nytt kontrakt i DIF. Hv tror jag inte alls på.
Kan förstå om saik känns spännande. Det är en proffsig organisation med bra förutsättningar och bra spelare. Med det sagt blir Jocke Lindström inte yngre, och de lär tappa Frödén, Berggren och Broberg till nästa säsong.
Sen kan jag förstå varför Jocke bara lagt fram ett tvåårs på bordet. Men samtidigt så skickar det kanske inte de signaler som man borde skicka (och då förstår jag att Robban tvekar). Ett 4-årigt kontraktsförslag hade nog varit lite mer "pro". Jag tycker inte man skall skriva kortare kontrakt än 3 år med tränare. Särskilt inte när man har som uttalad målbild att jobba långsiktigt.
För att dyka in på något helt annat. Legoknektar i sig är ju sällan något jag förordar men jag måste säga att jag är djupt imponerad av arbetsinsatserna från våra transatlanter. Stoa och MAGA köper verkligen spelidén och kör (sett till förutsättningarna och de få matcherna) och Nardella och Rhett är riktigt imponerande i hur de tagit till sig spelsystemet och KÖR. Trött-Dick, Haga och ja... de flesta kan ju se och lära.
I nuläget är det bara ett fåtal forwards som jag är småsugen på att ha kvar. Wandell, Bergfors, Hank, Basse, Ågren (finns mer att hämta), Wille och Grewe. Bland backarna är det bara Tom och JP i dagsläget (Nardella ser jag som en ensäsongare). Attityd, attityd, attityd. Det var skillnaden mellan Malmö och oss senast tex och vi har på tok för många spelare som blir rikskassa när de inte hittar spelglädje och inte har något att falla tillbaka på.