Tror knappast Malmö vill ha uppehåll. Det är ju inte direkt så att lagen får välja om man ska ha uppehåll. Kan knappast vara en fördel att knappt kunna träna och spela tre matcher i veckan eller kanske till och med mer resten av säsongen.
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
3,e uppehållet för dom nu va? Hur sköter dom sitt egentligen?
- Harmageddon
Säsongen 20/21
Appråpå dessa ofrivilliga uppehåll.
Vad kommer hända om ett el. flera lag skulle drabbas av coronon utbrott under åttondelen, kvarten, semin och finalen.
Blir alla matchserier flyttade framåt så de ligger i fas? Kan en semifinalserie vara klar den 15 april och sista semifinalserien vara klar 10 maj?
Datumen är påhittade och man utgår att något lag drabbas av corona i playin el. slutslutspel
Med tanke på hur mycket corona avbrott malmö har inom klubben så hoppas jag inte dem är med i slutspelet. De verkar ju bli sjuka jämnt och förstör spelschemat hela tiden.
Vad kommer hända om ett el. flera lag skulle drabbas av coronon utbrott under åttondelen, kvarten, semin och finalen.
Blir alla matchserier flyttade framåt så de ligger i fas? Kan en semifinalserie vara klar den 15 april och sista semifinalserien vara klar 10 maj?
Datumen är påhittade och man utgår att något lag drabbas av corona i playin el. slutslutspel
Med tanke på hur mycket corona avbrott malmö har inom klubben så hoppas jag inte dem är med i slutspelet. De verkar ju bli sjuka jämnt och förstör spelschemat hela tiden.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Säsongen 20/21
Fast ju fler utbrott de får nu, desto mindre är sannolikheten att de får ett i slutspelet.Harmageddon skrev: ↑2021-02-20 17:55:22 Med tanke på hur mycket corona avbrott malmö har inom klubben så hoppas jag inte dem är med i slutspelet. De verkar ju bli sjuka jämnt och förstör spelschemat hela tiden.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Yes,född negativ.
Säsongen 20/21
Läget börjar bli prekärt för lag som LHC och HV. 9 matcher kvar. Övriga bottenkonkurrenter har väl minst två till.
Dessutom har LHC skador en masse och Hv tappade Önerud idag.
Börjar luta åt att det är dessa två som får kvala. Möjligen är Malmö en möjlig kandidat men de verkar få fart på spelet i elfte timmen. Brynäs har en för stark uppställning när de är skadefria.
Tänk om HV skulle åka ur. Oj oj oj vad man skulle njuta.
Börjar luta åt att det är dessa två som får kvala. Möjligen är Malmö en möjlig kandidat men de verkar få fart på spelet i elfte timmen. Brynäs har en för stark uppställning när de är skadefria.
Säsongen 20/21
Både Brynäs och HV har för starka lag på pappret men det spelar ingen roll så här långt in i säsongen. Brynäs spelar riktigt dåligt nu och HV är även fast de spelat upp sig mot slutet väldigt upp och ner. JEspenK skrev: ↑2021-02-20 23:09:52 Läget börjar bli prekärt för lag som LHC och HV. 9 matcher kvar. Övriga bottenkonkurrenter har väl minst två till.
ag ser dock LHC som självklara att kvala just nu. Tunga skador, dåliga målvakter och tuffast schema kvar. Sen blir det tufft mellan HV, Brynäs och Oskarshamn om den sista platsen. Jag tror Malmö grejar det med så många extramatcher.
-
Säsongen 20/21
Helt sjukt för övrigt att det är så få matcher kvar och det finns fem realistiska kval kandidatermb81 skrev: ↑2021-02-20 23:21:06Både Brynäs och HV har för starka lag på pappret men det spelar ingen roll så här långt in i säsongen. Brynäs spelar riktigt dåligt nu och HV är även fast de spelat upp sig mot slutet väldigt upp och ner. JEspenK skrev: ↑2021-02-20 23:09:52 Läget börjar bli prekärt för lag som LHC och HV. 9 matcher kvar. Övriga bottenkonkurrenter har väl minst två till.
ag ser dock LHC som självklara att kvala just nu. Tunga skador, dåliga målvakter och tuffast schema kvar. Sen blir det tufft mellan HV, Brynäs och Oskarshamn om den sista platsen. Jag tror Malmö grejar det med så många extramatcher.
Säsongen 20/21
Så oerhört skönt att släppa det en gång för alla idag och kunna sitta på sidan och njuta. Jag är glad bara Oskarshamn slipper kala. Då kommer en "jätte" ryka. Drömmen är HV, Brynäs eller Cluben. Och det börjar se väldigt bra ut för detta.Grabben från Söder skrev: ↑2021-02-20 23:22:58Helt sjukt för övrigt att det är så få matcher kvar och det finns fem realistiska kval kandidatermb81 skrev: ↑2021-02-20 23:21:06Både Brynäs och HV har för starka lag på pappret men det spelar ingen roll så här långt in i säsongen. Brynäs spelar riktigt dåligt nu och HV är även fast de spelat upp sig mot slutet väldigt upp och ner. JEspenK skrev: ↑2021-02-20 23:09:52 Läget börjar bli prekärt för lag som LHC och HV. 9 matcher kvar. Övriga bottenkonkurrenter har väl minst två till.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 20/21
Visst vore det kul om en jätte åker ur. Men det är ju inte bra för SHL som liga ifall Brynäs och HV71 åker ut publikmässigt när världen blir normal igen. Tänk om vi bytte ut alla storklubbar mot Karlskoga, Vita Hästen och Tingsryd.
Men håller ändå med om HV71, dom hatar jag mest av alla. Och dom skulle säkert vara tillbaka inom två säsonger iallafall. Malmö och Linköping skulle nog få det väldigt tufft att komma tillbaka.
Men håller ändå med om HV71, dom hatar jag mest av alla. Och dom skulle säkert vara tillbaka inom två säsonger iallafall. Malmö och Linköping skulle nog få det väldigt tufft att komma tillbaka.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 20/21
Efter mycket tänk har jag bestämt mig för vilket lag jag vill ska åka ut. Eftersom dom vidriga kaffeburkarna redan säkrat kontraktet faller dom tyvärr ifrån men dom är naturligtvis min förstahandskandidat inför varje säsong. Malmö hyser jag inget egentligt agg mot utan dom kan få vara kvaroch Oskars också trots att dom lagt sig till med den fula ovanan att nästan alltid spöa oss.
Nä för mig står det mellan brunsås, Jerusalem och plast. Brynäs kan få åka ut för att dom har så gnälliga supportrar i sina led främst exemplifierat med deras gubbhylla med gamla SM vinnare plus då att dom körde den där pinsamma SMS kampanjen, HV kan få ryka för att dom har haft hybris genom åren och sen att dom hade den fula ovanan att spöa oss i slutspel ett extra plus är förstås idioten Rahms uttalanden men jag fastnade slutligen för Linköping som sedan dom kom upp alltid äcklat mig dels för att dom under en period satte i system att värva Djurgårdsspelare, dels för att dom nog har SHL:s mest lobotomerade fans och slutligen för att dom egentligen borde ha rykt det året vi rök om det inte varit för att dom inavlade och ogudaktiga Modoröven plötsligen bara bestämde sig för att sluta lira vilket ledde till att plast kvitterade och att vi hamnade i kvalserien så därför bye bye plast!!!
Nä för mig står det mellan brunsås, Jerusalem och plast. Brynäs kan få åka ut för att dom har så gnälliga supportrar i sina led främst exemplifierat med deras gubbhylla med gamla SM vinnare plus då att dom körde den där pinsamma SMS kampanjen, HV kan få ryka för att dom har haft hybris genom åren och sen att dom hade den fula ovanan att spöa oss i slutspel ett extra plus är förstås idioten Rahms uttalanden men jag fastnade slutligen för Linköping som sedan dom kom upp alltid äcklat mig dels för att dom under en period satte i system att värva Djurgårdsspelare, dels för att dom nog har SHL:s mest lobotomerade fans och slutligen för att dom egentligen borde ha rykt det året vi rök om det inte varit för att dom inavlade och ogudaktiga Modoröven plötsligen bara bestämde sig för att sluta lira vilket ledde till att plast kvitterade och att vi hamnade i kvalserien så därför bye bye plast!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Säsongen 20/21
Om en jätte åker så ställer det.ändå till det så mycket så de inte kommer vara samma maktfaktor på bra många år förmodligen. Ser gärna ett fattigare HV tillbaka i SHL om ett par år. Eller att Cluben konkar. Bofors och Tingsryd kommer aldrig kunna etablera sig långsiktigt i SHL. Men Hästen skulle nog kunna ha lika mycket publik som andra lag i SHL. Eller Löven, Timrå, SSK Eller Timrå. Låt en storklubb ryka nu. Oskarshamn kommer ändå ryka tids nog.Mattias_87 skrev: ↑2021-02-21 07:45:29 Visst vore det kul om en jätte åker ur. Men det är ju inte bra för SHL som liga ifall Brynäs och HV71 åker ut publikmässigt när världen blir normal igen. Tänk om vi bytte ut alla storklubbar mot Karlskoga, Vita Hästen och Tingsryd.
-
Säsongen 20/21
Jag hoppas SSK går upp och som sagt var plast utmb81 skrev: ↑2021-02-21 09:45:48Om en jätte åker så ställer det.ändå till det så mycket så de inte kommer vara samma maktfaktor på bra många år förmodligen. Ser gärna ett fattigare HV tillbaka i SHL om ett par år. Eller att Cluben konkar. Bofors och Tingsryd kommer aldrig kunna etablera sig långsiktigt i SHL. Men Hästen skulle nog kunna ha lika mycket publik som andra lag i SHL. Eller Löven, Timrå, SSK Eller Timrå. Låt en storklubb ryka nu. Oskarshamn kommer ändå ryka tids nog.Mattias_87 skrev: ↑2021-02-21 07:45:29 Visst vore det kul om en jätte åker ur. Men det är ju inte bra för SHL som liga ifall Brynäs och HV71 åker ut publikmässigt när världen blir normal igen. Tänk om vi bytte ut alla storklubbar mot Karlskoga, Vita Hästen och Tingsryd.
-
Säsongen 20/21
Jag hoppas SSK går upp och som sagt var plast utmb81 skrev: ↑2021-02-21 09:45:48Om en jätte åker så ställer det.ändå till det så mycket så de inte kommer vara samma maktfaktor på bra många år förmodligen. Ser gärna ett fattigare HV tillbaka i SHL om ett par år. Eller att Cluben konkar. Bofors och Tingsryd kommer aldrig kunna etablera sig långsiktigt i SHL. Men Hästen skulle nog kunna ha lika mycket publik som andra lag i SHL. Eller Löven, Timrå, SSK Eller Timrå. Låt en storklubb ryka nu. Oskarshamn kommer ändå ryka tids nog.Mattias_87 skrev: ↑2021-02-21 07:45:29 Visst vore det kul om en jätte åker ur. Men det är ju inte bra för SHL som liga ifall Brynäs och HV71 åker ut publikmässigt när världen blir normal igen. Tänk om vi bytte ut alla storklubbar mot Karlskoga, Vita Hästen och Tingsryd.