Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Diffe89 skrev:Varför ska vi flytta Danielsson till en annan kedja när han gjort mål fyra matcher i rad i den kedja han nu spelar med? Sen börjar dessutom, som odburt säger, Bengan att hitta tillbaka mer och mer till sitt spel. Ryno-Falk/Engqvist-Danielsson är nog det bästa alternativet.
Ju mer jag funderar på det desto mer vill jag nog ha den femman intakt.

Känns som Engqvist kommer lite i kläm i DIF, hoppas verkligen han har tålamod att vara kvar för Falken är ju 36 nu, han är kanske nöjd med att komma till slutspel om vi grejar det. Då vill jag ha Ante kvar i laget, annars får vi det än värre i förlängningen när det ska värvas.

Jag måste erkänna att jag kan för lite om hans spelstil, har däremot noterat att han spelar mycket i NU. Varför ska han spela i en checking-line? För att han är den typen av spelare eller för att han inte "får plats"?

Förslaget blir ändå såhär:

Danielsson - Falk - Ryno
Jimmie - Engqvist - Fimpen

Kanske är jag överoptimistisk, men har vi tur med skador så har detta gänget kapacitet att skrälla i ett slutspel, vi är fan så mycket bättre än lag 8-12 i nuläget och jag tror faktiskt mer och mer på att det blir en trevlig hockeyvår som avrundas i Globen, resten får alla fantisera vidare om själva.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Intressant och spännande med Ryno, hoppas att han blommar ut och visar lite av det kunnandet som alla tror sig veta att han besitter. Det är många klubbar som varit intresserade av Ryno tidigare... Så förhoppningar har jag, men inte för stora sådana. En mer spännande spelare än Ask & Almtorp..
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Blir skitbra med Ryno tror jag, han såg mycket bra ut i Timrå i våras!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev: En mer spännande spelare än Ask & Almtorp..
Helt klart är det så, glad att det blev DIF till slut :)
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Tycker absolut inte man skall sära på Hörnqvist och Bremberg, dom börjar ju hitta varandra bättre och bättre.

Det är klart att dom inte producerat lika mkt som förra säsongen. Då visste inte motståndarna om deras skicklighet lika väl som man gör i år och därför kanske man inte ger Bremberg den extra sekunden som han fick förra säsongen, sen sätter man kanske lite hårdare markering på Hörnqvist i år. Detta är min åskikt om varför det inte producerats lika mkt i år från den kedjan.

Om man skall dra en likhet med Linkan/Hörnqvist skulle man kunna ta exempelvis Pavel Brendl.

Han har inte fått ut särskilt mkt i år, mkt tack vare att motståndarna vet vad han vill göra så fort han får pucken, skjuta. När han inte får de där extra sekunderna som han fick förra säsongen, då producerar han inte lika mkt.
Är det ngn på forumet som delar tankarna med mig? :roll:

Dock tror jag det kmr släppa även för kedjan Linkan-Pelle-Bengan, ge dom bara lite tid. Just nu har vi ju en helt underbar lina i Axelsson-Otto-Anger som funknar finfint. Tänk sen när vi har två femmor som massproducerar

8)
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag skulle nästan vilja sätta antingen Ryno eller Dick tillsammans med BRemberg och Bäcker. Bremberg har plockats bort av de flesta motståndarna vi mött den här säsongen och därför kan det kanske vara en idé att sätta två tekniska spelare tillsammans. Skulle kanske öppna upp för Linkan.
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Bra där Djurgårn att värva en talangfull och spännande spelare! Han kommer nog göra mycket nytta hos de mesta mästarna!

Men visst ser han ut som en yngre upplaga av Fimpen?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ryno är intressant, men han är ju inte i närheten av Thoresen.

Hade personligen hellre sett en mer fysisk spelare än Ryno. Jänn som vi saknar den typen. Egentligen bara Ölvestad bland forwards. Når vi slutspel kan vi få det jobbigt med det fysiska spelet.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Volker T. skrev:Bra där Djurgårn att värva en talangfull och spännande spelare! Han kommer nog göra mycket nytta hos de mesta mästarna!

Men visst ser han ut som en yngre upplaga av Fimpen?
Haha ja han är riktigt lik faktiskt!
nisse__

Inlägg av nisse__ »

På tal om Ryno så kan jag säga att eftersom att jag själv är från Kumla så är det en person jag träffat flera gånger och följt i flera säsonger. Han ganska takniskt, snabb på rören och kan lägga smarta pass. Jag hoppas och tror att han kommer spela bra i djurgårds-dräkten.
Alltid Djurgården
Användarvisningsbild
Bastard47

Inlägg av Bastard47 »

nisse__ skrev:På tal om Ryno så kan jag säga att eftersom att jag själv är från Kumla så är det en person jag träffat flera gånger och följt i flera säsonger. Han ganska takniskt, snabb på rören och kan lägga smarta pass. Jag hoppas och tror att han kommer spela bra i djurgårds-dräkten.
Kan inte annat än att hålla med då jag också är från Kumla. Han har potential, hoppas han får ut så mkt han kan av den i DIF skölden
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Någon som vet vilken femma Ryno kommer att kliva in i? Danielsson - Falk/Engqvist - Ryno skulle kunna producera.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Djurgården förlorar Daniel Larsson till Detroit: ''Vår tränare lyrisk''

http://www.viasatsport.se/index.php?opt ... 1.&lang=se

Det är bara hoppas att Riddarn är mogen nog att ta över nästa säsong. Tycker att Gage hade varit en perfekt målvakt bakom Riddarn nästa är.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
isolerad

Inlägg av isolerad »

Remy Lebeau skrev:Djurgården förlorar Daniel Larsson till Detroit: ''Vår tränare lyrisk''

http://www.viasatsport.se/index.php?opt ... 1.&lang=se

Det är bara hoppas att Riddarn är mogen nog att ta över nästa säsong. Tycker att Gage hade varit en perfekt målvakt bakom Riddarn nästa är.
Ganska väntat. Fast Larsson har ju inte kommenterat det, han kanske gör en Bengan. Eller har han inget att välja på?

Dock, tycker jag han borde vänta nåt år till med att åka över till NHL. Konkurrera med Hasek och Osgood är inte det lättaste. Dessutom bör man vara förstemålis i Elitserien mer än ett år och ha landslagserfarenhet för att ha en god chans att lyckas. Se på Henrik Lundqvist.
i
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Inte alls säkert att vi tappar Daniel Larsson till nästa säsong då han ju kan göra som Hörnqvist och skriva på för NHL-laget men stanna i DIF på lån en säsong.
Skriv svar