Kamma dig och väx upp Linkan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
wzy

Inlägg av wzy »

Det är självklart att dom kommer ta upp det inom laget, eller åtminstonde med Linkan personligen.

Jag tycker bara att det är riktigt klantigt/hänsynslöst eller rent egotrippat att säga något sånt. Och med tanke på det borde han klargöra om det han sa var sant eller om han är totalt felciterad eller liknande.

Fast jag vet ju inte, det är ju bara min åsikt. Jag känner att det här börjar bli rätt färdigdiskuterat från min sida nu iaf.

ÄLSKA DJURGÅRDEN!

(och älska linkan för hans instatser på isen :) )
espen21

Inlägg av espen21 »

Sen tycker jag att det är märkligt att vissa tar på sig rollen som någon sort censur och kräver att trådar ska stängas Det är upp till moderatorn att avgöra.

Förstår inte heller varför vissa hela tiden ska tro sig bestämma vilka trådar som stängas och inte. Klarar man inte av att diskutera ett ämne så skit i och va här inne då. Det är väl det man gör på ett forum. Bara för man inte tycker likadant behöver man ju inte bete sig som en 12-åring.
janne

Inlägg av janne »

Ok, nu måste jag bara lägga mig i er debatt. Jag vet att Linkan aldrig uttryckte det så som det står i DN. Jag känner en tjej som är väldigt bra kompis med hans flickvän och enligt denna källa så utfördes interjun med dn samtidigt som den med Svd (var därför tvungen att kolla upp den Svd intervjun) och om ni läser den så är det ju märkligt hur en intrevju kan uppfattas så olika i 2 olika tidningar! Vad tror ni? Visst är et Dusan som ligger bakom detta spektakel
espen21

Inlägg av espen21 »

janne skrev:Ok, nu måste jag bara lägga mig i er debatt. Jag vet att Linkan aldrig uttryckte det så som det står i DN. Jag känner en tjej som är väldigt bra kompis med hans flickvän och enligt denna källa så utfördes interjun med dn samtidigt som den med Svd (var därför tvungen att kolla upp den Svd intervjun) och om ni läser den så är det ju märkligt hur en intrevju kan uppfattas så olika i 2 olika tidningar! Vad tror ni? Visst är et Dusan som ligger bakom detta spektakel
Ja det verkar ju väldigt märkligt. Linkan har alltså själv sett detta och reagerat eftersom hans tjej och hennes kompis pratat om det? Då kan han ju isf be den där dusan dra åt helvete.

De andra gångerna då. Är det dusan då med?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Alla Linkans "utspel" saknade, tror jag, en liten detalj;
Jag är för bra för den här ligan, (säger han och skrattar)
- Man hade ju önskat fler mål på ett ex antal passningar, säger han kritiskt... kritiskt behöver det inte alls varit, det var säkerligen ett vanligt konstaterande.
Säg den glädje som varar
wzy

Inlägg av wzy »

Om det är så som du säger kan jag inte säga mer än att det är en stor lättnad!
Men samtidigt har jag svårt att tro att Dusan hittade på det Bremberg sa i hans intervju. Däremot är det säkert som andra sagt, att han plockat ihop olika citat och fått det att låta som något helt annat än vad det egentligen var från början.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Dusan borde bli portad från DIF:s Matcher när han sprider sån här dynga.
Finns säkert nån journalist som är mer seriös än han i alla fall
espen21

Inlägg av espen21 »

Ja Dusan verkar va oduglig det kan vi nog alla skriva under på. Men som wzy sa så kan han ju inte ljuga ihop allt och det är inte bara då han skriver som Bremberg sagt klantiga kommentarer.

Snart dags för Marie att ta en intervju med allas vår Linkan och höra vad han anser om allt.

Hon kan till ex fråga

Har du blivit felciterad eller tycker du som det står?

Är du besviken på dina lagkamrater?

Är du besviken på djurgårn?

Vill du vara kvar i föreningen?

Tycker du att du är för bra för elitserien?

Tycker du att du är för bra för elitserien?

RAKT PÅ SAK BARE
espen21

Inlägg av espen21 »

Blev visst en fråga för mycket där =)
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Jag uppmanar alla att från och med nu(min egen åsikt) bojkotta tråden så att den försvinner. Kan inte tänka mig hur linkan skall ha sagt det där...
vazze

Inlägg av vazze »

Journalistik i sitt esse!

För att citera Dragan (ur kontext)

Jag är *beep beep* bra *beep beep* mycket bättre *beep beep* än alla andra.

För att jämföra med det han verkligen sa.

Jag är på gång att få en bra period av min hockey nu, mycket bättre än alla andra säsonger..

En journalist behöver inte trycka det som sägs eller något annat, han kan skriva att "Bremberg är nog pedofil" och komma undan med det, då Sverige har den blöjjigaste tryckfriheten i världen och man får i journalistikens namn smutskasta och göra vad man vill, bara man gör det i "allmänhetens intresse". Sätt upp en hemsida som heter "nyhetsspalten.se" och skriv sedan att du har hört från en "säker" källa att Dusan och Dragan inte är bröder utan ett par som har varit gifta i 10år i hemlighet så kan du aldrig bli bestraffad på det, du gör ju det i GOD TRO och i ALLMÄNHETENS INTRESSE som det så fint heter..

Så, åter till topic.
Stöter på Linkan varje match och det finns inte mycket till tillstymmelse att han skulle vara bitter eller något annat, han visar på GOD MORAL på isen och även utanför. Att pressen sitter och skriver skit är ju för att Linkans försäsong var lite rörig, och ni som inte VET varför han inte var på is under försäsongen skall enbart KNIPA!

Linkan är kontrakterad till Djurgårdens IF, och kommer således spela i Djurgårdens IF, visst skall han fortsättningsvis bejaka vad han säger till pressen och på vilket sätt han säger det. Men att han sa just dem sakerna är ju lika troligt som att ni alla får besök av Svarte Petter och Majja Gräddnos under julen.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Haha, vilken löjlig tråd :lol: Undrar om inte Linkan har förstört den där stackars killens drömmar om att bli en stjärnreporter för alltid.. :lol:

En sak är dock klar, testa Ryno ihop med Linkan - nånting nytt måste in i den femman för det är ju faktiskt sant att hans omgivning missar otroligt mycket just nu. :?
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Zzzzzzzzzzzzzz...

Herregud...hur orkar folk?

Sällan stämmer det som står i tidningarna, då det handlar om att skapa rubriker och att sälja lösnummer. Ekonomi alltså...

Fabulera, lägga till och ta saker ur sitt sammanhang är arbetssätt dessa sk. journalister använder sig av...

Försök förstå att rapportering av verkligheten av dessa, sällan har med den riktiga verkligheten att göra...inte ens när det gäller tv-media...

Så nu kan vi gå vidare, och lägga fokus på något viktigt kanske!?
Användarvisningsbild
Paerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

Det är såklart han skojjar. är inget snack om det..

Dock kan jag hålla med han om att många av hans passningar mot modo borde resulterat i mål..

på torsdag knäcker vi dem igen!
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

wzy skrev:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=191779

Där har du en till som är upprörd, och med tanke på att svenskafans (och framför allt DN) har hyffsat många läsare kommer fler än jag säkert undra om det är sant.

På svd.se ger han också en känga till kedjekamraterna, men där nämner han dock att laget gör en bra insats.
Notera den uppdatering som jag gjorde på inlägget i Kaminen senare på kvällen. Jag hoppas att det framkommer att jag betvivlar sanningshalten i Dusans artikel i DN. Skulle inte direkt säga att jag var upprörd, även om jag blev det när jag först såg Linkans "uttalanden".
Skriv svar