Kamma dig och väx upp Linkan
Kan garantera att allt det där är taget ur kontext.
Dusan har också en "svart" sida mot Djurgårdens IF, då hans lönnfeta brorsa hade pingispsyke och inte klarade av att spela hockey vare sig i Djurgården eller i Ryssland.
Linkan är Djurgårdare, och har säkert sagt en del av dem där sakerna på ett skämtsamt sett och Dusan har gjort lite som han vill utav det..
Dusan har också en "svart" sida mot Djurgårdens IF, då hans lönnfeta brorsa hade pingispsyke och inte klarade av att spela hockey vare sig i Djurgården eller i Ryssland.
Linkan är Djurgårdare, och har säkert sagt en del av dem där sakerna på ett skämtsamt sett och Dusan har gjort lite som han vill utav det..
- Raffe_DIF89
Lite dålig stil är det allt
Ja vad ska man säga egentligen om det här utspelet som Linkan har gjort.
Även om det är så att han bara driver med journalisten så borde han ju förstå att det får konsekvenser hos andra Djurgårdare som då börjar iritera sig på honom.
Om detta inte var ett hån mot journalisten utan att han menade så illa mot krigarna i laget så tycker jag att det var rent bedrövligt gjort av honom eftersom han själv inte rosat marknaden i alla matcher precis.
Per Bäcker var rappare än någonsin på skridskorna igår och sen får han en sån här sten i huvudet på sig från Linkan, Skärpning Fredrik!
Även om det är så att han bara driver med journalisten så borde han ju förstå att det får konsekvenser hos andra Djurgårdare som då börjar iritera sig på honom.
Om detta inte var ett hån mot journalisten utan att han menade så illa mot krigarna i laget så tycker jag att det var rent bedrövligt gjort av honom eftersom han själv inte rosat marknaden i alla matcher precis.
Per Bäcker var rappare än någonsin på skridskorna igår och sen får han en sån här sten i huvudet på sig från Linkan, Skärpning Fredrik!
MOT 17:E
Jag tror inte han skämtade... Tyvärr...
Förra säsongen var han hur ödmjuk som helst, då berömde han Bäcker och Hörnqvist och sa att det inte bara var hans förtjänst att det gick så bra för honom. Men nu sen Djurgården inte ville släppa honom har han blivit skitdryg. Det enda han gör nu är att klaga, det här är ju liksom inte första gången han slänger ut sig något opassande..
Sen kan man ju alltid tycka att det han säger har en viss sanning, men att sitta och klaga inför pressen och hela Sverige istället för att klara upp det internt är bara larvigt!
All heder åt Linkan som hockeyspelare, men utanför isen verkar han ha sjunkit till nivån av en liten fjortisdiva.
Förra säsongen var han hur ödmjuk som helst, då berömde han Bäcker och Hörnqvist och sa att det inte bara var hans förtjänst att det gick så bra för honom. Men nu sen Djurgården inte ville släppa honom har han blivit skitdryg. Det enda han gör nu är att klaga, det här är ju liksom inte första gången han slänger ut sig något opassande..
Sen kan man ju alltid tycka att det han säger har en viss sanning, men att sitta och klaga inför pressen och hela Sverige istället för att klara upp det internt är bara larvigt!
All heder åt Linkan som hockeyspelare, men utanför isen verkar han ha sjunkit till nivån av en liten fjortisdiva.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Har du några exempel på när han tidigare under säsongen stått för några liknande uttalanden? Vet inte om jag har dåligt minne eller ej.wzy skrev:Jag tror inte han skämtade... Tyvärr...
Tycker likadant!wzy skrev:Jag tror inte han skämtade... Tyvärr...
Han har kommenterat vid flera tillfällen angående sina lagkamrater, att det bara är han som presterar och att så länge ingen annan producerar så kan de inte komma till slutspel till ex. Sant men jag säger som Wikegård sa i Hockeykväll förra säsongen.Diffe89 skrev:Har du några exempel på när han tidigare under säsongen stått för några liknande uttalanden? Vet inte om jag har dåligt minne eller ej.wzy skrev:Jag tror inte han skämtade... Tyvärr...
"Knip igen och spela" har man nåt att säga så tar man det i omklädningsrumet och sen stannar det där. Prata aldrig med media, det blir bara skit!
I det fallet Wikegård hade med han på sin lista så hade han gått ut och sagt att ledningen var tvungen att förstärka. Också sant iofs men varför ska han snacka med journalister om det?
Han har gnällt om att ledningen svikit han. Det kan nog stämma då vi inte lyckats värva de spelare man vill ha och säkert lovat Bremberg men han ska inte prata med media om det i alla fall.
Jag ser alla matcher på säsongskortet och numer är det nåt negativt varje gång när linkan intervjuas. Efter bortamatchen mot Modo kapa han ju egna laget med. Har ni inget minne eller är ni inte insatta? Jag läser allt om linkan och ser varenda intervju med honom. Jag vet inte hur många ggr jag ser om varje klipp han är med i. Jag är nästan besatt av det, lite sjukt iofs men ja...så är det.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
När det gäller uteblivna förstärkningar är det okej att han tycker illa om det, likadant är det när han sågade laget efter premiären (vilket nog varenda spelare i laget skulle ha gjort då vi tappade 2-4 till 5-4). I och för sig är det i sig fel att ta upp det med media.
I detta fall har han dock inte rätt att (om han nu är seriös, något jag ifrågasätter) klaga på Bäcker och Hörnqvist, då dessa båda gjorde en bra match och hela tiden skapade utrymme åt just Linkan. Dessutom tog laget sin andra raka seger.
Vad som också är konstigt är att det bara är i DN som detta står. Man tycker ju att andra medier borde ha tagit upp det om det nu var så allvarligt. De bryr sig ju inte om de snor från andra eller inte direkt.
I detta fall har han dock inte rätt att (om han nu är seriös, något jag ifrågasätter) klaga på Bäcker och Hörnqvist, då dessa båda gjorde en bra match och hela tiden skapade utrymme åt just Linkan. Dessutom tog laget sin andra raka seger.
Vad som också är konstigt är att det bara är i DN som detta står. Man tycker ju att andra medier borde ha tagit upp det om det nu var så allvarligt. De bryr sig ju inte om de snor från andra eller inte direkt.
Det viktiga i det hela är ju att det är fel att hänga ut det egna laget i media. Sen vad han sen tycker är ju inte det väsentliga i det här fallet.Diffe89 skrev:När det gäller uteblivna förstärkningar är det okej att han tycker illa om det, likadant är det när han sågade laget efter premiären (vilket nog varenda spelare i laget skulle ha gjort då vi tappade 2-4 till 5-4). I och för sig är det i sig fel att ta upp det med media.
Alla som hållt på med lagidrott vet att men har åsikter om lagkamrater och det är omöjligt att tycka om alla och tycka att alla är bra osv. Men han måste ju fatta att man i hans position inte kan gå runt och snacka en massa med media.
Okej, det kanske är ett missförstånd, men varför lär han saig inte då att bara va tyst.
Som jag sa tidigare, man får ha synpunkter, men man går inte ut till media och klagar!
Sen att han vill lämna Djurgården mitt under kontraktstiden pga av personliga problem kan till viss grad vara acceptabelt. Det som inte gör det är att han vill lämna Djurgården för en annan klubb. Vilket jag är övertygad om att han ville göra med tanke på att varken han eller hans agent avfärdade rykterna utan kom hela tiden med "inga kommentarer".
Sen vet jag att jag läste nånstans där han indirekt klagade på att han fick spela för lite i början av säsongen då Ottosson, Axelsson och Anger var väldigt formstarka och stog bakom nästan alla målen. Det är också någonting man ska ta upp med ledarna och inte med media!
Det är väl det som gör att jag nu börjat ogilla honom vid sidan av isen. Men som jag också sa i mitt tidigare inlägg, all heder åt honom som hockeyspelare! Han har säkert rätt i att han är för bra för ES men klaga för f*n inte på lagkamraterna i media, absolut ingenting positivt får man ut av det!
Sen att han vill lämna Djurgården mitt under kontraktstiden pga av personliga problem kan till viss grad vara acceptabelt. Det som inte gör det är att han vill lämna Djurgården för en annan klubb. Vilket jag är övertygad om att han ville göra med tanke på att varken han eller hans agent avfärdade rykterna utan kom hela tiden med "inga kommentarer".
Sen vet jag att jag läste nånstans där han indirekt klagade på att han fick spela för lite i början av säsongen då Ottosson, Axelsson och Anger var väldigt formstarka och stog bakom nästan alla målen. Det är också någonting man ska ta upp med ledarna och inte med media!
Det är väl det som gör att jag nu börjat ogilla honom vid sidan av isen. Men som jag också sa i mitt tidigare inlägg, all heder åt honom som hockeyspelare! Han har säkert rätt i att han är för bra för ES men klaga för f*n inte på lagkamraterna i media, absolut ingenting positivt får man ut av det!
Äntligen nån som har lite blick! Jag hade glömt den gången han klaga på för lite istid. Det var i matchen mot Linköping hemma då hans formation starta som fjärdefemma och han inte fick va med när de tog ut målvakten.wzy skrev:Som jag sa tidigare, man får ha synpunkter, men man går inte ut till media och klagar!
Bra skrivit på svenskafans Viktor. Det kan jag tänka mig att Linkan läser till och med.
Bra sagt! Jag håller med!warrant skrev:När ska vissa här inne lära sig att det som står i tidningarna inte alltid behöver vara sant..bara rejält påhittat och uppförstorat.
När ska vissa här inne lära sig att det som står i tidningarna inte alltid behöver vara sant... bara rejält påhittat och uppförstorat.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

warrant, när ska du inse att Linkan kanske inte är en nallebjörn och jättesnäll och jättegullig? Bara för att han är en bra hockeyspelare betyder det inte att han är världens bästa person annars också?warrant skrev:När ska vissa här inne lära sig att det som står i tidningarna inte alltid behöver vara sant..bara rejält påhittat och uppförstorat
Det som gör att vi reagerar är ju att det inte är första gången, det kan ju knappast vara så att han konstant feltolkas? Isf är det dags för honom att gå ut med en offentlig ursäkt... Oavsett borde han göra det iofs..