Har väl sett ut så i alla arenor nu?Hepsnastian skrev: ↑2021-02-09 21:57:44 Nån lirare på twitter som lagt ut en bild på dom som var på plats ikväll, och uppmanar sanny/höken att ta upp i deras podd. Och ytterligare en snubbe som säger att det borde rendera i böter för att dom är för många i sällskap, samt att det är 20.30 som gäller för restauranger.
Kan nån förklara, hur funkar det på dom andra arenorna? Nästan alla andra lag har ju sjukt mycket folk på deras matcher som står tätt och tittar, utan att det renderar i något straff?
Inte för att jag är orolig nu, för man får ju anta att Djurgården har bra koll på vad som gäller med avstånd osv.
Edit: här är länken till den diskussionen:
https://twitter.com/mrmadhawk/status/13 ... 93637?s=21
Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Det allmänna tillstånd som håller på att köra en mängd restauranger och en stor del av näringen i helhet ner i avgrunden gör gällande att ställen med alkoholservering ska sluta servera alkoholhaltig dryck senast 20:00 och ha tomt vid 20:30. Det görs vissa regionala undantag där somliga kommuner (obs inte ännu Stockholm) tillåter sittande gäster även efter 20:30 fram till 22:00 utan att behöva ha stängt mellan 20:30 och en timma framöver, vilket annars är praxis för att få fortsätta servera en lättölsmeny om restaurangen så önskar. Vet inte om det finns någon speciell handling som gör gällande att idrottsevenemangen skulle vara annorlunda, men så har det sett ut för restauranger sedan i December.
EDIT:/ mig veterligen serveras inte alkohol i arenan till en promillesats var det blir starköl/sprit, och det är således okej restriktionsmässigt okej. Lex McDonalds eller valfri annan restaurang som enbart serverar lättöl - det är alkoholtillståndet restriktionerna går hårt på.
/fd Krogis
EDIT:/ mig veterligen serveras inte alkohol i arenan till en promillesats var det blir starköl/sprit, och det är således okej restriktionsmässigt okej. Lex McDonalds eller valfri annan restaurang som enbart serverar lättöl - det är alkoholtillståndet restriktionerna går hårt på.
/fd Krogis
25/4-2025
Säsongen 20/21
Det såldes ingen alkohol i arenan igår.Hepsnastian skrev: ↑2021-02-09 21:57:44 Nån lirare på twitter som lagt ut en bild på dom som var på plats ikväll, och uppmanar sanny/höken att ta upp i deras podd. Och ytterligare en snubbe som säger att det borde rendera i böter för att dom är för många i sällskap, samt att det är 20.30 som gäller för restauranger.
Kan nån förklara, hur funkar det på dom andra arenorna? Nästan alla andra lag har ju sjukt mycket folk på deras matcher som står tätt och tittar, utan att det renderar i något straff?
Inte för att jag är orolig nu, för man får ju anta att Djurgården har bra koll på vad som gäller med avstånd osv.
Edit: här är länken till den diskussionen:
https://twitter.com/mrmadhawk/status/13 ... 93637?s=21
- Daniel942
Säsongen 20/21
Ljungh i LHC har åkt på en axelskada och kanske missar resten av säsongen(!)
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -sasongen/
DIF!
Säsongen 20/21
Surt nog på Tre Kronors camp. Man vet ju hur det låtit här inne om det varit en av våra gubbar (och då sitter LHC på kanten och stirrar ner i abyssen).Daniel942 skrev: ↑2021-02-10 21:48:09 Ljungh i LHC har åkt på en axelskada och kanske missar resten av säsongen(!)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 20/21
Tycket landslagsturneringarna är totalt ointressanta. Bättre med precamp innan vm
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 20/21
Lider med Ljung, men LHC har jag lite svårare att tycka synd om.Praetori skrev: ↑2021-02-11 00:12:21Surt nog på Tre Kronors camp. Man vet ju hur det låtit här inne om det varit en av våra gubbar (och då sitter LHC på kanten och stirrar ner i abyssen).Daniel942 skrev: ↑2021-02-10 21:48:09 Ljungh i LHC har åkt på en axelskada och kanske missar resten av säsongen(!)
Ikväll då, vad ska man hoppas på med BIF-MIF, 0-0, strömavbrott och många skador?

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 20/21
Nu antar jag att vi håller på Malmö mot Brynäs ikväll. Sjuk ångestmatch för båda lagen.
Avskaffa tre mot tre.
- Doyle
Säsongen 20/21
Verkligen...Gröthals 1 i Skåne måste ju ha ett vansinnigt revanschbegär efter torsken mot oss, hoppas, hoppas hökvinst

-
Säsongen 20/21
Hoppas på kryss under fulltid mellan brunsås och gröt plus 20 avstängningar efter matchen
Ceterum censeo Solna esse delendam
Säsongen 20/21
Antingen är har Garpen medlidande eller så duger ingen i DIF att representera Sverige. Minns hur vi skrek oss hesa här för allt för inte längesen om hur halva laget plockades ut...
Säsongen 20/21
I min bok får gärna IKO, Malmö eller LHC åka ur. Brynäs har ändå anor och känns som tillhör SHL. Vi och HV ska inte heller vara nere i skiten
-
Säsongen 20/21
Inget direkt skönspel i Gävle, två ganska dåliga lag. Tycker vi är betydligt bättre, däremot ser jag något jag inte sett hos oss på länge. Malmö dominerar, släpper in ett otacksamt mål och fortsätter sen spela som att inget hade hänt istället för att hänga läpp
Säsongen 20/21
Malmö tuggar på bra oavsett om de ligger under eller ej ja.Grabben från Söder skrev: ↑2021-02-11 19:16:03 Inget direkt skönspel i Gävle, två ganska dåliga lag. Tycker vi är betydligt bättre, däremot ser jag något jag inte sett hos oss på länge. Malmö dominerar, släpper in ett otacksamt mål och fortsätter sen spela som att inget hade hänt istället för att hänga läpp
Framförallt spelar de som ett lag större delen av tiden och de har hygglig koll på vart de har varandra.
Brynäs är betydligt spetsigare med många med bra skills men det hjälper inte när de så sällan synkar med varandra. Deras spelmodell är obegriplig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 20/21
Nu känns väl inte några av våra spelare aktuella men eftersom vi hade match under uppehållet så var det bestämt att inga spelare från oss skulle tas ut.