BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-02-07 12:55:56
Men i den sämsta av världar är Josef slut som spelare. Och som han kastar sig huvudlöst in i närkamperna så är/var det väl bara en tidsfråga.
Jag är ganska säker på att det är något annat som spökar också och att man vill ha honom helt fräsch innan man lirar honom igen.
Lite samma med Basses ljumske. Det är ju något som troligen GÅR att lira på men som man gärna vill ha fräscht inför ett eventuellt slutspel eller i värsta fall negativt kval (även om jag inte tror man resonerar så i ledningen).
Varför vi och Brynäs verkar ha "otur" när det gäller skador säsong efter säsong är dock en intressant frågeställning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vore bäst för klubben med en tottal uränsning av kompis jänget. Jocke och musse dax att avsluta och in med nya kanaler och nya sätt att värva och musses PP att han fortfarande står i båset gör Jocke direkt olämplig för Djurgården.
Innan klubben tappar supportrar
Sen tycker jag att endel allsvenska spelare som fortfarande är kvar för att dom är brunkare som kämpar varje byte fast att dom inte kan åka skridskor eller passa och träffar inte målet mer än varanat år !!!! Spelar väll ingen roll om man kämpar mässt o tränar mässt om man ändå inte är duglig till SHL. Typ nr 17 Sen sådana som Haga Norell är oxå tyvärr inget som vi kan satsa på ! Johansson kankanske bli något om 1-2 år 7e back OM vi inte har bättre juniår på gång
Det jag tycker är det mest skrämmande av allt i nuläget är att i princip samtliga matcher senaste tiden är vi hyfsat "med" i stundtals, för att sedan klappa ihop fullkomligt.
Att vi förlorar med uddamål är så klart i sig inte ett större problem än att vi förlorar stort, men jag tror att det lätt smyger sig på dels en falsk trygghet i att vi är närmre än vad vi är att ta poäng och att det i sig kan lamslå eventuella förändringar framgent. Istället för att vi just nu hittar sätt att roffa poäng hittar vi snarare sätten att förlora poängen på.
Tisdag är en riktig ångestmatch. Förlorar vi den är säsongen färdig, då blir det bottenstrid på allvar. Alla matcher från och med nu är slutspel - det måste ges 200% i varenda jävla närkamp, varje båge, alla ingångar. Noggrannheten måste upp å det grövsta och jag skiter fullständigt i om vi gör det på bekostnad av att spela ännu simplare ishockey än vi redan gör. Det måste trilla in poäng nu.
Förövrigt har jag lågt ställda förhoppningar om att både Strandberg och Josef kommer tillbaka.
Tolkar Stoas ankomst som att någon av dessa herrar inte spelar mer denna säsong
Strandberg fick ju ett bakslag i veckan som var, och är Josefs säsong över är nog karriären också över.
Hoppas Jocke bara ville säkra upp på alla sätt han kan inför avslutningen. Våra juniorer har ju blivit helt iskalla, behövs mer skägg, därav Stoa. Så, nog kommer väl både Strandberg och Josef tillbaka?
Men i den sämsta av världar är Josef slut som spelare. Och som han kastar sig huvudlöst in i närkamperna så är/var det väl bara en tidsfråga.
Förstecenter och lagkapten #2 på rad i så fall. Näste man på den posten måste vara en som inte har en liknande skadehistorik.
Både Ante och Josef har tyvärr visat sig vara alldeles för veka för sitt eget bästa.
Josefsson borde se och lära mer av Jocke Lindström. Kolla vilka kloka val han tar match efter match. Han ser ingen mening med att kliva in först i meningslösa sargdueller där man har allt att förlora. Låter hellre motståndaren kliva in först och sedan går han efter pucken. Allt som oftast vinner han pucken.
Kan Kruger vara något? Eller ät han stöpt i samma blöta form som Ante och Josef? Fel på vattnet i huvudstan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Förövrigt har jag lågt ställda förhoppningar om att både Strandberg och Josef kommer tillbaka.
Strandberg fick ju ett bakslag i veckan som var, och är Josefs säsong över är nog karriären också över.
Hoppas Jocke bara ville säkra upp på alla sätt han kan inför avslutningen. Våra juniorer har ju blivit helt iskalla, behövs mer skägg, därav Stoa. Så, nog kommer väl både Strandberg och Josef tillbaka?
Förstecenter och lagkapten #2 på rad i så fall. Näste man på den posten måste vara en som inte har en liknande skadehistorik.
Både Ante och Josef har tyvärr visat sig vara alldeles för veka för sitt eget bästa.
Josefsson borde se och lära mer av Jocke Lindström. Kolla vilka kloka val han tar match efter match. Han ser ingen mening med att kliva in först i meningslösa sargdueller där man har allt att förlora. Låter hellre motståndaren kliva in först och sedan går han efter pucken. Allt som oftast vinner han situationen.
Kan Kruger vara något? Eller ät han stöpt i samma blöta form som Ante och Josef? Fel på vattnet i huvudstan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Josefsson borde se och lära mer av Jocke Lindström. Kolla vilka kloka val han tar match efter match. Han ser ingen mening med att kliva in först i meningslösa sargdueller där man har allt att förlora. Låter hellre motståndaren kliva in först och sedan går han efter pucken. Allt som oftast vinner han situationen.
Det är C:et på bröstet som dödar Josefson.
Sätter man en järnkamin i situationen att offra hälsan för skölden så går han sönder förr eller senare.
Hade du satt ett C på Ahlén så hade han varit hockeyinvalid nu.
Vad vi saknar är kärnkraftverk med skills som Landeskog eller Wennberg (fat chance).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev: ↑2021-02-07 19:23:52
Sätter man en järnkamin i situationen att offra hälsan för skölden så går han sönder förr eller senare.
Vad vi saknar är kärnkraftverk med skills som Landeskog eller Wennberg (fat chance).
Sätt C:etpå Hank då det är om vi pratar schacktermer en bonde vi kan offra
Hank gick också sönder sist vi satte ett C på bröstet på'n. Han ledde Svensk hockeys maratontabell innan dess.
Och Hank är en fantastisk mental förebild men det är ingen "Sudden" i att göra spelare utanför sin kedja bättre.
Högga är mitt personliga val.
Hank gick också sönder sist vi satte ett C på bröstet på'n. Han ledde Svensk hockeys maratontabell innan dess.
Och Hank är en fantastisk mental förebild men det är ingen "Sudden" i att göra spelare utanför sin kedja bättre.
Ja iofs. Högga gillar ju att gnälla på vart och vartannat domslut så varför inte
Ja iofs. Högga gillar ju att gnälla på vart och vartannat domslut så varför inte
Tycker att Bengan skulle vara ett alternativ som kapten ifall han väljer att avsluta sin karriär hos DIF. Nu när han får vara assisterande i Panthers så kan han samla på sig mer ledarskaps erfarenheter
Landeskog och Wennberg har flera år till i NHL.
Edit
Just nu finns det inte en utpräglad och självutnämnd ledare/kapten inom DIF. Senast var ju Ante som jag kände var kaptenen som skulle styra. Mitt hopp närmast i framtiden är Bengan och när man kan få en riktig kapten igen
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Puckey skrev: ↑2021-02-08 00:44:51
Tom Nilsson känns som det bästa kaptensämnet i nuvarande trupp.
Jag tycker det skulle kännas naturligt med en back som kapare. Det är "kanske" lättare att vara ledande och ansvarsfull i egen zon än att driva sig sönder och samman i anfallszon som våra senaste kaptener gjort.