Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Buford skrev: 2021-02-07 11:42:59 Någon som vet hur Jockes tankar kring tränarfrågan går inför nästa säsong?
"Den bistra sanningen är att vårat PP inte har fungerat alls. Den enda lösningen är därför att skilja Musse från rollen som assisterande tränare och ge honom Robert Ohlssons tjänst. Vi tackar Robban för hans insatser i Djurgården."

Det tror jag såklart inte, men efter alla dessa år av Musses PP vill jag avreagera mig lite på Jockes kompisvärvning :wink:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2420
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Puckey skrev: 2021-02-07 12:25:51
Buford skrev: 2021-02-07 11:42:59 Någon som vet hur Jockes tankar kring tränarfrågan går inför nästa säsong?
"Den bistra sanningen är att vårat PP inte har fungerat alls. Den enda lösningen är därför att skilja Musse från rollen som assisterande tränare och ge honom Robert Ohlssons tjänst. Vi tackar Robban för hans insatser i Djurgården."

Det tror jag såklart inte, men efter alla dessa år av Musses PP vill jag avreagera mig lite på Jockes kompisvärvning :wink:
Hahahaaa...
Praetori
Inlägg: 13937
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2021-02-06 21:36:37 Anledningen med mitt inlägg var att du lät anti mot såna initiativ med supporterinsamling när det i själva verket gjorde så under tiden i Allsvenskan.
Sen om man ska värva en spelare så ska det vara en förstärkning som kan hjälpa oss. Hänvisar till min mening igen
Mao håller jag med att ska det ske insamling så ska det ske på rätt sätt.
Nej för fan. Rädda Otto kampanjen är bland det bästa som vi supporters gjort (nästan i nivå med hyllningarna till Stefan Liv och Stefan Isaksson).
Jag ser bara inte hur vi skall kunna värva oss ur dåliga resultat som snarare beror på havererat lagspel än individuella brister.
Hade vi likt LHC haft målvakter som läcker och tex Adam varit tillgänglig så hade det ju varit en annan sak.
Visst skulle vi behöva en Lidström eller Ragge back men det finns inga på marknaden och det är inte i backspelet som det brustit utan det handlar om helheten och framförallt formen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13937
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: 2021-02-07 12:25:51
"Den bistra sanningen är att vårat PP inte har fungerat alls. Den enda lösningen är därför att skilja Musse från rollen som assisterande tränare och ge honom Robert Ohlssons tjänst. Vi tackar Robban för hans insatser i Djurgården."

Det tror jag såklart inte, men efter alla dessa år av Musses PP vill jag avreagera mig lite på Jockes kompisvärvning :wink:
Hehe. Jag tycker ändå att det är ett tvetydigt problem. Musse har gjort vårat attackspel så otroligt mycket bättre men just PP är ju en riktig jävla bajshög. Man verkar ha prövat allt som går att pröva och det är nog dags att ta in en renodlad special-teams coach för att få börja på ny kula.
DET skulle vara något Jocke kan göra utan att skapa än mer oreda i laget i ett kritiskt läge (för PP funkar ändå inte som det är).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Praetori skrev: 2021-02-07 15:57:42
Puckey skrev: 2021-02-07 12:25:51
"Den bistra sanningen är att vårat PP inte har fungerat alls. Den enda lösningen är därför att skilja Musse från rollen som assisterande tränare och ge honom Robert Ohlssons tjänst. Vi tackar Robban för hans insatser i Djurgården."

Det tror jag såklart inte, men efter alla dessa år av Musses PP vill jag avreagera mig lite på Jockes kompisvärvning :wink:
Hehe. Jag tycker ändå att det är ett tvetydigt problem. Musse har gjort vårat attackspel så otroligt mycket bättre men just PP är ju en riktig jävla bajshög. Man verkar ha prövat allt som går att pröva och det är nog dags att ta in en renodlad special-teams coach för att få börja på ny kula.
DET skulle vara något Jocke kan göra utan att skapa än mer oreda i laget i ett kritiskt läge (för PP funkar ändå inte som det är).
Vilka konkreta skillnader i ”attackspel” är det du menar att Musse ska tillskrivas äran för?
christensen
Inlägg: 1
Blev medlem: 2021-02-07

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av christensen »

Stoa lär visa sig vara en riktig panikvärvning. Sjukt hur dålig han var i HV. Fattar inte hur man kom fram till att det var en bra värvning.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

För att Musse ska gå krävs att Jocke får sparken frågan är dock om nya VD:n är beredd att rycka i dom trådarna ännu
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Donkels-2.0 skrev: 2021-02-07 16:12:36 För att Musse ska gå krävs att Jocke får sparken frågan är dock om nya VD:n är beredd att rycka i dom trådarna ännu
En VD sköter den löpande verksamheten, tillsätta/avskeda sportchef gör styrelsen.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Puckey skrev: 2021-02-07 16:18:13
Donkels-2.0 skrev: 2021-02-07 16:12:36 För att Musse ska gå krävs att Jocke får sparken frågan är dock om nya VD:n är beredd att rycka i dom trådarna ännu
En VD sköter den löpande verksamheten, tillsätta/avskeda sportchef gör styrelsen.
Om det är så illa så känns det genast mer mörkt då styrelsen med Kaarel i spetsen verkar ha fullt förtroende för Jocke
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2016-02-24

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2021-02-07 15:55:01
Harmageddon skrev: 2021-02-06 21:36:37 Anledningen med mitt inlägg var att du lät anti mot såna initiativ med supporterinsamling när det i själva verket gjorde så under tiden i Allsvenskan.
Sen om man ska värva en spelare så ska det vara en förstärkning som kan hjälpa oss. Hänvisar till min mening igen
Mao håller jag med att ska det ske insamling så ska det ske på rätt sätt.
Nej för fan. Rädda Otto kampanjen är bland det bästa som vi supporters gjort (nästan i nivå med hyllningarna till Stefan Liv och Stefan Isaksson).
Jag ser bara inte hur vi skall kunna värva oss ur dåliga resultat som snarare beror på havererat lagspel än individuella brister.
Hade vi likt LHC haft målvakter som läcker och tex Adam varit tillgänglig så hade det ju varit en annan sak.
Visst skulle vi behöva en Lidström eller Ragge back men det finns inga på marknaden och det är inte i backspelet som det brustit utan det handlar om helheten och framförallt formen.
Vad bra och då missförstod jag dig :D
Där håller jag med dig tills viss del och ser inte heller någon spelare på marknaden som skulle hjälpa oss idag. Samtidigt har jag ingen koll på hur marknaden ser ut.

Däremot tycker jag fortfarande att vi saknar en rejäl back på backsidan i år. JP har definitivt växt i år och får han utvecklas ännu mer blir det väldigt spännande att se hur långt han kommer gå. Urbom el. Garrison skulle vi tagit in ett mycket tidigare skede men det är lätt med facit i hand.
En Brodda(vet att han har kontrakt) hade jag också velat se för han har den där järnkamin jävlaanmama som skulle kunna lyfta upp laget. Iaf sätta eld i baken hos vissa spelare som såsar och skapa energi.

Aja, skulle det dyka upp en sista minut värvning så hoppas jag det är en rejäl förstärkning.
Praetori
Inlägg: 13937
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

South_Exil skrev: 2021-02-07 16:09:07
Praetori skrev: 2021-02-07 15:57:42
Puckey skrev: 2021-02-07 12:25:51
"Den bistra sanningen är att vårat PP inte har fungerat alls. Den enda lösningen är därför att skilja Musse från rollen som assisterande tränare och ge honom Robert Ohlssons tjänst. Vi tackar Robban för hans insatser i Djurgården."

Det tror jag såklart inte, men efter alla dessa år av Musses PP vill jag avreagera mig lite på Jockes kompisvärvning :wink:
Hehe. Jag tycker ändå att det är ett tvetydigt problem. Musse har gjort vårat attackspel så otroligt mycket bättre men just PP är ju en riktig jävla bajshög. Man verkar ha prövat allt som går att pröva och det är nog dags att ta in en renodlad special-teams coach för att få börja på ny kula.
DET skulle vara något Jocke kan göra utan att skapa än mer oreda i laget i ett kritiskt läge (för PP funkar ändå inte som det är).
Vilka konkreta skillnader i ”attackspel” är det du menar att Musse ska tillskrivas äran för?
Bortsett från 2021s haverier. Vi har varit mycket mer direkt på kassen. Tidiga avslut och aggressiviteten i att få avslut är något som jag tycker skiljer sig före och efter musses intåg. Speciellt Bema och Ågrens framgångar tidigare säsonger tycker jag är något som man tydligt kan kreditera Musse för.
Det är inte svågerpolitik som givit honom en plats i ledarstaben utan resultatet med våra forwards i 5v5. Tyvärr har PPt gått totalt i baklås varför jag tror att nytt blod i special-teams är en nödvändighet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Musse måste naturligtvis också bort - goes without saying
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 550
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Fan att växköp ska vara med i dragkampen om Gustafsson då. Där har vi inte en chans, oavsett hur stort DIF hjärta han har.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av wardo »

Enda rimliga backvärvningen just nu måste vara Fredrik Claesson. Hans kontrakt går ut om 3 månader och han får inte ens vara ombytt i matcherna med san José. Han sitter på ett tvåvägskontrakt och skulle tjäna mer pengar i SHL än AHL.

Kom igen nu Jocke, signa Claesson fö fan.
mb81
Inlägg: 8671
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Ingman ska vara klar till nästa säsong. Max Lindroth ska vara nära också.
Låst