Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-02-05 16:46:44
Ok. 12p på de senaste 15 spelade, helt galet pissig prestation
Är vi fortsatt lika usla säsongen ut (mycket talar för det), då tar vi 10,4 poäng till.
Räcker 60p?
Jag tror nog flera lag hamnar lite högre men 60 poäng bör räcka.
Om man gör samma uträkning med alla lag att de håller snittet de haft senaste 15 matcherna hamnar lagen på de här poängen:
m0ng00se skrev: ↑2021-02-05 13:43:07
Är det på backsidan felet sitter? (iof känns vi uddlöst framåt i anfallszon också).
Nu spekulerar jag bara men det känns som att både laget och tränarna kände att pusselbitarna började falla på plats där innan och efter jul/nyår när vi tvålat Örebro, Frölunda, Linköping och Luleå (med en dipp mot Färjestad där emellan). Sen kom en bortasejour mot Växjö som var stabil spelmässigt och då är det som att man försökte ta nästa "steg" med siktet inställt på vårsäsongen. Men istället tappade vi inte vara kontinuiteten som vi haft utan även grunderna.
Det gick från trygghet och kaxighet framåt till naiva blindstyren utan spelförståelse. Nu står vi i princip på samma ställe som när man kommit in fel på en försäsong och laget måste hitta varandra igen. Sanslöst tapp på både lag och individnivå.
Du som är insatt i hockey och DIF - Vad hade du gjort för att vända trenden om du satt i Jockes stol nu?
Vad ska Jocke göra? Det finns inga frälsare på marknaden. Att vi plockat inn Stoa ser jag som en indikation på att någon annan av våra forwards inte håller (Basse eller Josef ligger väl närmast tillhands).
Det krävs nog lite mer is i magen men går inte resultaten vår väg snart så finns egentligen inga ytterligare steg att ta annat än något drastiskt, som att sparka någon i tränarstaben i styfte att väcka laget (vilket bedömt på de två senaste inte behövs, det är bara mala på).
Tror tyvärr du har fel. Robban har inte förmågan att ändra en matchbild, när motsåndare gör mål på oss så ser både han och laget ut som att man sålt smöret och tappat pengarna samt att spelet ser lika illa ut. Igår var det ok så länge det var 0-0 samt när vi ledde men så fort saik gjorde mål gick luften ur helt och hållet både bland spelare och ledare, t.o.m. Hank såg uppgiven ut! Där tror jag en ny röst i båset kan göra skillnad.
Robban är säkert en utmärkt tränare men känns ändå som att han bara har ett sätt att spela hockey på och det är full fart på skridskorna. I år sade sportchefen att vi har ett lågbudgetbygge pga covid men ändå ska det spelas på samma sätt tros att vi inte har spelare till det enligt mig. Nä, detta år skulle vi gått mycket bättre med Säcken t.ex. som bevisligen kan få ihop det med ett mindre namnkunnigt lag.
Är vi fortsatt lika usla säsongen ut (mycket talar för det), då tar vi 10,4 poäng till.
Räcker 60p?
Om man gör samma uträkning med alla lag att de håller snittet de haft senaste 15 matcherna hamnar lagen på de här poängen:
MIF 72P
IKO 58P
BIF 57P
HV7154P
LHC 51P
Men då räknar ni inte med att lagen i botten värvar spets för att undvika kval. Hv kommer lyfta ex.
m0ng00se skrev: ↑2021-02-05 13:43:07
Är det på backsidan felet sitter? (iof känns vi uddlöst framåt i anfallszon också).
Nu spekulerar jag bara men det känns som att både laget och tränarna kände att pusselbitarna började falla på plats där innan och efter jul/nyår när vi tvålat Örebro, Frölunda, Linköping och Luleå (med en dipp mot Färjestad där emellan). Sen kom en bortasejour mot Växjö som var stabil spelmässigt och då är det som att man försökte ta nästa "steg" med siktet inställt på vårsäsongen. Men istället tappade vi inte vara kontinuiteten som vi haft utan även grunderna.
Det gick från trygghet och kaxighet framåt till naiva blindstyren utan spelförståelse. Nu står vi i princip på samma ställe som när man kommit in fel på en försäsong och laget måste hitta varandra igen. Sanslöst tapp på både lag och individnivå.
Du som är insatt i hockey och DIF - Vad hade du gjort för att vända trenden om du satt i Jockes stol nu?
Vad ska Jocke göra? Det finns inga frälsare på marknaden. Att vi plockat inn Stoa ser jag som en indikation på att någon annan av våra forwards inte håller (Basse eller Josef ligger väl närmast tillhands).
Det krävs nog lite mer is i magen men går inte resultaten vår väg snart så finns egentligen inga ytterligare steg att ta annat än något drastiskt, som att sparka någon i tränarstaben i styfte att väcka laget (vilket bedömt på de två senaste inte behövs, det är bara mala på).
Tror tyvärr du har fel. Robban har inte förmågan att ändra en matchbild, när motsåndare gör mål på oss så ser både han och laget ut som att man sålt smöret och tappat pengarna samt att spelet ser lika illa ut. Igår var det ok så länge det var 0-0 samt när vi ledde men så fort saik gjorde mål gick luften ur helt och hållet både bland spelare och ledare, t.o.m. Hank såg uppgiven ut! Där tror jag en ny röst i båset kan göra skillnad.
Robban är säkert en utmärkt tränare men känns ändå som att han bara har ett sätt att spela hockey på och det är full fart på skridskorna. I år sade sportchefen att vi har ett lågbudgetbygge pga covid men ändå ska det spelas på samma sätt tros att vi inte har spelare till det enligt mig. Nä, detta år skulle vi gått mycket bättre med Säcken t.ex. som bevisligen kan få ihop det med ett mindre namnkunnigt lag.
Nä men det handlar inte om att ändra EN matchbild utan om att ändra hur DIF spelar hockey de närmaste åren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nä men det handlar inte om att ändra EN matchbild utan om att ändra hur DIF spelar hockey de närmaste åren.
Mitt svar var på det du svarade på inom parentes. I min värld är Robban usel på att ändra en negativ matchbild och i detta skede är det katastrofalt och kan göra att vi åker ur. Hur DIF spelar hockey de närmsta åren är sekundärt där vi befinner oss nu. En ny röst ger ofta några matcher med bra resultat vilket är precis vad vi behöver.
BigJ skrev: ↑2021-02-05 22:17:32
Mitt svar var på det du svarade på inom parentes. I min värld är Robban usel på att ändra en negativ matchbild och i detta skede är det katastrofalt och kan göra att vi åker ur. Hur DIF spelar hockey de närmsta åren är sekundärt där vi befinner oss nu. En ny röst ger ofta några matcher med bra resultat vilket är precis vad vi behöver.
Ja för det fungerade fint 2012....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ skrev: ↑2021-02-05 22:17:32
Ja för det fungerade fint 2012....
....och det blev ett mirakel när Säcken kom in som gjorde att DIF tog klivet upp mot finrummet igen
Helt klart tar man en risk med ny tränare. Jag gillar Robban skarpt men i det läget DIF befinner sig i så hade jag känt mig tryggare med Säcken. Dels med hans rutin och att han får laget att prestera efter sin förmåga.
Nu klarar DIF inte ens spela 60 min hockey och när man väl spelar den hockey man förväntar sig så är den minimal(max en period). Sen tappar man grunderna totalt under matchen och det är oroväckande.
Men vinst ikväll så kanske man får självförtroende igen men bör inte vänta för länge om trenden fortsätter. Då blir det för sent. Säcken kom ju in i perfekt läge i Allsvenskan
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Varför fortsätter vi spela på ett sätt laget varken är byggt för eller klarar av? Jag håller med om Säcken där, han spelade efter lagets förmåga,inga krusiduller eller färgade glasögon på.
Räcker 60p?
MIF 72P
IKO 58P
BIF 57P
HV7154P
LHC 51P
Men då räknar ni inte med att lagen i botten värvar spets för att undvika kval. Hv kommer lyfta ex.
Nä men också ganska ohederligt att ta vår sämsta period och ta de andra lagens typ standard. HV kanske kommer lyfta men det vet vi inte. De lär få tufft hur som att komma upp imer än 60 poäg. Vi tog också in en spelare precis och en back ska vara på väg in. Malmö, Brynäs och Linköpings värvningar har varit med under stor del av den här tiden men ändå har de väl egentligen inte lyft jättemycket. Brynäs har tagit in mest av alla lag och där är trenden snarare nedåt. Så det är inte skrivit i sten att sena värvningar faktiskt lyfter lagen heller.
Räcker 60p?
MIF 72P
IKO 58P
BIF 57P
HV7154P
LHC 51P
Nä men också ganska ohederligt att ta vår sämsta period och ta de andra lagens typ standard. HV kanske kommer lyfta men det vet vi inte. De lär få tufft hur som att komma upp imer än 60 poäg. Vi tog också in en spelare precis och en back ska vara på väg in. Malmö, Brynäs och Linköpings värvningar har varit med under stor del av den här tiden men ändå har de väl egentligen inte lyft jättemycket. Brynäs har tagit in mycket och där är trenden snarare nedååt på slutet. Malmö har värvat massor under säsongen utan att lyfta Så det är inte skrivit i sten att värvningarna faktiskt lyfter lagen heller.
Eller va?
Malmö är väl ett lag om någon som visar gryende och jämn form för tillfället.
Senaste 20 omgångar = 1,50 poängsnitt
Senaste 15 omgångar = 1,73 poängsnitt
Senaste 10 omgångar = 1,70 poängsnitt
Senaste 5 omgångar = 1,60 poängsnitt
Nu möter man Brynäs ikväll och skulle förvåna mig stort om Malmö inte inkasserar minst två poäng ikväll.
Med tanke på deras täta matchschema så kan dem eventuellt rida på fina energi i laget under kommande matcher och samla ihop sig en del poäng.
Hamnar dem i en dålig trend framöver så är det tacka och ta emot.
Men håller inte alls med om att Malmö inte lyft sig
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-02-06 15:56:23
HV:s PP. jösses, det finns spelskicklighet i den truppen.
Får DIF att framstå som Mälarh/Bre Hockey (eller dom är säkert bättre)
Fattar verkligen inte hur de kan vara så oerhört skicliga i PP. Är ju typ mål varje gång. Men vid lika styra är de sämst i serien.