Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Järlefeldt har sagt att det stämmer så då stämmer det. Nu på hemsidan också. Härligt! Ryno tror jag kan utvecklas enormt. Det visade han inte minst i Timrå förra året. I Frölunda är det självklart att man inte lyckas, ett gäng med finnar och pengakåta spelare är det givetvis svårt att ta plats i. Verkar ha gjort bra ifrån sig i AHL också. Johan är också riktigt stor och tung så han är fruktansvärt svår att få stopp på när han sätter igång. Jag tycker man ska spela så här nu:
1:a
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
2:a
Axelsson - Ottosson - Anger
3:e
Ryno - Falk - Danielsson
4:e
Eklund - Engqvist - Gustafsson
Bengan såg bra ut i Karlstad så han kan fortsätta med Linkan och Bäcker. Otto-kedjan är Djurgårdens bästa i mitt tycke så fortsätt med den. Nu har vi också en tredje kedja som kan producera. Inte bara Danielsson utan också Ryno, med en städgumma i Falk som center. Fimpen har gjort det mycket bra men det är en grovjobbare som är grym på att döda tid. Det såg vi i Karlstad. Men det allra viktigaste är att vi har fyra kedjor att rulla på.
VÄLKOMMEN JOHAN!!!!
1:a
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
2:a
Axelsson - Ottosson - Anger
3:e
Ryno - Falk - Danielsson
4:e
Eklund - Engqvist - Gustafsson
Bengan såg bra ut i Karlstad så han kan fortsätta med Linkan och Bäcker. Otto-kedjan är Djurgårdens bästa i mitt tycke så fortsätt med den. Nu har vi också en tredje kedja som kan producera. Inte bara Danielsson utan också Ryno, med en städgumma i Falk som center. Fimpen har gjort det mycket bra men det är en grovjobbare som är grym på att döda tid. Det såg vi i Karlstad. Men det allra viktigaste är att vi har fyra kedjor att rulla på.
VÄLKOMMEN JOHAN!!!!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2007-11-23 19:48:52, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
- Bjurling_39
Ryno är en intressant spelare helt klart och om man jämför med Ask så ligger Rynos stykor mer åt det offensiva hållet till. Också trevligt att få in en forward som har lite storlek samt kan åka skridskor. Dock bör man kanske tona ner förväntningarna lite på killen. Han var väl inte direkt någon poängmaskin i elitserien och jag tror knappast att han kan gå in och leda en kedja. Däremot är Ryno nog en spelare som kan bli väldigt jobbig att möta, ge oss fler PP lägen samt öppna ytor för andra spelare. För att Ryno skall komma till sin rätta bör han alltså spela med spelare som har lite spelförståelse. Den stora frågan blir alltså var denna spelare faller ut bäst för laget. Spontant känns det som att han borde spela antingen med Otto - Anger eller Bäcker - Bremberg, men frågan är vilken av herrar Axelsson - Bengan som skall petas ner ett hack.
Personligen hade jag gärna prävat bengan i en annan kedja. Om killen vill lira i NHL måste han visa att han kan producera även utan Bremberg.
Om det nu stämmer i de tre namn som det spekulerats i på slutet känns Ryno som det näst bästa valet. Betydligt hetare än Almtorp, men kanske inte i samma klass som Thoresen. Den sistnämnde hade antagligen kunnat leda en kedja, något jag inte tror Ryno är direkt redo för.
Avslutningsvis; Vi har nu möjlighet att få igång en ritkgit tung cheking line efter jul; Ölvestad - Engqvist - Eklund....
Personligen hade jag gärna prävat bengan i en annan kedja. Om killen vill lira i NHL måste han visa att han kan producera även utan Bremberg.
Om det nu stämmer i de tre namn som det spekulerats i på slutet känns Ryno som det näst bästa valet. Betydligt hetare än Almtorp, men kanske inte i samma klass som Thoresen. Den sistnämnde hade antagligen kunnat leda en kedja, något jag inte tror Ryno är direkt redo för.
Avslutningsvis; Vi har nu möjlighet att få igång en ritkgit tung cheking line efter jul; Ölvestad - Engqvist - Eklund....
Danne - Bäcker - Linkan
Dick - Otto - Anger
Bengan - Falk - Ryno
Fimpen - Engqvist - Ölvestad
Låna ut Calle G, Guter och Lindström.
Tror det skulle få fart på Bengan att komma igång med en helt ny, med nya idéer och så vidare. Danne har visat att han kan göra mål, sätt honom med Linkan så blir det ännu fler. Checkingline som sagt i fjärdelinen, fyfan för att möta den.
Dick - Otto - Anger
Bengan - Falk - Ryno
Tror det skulle få fart på Bengan att komma igång med en helt ny, med nya idéer och så vidare. Danne har visat att han kan göra mål, sätt honom med Linkan så blir det ännu fler. Checkingline som sagt i fjärdelinen, fyfan för att möta den.
Inte mig emot, Danielsson förtjänar en skarpare omgivning och Bengan kanske får lite av en nytändning bredvid Falk och Ryno...Crashmash skrev:Danne - Bäcker - Linkan
Dick - Otto - Anger
Bengan - Falk - Ryno
Det viktigaste är dock att man får ihop 4 fungerande formationer där ivart fall checkinglinen för min del känns gjuten.
Ser bra ut!Crashmash skrev:Danne - Bäcker - Linkan
Dick - Otto - Anger
Bengan - Falk - Ryno
Jättesmart värvning!
Tycker värvningen av Ryno är mycket bra ur flera aspekter. Han har en enorm potential, han bör vara hungrig och borde inte vara allt för dyr. Han är stor och tung, med bra spelsinne. Ska bli spännande att se hur han kommer att utvecklas i laget.
Håller med om att värvningen känns helgjuten. Han var het i Timrå emot slutet av förra säsongen och åkte mycket grillor.
Håller med om att Danielsson borde byta med Bengan, Danielsson har flytet nu och Linkans mackor lär sitta fint på honom.
Däremot undrar jag hur en tredjekedja kan fungera då med Bengan som inte är form, Falk som inte skjuter allt för ofta och en duktig och tung kille som vi inte vet om han gör mål eller inte. Frågetecken för vem som ska göra målen här.
Tycker dock att Bengan ser bättre och bättre ut, han går rakare på mål igen och ger Bäcker och Linkan ytor, kolla hans jobb på vårt 2-0-mål igår t.ex.
Håller med om att Danielsson borde byta med Bengan, Danielsson har flytet nu och Linkans mackor lär sitta fint på honom.
Däremot undrar jag hur en tredjekedja kan fungera då med Bengan som inte är form, Falk som inte skjuter allt för ofta och en duktig och tung kille som vi inte vet om han gör mål eller inte. Frågetecken för vem som ska göra målen här.
Tycker dock att Bengan ser bättre och bättre ut, han går rakare på mål igen och ger Bäcker och Linkan ytor, kolla hans jobb på vårt 2-0-mål igår t.ex.