Djurgårdens IF- MODO Hockey, 24/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Crashmash skrev:Chaffis fixad nu, och det kommer en minibuss från Jkpgs-hållet!
Härligt! Vilket drag det kommer bli!
Imorn åker jag till syrran i Nässjö och sedan på lördag så bär det iväg mot Kungliga hufvudstaden.
MOT 17:E
Antie

Inlägg av Antie »

Personligen tror jag inte vi vinner, Det är inte ofta DIF gör 2 riktigt bra matcher i rad och man behöver vara på tårna när man möter modo. Lägg till det "hemmaspöke" som är just nu och då blir det plötsligt ännu jobbigare för DIF spelarna.

Jag tror på kryss i bästa fall.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Imorgon blir det vinst, hoppas på en riktig fetkross.

Tror dock på en tät match, där Larsson återigen håller nollan och vi lyckas punktera i tredje.

DIF-Modo 3-0

Publik: 7689
Senast redigerad av Emil Svelander den 2007-11-23 15:05:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

8091
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Mans91 skrev:8091
Jo, jag vet nog att 8091 är den fullsatta siffran, men jag tror på så där mycket folk och skrev därför det.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror på vinst för våra krigare med 3-1.... Med tanke på hur väl mina tips suttit beträffande DIF denna säsong lär det väl bra för den sakens skull bli en klassisk plattmatch och 0-4 i baken.

Det mesta talar dock för DIF.

* MoDos form är allt annat än bra. De står mer eller mindre still och lirar vilket inte är ett gott tecken.

* MoDo har skador på väldigt bra pjäser; Läs Sundström och Timander. ( Ungefär som att vi skulle sakna Ossi och Bremberg. )

* MoDo brukar ha förtvivlat svårt mot oss i STHLM....
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Vi får passa oss för Magnus Wernblom som gör mycket mål. Men vafan, Ossi stoppar honom :D

4-1 seger tror jag.
1-0 Dick
2-0 Linkan
3-0 Danielsson
3-1 ?
4-1 Otto (tom kasse)
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Kall-El skrev:Tror på vinst för våra krigare med 3-1.... Med tanke på hur väl mina tips suttit beträffande DIF denna säsong lär det väl bra för den sakens skull bli en klassisk plattmatch och 0-4 i baken.

* MoDos form är allt annat än bra. De står mer eller mindre still och lirar vilket inte är ett gott tecken.

* MoDo har skador på väldigt bra pjäser; Läs Sundström och Timander. ( Ungefär som att vi skulle sakna Ossi och Bremberg. )

Jag trodde vi var med det klara att du skulle tippa 5-0 till MoDo?? Glädje dödare!! Hoppas det blir stor publik och att man spelar tråkigt bortaspel på hemma is.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Emil svelander skrev:
Jo, jag vet nog att 8091 är den fullsatta siffran, men jag tror på så där mycket folk och skrev därför det.

men du skrev fullsatt hovet
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Mans91 skrev:
Emil svelander skrev:

Kanske därför att han tror på fullsatt. Svårare än så är det väl inte?

För att det här inlägget ska bli någorlunda relevant så vill jag uppmana samtliga att föra ett jävla liv imorgon, oavsett sektion, det är upp till oss att visa vägen med bra inramning.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Läget i Djurgårdens IF
Jimmie Ölvestad och Ronnie Pettersson är fortfarande borta på grund av skador. Även Fredrik Ericson saknas på grund av sjukdom. I mål höll Daniel Larsson nollan senast och fortsätter att stå.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Elias skrev:
Mans91 skrev:
Emil svelander skrev:

Kanske därför att han tror på fullsatt. Svårare än så är det väl inte?

För att det här inlägget ska bli någorlunda relevant så vill jag uppmana samtliga att föra ett jävla liv imorgon, oavsett sektion, det är upp till oss att visa vägen med bra inramning.
Läs vad Emil Svelander skrev innan så förstår du nog.
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Fan att man e för slö ibland:( sa till polarn i torsdags att de blir 0-3 idag. han skrattade åt mig å sa att vi skulle va glada om vi gjorde 1 mål. Hade ja tippat som ja sa så hade ja fått 13K på en hundring.

Men va för slö att gå och tippa:(

lite off topic men men
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Stocky skrev:
Kall-El skrev:Tror på vinst för våra krigare med 3-1.... Med tanke på hur väl mina tips suttit beträffande DIF denna säsong lär det väl bra för den sakens skull bli en klassisk plattmatch och 0-4 i baken.

Jag trodde vi var med det klara att du skulle tippa 5-0 till MoDo?? Glädje dödare!! Hoppas det blir stor publik och att man spelar tråkigt bortaspel på hemma is.

ok , Jag tar på mig ansvaret denna gång :wink:

Hjärtat säger 3-1 till DIF, men hjärnan säger nåt annat.
Förvisso har MoDo flera skador + stockholmskomplex, men denna säsong blir ju ingenting som man tänkt sig.
Därför missar DIF detta upplagda läge & MoDo tråkar helt enkelt ut oss & Herr Larsson gör en "Salo" vid 2-3 målet...

DIF-MoDo 2-4
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Alla tråkiga kommentarer kan ni slänga åt h*lv*t* för Djurgården är Mycket bättre än i fjol och vi spela en bra premiär i Örnsköldsvik men torska med 4-5... Om Ottokedjan och Linkankedjan ligger på fullt varv så kommer vi att ge Modo en riktig mästarmatch tro mig.
Bara hoppas att det är fullt ös på hovet så ska vi spela ut mästarna :D
Skriv svar