m0ng00se skrev: ↑2021-01-28 09:24:47
nån mer än jag som tänkte på "the fellowship of the ring" när Robban säger brödraskap? Ett brödraskap som söndras och sprids för vinden. Iof så får dom ju saken gjord tillslut så det är väl det positiva i det hela
Haha. Holtz som Frodo som plågas, framdragen av den lojale Samwise Östman. Jacob 'Vidstige' Josefson som bara behöver nån som kan smida ihop hans trasiga kropp.... svärd för att det skall bli Return of the King. Dick 'Gandalf' Axelsson som mest är försvunnen när han behövs som mest men som "kanske" kommer tillbaka som "the white wizard" när han dräpt Balrogen Domarkåren. Bergfors som Gimli, Robban som Elrond, Ågren som Eomer (bara låta håret växa ut igen), Wille som Legolas och sen är det en chans för '"'Faramir' Högström, Captain of Gondor" att bevisa sitt värde. Alltihop åtföljda av ett gäng hobbitar.
bwahahah! Det där var klockrent Ikväll möter vi FBK-mordors styrkor på Gondors (Hovet) slätter
Buford skrev: ↑2021-01-28 09:04:25
Finns det fler än jag som brukar läsa kommentarerna på DIFs olika facebooksidor? Skulle många av dem som skriver där läsa vad som skrivs här skiter dom på sig, garanterat! Så fort man kritiserar där så dyker kärringar och annat folk upp med kommentarer som "-Vad hände med Alltid Oavsett?". Visst gäller det, men nån jävla gräns finns det ju.
Nåja, lite o/t där, men det bjuckar jag på!
/Förövrigt anser jag att Musse bör avgå!
Hade en sådan kärring på säsongskort framför mig Hela förra säsongen... Jisses! Så fort man svor så fick man arga blicken och en harang om "alltid oavsett" och "sjung när det går snett".... Vad lätt att vara supporter när man kan låta saker rinna av en på det sättet. Helt obrydd! Vet inte om jag avundas eller avskyr dem...
Finns det fler än jag som brukar läsa kommentarerna på DIFs olika facebooksidor? Skulle många av dem som skriver där läsa vad som skrivs här skiter dom på sig, garanterat! Så fort man kritiserar där så dyker kärringar och annat folk upp med kommentarer som "-Vad hände med Alltid Oavsett?". Visst gäller det, men nån jävla gräns finns det ju.
Jag brukar försöka att inte pissa på föreningen eller de som spelar där. Kritik bör vara saklig och känsloyttringar av den negativa varianten sparar man bäst till motståndaren. Sen får folk gapa och skrika hur mycket de vill och ag är inte den som dömer men det finns en gräns. Det är DIF mot rubbet och när folk börjar pissa personligt på egna spelare så tycker jag att man gör bort sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag brukar försöka att inte pissa på föreningen eller de som spelar där. Kritik bör vara saklig och känsloyttringar av den negativa varianten sparar man bäst till motståndaren. Sen får folk gapa och skrika hur mycket de vill och ag är inte den som dömer men det finns en gräns. Det är DIF mot rubbet och när folk börjar pissa personligt på egna spelare så tycker jag att man gör bort sig.
Visst är det så! Men att knappt få tycka att laget spelar dåligt bara för att man är Djurgårdare är en annan. Alltid Oavsett är inte ett kort som det viftas med så fort det inte är "pk". Det tappar sitt värde om det missbrukas. Nä, håller mig borta från dessa grupper, speciellt efter senaste tidens lågvattenmärke.
Det är dags att agera nu, att ta in enskilda spelare nu i slutet på säsongen lär inte hjälpa mycket, men både assisterande måste bort, kanske till och med Robban om rätt person finns tillgänglig.
Vi kan nog räkna bort LHC, men IOK, HV, Brynäs och Malmö börjar ta in på DIF, två av dom lagen har också spelat betydligt färre matcher.
Senast redigerad av Exile den 2021-01-28 21:17:55, redigerad totalt 1 gånger.
Är det i den här tråden man lämnar in sin reklamation med avseende på produkten som DIF Hockey levererar för tillfället?
Jag är medveten om att inga garantier lämnades inför säsongen av någon ansvarig, men jag menar att det finns grund för att det totalt saknas den heder man bör visa upp när man ska leda Djurgårdens representationslag i Svenska hockeyligan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vet inte hur nära det var, men med facit i hand hade det varit guld om Staffan Kronwall hade signat inför årets säsong. Bättre karaktär och lagkaptensämne står ej att finna. Läste även att Ragge var på Hovet idag, vågar man drömma.
kaminor skrev: ↑2021-01-28 23:00:54
Vet inte hur nära det var, men med facit i hand hade det varit guld om Staffan Kronwall hade signat inför årets säsong. Bättre karaktär och lagkaptensämne står ej att finna. Läste även att Ragge var på Hovet idag, vågar man drömma.
kaminor skrev: ↑2021-01-28 23:00:54
Ragge är väl assisterande i landslaget atm?
Dröm! Ass i landslaget kan väl knappast vara en heltidssysselsättning. Borde ha lite tid över.
Läste artikeln där Petter säger att han inte är förvånad att förlusterna kommer. Ifrågasätter spelidé. Precis som många av oss forumiter gjort senast 36 omgångarna.