finns väl på youtube.Enbom skrev:Någon som har introt på film? För oss som inte har kunnat ta oss till Hovet iår (:
Vad heter låten i introt?
- carl-bysen
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Vad heter låten i introt?
Fel av mig, blandade ihop lite. Albumet heter "Roll Tide". Titeln är "Eternal Father Strong To Save".spiik skrev:Musiken är Crimson Tide och är gjord av Hans Zimmer. Helt klart ett mästererk till hjältemusik. Jag har den om du inte hittar den.DIFMOTRUBBET skrev:Jag undrar vad låten heter?
eller om någon till och med har nån video.
Blue Brigade Sthlm
Varsågoda, rätt låt
Vet inte riktigt vad spiik pratar om
kanske är någon variant lr någonting, den låt som spelas i introt efter Bowies "Heroes" är i alla fall en liveupptagning från en konsert med Nightwish, låten heter Crimson Tide.
Så, då borde alla frågetecken vara uträtade.

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Varsågoda, rätt låt
Haha, nej jag vet inte. Nightwish är ju just när spelarna entrar isen, men innan dess spelas filmmusik/hjältemusik signerad Hans Zimmer. Jag copy/paste:r från "fråga Djurgårn Hockey":Damfyra skrev:Vet inte riktigt vad spiik pratar omkanske är någon variant lr någonting, den låt som spelas i introt efter Bowies "Heroes" är i alla fall en liveupptagning från en konsert med Nightwish, låten heter Crimson Tide.
Under själva presentationen så är det "Hans Zimmer - Roll Tide (Crimson Tide)" som sen mixas med "Nightwish - Crimson Tide and Deep Blue Sea" när spelarna kommer in på isen. Absolut uträttat! Hursomhelst ger introt rysningar och väcker minnen med de klassiska DIF-bilderna.
Blue Brigade Sthlm