Säsongen 20/21
Säsongen 20/21
Va e det för jävla lipande i pressen från Dick,Wandell o Robban. Dom ska hålla sin käft o prestera istället. Jocke gjorde helt rätt igår. Kan man inte som proffesionell idrottsman ta detta ge fan i att hålla på med elitidrott. Dick gör ju som han vill redan tränar när han känner för det etc. Håll käften!!
Säsongen 20/21
Vart står det?gaspo skrev: ↑2021-01-27 16:36:50 Va e det för jävla lipande i pressen från Dick,Wandell o Robban. Dom ska hålla sin käft o prestera istället. Jocke gjorde helt rätt igår. Kan man inte som proffesionell idrottsman ta detta ge fan i att hålla på med elitidrott. Dick gör ju som han vill redan tränar när han känner för det etc. Håll käften!!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -sa-snyggtBuford skrev: ↑2021-01-27 16:56:21Vart står det?gaspo skrev: ↑2021-01-27 16:36:50 Va e det för jävla lipande i pressen från Dick,Wandell o Robban. Dom ska hålla sin käft o prestera istället. Jocke gjorde helt rätt igår. Kan man inte som proffesionell idrottsman ta detta ge fan i att hålla på med elitidrott. Dick gör ju som han vill redan tränar när han känner för det etc. Håll käften!!
DIF!
- diftobbe89
Säsongen 20/21
Tycker dom det blev lite jobbigt nu när han valde att ta det i media efter matchen, buuhuuu stackars välbetalda idrottsmän att behöva höra kritik och synas lite i pressen. Brösta det istället för i helvete och gör något åt det, ängsliga jävla bebisar.. Han har ju dessutom helt rätt i sin analys även om jag tycker det är han som är ansvarig för att ha byggt en backsida som är för svag defensivt. Varken Garrison eller Urbom har ersatts senaste åren.
Tom Wandell ska inte ha något nytt kontrakt. Som Jocke sa, man ser honom knappt på isen och det är återkommande.
Hoppas man väljer att bygga om till nästa säsong och bara förlänga med ett fåtal.
Tom Wandell ska inte ha något nytt kontrakt. Som Jocke sa, man ser honom knappt på isen och det är återkommande.
Hoppas man väljer att bygga om till nästa säsong och bara förlänga med ett fåtal.
Spela fult
Säsongen 20/21
Lite drama och mediauppmärksamhet. Det var längesedan.
Sundhetstecken. Jocke gick ut på DIF-TV och sade det som tittarna behövde höra. Frågan är om det är vad spelarna behövde höra också.
Det lär visa sig.
Sen är det ju humor (och gratis reklam) att media väljer att ta upp det också.
Sundhetstecken. Jocke gick ut på DIF-TV och sade det som tittarna behövde höra. Frågan är om det är vad spelarna behövde höra också.
Det lär visa sig.
Sen är det ju humor (och gratis reklam) att media väljer att ta upp det också.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 20/21
Jocke pekar ju återigen på vårt värdelösa special teams, främst PP! Han säger ju rakt ut att vi hela tiden ligger efter och då måste vinna i 5vs5, varför då inte göra något åt grundproblemet, special teams? Skicka Musse på en gång, ingen idé att vänta tills efter säsongen eftersom det kan fan inte bli sämre.
Säsongen 20/21
Att man har mage att säga att man inte håller med? Vem i laget förutom Grewe och Hank tar jobbet. Jag kan åka upp till Hovet och visa tio sekvenser i matchen där forwards står helt stilla när motståndarna far runt som flugor rubt en sockerbit. Det duger inte. Och sen är man så sjukt mjuka in mot mål. Alla slår i rundeln hela tiden. Bra att dra isär försvaret men när ingen rörelse finns in mot mål blir det enkelt för det andra laget. Motståndarna: ”Där kan ni gärna vara”.
Säsongen 20/21
En man en proffesionell idrottsman så e det nått man behöver höra. Om du får en uppläxning av din chef för att du gör ett dåligt jobb o alla vet om det så ska du ju ta till dig det o inte sitta o lipa om det till allt o alla. Ta det som en man o gör nått åt det, Åtminstone ditt bästa.Praetori skrev: ↑2021-01-27 17:32:31 Lite drama och mediauppmärksamhet. Det var längesedan.
Det lär visa sig.
Sen är det ju humor (och gratis reklam) att media väljer att ta upp det också.![]()
Säsongen 20/21
Wandell står nog inte högt i kurs hos Jocke. Tror dock inte Dick någonsin stått speciellt högt upp hos Jocke heller. Det e nog mer Robban som skyddar han.diftobbe89 skrev: ↑2021-01-27 17:21:26 Tycker dom det blev lite jobbigt nu när han valde att ta det i media efter matchen, buuhuuu stackars välbetalda idrottsmän att behöva höra kritik och synas lite i pressen. Brösta det istället för i helvete och gör något åt det, ängsliga jävla bebisar.. Han har ju dessutom helt rätt i sin analys även om jag tycker det är han som är ansvarig för att ha byggt en backsida som är för svag defensivt. Varken Garrison eller Urbom har ersatts senaste åren.
Säsongen 20/21
Padelpartners men ändå inte?

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 20/21
Huvudet på spiken. Så jävla vidrigt barnsliga dagens idrottsmän är. Snacka om att de lever i en rosa jävla bubbla med armpuffar och guldsked. Den enda branschen där man inte får bli kritiserad om man struntar i, eller gör ett, dåligt jobb. Väx upp, bortskämda töntar, och ta ansvar.diftobbe89 skrev: ↑2021-01-27 17:21:26 Tycker dom det blev lite jobbigt nu när han valde att ta det i media efter matchen, buuhuuu stackars välbetalda idrottsmän att behöva höra kritik och synas lite i pressen. Brösta det istället för i helvete och gör något åt det, ängsliga jävla bebisar.. Han har ju dessutom helt rätt i sin analys även om jag tycker det är han som är ansvarig för att ha byggt en backsida som är för svag defensivt. Varken Garrison eller Urbom har ersatts senaste åren.
Djurgårdsmentaliteten och Järnkaminen är helt klart död. Hur troligt är det att Ölvestad, Micke Johansson, Falk eller Challe skulle tramsa på detta viset när de med rätta blir sågade? Knyt näven och bevisa motsatsen istället.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Säsongen 20/21
Helt rätt av Jocke. Det är fan i mig upp till spelarna att visa stake. Inte Musse som slår bedrövliga pass i pp, inte Robban som säger åt Haga att inte ta markering. Inte Bemström som säger åt Norell att drälla med pucken.
Många som snabbt behöver ta sig i kragen om de vill spela mer SHL-hockey än denna säsong. Dags att åtminstone tända till för att spela till sig ett eget kontrakt.
Sedan måste ju Jocke se över lagbygget till nästa år. Bevisligen har vi en hel del skills i truppen. Vi kan spela riktigt bra, när det stämmer. Och just det är problemet i lagbygget, vi är bra i medgång. Tror helt enkelt att vi har för många följare och för lite ledare ute på isen. (I omklädningsrummet snackas säkert en jävla massa, det tvivlar jag inte på, men det är ute på isen det avgörs)
Är säker på att Jocke ser vilken röta som måste bort från klubben. Sedan måste det in spelare med stolthet, sådana som vill något. Behövs ingen total utrensning, kan räcka med att få in 2-3 spelare av rätt kaliber och ut med lika många medgångare.
Då kan lagmoralen tippa över åt rätt håll.
Tänk att få byta Haga mot Blomstrand. Skillsen talar nog för Haga, men hårdheten och jävlaranammat är helt på Blomstrands sida. Små förändringar som inte behöver kosta något, men som verkligen kan höja moralen i detta karaktärslösa lag.
Vill de ens vinna något? Alltså på riktigt innerst inne? Vill man betala priset? Tillsammans? För varandra? Så fort vi nosat på de finare placeringarna har det de senaste åren smugit sig in en mättnad. Oskarshamn hemma ett typexempel. Jävligt märkligt då vi inte vunnit något av värde på över 20 år. Några vinster i rad och vi får vattenskalle. Förr våga ingen möta Thomas Eriksson blick efter 1 förlust.
Allt är inte nattsvart, vi har en grund att kunna bygga vidare på, men vi har verkligen tappat bort mycket av vår vinnarkultur och järnkaminsanda. Det är 2 saker som bara måste krigas tillbaka. Imorgon vill jag att Jocke och tränarna börjar kolla efter vilka som vill med på den resan nästa år. Vilka vill spela i stora starka Djurgården? Vilka vill hellre söka sig till Allsvenskan eller andra lag? Varenda jävla närkamp ska vinnas, varenda 50-50 puck ska vara vår. Koncentration i passningarna.
Vilja vinna!?
Många som snabbt behöver ta sig i kragen om de vill spela mer SHL-hockey än denna säsong. Dags att åtminstone tända till för att spela till sig ett eget kontrakt.
Sedan måste ju Jocke se över lagbygget till nästa år. Bevisligen har vi en hel del skills i truppen. Vi kan spela riktigt bra, när det stämmer. Och just det är problemet i lagbygget, vi är bra i medgång. Tror helt enkelt att vi har för många följare och för lite ledare ute på isen. (I omklädningsrummet snackas säkert en jävla massa, det tvivlar jag inte på, men det är ute på isen det avgörs)
Är säker på att Jocke ser vilken röta som måste bort från klubben. Sedan måste det in spelare med stolthet, sådana som vill något. Behövs ingen total utrensning, kan räcka med att få in 2-3 spelare av rätt kaliber och ut med lika många medgångare.
Då kan lagmoralen tippa över åt rätt håll.
Tänk att få byta Haga mot Blomstrand. Skillsen talar nog för Haga, men hårdheten och jävlaranammat är helt på Blomstrands sida. Små förändringar som inte behöver kosta något, men som verkligen kan höja moralen i detta karaktärslösa lag.
Vill de ens vinna något? Alltså på riktigt innerst inne? Vill man betala priset? Tillsammans? För varandra? Så fort vi nosat på de finare placeringarna har det de senaste åren smugit sig in en mättnad. Oskarshamn hemma ett typexempel. Jävligt märkligt då vi inte vunnit något av värde på över 20 år. Några vinster i rad och vi får vattenskalle. Förr våga ingen möta Thomas Eriksson blick efter 1 förlust.
Allt är inte nattsvart, vi har en grund att kunna bygga vidare på, men vi har verkligen tappat bort mycket av vår vinnarkultur och järnkaminsanda. Det är 2 saker som bara måste krigas tillbaka. Imorgon vill jag att Jocke och tränarna börjar kolla efter vilka som vill med på den resan nästa år. Vilka vill spela i stora starka Djurgården? Vilka vill hellre söka sig till Allsvenskan eller andra lag? Varenda jävla närkamp ska vinnas, varenda 50-50 puck ska vara vår. Koncentration i passningarna.
Vilja vinna!?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 20/21
Finns det fler än jag som brukar läsa kommentarerna på DIFs olika facebooksidor? Skulle många av dem som skriver där läsa vad som skrivs här skiter dom på sig, garanterat! Så fort man kritiserar där så dyker kärringar och annat folk upp med kommentarer som "-Vad hände med Alltid Oavsett?". Visst gäller det, men nån jävla gräns finns det ju.
Nåja, lite o/t där, men det bjuckar jag på!
/Förövrigt anser jag att Musse bör avgå!
Nåja, lite o/t där, men det bjuckar jag på!
/Förövrigt anser jag att Musse bör avgå!
Säsongen 20/21
nån mer än jag som tänkte på "the fellowship of the ring" när Robban säger brödraskap? Ett brödraskap som söndras och sprids för vinden. Iof så får dom ju saken gjord tillslut så det är väl det positiva i det hela 

Säsongen 20/21
Haha. Holtz som Frodo som plågas, framdragen av den lojale Samwise Östman. Jacob 'Vidstige' Josefson som bara behöver nån som kan smida ihop hans trasiga kropp.... svärd för att det skall bli Return of the King. Dick 'Gandalf' Axelsson som mest är försvunnen när han behövs som mest men som "kanske" kommer tillbaka som "the white wizard" när han dräpt Balrogen Domarkåren. Bergfors som Gimli, Robban som Elrond, Ågren som Eomer (bara låta håret växa ut igen), Wille som Legolas och sen är det en chans för '"'Faramir' Högström, Captain of Gondor" att bevisa sitt värde. Alltihop åtföljda av ett gäng hobbitar.