Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Bestämmer han sig för att spela hockey så blir det NHL. Vet att bl.a. Anaheim vill få honom och en massa andra lag som har problem med skyttet.
Bild
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Bladman skrev:Jag ställer mig frågan hur en kille som spelade över 80 NHL-matcher förra året och gjorde över 90 poäng kan vara kontraktslös?

Och att han rycktas till leksand är helt sjukt ju!

Visst han är gammal men ändå!
för att han lessna ur på hockeyn och la av på topp.....hockeyabstinensen börjar väl tära på honom....

han har iaf siktats i leksand enl en kompis till mig
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Samtidigt är det nog få som kan motivera varför Ossi var kontraktslös innan han anslöt. Det var nog många klubbar som ville ha honom med...

Selänne har ju nu äntligen fått sitt eftertraktade Stanely Cup guld och då vet vi ju att det är mycket annat som kan locka/motivera en spelare.
Han är gammal och vill kanske flytta hemåt så smått närmare Finland.

Jag utgår i a f ifrån att ledningen har undersökt möjligheten.
Blue Brigade Sthlm
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ossi krävde mer än vad han egentligen var värd på marknaden då. Ingen kommer punga ut 3,5 miljoner USD per år exkl. bonusar för en ultra-defensiv back med väldigt små offensiva kunskaper.

Därför valde han istället att återvända till Europa och utveckla sitt offensiva spel på en lägre nivå så att han kan få den lönen som han vill ha over-there.
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

spiik skrev: Det hade nog fått många att besluta sig för att gå som kanske inte hade tänkte det annars. Som det är nu är det lite moment 22. Många vill inte gå för att det saknas ett affischnamn. Men DIF kan inte värva nån spelare för att för få går på matcherna...
Köper inte den ursäkten för att folk inte går. Man behöver bara gå tillbaka till 04-05 när vi hade Boyle, Turco, Theodore, Nilson, Ekman, Daniel Tjärnqvist, Czerkawski med mera.

Trots alla dessa namn så hade Djurgården inte ett högre snitt än normalt. Är inte dessa spelare "affischnamn" så vet jag inte vad som är det. Intresset är för svalt, så är det bara..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
isolerad

Inlägg av isolerad »

Remy Lebeau skrev:
spiik skrev: Det hade nog fått många att besluta sig för att gå som kanske inte hade tänkte det annars. Som det är nu är det lite moment 22. Många vill inte gå för att det saknas ett affischnamn. Men DIF kan inte värva nån spelare för att för få går på matcherna...
Köper inte den ursäkten för att folk inte går. Man behöver bara gå tillbaka till 04-05 när vi hade Boyle, Turco, Theodore, Nilson, Ekman, Daniel Tjärnqvist, Czerkawski med mera.

Trots alla dessa namn så hade Djurgården inte ett högre snitt än normalt. Är inte dessa spelare "affischnamn" så vet jag inte vad som är det. Intresset är för svalt, så är det bara..
Det beror på hur man definierar affischnamn. De du räknar upp är duktiga hockeyspelare allihop det håller jag med om. Men affischnamn? Nej.

Den vanlige hockeytittaren vet inte vem Boyle, Turco eller Theodore är.
Av spelare som Nilson, Ekman, Tjärna och Czerkawski är ingen av dem omtalade i folkmun som stjärnor. Visst de anses som duktiga, men har inte stjärnstatus. Det är nån med stjärnstatus som behövs. En spelare av hög internationell klass som är känd hos den vanlige hockeysupportern.

Jag är ganska säker på att om vi skulle få hem Mats Sundin så skulle det sitta en lapp på luckan betydligt oftare. Där har du ett affischnamn. Precis som Ed Belfour i Leksand. Eller Foppa när han spelade i MODO, om jag minns rätt var globen slutsåld.

Det är svårt att hitta ett affischnman. Det är det. Men behöver inte vara omöjligt. Se på Leksand.
i
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag kan på sätt och vis förstå hur du menar. Den vanliga familjen har möjligtvis ingen större koll på Turco, Theodore och Boyle. Dock vet de med mer koll villka de är.

Den som var närmast att vända den negativa publiktrenden var Marty Turco, som var en stor favorit bland fansen. Väldigt omskriven för sin klubbteknik. Vet att Boyle uttalat sig om att det inte är en omöjlighet att återvända till Djurgården i framtiden. Undrar hur Turco skulle ställa sig vid en liknande fråga..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

En liten artikel om Daniel Rudslätt. Han trivs bra i tyskland. Trots att han haft det lite motigt den senaste tiden.

http://hockeysverige.se/news_show_rudsl ... ?id=252529
Highwind

Inlägg av Highwind »

Rudslätt bör plockas hem till nästa säsong. En duktig spelare.
darthchubby

Inlägg av darthchubby »

Rykten om Johan Ryno från Detroits farmarlag.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1321922.ab

Han kanske får sitt genombrott i dif?
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

darthchubby skrev:Rykten om Johan Ryno från Detroits farmarlag.

Ja han kanske inte va nån man drömde om, men vi har fått igång andra halv fabrikat(Bäcker mm mm...)
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Verkar inte vara något rykte. Han verkar ganska så klar, men Ros är källan och man vet aldrig...Han hade rätt angående Ossi iallafall. Men det är bäst att vänta tills hockeyligan eller difhockey har bekräftat detta.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

darthchubby skrev:Rykten om Johan Ryno från Detroits farmarlag.

Känns som en helt Ok värvning. Men om den nu är sann vet man ju aldrig.
Om det stämmer så är Johan Välkommen!

PS: darthchubby, DIF skrivs med versaler!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ros brukar vara rätt trovärdig när han skriver att en spelare är klar. Jag har fått bekräftat från en säkrare källa också, om ni tror på mig eller inte får ni bestämma själva.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Han är helt klar! Välkommen Johan! Tror defenitivt han kan tillföra någonting iallafall :)
Skriv svar