Jag såg det precis och tänkte lägga upp det men nu såg jag att det redan tagits upp på tapeten. Jag anser att Ville Nieminen skulle vara en bra värvning för oss. Det är svårt att få tag i de här riktiga spetsspelarna vid den här tiden på säsongen, men Nieminen är en grovobbare av hög rang som inte tvekar när det smäller. Han spelar med stort hjärta. Kan dessutom producera bra med poäng. Och om någon kommer och säger att eftersom han misslyckades i Malmö så kommer han aldrig lyckas i DIF säger jag till den att alla spelare har en förmåga att misslyckas i Malmö. Och förresten Therocket1 jag tycker inte att det är en center som vi behöver just nu. Vi har fyra bra killar i Ottosson, Bäcker, Falk och Engqvist. Jag tycker vi snarare behöver en ytterforward som krigar hårt men som samtidigt kan hänga dit pucken. Lyfta en tredje kedja. En ersättare till Bengan kanske eftersom han har varit under all kritik enligt mig. Säcken kanske skulle prova med att sära på Linkan och Bengan för att markera att Bengan måste höja sig. Så här kanske:
Therocket1 skrev:Det finns centrar som är målskyttar av rang och som dessutom är småfula i sitt spel.
Tycker verkligen att Djurgårdens ledning skall ta och besvara dina rekommendationer. (Har för mig att du har skrivit en del till dom)
Du har grym koll på spelare som en annnan inte ens visste fanns.
Om då Djurgårdens ledning skulle lyssna på dina grymma värvningsplaner så återstår ju ändå alltid den sista momentet ($$$$$)
Det enda är väll att folk går på matcherna, fullsatt varje match så kan kanske nästa säsong vara räddad.
Men detta har varit uppe nu ett antal gånger och det är väll bara att inse att vi kommer inte kunna vara ett slutspelslag så länge som vi spelar i ett halvsatt Hovet.
Det är ju inte helt lätt att plocka in rätt spelare för jag inbillar mig att det är det som gör att det dröjer. Att plocka in en spelare är nog inga problem, det finns säkert fullt av tämligen mediokra tjecker/slovaker/tyskar eller svenskar för den delen som gärna lirar i DIF men de vill iaf inte jag ha.
Apropå Rockets kunskaper så är de onekligen imponerande men inte fan går DIF och värvar en spelare efter att fått ett mail från honom? Det har jag väldigt svårt att se - sedan kanske det skulle bli bingo men det är nog en chansning som de knappast är villiga att ta.
The Rocket: Och ta det nu inte som någon personlig kritik för jag är verkligen imponerad över dina kunskaper, särskilt från den delen av hockeyeuropa som normala nyheter sällan täcker in.
Therocket1 skrev:Det finns centrar som är målskyttar av rang och som dessutom är småfula i sitt spel.
Tycker verkligen att Djurgårdens ledning skall ta och besvara dina rekommendationer. (Har för mig att du har skrivit en del till dom)
Du har grym koll på spelare som en annnan inte ens visste fanns.
Om då Djurgårdens ledning skulle lyssna på dina grymma värvningsplaner så återstår ju ändå alltid den sista momentet ($$$$$)
Det enda är väll att folk går på matcherna, fullsatt varje match så kan kanske nästa säsong vara räddad.
Men detta har varit uppe nu ett antal gånger och det är väll bara att inse att vi kommer inte kunna vara ett slutspelslag så länge som vi spelar i ett halvsatt Hovet.
Men förevigt Djurgården trogen iallafall.
Djurgården har gjort sina två bästa matcher med 4200 (6-0) och 4800 (4-0) med halvtomma läktare. Kankse nervositeten släpper?
Highwind skrev:
Djurgården har gjort sina två bästa matcher med 4200 (6-0) och 4800 (4-0) med halvtomma läktare. Kankse nervositeten släpper?
Den tanken har slagit även mig. Tyckte att jag kunde anna att spelarna var så angelägna om att vinna att det helt låste sig i måndags mot HIV.
Det är en förklaring kanske, men ingen anledning att stanna hemma...
Hörde en intervju med Ölvestad på radio igår och han var inne lite på det spåret också, att det kanske blir lite för stor vilja att prestera på bästa sätt på hemmaplan medan det blir lite mer avslappnat och okomplicerat borta. Så han efterlyste iaf ett lite enklare och rakare spel - back to basics helt enkelt. Sen avslutade han med en rejäl hyllning till fansen på läktarna också
Det hade varit önskvärt med lite mer öppenhet från ledningens håll.
Te x att dem har några namn som är aktuella men att dem inte riktigt vågar att riskera vår kära klubbs elitlicens p ga plånbokens litenhet.
Tänk om de då sa nåt i stil med: "om nästkommande 10 hemmamatcher blir utsålda på Hovet kan vi lova ett etablerat namn, det räcker ekonomin till då".
Det hade nog fått många att besluta sig för att gå som kanske inte hade tänkte det annars. Som det är nu är det lite moment 22. Många vill inte gå för att det saknas ett affischnamn. Men DIF kan inte värva nån spelare för att för få går på matcherna...
En lite fånig tanke om ett sådant uttalande kanske men nåt i den stilen tror jag skulle innebära att fler skulle vara beredda att uppoffra sig lite.
Kanske är det dags för en privat finansiär att kiva fram och visa på sitt sätt att vara Djurgårdshjälte...
Dessutom har vi Ossi som god ambassadör för klubben. Det borde räcka långt i försöken att få hit något etablerat namn. Det var ju så han kom hit...
Sen kan vi ju numer locka med, utan att överdriva, världens bästa stämning i en hockeyarena.
Sluta dröm nu killar! Han kommer aldrig att komma till eltiserien,tro mig. Som sagt han gjorde väll 80 matcher i laget som vann NHL. Tvivlar på att han skulle sticka hit.