SHL 20/21: Brynäs - Djurgårdens IF 9/1 - 2021

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 20/21: Brynäs - Djurgårdens IF 9/1 - 2021

Inlägg av mb81 »

Manijock

Re: SHL 20/21: Brynäs -Djurgårdens IF 9/1 - 2021

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Har du möjlighet att fixa matchttrådar mb? Då förväntar jag mig prickfria insatser dagen innan varje fight från din sida. Ordning och reda :wink:
Praetori

Inlägg av Praetori »

Denna blir svår. Det gäller att få hål på dem tidigt och sedan bara fortsätta. Brynäs har på senaste vikit ner sig om avståndet blivit för stort men de HAR en riktigt bra trupp i grunden så att försöka spela mot dem i medvind är inget som vi vill göra.

Nä jag är inte särskilt positiv. 3p skulle sitta fint men det känns inte som att vi är i ett bra stim just nu och dessutom i hårdträning inför vårens bataljer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:
Har du möjlighet att fixa matchttrådar mb? Då förväntar jag mig prickfria insatser dagen innan varje fight från din sida. Ordning och reda :wink:
Nu har jag. Så kommer det inga så vet du vem som du ska kasta under bussen. Försöker hålla Tim Eriksson-klass så blir allt bra! :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, känner mest blääh inför denna match, känslan är att vi endast vinner i Gävle då det är slutspel

BIF har vunnit 3 av 5 efter Covid-omstart 2 (enda plumpen, 1-6 mot IKO).
Jag tror fortfarande IKO och LHC spelar Play Out, BIF kommer klättra när man betat av sin backlog
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det finns faktiskt svårare bortamatcher än Brynäs men dom har en del individuellt bra spelare som man får akta sig för.

Jag tror ändå vi vinner denna. Känns bra på något sätt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Känner som LHO, vi vinner nästan aldrig borta mot Brunsås. Men visst brukar vi vinna när det väl gäller?

Tippade på seger igår, det gick väl sådär. :shock:
Tippar förlust imorgon. Lär väl få rätt. :roll:

Nej, känslan inför är inte bra. Sedan har de ju en hel del mer att spela för, känns inte som de passar oss bra heller.

5-1?
Eller vi tröstmålar kanske lite mer, 6-3 får det bli.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:
mb81 skrev:
Nu har jag. Så kommer det inga så vet du vem som du ska kasta under bussen. Försöker hålla Tim Eriksson-klass så blir allt bra! :D
Äntligen någon pålitlig som håller i trådarna(bokstavligt talat). Tim Eriksson-klass lär vi dock aldrig återuppleva igen, men hälften är gott nog :wink:
Manijock

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Känner som LHO, vi vinner nästan aldrig borta mot Brunsås. Men visst brukar vi vinna när det väl gäller?

Nej, känslan inför är inte bra. Sedan har de ju en hel del mer att spela för, känns inte som de passar oss bra heller.

5-1?
Vann ju faktiskt ifjol minns jag. 0-1! Och säsongen innan med 1-2. Garrisons första match som också renderade i kasse för mr Bicep. Minns dem tydligt då jag var på plats på bägge. Med säsongens försvar och Svedberg i kassen??? Inte särskilt troliga resultat.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Känner som LHO, vi vinner nästan aldrig borta mot Brunsås. Men visst brukar vi vinna när det väl gäller?

5-1?
Känns som en 5-0a eller 5-1a. Sen dubbeltorsk mot Örebro och på-posten-undergångs-stämning här inne innan Rögle dubbeln som blir himmel eller helvete.

Nä spelar vi som vi skall och alla kuggar i så ska det vara 3p. Men hockey är hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock: se där. Minnet har börjat svika. Då kan det gå alltså. :D

Praetori : mm, hoppas vi kan göra en bra match igen. Men senaste matcherna mot Brynäs har de varit spelförande.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

Ingen Holtz idag. Skadad eller sjuk?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Sjukt dålig känsla inför matchen idag. Känns som DIF utan Dick är ett lag utan stake. Sen saknar man ju Eklund och Armalis nåt oerhört.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Sjukt dålig känsla inför matchen idag. Känns som DIF utan Dick är ett lag utan stake. Sen saknar man ju Eklund och Armalis nåt oerhört.
Utan Dick, Holtz och Wille så klart svagare lag. Samtidigt får Brynäs tillbaka Scott som alltid är bra mot oss. Ingen bra känsla. Viktigt att studsa tillbaka snart om vi ska hota om topp-6.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Holtz kanske petad han var ju verkligen osynlig mot Oskars
Ceterum censeo Solna esse delendam
Skriv svar