Djurgårdens IF - HV 71, 19/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ara

Inlägg av ara »

hatar att torska mot HV
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Man kan undra vad som är fel när spelarna inte kan tända till på hemmaplan, när det dessutom är ovanligt mycket folk. Tror det är för mycket "mys" med Säcken och Micke. Tomas kan jag inte uttala mig om, men det känns lite som det gjorde under Kjell Jonevrets sista år i DIF i fotbollen. Ingen tränare som kan ryta i när det behövs, och väcka laget.

Dock ser jag ingen mening med att sparka Säcken redan denna säsong då vi inte har ekonomi att ta in en ny tränare..

Möjligt att det var 7098 hjältar på läktaren, synd bara att det inte var några hjältar på isen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

*Knirre skrev:Hur kan ni se genom fingrarna när han skoningslöst kör vår förening i botten??
*Knirre skrev:Det finns inte ett enda försvar för att han ska vara kvar. Usla resultat. Obefintlig spelidé. Ytterst tveksamma laguttagningar. Dåligt PP.
*Knirre skrev:Är det ingen som bryr sig om att han sakta men säkert tar oss mot nedflyttning? Är det hans mysiga stil som gör att ni vill ha honom kvar? Väger detta upp dåliga resultat och tråkigt/dåligt spel?
Jag vet inte om du hänger med särskilt mycket eller inte, men kolla vad vi har för spelarmaterial. Du kan inte förvänta dig att vi ska spela som Detroit Red Wings :shock:
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Remy Lebeau skrev:Möjligt att det var 7098 hjältar på läktaren, synd bara att det inte var några hjältar på isen.
Var du där? Jag var det!

HV är ett riktigt bra hockeylag!!!
Bild

KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Man kan ju kort och gott säga att Larsson avgjorde matchen när han släppte in 2-4 målet. Riktigt jävla illa!

Sen kul att Carl Gustafsson fick göra sitt första mål!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

KRNI skrev:Man kan ju kort och gott säga att Larsson avgjorde matchen när han släppte in 2-4 målet. Riktigt jävla illa!

Sen kul att Carl Gustafsson fick göra sitt första mål!
Precis, annars hade det ju runnit iväg till en solklar 8-3 vinst för DIF...eller
19/11-2007 nytt skrattdatum för alla Jönköpingsbor

Men det är inte första gången HV ”kör upp den i röven” på DIF
2003 7/12 HV71-DIF 7-1
2005 9/10 DIF-HV71 2-8
2006 7/12 HV71-DIF 5-1

Tror dom gillar oss lite, fast man inte får gilla killar i Jönköping :wink:
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Shit happens, inte mycket att orda om, nya matcher och viktiga poäng står på tur.

Kändes som laget var lite bekväma efter vändningen i Kraft arena. Om så var fallet har man nog vaknat efter kontakten med verkligheten :!:

Bara att in o "kötta" igen, kan behövas då Färjestad står på tur :?
Lädersliparen

Avstår

Inlägg av Lädersliparen »

Anonymous skrev:Undrar hur många som kommer till hovet när DIF bjuder på sån här underhållning
Jag avstår. Trodde hockey var roligare...
Synd att spelarna inte levererar en kväll som denna när Djurgårdshjältar och supporters stöder.

Stor eloge till klacken som sjöng lika friskt trotts 2-8 på tavlan!

Ses på stadion
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Lee Harvey Oswald skrev:Precis, annars hade det ju runnit iväg till en solklar 8-3 vinst för DIF...eller
Nej troligen inte, men vi hade visst tryck på HV efter bl a lite powerplayspel. Sen när 2-4 målet kom så tappade vi det trycket fullständigt. Onödigt att spekulera i vad som hänt annars, det vet ju ingen av oss, men om du också var på Hovet så märkte du att luften gick ur efter 2-4 målet!

Låt oss nu inte bråka om det här, ibland förlorar man!
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Bautabröl skrev:
*Knirre skrev:Hur kan ni se genom fingrarna när han skoningslöst kör vår förening i botten??
*Knirre skrev:Det finns inte ett enda försvar för att han ska vara kvar. Usla resultat. Obefintlig spelidé. Ytterst tveksamma laguttagningar. Dåligt PP.
*Knirre skrev:Är det ingen som bryr sig om att han sakta men säkert tar oss mot nedflyttning? Är det hans mysiga stil som gör att ni vill ha honom kvar? Väger detta upp dåliga resultat och tråkigt/dåligt spel?
Jag vet inte om du hänger med särskilt mycket eller inte, men kolla vad vi har för spelarmaterial. Du kan inte förvänta dig att vi ska spela som Detroit Red Wings :shock:
Ser samtliga matcher. Dock inte de två första perioderna idag, då det var tekniskt fel under dessa.

Sen vill jag hävda, att trots att vi har en otroligt låg lägstanivå på truppen, så ska vi inte behöva bli så fullkomligt förnedrade av topplagen på hemmaplan. Dessa lag har inte toppspelare på varje position heller. Vi har riktigt klasspelare vi också. Nästan så att jag vill hävda att vi har seriens bästa forward, back samt målvakt. (Linkan, Ossi och Larsson), även om det är ett taskigt tillfälle att hävda Larssons storhet. Men visst, vi ska inte spela som Detroit Red Wings. (Minns inte när jag lade fram det önskemålet...)

Däremot skulle det vara trevligt om man kunde se minsta röda tråd i spelet, istället för "ge pucken till Linkan-upplägget" som många lag börjat genomskåda. (Dock är han så bra att det stundtals går hem ändå.) Vi har ingen som helst reservplan i matcherna, utan kör uteslutande på att kämpa sönder motståndarna. (Vilket inte är att förakta, men om man kunde kombinera att kämpa hårt och att tänka så...)

Angående laguttagningarna så är det en detalj som håller mig vaken. Att inte Andreas Engqvist får mer speltid gör mig helt vansinnig. Nu gjorde ju "Mini-Calle" sitt första mål idag, så jag får väl knappast medhåll i denna fråga, men att han skall ha mer speltid än AE är så förbannat jävla osannolikt horribelt sjukt att jag mår illa av tanken. Engqvist kommer ju med stor sannolikhet att gå till Mora eller Timrå eller något annat irriterande lag efter denna misshandel. Nästan så att jag unnar honom att göra det, och komma tillbaka och hånskratta åt "Säcken" när han, som ju alla lag gör, vinner i Stockholm.

Jag förespråkar Kim framför Anders i fotbollslandslaget. Men att jämföra dessa spelare är som att jämföra Plopp och Center om man ser till skillnaden mellan Andreas E och Calle G. (Och även mellan Andreas E och andra spelare i vårt lag.) Detta borde som ensamt argument kunna leda till "Säckens" avgång enligt mig.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

*Knirre skrev:Jag förespråkar Kim framför Anders i fotbollslandslaget. Men att jämföra dessa spelare är som att jämföra Plopp och Center om man ser till skillnaden mellan Andreas E och Calle G. (Och även mellan Andreas E och andra spelare i vårt lag.) Detta borde som ensamt argument kunna leda till "Säckens" avgång enligt mig.
Tack för ett utförligt svar!

Beträffande laguttagningar så finns det lika mpnga åsikter som det finns supportrar och om Säcken skulle spela Andreas E så finns det andra som skulle skrika efter hans avgång!

Och nej, du har inte sagt att DIF ska spela som Detroit. Min retoriska fråga var att du inte kan förvänta dig att vi ska spela som det laget.
Bild

Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Det är en sak att torska och en helt annan att bli avklädda och förnedrade vilket vi blev ikväll.

Gör ont att se HV gång på gång pissa på oss och behöva se Jämtin mfl åka runt och hånle på våran hemmaplan!!!

HV är Elitseriens bästa lag men inte fan ska de få pissa på oss varje match?
Bobson

några frågor....

Inlägg av Bobson »

1. Var köpte domare Andersson sin licens någonstans? han var vid vissa tillfällen helt totalt blind, 1-3 målet tex

2. Vad tänkte Falk på när han helt ren framför målet i andra perioden bestämde sig för att vända ut i hörnet igen?

3. Varför förväntar sig alla att DIF hela tiden ska spela på toppen av sin förmåga.

Första perioden var helt värdelös, sen började det rulla på. Hv är ett för bra lag för att ens ge någon som helst chans. Så fort de fick hålla i pucken så hittade de ytor, hela tiden farliga. Jag tror att skillnaden mellan ett lag som Hv och ett lag som oss är att de har de där flytet med sig automatiskt medans vi får kämpa för det! Men idag var det inte många på isen i Djurgårds tröjan som var på hugget! STOR ELOGE till Gustafsson, bäst i DIF tröjan idag! och KLACKEN ni är för härliga när ni är på G som idag, fy sjutton vad ni sjöng, hade det kämpats hälften så mycket på isen som det gjordes på läktaren hade siffrorna varit omvända!

Nu tar vi nya tag och lär oss från den här matchen, 7000+ åskådare ska vi ha varje match!
Användarvisningsbild
Karlstaden

Inlägg av Karlstaden »

Förstår att en sån här förlust svider i skinnet, vi åkte på en liknande duvning mot Frölunda ifjol...

Men om man nu bortser från denna plattmatch mot ES absolut bästa lag så kan man väl knappast som DIF:are vara missnöjda med säsongen så här långt?

Precis som ngn tidigare nämnde så har man inte ligans bästa lag på pappret men har ändå gjort stabila insatser hittills och är de facto på en slutspelsplats fortfarande, jag tror dessutom att ni kommer att behålla den om inte skadetrollet biter ett djupt bett i röven på er som det just nu gjort för mina skoterraggare...

Trots att jag kanske ses som en inavlad lappjävel av er så och kanske borde hysa hat mot fjollträsk så har jag andra lag som jag önskar en vistelse i en annan fortsättningserie som tar vid efter grundspelet i år nämligen kvalserien ;)
Tänk om vi fick Mora och Brynäs där ;)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte direkt förvånande att vi åkte på en dyngtorsk då detta säkert skulle hända förr eller senare. Betänk t ex att LHC åkte dit med 9-1 eller något liknande mot Brynäs. Tyvärr finns det dock en trist tendens och det är at spelet inte ser bra ut. Spelet har för övrigt inte sett bra ut på länge och det skall sägas att våra två senaste segrar mot Luleå och SAIK inte direkt var 3-poängare som togs tackvare bättre spel. Mot Luleå hade vi en Daniel Larsson i tokform och mot SAIK hade vi flyt så det sjöng om det under sista 20. Kort sagt; Vi behöver hitta tillbaka till det spel som vi hade för ett antal veckor sedan. Hur detta skall göras vete gudarna, men en sak är säker och det är att DIF känns som ett trött gäng. Det skapas inte så mycket chanser och vi har inte längre förmågan att "trycka tillbaka" våra motståndare på samma sätt sm vi gjorde förut. Jag tror personligen att det behöver komma in lite nytt blod så vi får orken att genomföra matcher både offensivt och defensivt. Just nu länns det nästan lite grand som att vi inte ens orkar försvara oss speciellt bra. Skall man komma ur denna svacka tror alltså jag att det krävs minst en ny anfallare antagligen två i och med Asks avsked från truppen.

Kanske inte rätt läge att kasta skit mot Säcken, men varför nyttjas inte Andreas Engqvist bättre? KIllen gör inte bort sig i de byten han får och dessutom känns killen som ett väldigt bra namn att satsa på då han antagligen inte blir tillräckligt bra för att lira i NHL, men däremot kan han bli en elitspelare över mängden. Låter man inte den killen få fler chanser lär han gå förlorad till nästa säsong....

Man vinner för övrigt inga matcher om man inte klarar av att utnyttja sina PP: Vet inte hur många vi hade mot HV, men det var rätt många och endast ett av dessa utnyttjades, alldeles för dåligt.

För övrigt är det rätt ironiskt att JK går ut med en kampanj i stil med 25 hjältar på isen hur många på läktarna. Tja för att svara på den frågan kan man lugnt säga att i denna match fanns hjältarna just på läktaren. Spelarna hade varken kunnandet eller viljan att stå upp ikväll och det sistnämnda tycker jag är beklämmande. Det är ingen skam att förlora en match om man kämpat väl, man torskar inte med 8-2 om man har kämpat svårare än så är det inte.

Skulle vilja se Säcken ryta till lite mot laget och inte minst mot våra sk stjärnor. Hade jag varit i Säckens kläder hade inte många av våra stora namn lirat borta mot FBK så mycket kan jag säga. Skicka upp J20 laget till Karlstad och sätt spelarna på 60 minuters straffträning under nästa match så kanske de ivart fall inte glömmer bort att hockey till stor del är en inställningsfråga.
Skriv svar