Säsongen 20/21
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 20/21
6 nu efter att Skellefteå plockade extrapoängen mot kaffe
Ceterum censeo Solna esse delendam
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Såhär med lite distans - nån som saknar P. Berglund?
Spelat med bra spelare i både här och Brynäs. Borde ju ha siffror i paritet med Thoresen hans senaste sejour. Sett till CV egentligen ännu högre.
Som det ser ut nu tog vi helt rätt beslut i min mening.
Spelat med bra spelare i både här och Brynäs. Borde ju ha siffror i paritet med Thoresen hans senaste sejour. Sett till CV egentligen ännu högre.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Njaa, tveksamt om han är värd pengarnaDIF_Soldier skrev:Såhär med lite distans - nån som saknar P. Berglund?
Nu fick vi dock inte se Berglund i ett slutspel förra säsongen, tror att han skulle kunna bidra med en hel del "smuts och betong" där, något jag tycker saknas lite i dagens trupp nu när Hedman försvunnit.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Vad kan man tro, två matchers avstängning på Dick?
- Lee Harvey Oswald
Va...?!Grabben från Söder skrev:Vad kan man tro, två matchers avstängning på Dick?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det borde egentligen inte vara något men DN är säkert sura för att juniorkronorna åkte ur och sen är det Dick. 3-5 matcher skulle inte förvåna mig.Grabben från Söder skrev:Vad kan man tro, två matchers avstängning på Dick?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
https://www.shl.se/article/qzmhakjg6-40 ... k-axelssonLee Harvey Oswald skrev:Va...?!Grabben från Söder skrev:Vad kan man tro, två matchers avstängning på Dick?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Men hjälp
Det är en kampsituation, högst 2min...om man är petig
Sorgligt om detta leder till avstängning.
Har de personer som sitter i DN någon som helst förankring eller egen erfarenhet av spelet ishockey?
Känns inte så modernt

Har de personer som sitter i DN någon som helst förankring eller egen erfarenhet av spelet ishockey?
Känns inte så modernt
-
Nej borde inte vara avstängning. Men det är väl väldigt få anmälningar som inte leder till avstängning.Lee Harvey Oswald skrev:Men hjälp![]()
Känns inte så modernt
Jag håller inte riktigt med. Som jag skrev i slutet av matchtråden hade han tur som slapp utvisning (kunde mycket väl blivit 5+GM) under matchen. Han verkade uppenbart frustrerad över den felaktigt dömda tripping-utvisningen. Blir därmed förvånad om det inte blir minst två matchers avstängning, förmodligen tre.
Du fick rätt. 3 matcher. Dick måste sluta göra de här grejerna i frustration.kaminor skrev:Jag håller inte riktigt med. Som jag skrev i slutet av matchtråden hade han tur som slapp utvisning (kunde mycket väl blivit 5+GM) under matchen. Han verkade uppenbart frustrerad över den felaktigt dömda tripping-utvisningen. Blir därmed förvånad om det inte blir minst två matchers avstängning, förmodligen tre.
Mm. Antar att lill-fimpen får gå in där om han är frisk. Annars kanske Haga får en fin chans att visa sig som vinge i nästa match.
Kortsiktigt klarar vi det utan Dick. Nu får han vila knät(eller vad det är som brukar spöka). Ser gärna att Haga får gå in där och visa att han ska vara kvar eller inte.kaminor skrev:Mm. Antar att lill-fimpen får gå in där om han är frisk. Annars kanske Haga får en fin chans att visa sig som vinge i nästa match.
Ett skämt att stänga av Dick. Det är inget annat än en vanlig närkamp. Växjö spelarna föll som käglor igår och domarna hade bara ögonen på DIF. Pinsamt att dessa fasoner från domarna får fortsätta. Det e ju så jävla tydligt att dom hyser agg mot DIF. Sopor till domare i SHL. Hela bunten borde skickas på straffläger i Sibirien.
Konstigt att säga att domarna bara har ögonen på DIF när de missar ett matchstraff på oss.gaspo skrev:Ett skämt att stänga av Dick. Det är inget annat än en vanlig närkamp. Växjö spelarna föll som käglor igår och domarna hade bara ögonen på DIF. Pinsamt att dessa fasoner från domarna får fortsätta. Det e ju så jävla tydligt att dom hyser agg mot DIF. Sopor till domare i SHL. Hela bunten borde skickas på straffläger i Sibirien.
Senast redigerad av mb81 den 2021-01-03 13:29:25, redigerad totalt 1 gånger.