SHL 20/21: Färjestad - Djurgårdens IF 26/12 - 2020
Re: SHL 20/21: Färjestad - Djurgårdens IF 26/12 - 2020
Riktigt tråkigt att se
Blir så jävla less när vi bjuder på mer än hälften av målen varenda match
Sen kan vi ju inte ha en dvärg i målet
Jo man ser ju vad man vill se, När täcker man mest av den övre tredjedelen av målet? Om man kryper ihop gissar jag att du svararBOMBOM BOUCHARD skrev:Ingen av de bilderna är ju puckens öga, eller?
Är ironin att de pratar utifrån de bilderna?

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Vi behöver ingen i målet om man ser genom puckens öga#10 skrev:Sen kan vi ju inte ha en dvärg i målet

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Bry dig inte om det, vi vet ju att dom flesta höga går inEriksson skrev:Vi behöver ingen i målet om man ser genom puckens öga#10 skrev:Sen kan vi ju inte ha en dvärg i målet
Våra forwards är, med ett fåtal undantag HELT värdelösa i det defensiva arbetet. 2 backar får spela mot 3-4 man konstant och då hamnar vi i skiten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lika bleka och veka som våra tröjor.
Fastän man visste detta på förhand blir man besviken.
När ska man fatta att vår storhetstid ligger decennier tillbaka?
Får vara glad att man fick uppleva den, även om den orsakat en lång tid av övertro att vi är ett lag att räkna med.
Kanske kan vi inom en tioårsperiod få uppleva en finaltorsk till. Men jag börjar tveka.
För lite Dick i laget numera. För mycket välkammat och klent.
Fastän man visste detta på förhand blir man besviken.
När ska man fatta att vår storhetstid ligger decennier tillbaka?
Får vara glad att man fick uppleva den, även om den orsakat en lång tid av övertro att vi är ett lag att räkna med.
Kanske kan vi inom en tioårsperiod få uppleva en finaltorsk till. Men jag börjar tveka.
För lite Dick i laget numera. För mycket välkammat och klent.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Att säga åt sina spelare att skjuta högt är ju goddag yxskaft och enbart en mental snuttefilt man säger till sina gubbar om motståndarna har en bra målvakt. Det och att "skymma sikten" är floskler i stil med att "bollen är rund".#10 skrev:Bry dig inte om det, vi vet ju att dom flesta höga går inEriksson skrev:Vi behöver ingen i målet om man ser genom puckens öga#10 skrev:Sen kan vi ju inte ha en dvärg i målet
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Anfallet innan vårt mål går Svedberg ner och lämnar öppet uppe, nu missade dom men var bara tur
Men du ser väl själv, min blinda morfar som är död ser ju t.o.m. att han går ner och lämnar luckor högtPraetori skrev:Att säga åt sina spelare att skjuta högt är ju goddag yxskaft och enbart en mental snuttefilt man säger till sina gubbar om motståndarna har en bra målvakt. Det och att "skymma sikten" är floskler i stil med att "bollen är rund".#10 skrev:Bry dig inte om det, vi vet ju att dom flesta höga går inEriksson skrev:Vi behöver ingen i målet om man ser genom puckens öga#10 skrev:Sen kan vi ju inte ha en dvärg i målet
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 20/21: Färjestad - Djurgårdens IF 26/12 - 202
Nej absolut inte, men de flesta kollar ju målvaktens position utifrån de bilder du angav. Eller hur?Eriksson skrev:Jo man ser ju vad man vill se, När täcker man mest av den övre tredjedelen av målet? Om man kryper ihop gissar jag att du svararBOMBOM BOUCHARD skrev:Ingen av de bilderna är ju puckens öga, eller?
Oftast tycker man sig se en massa nät då.
Skytten kan ofta se ett par dm2 ledigt medan det i själva verket finns en dm2.
Sedan handlar det ju också om vilken spelstil du klarar av/trivs med.
Men helt klart att Svedberg kryper ihop, å andra sidan är han en tät målvakt nertill.
Hade han haft helheten hade han nog varit kvar i KHL gissar jag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ja det gör Price och Holtby också. Är man inte 3m lång så blir det liksom så.#10 skrev:Men du ser väl själv, min blinda morfar som är död ser ju t.o.m. att han går ner och lämnar luckor högtPraetori skrev:Att säga åt sina spelare att skjuta högt är ju goddag yxskaft och enbart en mental snuttefilt man säger till sina gubbar om motståndarna har en bra målvakt. Det och att "skymma sikten" är floskler i stil med att "bollen är rund".#10 skrev:Bry dig inte om det, vi vet ju att dom flesta höga går inEriksson skrev:Vi behöver ingen i målet om man ser genom puckens öga#10 skrev:Sen kan vi ju inte ha en dvärg i målet
Svedberg gör exakt det en modern målvakt skall göra. 90 grader mot pucken och leder med plocken framför.
Re: SHL 20/21: Färjestad - Djurgårdens IF 26/12 - 202
Jag förstår inte att nån kan förneka att Svedberg släpper in dom flesta högtBOMBOM BOUCHARD skrev:Nej absolut inte, men de flesta kollar ju målvaktens position utifrån de bilder du angav. Eller hur?Eriksson skrev:Jo man ser ju vad man vill se, När täcker man mest av den övre tredjedelen av målet? Om man kryper ihop gissar jag att du svararBOMBOM BOUCHARD skrev:Ingen av de bilderna är ju puckens öga, eller?
Oftast tycker man sig se en massa nät då.
Skytten kan ofta se ett par dm2 ledigt medan det i själva verket finns en dm2.
Sedan handlar det ju också om vilken spelstil du klarar av/trivs med.
Men helt klart att Svedberg kryper ihop, å andra sidan är han en tät målvakt nertill.
Hade han haft helheten hade han nog varit kvar i KHL gissar jag.