Djurgårdens IF - HV 71, 19/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

136_Djurgårdare skrev:
Freddeman skrev:Daniel Larsson är mycket bättre än Stefan Liv. När pucken läggs in på mål mot Liv tycker jag det ska gå ett sus genom publiken så vi psykar han lite extra =). Han har ju en förmåga att släppa in dagispuckar....
Haha lätt! :D

absolut :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Liv skall enlit vissa uppgifter inte ens stå ikväll, men som sagt detta är bara rykten. Davidsson lär nog spela också då han lirade i HVs trsk mot TIK...

Bremberg har antagligen seriens högsta högstanivå och det vill nog till att han når upp till de höjderna ikväll om det skall bli några pinnar för HV har ett jämnt lag där man oftast väljer att spela med 4 jämna kedjor....
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Nu jävlar mosar vi kossorna

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Korna från jönköping ska krossas fullständigt ikväll, mina gamla klasskompisar hejar på dom och dom påstår att hv har den största klacken i sverige. För det första har dom ingen riktig hockeyklack, för det andra har vi den största klacken och det ska dom FAN få se ikväl, JÄVLA KOR!!!!!!!!
MOT 17:E
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Domare: Thomas Andersson

Det här blir ingen lätt match, grabbar. Nu krävs det ännu mer utav oss.
Låt inte T Andersson döma bort oss än en gång...
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89

Inlägg av Raffe_DIF89 »

spiik skrev:Domare: Thomas Andersson

Det här blir ingen lätt match, grabbar. Nu krävs det ännu mer utav oss.
Låt inte T Andersson döma bort oss än en gång...
Nä det blir inte lätt när den pajasen ska döma oss igen. Men överträffar han tysken som dömde oss uppe i timrå så har han gjort en riktigt bra insats.

citat Daniel Breitholtz "En en gång har kuben bevisat att han är tjock och behöver typ ledarhund för o ta sig från arenan, JÄVLA blindstryre"bb
MOT 17:E
simon.r

tuff match mot HV

Inlägg av simon.r »

nu är de dags för första hemma matchen effter uppehållet....
hur går matchen ??
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog att det är hög tid att sluta klaga på domaren / skylla förluster på dessa. Visst en domare kan ha en dålig dag ibland precis som spelarna på isen, men faktum är att vi knappast torskat någon match pga felaktiga domslut. De matcher som vi torskat har vi torskat pga bristande kunnande och tyvärr i vissa fall pga bristande vilja. Bristande kunnande kan i alla fall jag acceptera, men torskar pga bristande vilja är i min bok oförlåteligt.

Det finns anledning att klaga på domare om de uppträder som fjanten mellan MFF - IFK Skattefusk, men innan de når ner till de lågvattenmärkena bör man i alla fall försöka komma ihåg att även domare är människor.... ( Domaren som stod för det lågvattenmärket erkände i vart fall sina misstag vilket han skall ha cred för. )

Däremot hade jag välkomnat en öppnare dialog mellan domare och resten av världen. Det hade också varit välkommet med fler domare som öppet går ut och erkänner att de gjort misstag. Tror dessutom att en ökad "ärlighet" från domarkårens sida skulle innebära ett bättre arbetsklimat för dem.

Innan jag lämnar denna fråga för nu vill jag passa på att lägga in mitt 100% stöd för att sätta in en extra huvuddomare. Fyra ögon torde se mer än två om man säger så...
Bäst-i-stan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bäst-i-stan »

Ikväll tar vi tre poäng! Låt oss inte bli störda av att domaren gör något lr hv gör 0-1. Då ska vi visa att vi kan ännu bättre. Johansson/Särkijärvis Järnkaminer ska dåna över Hovet. :D Slut upp och köp din biljett nu om du inte gjort de!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kall-El skrev:Tycker nog att det är hög tid att sluta klaga på domaren / skylla förluster på dessa. Visst en domare kan ha en dålig dag ibland precis som spelarna på isen, men faktum är att vi knappast torskat någon match pga felaktiga domslut. De matcher som vi torskat har vi torskat pga bristande kunnande och tyvärr i vissa fall pga bristande vilja. Bristande kunnande kan i alla fall jag acceptera, men torskar pga bristande vilja är i min bok oförlåteligt.

Det finns anledning att klaga på domare om de uppträder som fjanten mellan MFF - IFK Skattefusk, men innan de når ner till de lågvattenmärkena bör man i alla fall försöka komma ihåg att även domare är människor.... ( Domaren som stod för det lågvattenmärket erkände i vart fall sina misstag vilket han skall ha cred för. )

Däremot hade jag välkomnat en öppnare dialog mellan domare och resten av världen. Det hade också varit välkommet med fler domare som öppet går ut och erkänner att de gjort misstag. Tror dessutom att en ökad "ärlighet" från domarkårens sida skulle innebära ett bättre arbetsklimat för dem.

Innan jag lämnar denna fråga för nu vill jag passa på att lägga in mitt 100% stöd för att sätta in en extra huvuddomare. Fyra ögon torde se mer än två om man säger så...
Jag håller med om två huvuddomare. Men det har ju sina nackdelar också. Några av seriens nuvarande domare har en väldigt bra förmåga att vara i vägen. Tänk dig paret Lahti/Lärking på isen samtidigt.

Jag tycker för övrigt vi har all rätt att kritisera domarna. Självklart skyller jag inte uteblivna segrar på domarna men dom håller faktiskt en lägre klass än vad elitserien erbjuder.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Domarna håller en alldeles för ojämn nivå.
En ny match med annan domare betyder ofta en ny nivå att anpassa sig till. Detta är nog de flesta överens om.

Inför proffsdomare och ge dem chansen att utföra ett bra jobb.
Fram till dess är jag rädd att klagomålen lär fortsätta vara frekventa från spelare, ledare och publik.
degen

Inlägg av degen »

Syns på Hovet!

Jag är så JÄVLA taggad!

Ses/ mvh Degen
Djurgården
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tycker att HV:s stora svaghet är målvaktsspelet. Får vi några enkla mål och spelar stabilt bakåt har vi goda chanser.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Då har i alla fall jag gjort vad jag kan för att vi skall ploka minst kryss ikväll. Har tippat på seger HV71s del och med tanke på att mina spel på DIF inte gått in alls denna säsong känns det därmed ganska säkert att vi plockar minst en pinne.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

spiik skrev:Domare: Thomas Andersson
Är det inte han som har benhård koll på hakremmarna på hjälmarna?!
Vi ses på Hovet, ikväll ska vi ha TRE sköna HEMMAPOÄNG!
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

1-3 :(
Djuuuuuuuuuuuuu
Skriv svar