Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
gaspo skrev:Nån som vet när DIF senast spelade en match där dom hade mer PP än boxplay?

Det e ju sjukt att vi säsong efter säsong ska ligga på mest utvisade o minst PP
Det där är ju väldigt intressant (om det nu är statistiskt bevisat och inte bara ett XL-känsloläckage).

Eftersom jag varken tror på konspirationsteorier eller att vara slav under offermentalitet så borde dessa fakta i så fall peka på något helt annat (än att hela dumma domarkåren är ute efter att ”märka/straffa” DIF).

Är det för att vi försöker spela en hockey vi inte riktigt har material för?
Eller har vi bara snäppet mindre taktiskt skillade spelare i truppen?

Säkert många anledningar bakom detta.
Ni som inte dragit på er Fet-Offerkoftan, utan har ett någorlunda nyanserat utifrånperspektiv, vad tror ni?
Jag tror verkligen inte det finns någon konspiration mot oss. Kollade tre år tillbaka i tiden och över denna säsong för att få en rätt stor sample-size. Orkade inte gå igenom alla lag men så här såg det ut i antal PP i förhållande till antal BP för oss och våra kanske fyra största konkurrenter.

DIF 501-552= -51
FBK 534-565=-31
BIF 535-536=-1
VF 620-585=+35
LHF 563-486=+77

Vi får lite PP med oss men får inte mer utvisningar än andra lag. Snarare färre. Vi ligger på den undre halvan vad gäller utvisningar mot oss. Dock har vi svårt att få PP. Men en diff på 51 tillfällen på nästan 180 matcher är en utvisning mer var tredje eller var fjärde match typ. Det kan man väl lägga på den mänsliga faktorn och att vi kanske inte varit tillräckligt disciplinerade.

Intressant annars är att Färjestad som man har känslan av att de kommer undan så mycket och har domarna med sig ligger på samma ratio som oss. Det blir väldigt mycket utvisningar åt båda håll i Frölundas matcher och att Luleå är väldigt disciplinerade.
En anledning till att vi får mycket utvisningar i förhållande till PP är att vi tacklas mest av alla som en jämförelse så tacklas Luleå minst av alla. Där borde man kanske ta sig en funderare hur viktigt det faktiskt är att tacklas? Kan man vinna puck på ett bättre mer effektivt sätt? Det verkar funka för Luleå till exempel.
Du måste sätta det i proportion till Svenska nu gällande regler.
Kolla NHL och hur tacklingar och aktivt fysiskt spel fungerar där.
Vad menar du. Jag kollar väldigt lite NHL.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
gaspo skrev:Nån som vet när DIF senast spelade en match där dom hade mer PP än boxplay?

Det där är ju väldigt intressant (om det nu är statistiskt bevisat och inte bara ett XL-känsloläckage).

Eftersom jag varken tror på konspirationsteorier eller att vara slav under offermentalitet så borde dessa fakta i så fall peka på något helt annat (än att hela dumma domarkåren är ute efter att ”märka/straffa” DIF).

Ni som inte dragit på er Fet-Offerkoftan, utan har ett någorlunda nyanserat utifrånperspektiv, vad tror ni?
Jag tror verkligen inte det finns någon konspiration mot oss. Kollade tre år tillbaka i tiden och över denna säsong för att få en rätt stor sample-size. Orkade inte gå igenom alla lag men så här såg det ut i antal PP i förhållande till antal BP för oss och våra kanske fyra största konkurrenter.

DIF 501-552= -51
FBK 534-565=-31
BIF 535-536=-1
VF 620-585=+35
LHF 563-486=+77

Vi får lite PP med oss men får inte mer utvisningar än andra lag. Snarare färre. Vi ligger på den undre halvan vad gäller utvisningar mot oss. Dock har vi svårt att få PP. Men en diff på 51 tillfällen på nästan 180 matcher är en utvisning mer var tredje eller var fjärde match typ. Det kan man väl lägga på den mänsliga faktorn och att vi kanske inte varit tillräckligt disciplinerade.

Intressant annars är att Färjestad som man har känslan av att de kommer undan så mycket och har domarna med sig ligger på samma ratio som oss. Det blir väldigt mycket utvisningar åt båda håll i Frölundas matcher och att Luleå är väldigt disciplinerade.
En anledning till att vi får mycket utvisningar i förhållande till PP är att vi tacklas mest av alla som en jämförelse så tacklas Luleå minst av alla. Där borde man kanske ta sig en funderare hur viktigt det faktiskt är att tacklas? Kan man vinna puck på ett bättre mer effektivt sätt? Det verkar funka för Luleå till exempel.
Tack mb81, för en intressant sammanställning

Eftersom vi verkar och spelar i Sverige, där domarna tenderar att hitta många fler utvisningar efter tacklingsituationer (jämfört med i NHL), då är det intressant att titta på ett lag som Luleå, som inte åker runt och ”grabb-tacklas” i parti och minut, bara för att det av tradition räknas som vägvinnande spel.

Lite det jag menade med, ”snäppet mindre taktisk skillade spelare” i DIF?
Förmågan att kunna göra smartare avvägningar, vad krävs för att återta pucken och för att ta kommandot/behålla momentumet?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
mb81 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

DIF 501-552= -51
FBK 534-565=-31
BIF 535-536=-1
VF 620-585=+35
LHF 563-486=+77

Tack mb81, för en intressant sammanställning

Eftersom vi verkar och spelar i Sverige, där domarna tenderar att hitta många fler utvisningar efter tacklingsituationer (jämfört med i NHL), då är det intressant att titta på ett lag som Luleå, som inte åker runt och ”grabb-tacklas” i parti och minut, bara för att det av tradition räknas som vägvinnande spel.

Förmågan att kunna göra smartare avvägningar, vad krävs för att återta pucken och för att ta kommandot/behålla momentumet?
Precis. Sen säger jag inte i sig att det är dåligt att tacklas. Under denna treårsperiod då vi tacklats mest i serien har vi också vår mest framgångsrika period sen typ gulden i början av årtusendet. Men tacklas man mycket tror jag man tar större risker. Robban har också varit noga med att vi ska spela ett fysiskt spel där vi ska tacklas mycket med hård press. Han pratar mycket om järnkaminandan inte får förloras. Även fast målet är att spela hårt men schysst kanske man får köpa att vi drar på oss lite mer utvisningar då. Sen kanske vi ska hålla oss från utvisningar för snack, too many players och liknande onödiga utvisningar som vi är så duktiga på att ta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, enkelt i teorin, men visst, hakningar i offensiv zon, snack/bjäbb, 6 man på isen osv.
Kan vi slipa lite på det, då har vi nog råd med några tveksamma 2:or för "hemsk tackling" :wink:

Gillar ju egentligen också tanken på ett lite mer "farligt DIF".
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Lee Harvey Oswald skrev:Ja, enkelt i teorin, men visst, hakningar i offensiv zon, snack/bjäbb, 6 man på isen osv.
Kan vi slipa lite på det, då har vi nog råd med några tveksamma 2:or för "hemsk tackling" :wink:

Gillar ju egentligen också tanken på ett lite mer "farligt DIF".
Ja, det skulle vara intressant att ta reda på exakt vad för slags utvisningar vi tagit dragit på oss senaste åren. Om det skett i samband efter ett långt motståndartryck, slarviga utvisningar för man inte hänger med, vårdslösa tacklingar, etc.

Denna säsong känns det inte som det var mycket fysiska utvisningar mot oss. Utan det som du nämner odisciplin och att man inte hänger med i spelet.

Uppdaterad:
Såhär ser fördelning ut av alla utvisningar hittills under säsongen
Utvisningstyp(även minuter) = Antal
2 min, High-sticking = 3
2 + 10 min, Checking from behind = 2
2 + 10 min, Illegal check to the head = 1
2 min, Abuse of officials = 1
2 min, Boarding = 2
2 min, Charging = 1
2 min, Delay of game = 8
2 min, Holding = 12
2 min, Holding the stick = 1
2 min, Hooking = 11
2 min, Interference = 10
2 min, Roughing = 3
2 min, Slashing = 16
2 min, Too many players on ice = 3
2 min, Tripping = 11
2 min, Unsportsmanlike conduct = 1
5 + GM, Illegal check to the head = 1
5 + GM, Kneeing = 1
5 + GM, SLEW = 1
Match Penalty, Unsportsmanlike conduct = 1

Detta ge en litet hum att de inte direkt beror på tacklingarna. Utan det är bara positivt att vi ser ett fysiskt och "elakt" DIF med disciplin
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Praetori skrev: Du måste sätta det i proportion till Svenska nu gällande regler.
Vad menar du. Jag kollar väldigt lite NHL.
Jag menar bara att tacklingar och fysiskt spel bedöms annorlunda regelmässigt i SHL. Ta tex regeln om late hit. I NHL använder man sig enbart av interference-regeln för att bedöma sådana situationer och man utgår från när den fysiska "checken" inleds, inte när den avslutas. Exempelvis så hade smällen Josefson åkte på inte bedömts som interference eftersom ansatsen att tackla inleds innan Josef gjort sig av med pucken. I Sverige följer man generellt IIHFs regelverk (och är tom striktare i sina bedömningar i min mening) vilket skiljer sig från NHLs.

Man kan se det som att lag som spelar mer uttalat fysiskt får mindre fördelar på grund av hur reglerna är utformade i SHL eftersom det alltid finns en risk att en tackling renderar i en utvisning.

Dvs om reglerna ändras (eller bedömningsnivån får en annan ribba vilket inte är ovanligt mellan olika säsonger) så kan tacklingarnas betydelse också ändras.

Sen tycker jag att just "tacklingar" som statistisk mätare är rätt föråldrad eftersom man i princip bara räknar rena träffar. Till skillnad från skottförsök, blockerade skott och skott på mål, och dessutom vart i zon som dessa sker (vilket ger en rätt bra överblick över momentum) så ger tacklingsstatistiken nästan ingenting idag.

Edit: Av statistiken att döma så verkar just vi inte dra på oss så mycket utvisningar för just tacklingar men det kan ju ligga en hel del "fysiskt spel" i våra holdings och interference.
Senast redigerad av Praetori den 2020-12-14 10:00:12, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: Eftersom vi verkar och spelar i Sverige, där domarna tenderar att hitta många fler utvisningar efter tacklingsituationer (jämfört med i NHL), då är det intressant att titta på ett lag som Luleå, som inte åker runt och ”grabb-tacklas” i parti och minut, bara för att det av tradition räknas som vägvinnande spel.

Jag upplever ändå att vi inte åker på särskilt många utvisningar för själva tacklandet. Men det är bara magkänsla (edit: vilket dock verkar stödjas av Harmageddons post ovan). Sen är vissa spelare rätt konsekventa med just den biten. Att Hank lyckas vinna puckar i offensiv zon i vad som oftast ser ut som hopplösa lägen är för att när puckföraren VET att det är Hank som kommer så blir han påverkad av bara faktumet att det kan/kommer att smälla och då (ibland åtminstone) gör den spelaren något mindre begåvat med pucken.

Dvs jag vill påstå att om man spelar konsekvent fysiskt kan det påverka motståndarnas spel och göra så att man återtar pucken eller åtminstone sänker kvalitén på deras uppspel. Men det är inte just den tacklingen i sig som gör det utan alla tjogtals med tacklingar innan dess.
Senast redigerad av Praetori den 2020-12-14 09:56:06, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: Detta ge en litet hum att de inte direkt beror på tacklingarna. Utan det är bara positivt att vi ser ett fysiskt och "elakt" DIF med disciplin
Det är ju alltså nedanstående vi vill ha bort.
Slashing = 16st
Holding = 12st
Tripping = 11st
Hooking = 11st
Interference = 10st
Tot 60st.

Som vårat BP fungerar så är det drygt 13 insläppta som vi "givit bort" genom dessa utvisningar.
Kunde grabbarna halvera dessa så snackar vi 3-4 vinster till.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev:
Harmageddon skrev: Detta ge en litet hum att de inte direkt beror på tacklingarna. Utan det är bara positivt att vi ser ett fysiskt och "elakt" DIF med disciplin
Det är ju alltså nedanstående vi vill ha bort.
Slashing = 16st
Holding = 12st
Tripping = 11st
Hooking = 11st
Interference = 10st
Tot 60st.

Som vårat BP fungerar så är det drygt 13 insläppta som vi "givit bort" genom dessa utvisningar.
Kunde grabbarna halvera dessa så snackar vi 3-4 vinster till.
Precis.

Vill man gå på individnivå för de personer som dragits sig på dessa 60 utvisningarna så ser det som följande:
OBS. De som har 0 har dragit sig på en annan sorts utvisning men tog med dem i listan iaf
Namn, Antal
J Pettersson = 8
D Axelsson = 6
K Östman = 5
M Högström = 5
M Ågren = 5
B Nardella = 5
J Josefson = 4
R Norell = 4
D Bokk = 4
S Strandberg = 4
A Grewe = 2
S Johansson = 1
T Björnfot = 2
H Eriksson = 1
A Holtz = 1
T Ekberg = 1
T Nilsson = 1
O Bjerselius = 1
Team = 0
M Haga = 0
T Wandell = 0
N Bergfors = 0

Hur ni tolkar dessa siffror får ni avgöra och sen att man tar hänsyn till det i själva matchsekvensen. Helt klart så måste en stort antal spelare tänka på discplinen för det kommer kosta DIF i längden.

Ska se om jag hinner jämföra detta med tidigare säsonger och speciellt säsongen då vi gick till final. Samma sak om samma spelare drar på sig liknande utvisningar
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Praetori

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev:snip

Hur ni tolkar dessa siffror får ni avgöra och sen att man tar hänsyn till det i själva matchsekvensen. Helt klart så måste en stort antal spelare tänka på discplinen för det kommer kosta DIF i längden.

Ska se om jag hinner jämföra detta med tidigare säsonger och speciellt säsongen då vi gick till final. Samma sak om samma spelare drar på sig liknande utvisningar
Bra grävt, intressanta siffror. Men de blir väldigt svåra att tolka utan sammanhang. Dels borde man titta på relationen spelade minuter/match och vilken typ av utvisning det är. Men kanske även sålla bort vissa typer av utvisningar?

Om vi kör snittad istid mot hur många 2or de dragit på sig den senaste månaden så får vi en lista med hur många minuter som en spelare behöver lira under en match för att dra på sig en utvisning (senaste månaden).

Dick Axelsson = 16,6
Jesper Pettersson = 29,3
Dominik Bokk = 39,5
Kalle Östman = 40,2
Bobby Nardella = 42,3
Sebastian Strandberg = 53,4
Tom Nilsson = 57,8
Oscar Bjerselius = 63,4
Albin Grewe = 68,5
Tobias Björnfot = 70,1
Henrik Eriksson = 78,8
Manuel Ågren = 99,3
Marcus Högström = 119,7
Tom Wandell = 122,1
Niclas Bergfors = 163,5
Tobias Ekberg = 189,6
Linus Andersson -
Robin Norell -
Alexander Holtz -
William Eklund -
Simon Johansson -
Jacob Josefson -
Michael Haga -
Rhett Rakhshani -

Gräver man ytterligare så kan man se att Nardella rent defensivt tycks vara en total katastrof (vilket inte alls är det spontana intrycket man har, snarare tvärtom).

Sett till hans PDO vs istid är han dessutom sämst i laget tätt följd av JP och Basse. Basse lyckas dock med konststycket att ha riktigt fina +/- men han har enligt statistiken varit en defensiv katastrof på senaste tiden (även om det inte blir så många mål bakåt när han är inne).

Offensivt sett till speltid sticker Bjerselius, Greve, Simon J och Bokk ut. De genererar oproportionerligt bra PDO sett till mer begränsad speltid (det finns de som är bättre men har för få spelade matcher för att det skall vara relevant, tex Haga).
Dock är både SJ och Grewe inte alls lika "täta" hemåt och det blir en del oblockerade skottförsök sett till deras istid (inte sämst i klassen men bra heller). Å andra sidan verkar målvakterna stå på huvudet eller kvalitén på motståndarnas avslut vara kass när dessa nämnda herrar lirar då de ligger skyhögt över målvaktssnittet (sett till Grewe och SJs speltid).

En jäkligt intressant relation är att flera av våra spelare med mest utvisningar tvärtom har bäst negativa CA/FA stats sett till istid. Jag var tom tvungen att dubbelkolla så att att SHL inte kör overall-corsi i sina stats men så tycks inte vara fallet.

En spelare som Dick tex har enligt statsen en helt ENORM uppsida offensivt (surprise surprise kanske ni tänker men jag blev överraskad över hur bra det är). Han hamnar i boxen på tok för ofta men hans spel på isen gör att vi sällan släpper till oblockerade skott bakåt (sett i relation till istid). Samma sak tycks gälla för JP. Nu spelar det ju kanske mindre roll om vi ändå släpper in mål i det efterföljande BPt men både JP och Dicks spel tycks borga för få mål bakåt om de väl kan hålla sig undan utvisningsbåset.

Annars är det föga förvånande att hitta Josefson, Högga och och Ågren på topplistan när det gäller grundmurade fina defensiva stats sett till istid. Josefson underpresterar dock offensivt sett till istid. Av statistiken att döma får han jobba jäkligt mycket med att städa upp efter andras misstag.

Summa summarum. Nardella och Bokk är loose cannons. Den sistnämnde med en hysterisk offensiv uppsida. Sett till JPs speltid blir det få skott bakåt men han är en syndare utvisningsmässigt tillsammans med Dick. Tom och Ekberg är inte alls så bra defensivt som man vill ha dem till och Holtz/Fimpen drar ner Josefson eller vice-versa.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Harmageddon skrev:snip

Bra grävt, intressanta siffror. Men de blir väldigt svåra att tolka utan sammanhang. Dels borde man titta på relationen spelade minuter/match och vilken typ av utvisning det är. Men kanske även sålla bort vissa typer av utvisningar?

Om vi kör snittad istid mot hur många 2or de dragit på sig den senaste månaden så får vi en lista med hur många minuter som en spelare behöver lira under en match för att dra på sig en utvisning (senaste månaden).

Dick Axelsson = 16,6
Jesper Pettersson = 29,3
Dominik Bokk = 39,5
Kalle Östman = 40,2
Bobby Nardella = 42,3
Sebastian Strandberg = 53,4
Tom Nilsson = 57,8
Oscar Bjerselius = 63,4
Albin Grewe = 68,5
Tobias Björnfot = 70,1
Henrik Eriksson = 78,8
Manuel Ågren = 99,3
Marcus Högström = 119,7
Tom Wandell = 122,1
Niclas Bergfors = 163,5
Tobias Ekberg = 189,6
Linus Andersson -
Robin Norell -
Alexander Holtz -
William Eklund -
Simon Johansson -
Jacob Josefson -
Michael Haga -
Rhett Rakhshani -

Gräver man ytterligare så kan man se att Nardella rent defensivt tycks vara en total katastrof (vilket inte alls är det spontana intrycket man har, snarare tvärtom).

Sett till hans PDO vs istid är han dessutom sämst i laget tätt följd av JP och Basse. Basse lyckas dock med konststycket att ha riktigt fina +/- men han har enligt statistiken varit en defensiv katastrof på senaste tiden (även om det inte blir så många mål bakåt när han är inne).

Offensivt sett till speltid sticker Bjerselius, Greve, Simon J och Bokk ut. De genererar oproportionerligt bra PDO sett till mer begränsad speltid (det finns de som är bättre men har för få spelade matcher för att det skall vara relevant, tex Haga).
Dock är både SJ och Grewe inte alls lika "täta" hemåt och det blir en del oblockerade skottförsök sett till deras istid (inte sämst i klassen men bra heller). Å andra sidan verkar målvakterna stå på huvudet eller kvalitén på motståndarnas avslut vara kass när dessa nämnda herrar lirar då de ligger skyhögt över målvaktssnittet (sett till Grewe och SJs speltid).

En jäkligt intressant relation är att flera av våra spelare med mest utvisningar tvärtom har bäst negativa CA/FA stats sett till istid. Jag var tom tvungen att dubbelkolla så att att SHL inte kör overall-corsi i sina stats men så tycks inte vara fallet.

En spelare som Dick tex har enligt statsen en helt ENORM uppsida offensivt (surprise surprise kanske ni tänker men jag blev överraskad över hur bra det är). Han hamnar i boxen på tok för ofta men hans spel på isen gör att vi sällan släpper till oblockerade skott bakåt (sett i relation till istid). Samma sak tycks gälla för JP. Nu spelar det ju kanske mindre roll om vi ändå släpper in mål i det efterföljande BPt men både JP och Dicks spel tycks borga för få mål bakåt om de väl kan hålla sig undan utvisningsbåset.

Annars är det föga förvånande att hitta Josefson, Högga och och Ågren på topplistan när det gäller grundmurade fina defensiva stats sett till istid. Josefson underpresterar dock offensivt sett till istid. Av statistiken att döma får han jobba jäkligt mycket med att städa upp efter andras misstag.

Summa summarum. Nardella och Bokk är loose cannons. Den sistnämnde med en hysterisk offensiv uppsida. Sett till JPs speltid blir det få skott bakåt men han är en syndare utvisningsmässigt tillsammans med Dick. Tom och Ekberg är inte alls så bra defensivt som man vill ha dem till och Holtz/Fimpen drar ner Josefson eller vice-versa.
Vilka siffror stödjer att Nardella skulle vara en så loose cannon? Eller alla andra saker du säger?
Tror du drar lite stora slutsatser av PDO också? Vad är ens bra PDO? Är det bra att ha en hög PDO? Ja för man har haft tur med skottutdelning eller räddningsprocent när man varit på isen? Men det visar väl mest att man faktiskt inte kan hålla det över tid. Fattar inte heller vad PDO per speltid indikerar då det är en procentsats. Den förändras inte av speltid.
mb81

Inlägg av mb81 »

Bombom: Linus flyttas från Hankkedjan och Grewe går in där istället. Linus går in med Ågren och Östman. Wille in i första med Josef och Rhett.
Källa hockeynews.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Vilka siffror stödjer att Nardella skulle vara en så loose cannon? Eller alla andra saker du säger?
Tror du drar lite stora slutsatser av PDO också? Vad är ens bra PDO? Är det bra att ha en hög PDO? Ja för man har haft tur med skottutdelning eller räddningsprocent när man varit på isen? Men det visar väl mest att man faktiskt inte kan hålla det över tid. Fattar inte heller vad PDO per speltid indikerar då det är en procentsats. Den förändras inte av speltid.
Dåligt ordval kanske. Jag menade inte loose cannon i form av att han är en belastning utan för att han har stora offensiva uppsidor men inte haft så bra defensiva stats och att man därmed inte riktigt vet vart man har honom. Dvs mycket framåt och mycket bakåt tyder på att det svänger mer när Nardella är på isen (men det har ju så klart med kedjekamraterna att göra också).
Jag viktade PDOn mot speltid (med en egen ranking i nivåer efter speltid) eftersom PDOn inte tar någon hänsyn till det (spelare som får spela mycket offensivt ofta får inflation i sina siffror). PDOn var mest en ytterligare observation. Den största faktorn är CA# viktad mot total speltid under samma period.

Att Nardella har stora siffror CA# och CF# säger i sig självt inte så mycket eftersom han också loggat väldigt mycket speltid. Men delar du tex CA och CF med speltiden så får du siffror som är mer jämförbara mellan spelarna och då hamnar Nardella sämre till än många andra av backarna på det defensiva.
JP tex som får rätt mycket skit har rätt bra CA/FA på senaste sett till speltid medan Nardella och Tom ligger sämre till. Och då är Nardella och JP de som fått spela absolut mest av backarna på senaste. Däremot kan man argumentera för att det blir färre mål när Nardella är på isen än när JP är det vilket både stöds av insläppta mål och OISVS vilket tyder på att han inte går bort sig lika ofta som JP.
Senast redigerad av Praetori den 2020-12-14 15:45:11, redigerad totalt 4 gång.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Bombom: Linus flyttas från Hankkedjan och Grewe går in där istället. Linus går in med Ågren och Östman. Wille in i första med Josef och Rhett.
Källa hockeynews.
Spännande. Lite mer spetsiga men inte lika breda.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Helt klart bättre kedjor än senast, ungefär så som jag önskat.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar